Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää tämä noitavaino tupakoitsijoita kohtaan !

Vierailija
21.02.2018 |

Poltan, joten olen alinta pohjasakkaa ja ihmishirviö. Onneksi asumme ok-talossa jossa saan käydä aamutupakalla rauhassa, mutta muuten tuntuu että roviolle joutaisin kun kehtaan julkisella paikoilla liikkua tupakka suussa . Työpaikasta poistui tupakkapaikka , joten kahvitauolla ei pääse enää hermosavuille. Junissa ei ole tupakkavaunua.

En ole mikään pubiruusu yh, vaan hoikka ja tyylikkäästi pukeutuva nainen . Naimisissa, vakituinen työ, kolme lasta. Jokaisella vain on joku pahe ja minulla se on polttaminen.

Kommentit (527)

Vierailija
501/527 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne tupakan polttajat tässä ole sitä ihme porukkaa. Kuule, kun se savu sisältää syöpävaarallisia aineita eli ihan syystäkin se ihmisiä ahdistaa. 

Eipä se ennen haitannut ketään.

Meillä ei kukaan tupakoinut. Mutta siihen aikaan ei vieraiden sisällä tupakointia kyseenalaistettu tai kielletty. Mutta kyllä se meitä lapsia haittasi ja äitiä raivostutti. Ja keihkosyöpä oli yleinen kuolinsyy. Se tappoi isoisänikin. Että kyllä siitä haittasi ennenkn.

Vierailija
502/527 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noitavaino? Mitä noitavainoa se on, että susta yritetään pitää huolta, koska harrastat itsesi tuhoamista ja toisten elintilan tuhoamista. Sua yritetään auttaa.

Ja nää argumentoinnit siitä, että hei entäs ilmansaaasteet yms, miksei kukaan niistä välitä. Tiedoksenne, kyllä välittää. Onko tupakoitsijat jotenkin niin pahasti vammaisia, että eivät osaa lukea tai ymmärrä uutisia. Miten joku on voinut välttyä kaikelta keskustelulta ja lainsäädännöltä, mitä esimerkiksi autoilun saasteisiin liittyy?

Tupakointi on out, antaa erittäin tyhmän kuvan ihmisestä ja myös sellaisen surullisen, ongelmaisen kuvan "hän ei hallitse itseään ja elämäänsä, ei ole kovin älykäs, ei ymmärrä, ei kykene kontrollooimaan impulssejaan, on riippuvainen". Niin, se riippuvaisuus, se on surkeaa. Ei kukaan meistä vapaista ihmisistä ajattele kovin korkealle ihmisiä, jotka ovat riipouvaisuuksiensa orjia. Mulle juoppo tai tupakoija on orja.

Miksei sitten anna tyhmää kuvaa ihmisestä, joka menee autolla joka paikkaan. Kuskaa vielä lapsensakin. On terveyden kannalta paljon haitallisempaa meille sivustaseuraajille. 

Riippuvuudet eivät kerro älystä mitään. NIitä on tyhmimmistä tyhmimmillä ja älykkäistä älykkäimmillä.

Toki tupakointi on eriytynyt sosiaalisesti Suomessa alempien luokkien tavaksi. Niin on lihavuuskin. Kuka nyt kuitenkaan on valmis leimaamaan kaikki lihavat ehdottomasti tyhmiksi? 

Kai loppuun pitää laittaa, että en itse tupakoi. Tajuan vain tämän aloituksessa mainitun noitavainon. Olen syntynyt 60-luvulla, jolloin lähes joka kodissa poltti ainakin isä ja sisällä. Parveketupakointia käsitteenä ei edes tunnettu. 

Olemmeko nyt varmasti niitä paljon sairaampia kuin näissä polttamattomissa kodeissa eläneet tässä vaiheessa tulevat olemaan? 

Ainakin mielenterveyshäiriöt ovat suuressa noususuhdanteessa, minkä voi tältä palstatakin todeta. 

Autoilukin on typerää. Varsinkin kaupungissa. Ja maallakin, jos työpaikka tai kauppa on kävely/pyörämatkan päässä.

Harvemmin ne työpaikat missään pyörämatkan päässä on, vaan matkaa on ainakin 10km.

On edesvastuutonta asustaa jossain hornan tuutissa, josta on kaikkialle pitkä matka. Aina voi muuttaa ihmisten ilmoille lähemmäksi kauppoja ja työpaikkoja. Luonto kiittää ekologisesta valinnasta!

Höpö höpö. Minulla on 10km työmatka, vaikka työpaikka on samassa kaupungissa. Ei kiinnosta polkea fillarilla tuota matkaa turhan takia, ehkä sähköpyörällä menisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/527 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vittu polttaa 2018? Tahdottomat orjat.

Vierailija
504/527 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut tupakoinnin. Vaadin, että lentomatkailusaastuttajat ja -savustajat lopettavat myös ällöttävän elämäntapansa.

