Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Mulla käy kateeksi, kun puoliso lopetti seksin n. vuosi sitten ja itse olen aivan yksin "normaaleinen"? seksihaluineni. On kuin löisi päätään seinään pari kertaa päivässä.. Huoh. :( Olen hoikka ja muut ihmiset kyllä huomioi positiivisesti...
Tuli tuosta rikkaasta perheestä mieleen oma kokemus. Samaan kerrostaloon muutti rikkaan oloinen perhe, vanhemmilla oli oma yritys, joka kylläkin meni konkurssiin. Oli aivan kivenheiton päässä tästä talosta, siihen näkyi keittiöni ikkunasta, joten tuli joskus katseltua. Vanhemmat kävivät valehtelematta 5 minuutin välein tupakalla, ottivat 2-5 imua ja heittivät tupakan pois. Kotóna ramppasivat samaa tahtia tupakalla parvekkeella, parkkipaikalta löytyi aika usein melkein kokonaisia tupakeita heidän jäljiltään.
Olivat todella nirppanokkaisen oloisia, olivat olevinaan kovinkin parempia kuin muut. Heillä oli teini-ikäinen poika, jolla oli mopo. Kerran tämä mopo löytyi pyörävarastosta tukkien oviaukon. Eivät suostuneet tulemaan siirtämään sitä, kun pyörähän sekin on. Soitto isännöitsijälle, niin tuli nostamaan sen kanssani ulos. Saivat myös huomautuksen tuosta.
Sitten tämän mopon kaikki osat "varastettiin". Saivat vakuutuksesta rahat, mutta nämä osat kyllä löytyivät meidän kellaristamme muovipussista. Tiedän, että saivat rahat, koska perheen isä aina huusi kaikki asiansa puhelimessa ja satuin olemaan parkkipaikalla kun kertoi puhelimessa asiaa jollekin kaverilleen.
Sitten tämä nainen aina kotona ollessaan käveli korkokengät jalassa. Olivat kamalia naapureita, asuivat tuossa vuoden verran, kunnes viimein putkiremonttinsa valmistui ja muuttivat sinne. En usko, että enää siellä asuvat, tuntuivat aika hyvin sotkevan raha-asioitaan yrityksenkin kanssa.
Huoh! kirjoitti:
Mulla käy kateeksi, kun puoliso lopetti seksin n. vuosi sitten ja itse olen aivan yksin "normaaleinen"? seksihaluineni. On kuin löisi päätään seinään pari kertaa päivässä.. Huoh. :( Olen hoikka ja muut ihmiset kyllä huomioi positiivisesti...
Mitenkäs tää vaikuttaa naapureihin?
Vierailija kirjoitti:
Huoh! kirjoitti:
Mitenkäs tää vaikuttaa naapureihin?
Lyö päätään seinään aina kun panettaa, paukutus kuuluu varmaankin naapuriin saakka...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex yläkerran naapuri ravasi yksiössään päivittäin. Monta kertaa päivässä, 15-30 min kerrallaan tauotta. Kämppä samanlainen ku mun, ja ihan päästä päähän sai samaa huonetta tikata. Mitään siivouksenääniä tms tähän ei yhdistynyt, sitä jämäkkää kantapäämarssia vain. Muutaman kerran kuulin sen vetävän syystä tai toisesta nurin, mikä aiheutti vihaisia kiljahduksia ja kiukkuista lattian potkimista. Sen jälkeen ravi jatkui.[/quote
Tuntuu tutulta. Ainoa erotus,että yläkerran naapuri imuroi päivittäin n. tunnin. Ilmeisesti käytössä joku teollisuusimuri tms.kolisija, kun järkyttävä raapiminen ja pattereiden kolina kuuluu. Aamulla klo 7 alkaa tömpsötys.Kantapäillä mennään. Miten normaalipainoinen ihminen saa aikaan järkyttävää töminää?Minä oon kantapäätallaaja! Lapsena vahdittiin aina tarkkaan että astutaan kantapää edellä tai sai kuulla kunniansa. Se oli ainoa oikea tapa kävellä. Ja koska en sellaiseen ollut tottunut (muutin laitokseen) niin jouduin opettelemaan suuripiirteisesti eli kunnon kantakävelyä jotta tämä oikea kävelytyyli onnistui.
