Mies kysyy: Kuinka usein naiset käytte kampaajalla?
Tämä ei ole mikään provoilu, vaan en ihan vilpittömästi tiedä: Kuinka usein on naisten ns. normaali kampaajallakäyntiväli tai kuinka usein käytte? Tiedän että tähän vaikuttaa moni asia, hiustyyli jne. mutta jotain aikoja..?
Ajan tällä takaa sitä, kun meillä on avovaimon kanssa.. Ei nyt riitaa.. Mutta sanotaan, että olen ihmetellyt kun hän on käynyt kampaajalla viimeksi joskus syksyllä ja aikoo käydä "ehkä ennen kesää"..!? Hän on kuitenkin omillaan toimeentuleva, ulkonäöstään normaalisti huolehtiva työssä käyvä nuorehko nainen.. Niin eikö tuollainen yli puolen vuoden väli ole jo pitkä? Hänellä on pitkätköt hiukset joita hän värjää vaaleaksi.
Olen aiemmin seurustellut parturi-kampaajan kanssa, jonka hiustyyli vaihtui viikottain ja henkilön kanssa joka kävi aina tasaisesti 4 viikon välein kampaajalla.. Toinen ääripää lienee tapailemani nainen joka värjäsi itse hiuksensa ja siskonsa vähän lyhensi latvoja joskus ja hänelle kampaamo oli suorastaan vieras paikka. Itse käyn 5-6 viikon välein ja se on sopiva miehen lyhyille hiuksille..
Joten kiitos. Auttakaa. :)
Mies 31
Kommentit (162)
Kerran vuodessa. Ei ole väriä, enkä värjää itse. Väri tumman ruskea.
Leikkautan hiukset kerroksittain noin olkapäille ja annan kasvaa sitten seuraavan vuoden. Paljon pidän myös ponnaria. Juuri kampaaja kehui hiuslaatuani. On kuulemma sellainen ettei mene huonon näköiseksi latvoista tms.
Noin kerran vuodessa. Minulla on pitkät hiukset, jotka vaalenevat auringossa kesällä. Talvella usein tuntuu että "juurikasvua" tulee ja muutenkin olo tuntuu harmaalta, joten käyn ottamassa muutaman raidan. Eipä ole tarvetta käydä useammin. Kosmetologilla sen sijaan käyn kerran kuussa.
Onkohan ap oikeasti kampaaja ;)
Ne tuttavat jotka käyvät todella usein kampaajalla ovat todella lyhyen kampauksen omaavia. Sellaista tukkaa pitääkin leikata vähintään kerran kuussa, koska muuten se kasvaa mallistaan. Tai jos on värjätty eikä haluaa yhtään tyvikasvua/harmaata näkyviin.
Riipppu elämänvaiheesta, Tällä hetkellä otsis vaatii 6vkon välein kaunistamista. Mietin toki päivittäin tyylin vaihtamista,esim raitoja. Kiva kun mies kyselee :) Joakinen nainen on yksilö, joten täytyy muistaa sekin.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ap oikeasti kampaaja ;)
Ne tuttavat jotka käyvät todella usein kampaajalla ovat todella lyhyen kampauksen omaavia. Sellaista tukkaa pitääkin leikata vähintään kerran kuussa, koska muuten se kasvaa mallistaan. Tai jos on värjätty eikä haluaa yhtään tyvikasvua/harmaata näkyviin.
Olisinkin kampaaja, niin en kyselisi. :D
Nämä minun tuntemat usein kampaajalla kävijät ovat olleet kyllä pitkähiuksisia ja niitä värjääviä. Mitä näin miehenä osaa ottaa kantaa, niin minusta pitkä tukka ei vaadi niin usein kampaajalla käyntiä leikkauksen vuoksi, mutta värjäys olisi minusta suotavaa vähän useammin kuin kerran puolessa vuodessa. Siis itse tai kampaajalla.
Mies 31
Miksi värjätä joka välissä, jos oma väri on kiva tai haluaa vaikka ombre-tyyliset hiukset? Turha niitä myrkkyjä on liikoja päänahkaansa tunkea.
Kävin viimeksi muistaakseni vuonna 2014 tai 2015. Leikkaan hiukseni itse. Kävisin kampaajalla, jos se ei olisi niin pirun kallista. Tai en toisaalta tiedä, kävisinkö sittenkään... En oikeastaan pidä siitä, että päätäni hiplataan.
Jos olet tyytyväinen puolisosi ulkomuotoon, niin miksi olet olet huolissasi hänen kampaajakäyntiväleistään?