Turisteina tuhoavat luontoa, mutta eivät edes tajua tekevänsä sitä. Nyt täytyy alkaa opettaa heitäkin lopettamaan toisten ihmisten hengitysilman saastuttaminen.

Vierailija
505/527 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakan savu on ihan hirveä myrkky joka salpaa hengityksen. Savu on myrkyllisempää sille vieressä seisojalle tai ohikulkijalle, kuin itse polttajalle. Hyi helvetti. En todellakaan halua hengittää jonkun syöpäpotilaan keuhkoista tullutta savua omiin keuhkoihini. Hyi vittu.

Voisitteko lopettaa, tai mennä johonkin metsän keskelle tupakoimaan? Tupakka haisee niin pahalle ettei paskakaan haise millekään siihen verratuna!

Yööööööööööööööööööööööööööökkkk!!!!

Vierailija
506/527 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole polttanut vuosiin, mutta "tuore" tupakansavu tuoksuu kyllä edelleen hyvälle.

Vierailija
507/527 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole polttanut vuosiin, mutta "tuore" tupakansavu tuoksuu kyllä edelleen hyvälle.

Joo mutta se savu on hengenvaarallisia sairauksia aiheuttava karsinogeeni, eikä kukaan tupakoimaton halua hengitellä niitä myrkkyjä! Tupakoitisjat ei näytä ymmärtävän tätä ollenkaan! Tungetaan ihmisten kulkureiteille saastuttamaan. Siksi tupakointi pitää kieltä aivan kokonaan. Tunkekaa nuuska huuleen nikotiiniriippuvaiset tai ottakaa korvaushoitoa. Laastarit, purkat, mitä kaikkia näitä nyt on. Vieroittakaa!

Vierailija
508/527 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kaunista tupakanpolttajaa vielä nähnyt.

Vierailija
509/527 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin etten ikinä voisi lopettaa polttamista, kunnes uskoon tultua ihan pelkän rukouksen avulla lähtikin tupakan himo.

Nykyään olen töissä paikassa, jossa poltetaan sisällä ja kyllä joutuu aina tuulettamaan kun siihen asuntoon menen.

Tupakan käry on oikeasti ällöö, mutta eihän sitä silloin itse tupakoidessa edes ajatellut.

Herralle kiitos olen tänä päivänä vapaa. Niin alkoholista kuin tupakastakin.

Vierailija
510/527 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noitavaino? Mitä noitavainoa se on, että susta yritetään pitää huolta, koska harrastat itsesi tuhoamista ja toisten elintilan tuhoamista. Sua yritetään auttaa.

Ja nää argumentoinnit siitä, että hei entäs ilmansaaasteet yms, miksei kukaan niistä välitä. Tiedoksenne, kyllä välittää. Onko tupakoitsijat jotenkin niin pahasti vammaisia, että eivät osaa lukea tai ymmärrä uutisia. Miten joku on voinut välttyä kaikelta keskustelulta ja lainsäädännöltä, mitä esimerkiksi autoilun saasteisiin liittyy?

Tupakointi on out, antaa erittäin tyhmän kuvan ihmisestä ja myös sellaisen surullisen, ongelmaisen kuvan "hän ei hallitse itseään ja elämäänsä, ei ole kovin älykäs, ei ymmärrä, ei kykene kontrollooimaan impulssejaan, on riippuvainen". Niin, se riippuvaisuus, se on surkeaa. Ei kukaan meistä vapaista ihmisistä ajattele kovin korkealle ihmisiä, jotka ovat riipouvaisuuksiensa orjia. Mulle juoppo tai tupakoija on orja.

Miksei sitten anna tyhmää kuvaa ihmisestä, joka menee autolla joka paikkaan. Kuskaa vielä lapsensakin. On terveyden kannalta paljon haitallisempaa meille sivustaseuraajille. 

Riippuvuudet eivät kerro älystä mitään. NIitä on tyhmimmistä tyhmimmillä ja älykkäistä älykkäimmillä.

Toki tupakointi on eriytynyt sosiaalisesti Suomessa alempien luokkien tavaksi. Niin on lihavuuskin. Kuka nyt kuitenkaan on valmis leimaamaan kaikki lihavat ehdottomasti tyhmiksi? 

Kai loppuun pitää laittaa, että en itse tupakoi. Tajuan vain tämän aloituksessa mainitun noitavainon. Olen syntynyt 60-luvulla, jolloin lähes joka kodissa poltti ainakin isä ja sisällä. Parveketupakointia käsitteenä ei edes tunnettu. 

Olemmeko nyt varmasti niitä paljon sairaampia kuin näissä polttamattomissa kodeissa eläneet tässä vaiheessa tulevat olemaan? 

Ainakin mielenterveyshäiriöt ovat suuressa noususuhdanteessa, minkä voi tältä palstatakin todeta. 

Autoilukin on typerää. Varsinkin kaupungissa. Ja maallakin, jos työpaikka tai kauppa on kävely/pyörämatkan päässä.