Tietoisesti olen nyt aikuisiällä yrittänyt päästä tästä eroon. Se kopina ärsyttää itseänikin kun meillä on kova puulattia ja aika hyvin olen saanut sitä hillittyä, joskus unohdan asian ja silloin kopisee. En tosin ole kuvailemanne tyyppi mutta aattelinpa vaan kertoa.
Mummo kyylää postiluukusta sisään.
Vierailija kirjoitti:
Minun entinen naapurini, rauha hänen muistolleen, löytyisi sanakirjasta siitä rutiinin kohdalta :D Enkä sano pahalla, se toi paljon turvallisuuden tunnetta, kun tapahtui maailmassa mitä tahansa, niin naapuri luovi elämässään sillä samalla kaavalla kuin aina. Ei myöskään tarvinnut suuremmin kelloa katsoa, koska hänen rutiininsa toistuivat oikeasti kellontarkasti valehtelematta päivittäin. Tein itse yötöitä, ja olin paljon päivisin kotona. Viimeisen yön jälkeen en koskaan mennyt aamulla nukkumaan, joten oli aikaa kytätä kahvipöydästä pihalle :D
Päiväohjelma oli jotakuinkin tämmöinen:
klo 7.10 koiran kanssa ulos
klo 10 autolla kauppaan
klo 14 koiran kanssa toisen kerran ulos
klo 19 koiran kanssa kolmannen kerran ulos
klo 21 suihku, sen jälkeen koira vielä viimeiselle pissalenkille lähimetsään ja iltasikari alaovella
klo 22.xx (kymppiuutisten jälkeen) tv kiinni ja nukkumaan.
Lauantai oli siivouspäivä, joten klo 10 kauppareissun jälkeen matot tuotiin pihalle klo 11.00-11.45 väliseksi ajaksi, sillä välin kuului imuroinnin ja moppauksen äänet ja keskipäivän koiralenkki alkoi jo klo 13. Hän oli entinen kapiainen, joten kai se rutiininomaisuus jäi sieltä päälle. Todella mukava ja kohtelias mies, huvitti vain suuresti kun tajusin hänen menojensa tapahtuvan oikeasti aina prikulleen samalla kellonlyömällä.
Heh, minä olen tällainen :) Päivittäiset rutiinini toistuvat ihan samanlaisina joka ikinen päivä samoihin aikoihin heittäen korkeintaan vartin suuntaan tai toiseen, ja mietin välillä, että parvekkeellaan usein hengaavat naapurit ovat luultavasti huomanneet asian. Kerran kahdessa kuussa lähden jonnekin lähikauppaa kauemmas ja silloin teen samat asiat vähän eri aikaan kuin muina päivinä, muuten aikatauluni toistuvat jatkuvasti samanlaisina. Rakastan rutiineja!
Nykyään ei ole mitään kovin erikoisia naapureita, mutta vuosia sitten asuin talossa, jossa ensimmäisen kerroksen seurallinen mummu avasi ovensa jututtaakseen jokaista rapussa kulkijaa. Silloin elin vielä menevämpää elämää, ja välillä oli vähän paniikkia kun oli kiire jonnekin, eikä mummun juttu tahtonut ollenkaan loppua. Hän oli kuitenkin niin herttainen, ettei kesken hänen lauseensa kehdannut kävellä pois, eikä mikään kohtelias "olisi nyt vähän kiire" katkaissut hänen puhetulvaansa.
</p>
<p>Nyt pari kerrosta alempana asuu möykkäävä perhe. Lapset huutaa, aikuiset huutaa, kaikki huutaa ja kivitalossa seinät raikaa. Välillä ottaa hermoille. Huuto on sellaista päätöntä möö-möö-hyyyy-ääääää.[/quote kirjoitti:Meillä on mökkinaapurina (pari mökkiä kauempana) Kiljusen herrasväki. Lapsia 3-4 sekä äiti ja isä. Ja tiedän että äänet kantautuu järven rannalla, mutta tämä on jotain muuta kuin normaalia. Koko päivän jatkuvaa huutoa. Kaikki asiat puhutaan huutamalla, välillä lapsia komennetaan, huutamalla tietysti. Onneksi eivät ole ihan rajanaapureina.
Entiset naapurimme eivät käyneet lomareissuilla missään, eivät kotimaassa eikä ulkomailla. Jos pihalla metelöi, valittivat että ääniä kuuluu liian aikaisin.
Naapuri tainnut lukea tämän palstan viestejä. On ollut pari päivää hiljaa ;D
Tulee mieleen pakko-oireinen häiriö näissä oven rämpyttely jutuis
Mulla oli joskus naapurina vanhempi mies, jolla oli tapana toljottaa minua silmät ymmyrkäisinä. Moikkasin häntä aluksi kohteliaasti kun näin rappukäytävässä; hän ei ikinä puhunut mitää eikä edes tervehtinyt takaisin, vaan toljotti mykkänä. Lakkasin sitten moikkaamasta kun otti päähän, mutta hän ei lopettanut tölläämistä. Ja hän oli siis ihan suomenkielinen.
Kyllä, olen nuori nainen, mutta en nyt sentään sellainen ilmestys että tarvitsee töllätä kuin jotain suurta ihmettä. En tiedä tekikö hän noin muillekin, tämä on vain omakohtainen kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Ex yläkerran naapuri ravasi yksiössään päivittäin. Monta kertaa päivässä, 15-30 min kerrallaan tauotta. Kämppä samanlainen ku mun, ja ihan päästä päähän sai samaa huonetta tikata. Mitään siivouksenääniä tms tähän ei yhdistynyt, sitä jämäkkää kantapäämarssia vain. Muutaman kerran kuulin sen vetävän syystä tai toisesta nurin, mikä aiheutti vihaisia kiljahduksia ja kiukkuista lattian potkimista. Sen jälkeen ravi jatkui.
Ehkä se keräsi askelmittariin askelia :)
Mä olen tähän asti luullut, että naapurini imuroi joka päivä, mutta nyt tajusin, että kyse voi olla myös sellasesta roller-laitteesta, jotain vatsalihaksiako sillä treenataan. En oo kyllä koskaan nähnyt kyseistä seinänaapuria, vaikka muutosta taitaa olla yli puoli vuotta. En edes tiedä asuuko siellä mies vai nainen, vai pariskunta.
Vierailija kirjoitti:
Entisessä asunnossa alkoi alakerrasta kuulumaan n. 3 kertaa viikossa puoliltaöin karjumista tyyliin "Saatana tapa se! Kuole vittu!". Onneksi ei mennyt itsellä kauaa tajuta, että yksinasuva parikymppinen mies siellä pelasi öisin jotain tietokonepeliä ja karjui luureihin joukkuetovereilleen, muuten olisi voinut tulla soitettua poliiseille turhan päiten. Montaa kuukautta ei tuossa asunnossa asuttu, joten en jaksanut mennä huomauttamaan miehelle tuosta huudosta vaikka ärsyttikin yöllä aina siihen herätä. Muut luhtitalon asukkaat olivatkin huonokuuloisia vanhuksia, joten tuskin ketään muuta tuo häiritsi...
Meillä tuollainen huutaa vielä täällä kotona. Ei ole vielä sisäsiisti kerrostaloon... Kaikki sukuelinten variaatiot tulee tutuiksi...
Seinänaapurissa asuu vanha, lähempänä 80v opettajapariskunta. Toisinaan iltaisin asunnon olohuoneen seinän läpi kuuluu Kultainen nuoruus, Kulkurin valssi tai muita ikivihreitä biisejä, ja aivan kuin vaimeita tanssiaskeleita :).
Jos elän vanhaksi, haluan juuri tuollaisen vanhuuden.
Vierailija kirjoitti:
Tuli tuosta rikkaasta perheestä mieleen oma kokemus. Samaan kerrostaloon muutti rikkaan oloinen perhe, vanhemmilla oli oma yritys, joka kylläkin meni konkurssiin. Oli aivan kivenheiton päässä tästä talosta, siihen näkyi keittiöni ikkunasta, joten tuli joskus katseltua. Vanhemmat kävivät valehtelematta 5 minuutin välein tupakalla, ottivat 2-5 imua ja heittivät tupakan pois. Kotóna ramppasivat samaa tahtia tupakalla parvekkeella, parkkipaikalta löytyi aika usein melkein kokonaisia tupakeita heidän jäljiltään.
Olivat todella nirppanokkaisen oloisia, olivat olevinaan kovinkin parempia kuin muut. Heillä oli teini-ikäinen poika, jolla oli mopo. Kerran tämä mopo löytyi pyörävarastosta tukkien oviaukon. Eivät suostuneet tulemaan siirtämään sitä, kun pyörähän sekin on. Soitto isännöitsijälle, niin tuli nostamaan sen kanssani ulos. Saivat myös huomautuksen tuosta.
Sitten tämän mopon kaikki osat "varastettiin". Saivat vakuutuksesta rahat, mutta nämä osat kyllä löytyivät meidän kellaristamme muovipussista. Tiedän, että saivat rahat, koska perheen isä aina huusi kaikki asiansa puhelimessa ja satuin olemaan parkkipaikalla kun kertoi puhelimessa asiaa jollekin kaverilleen.
Sitten tämä nainen aina kotona ollessaan käveli korkokengät jalassa. Olivat kamalia naapureita, asuivat tuossa vuoden verran, kunnes viimein putkiremonttinsa valmistui ja muuttivat sinne. En usko, että enää siellä asuvat, tuntuivat aika hyvin sotkevan raha-asioitaan yrityksenkin kanssa.
Meillä oli myös rikkaan oloinen yrittäjäpariskunta naapureina. Eivät polttaneen mutta olivat aina humalassa. Hyvin hauskoja ja herttaisia, lapset aikuisia. Sitten eräänä päivänä oli lippu puolitangossa. Surullinen päivä, rouva oli kuollut alkoholin pitkän käytön takia...
Muutimme uudiskohteeseen kuuden naapurin kanssa yhtä aikaa. Ensimmäisenä yönä yhden naapureista Transit varastettiin. Puolen vuoden kuluttua kyseisen naapurin transitin rekkari komeili hampuusinaapurin kotterossa.
Olin lapsen kanssa pihalla katselemassa kun poliisijoukko koiran kanssa kolkutteli pilvenmyyjäperheen ovelle. No eivät avanneet. Ja tämä oli vain yksi tempauksista.
Erään poikaystävän yläkerrassa oleva nainen joka ilta klo 19 lorisutti luutuamisvettä ja alkoi siivoamaan. Huonekaluja siirreltiin ja pattereita hangattiin.
Siellä oli siistiä takuulla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun luhtitalossa, keittiön ikkuna käytävän puolella. Naapurin lapset seistä toljottavat usein ikkunan takana tuijottamassa sisään. Täytyy olla tosi tylsä ja ankea elämä jos niin kovasti kiinnostaa kiinnostaa katsella kun naapurin täti tiskaa:D
Laita joku hirviönaamari salaa kasvoille (pidä siinä käden ulottuvilla) ja säikäytä ne :)
Minä tein kerran tuommoisen pelottelun. Me asuimme lasten kanssa omakotitalossamme maalla. Eräänä iltana, kun lapset jo nukkuivat, kuulin ulkoa ääniä. Tajusin heti, että joku kiersi taloa ja etsi ikkunaa, josta katsoa sisään, ehkäpä oveakin.
Noh, ovet olivat lukossa eikä minua pelottanut, otin taskulampun ja kävin nopeasti työhuoneen ikkunan luo. Kun askeleet olivat ikkunan kohdalla avasin verhoa sopivan hitaasti ja valaisin taskulampulla kasvojani alhaalta samalla irvistäen.
Naapurin isäntä sai melkein sydärin, häpeästä ja säikähdyksestä. Muuttivat pikapikaa pois. 😂
Jokaviikkoiset nakutukset ja remontit alkavat aina viikonloppuisin viim yhdeksän aikaan, lapset itkevät ja huutavat. Nakutellaan pattereita jostain ihmeen syystä, että koko kerrostalo kolisee. Mikä ihmeen tapa tämäkin on??
Parveketupakointia, niin että haju tunkeutuu asuntoon. Friteerataan joka päivä ruokaa, niin että se löyhkä kalma tunkeutuu joka paikkaan