Jos et ole tyytyväinen puolisosi ulkomuotoon, niin ei kannata olla hänen kanssaan.
Mä oon värjännyt hiukseni viimeksi ehkä vuonna 2004. Ei siis tarvitse sitäkään tehdä.
Nro 18
2 kertaa vuodessa käyn leikkauttamassa latvat. Mulla on pitkä tukka.
Mulla on puolipitkä polkkatukka, jonka leikkaan ja värjään noin 3 kk välein. Pitäisi kyllä käydä useammin, sillä tukka on aina jo aivan karmea silloin, kun viimein ehdin kampaajan tuoliin.
Kun tukkani oli ohan lyhyt, kävin parturissa kerran kuussa, lyhyt malli kasvaa äkkiä ulos mallistaan.
Jos on pitkä tukka, jota ei värjää, niin sitä ei väkttis tarvitse käyttää kampaajalla kuin pari kertaa vuodessa, jolloin vähän leikataan kuivia latvoja pois.
Mulla on lapaluihin asti ulottuvat hiukset, joita vaalennan hieman. Niissä ei ole erityistä leikkausta. Käyn viiden viikon välein huoltamassa latvat ja ottamassa kevytsävyn. Käyn myös viiden viikon välein mani-ja pedikyyrissä, lakkautan varpaankynnet geelilakalla ja otan omien kynsien päälle akryylikerroksen, jonka myös lakkautan geelilakalla. (Omat kynnet sen verran hauraat, että katkeavat helposti ilman akryylivahvistusta.)
Kuulostaa oudolta riidellä tällaisesta aiheesta. Itse käyn kampaajalla hyvin satunnaisesti, saan värjättyä ja tasoitettua hiukset itse, pitkä tukka ilman kerroksia. Jos pitäisi muuttaa mallia tai väriä radikaalisti, menisin kampaajalle. Ihan normaali tuollainen väli on, jos hiukset on vain raidoitettu vaalealla, eikä pituudelle tarvitse tehdä sen kummempia, ei ole mallia, jota pitää kuosissa. En itsekään tasoita omia hiuksiani joka kuukausi. Hiusvärit ovat sitäpaitsi aikamoista myrkkyä, fiksua pidentää värjäysväliä.
4 kertaa vuodessa. Puolipitkä tukka vaaleilla raidoilla.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa oudolta riidellä tällaisesta aiheesta. Itse käyn kampaajalla hyvin satunnaisesti, saan värjättyä ja tasoitettua hiukset itse, pitkä tukka ilman kerroksia. Jos pitäisi muuttaa mallia tai väriä radikaalisti, menisin kampaajalle. Ihan normaali tuollainen väli on, jos hiukset on vain raidoitettu vaalealla, eikä pituudelle tarvitse tehdä sen kummempia, ei ole mallia, jota pitää kuosissa. En itsekään tasoita omia hiuksiani joka kuukausi. Hiusvärit ovat sitäpaitsi aikamoista myrkkyä, fiksua pidentää värjäysväliä.
Niin ei tästä mitään riitoja olla käyty. Olen vaan vähän ihmetellyt tähän asiaan kohdistunutta yhtäkkistä säästövimmaa.. Koska säästö ei tosiaan tapahdu itse tekemällä, vaan värjäämättä jättämällä.. Mikä ei muuten hyvännäköisessä ja ulkonäöstään huolehtivassa naisessa valitettavasti hivele silmää..
Mies31
Kuuden viikon välein leikkaus ja sävytys sekä kulmien värjäys. Hieman luonnonkiharat hiukset alkavat hapsottamaan, jos jättää pitemmän välin. Näyttää ihan hirveältä silloin.
Käyn kolmen kuukauden välin.
Kun minulla oli pitkät suorat hiukset, kävin kaksi kertaa vuodessa.
Mulla on värjäämätön tukka persuksiin. Tytär tasaa latvat kerran vuodessa. Mies on yhtä metsäläinen, ja pitää tukkaa merkittävänä vain, jos se on hänen suussaan. Kampaajalla olen käynyt viimeksi...5 vuotta sitten? Jotkut juhlat taisi olla?
En käy enää kampaajalla. Leikkautan hiukseni sukulaisella ja värjäyksen olen lopettanut kokonaan päänahan psorin takia.
Tätä ennen kävin kampaajalla 2 kertaa vuodessa. Välissä värjäilin kotona jos tarve vaati.
Kolme kertaa vuodessa. Pitkät hiukset kyseessä.