Harvemmin ne työpaikat missään pyörämatkan päässä on, vaan matkaa on ainakin 10km.

On edesvastuutonta asustaa jossain hornan tuutissa, josta on kaikkialle pitkä matka. Aina voi muuttaa ihmisten ilmoille lähemmäksi kauppoja ja työpaikkoja. Luonto kiittää ekologisesta valinnasta!

Höpö höpö. Minulla on 10km työmatka, vaikka työpaikka on samassa kaupungissa. Ei kiinnosta polkea fillarilla tuota matkaa turhan takia, ehkä sähköpyörällä menisi.

Lopeta tupakointi, niin jaksat helposti polkea tuon matkan.

Vierailija
511/527 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta tupakointi, niin jaksat helposti polkea tuon matkan.

En polta, mutta työmatkapyöräilyssä ei tuntunut olevan mitään järkeä, kun sitä kokeilin. Polttoaineissakaan ei säästäisi kuukaudessa kuin 30 euroa.

Vierailija
512/527 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kaunista tupakanpolttajaa vielä nähnyt.

Minä en kyllä osaa ulkonäön perusteella sanoa polttaako joku tupakkaa vai ei.

Vierailija
513/527 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta se savu on hengenvaarallisia sairauksia aiheuttava karsinogeeni, eikä kukaan tupakoimaton halua hengitellä niitä myrkkyjä! Tupakoitisjat ei näytä ymmärtävän tätä ollenkaan! Tungetaan ihmisten kulkureiteille saastuttamaan. Siksi tupakointi pitää kieltä aivan kokonaan. Tunkekaa nuuska huuleen nikotiiniriippuvaiset tai ottakaa korvaushoitoa. Laastarit, purkat, mitä kaikkia näitä nyt on. Vieroittakaa!

Jaa, minua ei kyllä kiinnosta vaikken itse poltakaan. Kunhan nyt ei missään tupakoivien baarissa tms. koomakopissa pakoteta istumaan.

Vierailija
514/527 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luulin etten ikinä voisi lopettaa polttamista, kunnes uskoon tultua ihan pelkän rukouksen avulla lähtikin tupakan himo.

Nykyään olen töissä paikassa, jossa poltetaan sisällä ja kyllä joutuu aina tuulettamaan kun siihen asuntoon menen.

Tupakan käry on oikeasti ällöö, mutta eihän sitä silloin itse tupakoidessa edes ajatellut.

Herralle kiitos olen tänä päivänä vapaa. Niin alkoholista kuin tupakastakin.

Tosi hieno homma! Kiitos Jeesus!

Vierailija
515/527 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
516/527 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lopettanut tupakoinnin. Vaadin, että lentomatkailusaastuttajat ja -savustajat lopettavat myös ällöttävän elämäntapansa.

Turisteina tuhoavat luontoa, mutta eivät edes tajua tekevänsä sitä. Nyt täytyy alkaa opettaa heitäkin lopettamaan toisten ihmisten hengitysilman saastuttaminen.

Provo- ja trollipelle, sinä kirjoitat p*skaa. Et ole oikeasti lopettanut, kunhan koetat selittää omaa olmiuttasi parhain päin kääntämällä muka keskustelun lentomatkailuun. Hus hus *ttuun täältä hajuinesi !

Vierailija
517/527 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä alan tupakoitsien holhoojaksi

Vierailija
518/527 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että mitä matalampi koulutus tai asema työyhteisössä, sitä enemmän henkilö polttaa.

Vierailija
519/527 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

t14 kirjoitti:

Minä olen todella surullinen äitini tupakoinnista. Se kamala yskä, jatkuva pelko sairauksista ja äidin tukehtumisesta, ajatuskin rakkaan äitini sairastumisesta vain tupakan vuoksi tuntuu aivan uskomattoman pahalta.

Ei auta kuvat, ei videot, ei vakavasti puhuminen eikä se, että varastelin äidin tupakoita ja piilotin ne. En itse siis polttanut niitä, vaan piilotin ne äidiltäni. Minun äitini on myös ylipainoinen ja hänellä on diabetes, kakkostyypin. Olen jatkuvasti huolissani hänestä ja jokainen hetki hänen kanssaan tuntuu lahjalta. Kunpa hän ottaisi itseään niskasta kiinni ja lopettaisi polttamisen ja alkaisi syödä terveellisesti. :(

Samat sanat. Hänellä on ollut jo muutama eri syöpäkin ja suvussa on taipumusta syöpään jo ilman, että itse elintavoillaan lisää riskiä. Ei niin mitään järkeä koko tupakassa.

Vierailija
520/527 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo se että ap kutsuu tupakoinnin rajoittamista noitavainoiksi, kertoo paljon (eikä mitään hyvää) isosta osasta tupakoitsijoita.

Toki fiksumpiakin tapauksia on, nämä ottavat muut huomioon ja usein ainakin yrittävät vähentää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi