Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhdistusaineet vaarallisia keuhkoille – vastaa jopa 20 tupakkaa päivässä

Vierailija
20.02.2018 |

Tutkija suosittelee käyttämään tarpeettomien kemikaalien sijaan mikrokuituliinoja ja vettä.
Tuoreen norjalaistutkimuksen mukaan puhdistusaineiden kemikaaleilla on selkeitä haittavaikutuksia keuhkoille sekä lyhyt- että pitkäaikaisessa käytössä.
Puhdistusaineiden kemikaalit lisäävät lyhyellä aikavälillä astman riskiä ja nopeuttavat keuhkojen rappeutumista. Vaikutukset olivat havaittavissa pitkällä aikavälillä jopa yhden viikottaisen siivouskerran perusteella. Aineiden käyttö kahdenkymmenen vuoden ajan vastasi tupakka-askin polttamista joka päivä 10-20 vuoden ajan.

https://www.verkkouutiset.fi/puhdistusaineet-vaarallisia-keuhkoille-vas…

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle alkoi tulla hengitystieoireita monista pesuaineista pari vuotta sitten. Siirryin käyttämään ekologisia puhdistusaineita, vaikka vähän ennakkoluuloja olikin aluksi. Ihan samalla tavalla puhdistuu eikä ota keuhkoihin. Saatavuuskin on nykyään todella hyvä, suurimman osan ostan marketista. Eivätkä ole edes aina kalliimpia, riippuu merkistä. Etikkaa käytän pyykissä huuhteluaineena, sekin on ihan normaalia etikkaa johon lisään muutaman tipan tuoksuöljyä. Kaupan valmiit pyykkietikat on ihan ylihintaisia.

Vierailija
22/60 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolua keuhkoissa kirjoitti:

Kotisiivouksessa ainakin suihkeet pöllyää. Ja pesuaineita pitää muutenkin käyttää kunnolla joka paikassa, sillä 99% asiakkaista on sitä mieltä, että ei ole puhdasta, jos ei haise pesuaine. Kylppärisuihkeet on ihan pahimpia! Onneksi korkin saa auki niin, ettei tartte sumutella.

Meillä myös firma suosii edelleen suihkepulloja omissa aineissakin.

Kannattaa se suutin laittaa edes siihen asentoon että se ei sumuta vaan päästää ruiskuna sitä ainetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jokin hyvä kasvomaski olisi hyvä kun suihkuttaa?

Vierailija
24/60 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ottaa ne maskit käyttöön siivotessa.

Vierailija
25/60 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän siivoukseen nykyään vain mäntysuopaa lirauksen pesuvedessä. Sillä lähtee puhtaaksi niin kylppäri kuin parketitkin. Muutama vuosi sitten Kuluttajalehden testissä oli kodin pesuaineet ja mäntysuopa sijoittui ihan kärkisijoille. Mäntysuovalla voi pestä myös räsymattot ja veteen laimennettuna sillä voi kesällä häätää kirvat ruusuista.

Voi kun ne saisi kehitttyä tuoksuttoman mäntysuovan. Se haju on niin hirveä, että siitä tulee lähes poikkeuksetta astmakohtaus.

Vierailija
26/60 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt noita sumutettavua oikeastaan vain vessassa. Pidän hengitystä sumuttaessa, laitan oven kiinni ja palaan vasta kun ilma on puhdistunut (ts. aerosolit laskeutuneet tai päätyneet ilmanvaihtokanavaan).

Vierailija
27/60 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain naisilla.

Totta. Miehet ei altistu pesuaineille, kun ne ei niitä käytä, koska eivät siivoa.

Vierailija
28/60 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Luonto ohjaa miestä alitajuisesti pois vaarallisista tilanteista. Naisella tuota ei tapahdu ja sen takia miehen kuuluu ohjata naista turvalliseen elämään.

mies54v

Vierailija
29/60 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän siivoukseen nykyään vain mäntysuopaa lirauksen pesuvedessä. Sillä lähtee puhtaaksi niin kylppäri kuin parketitkin. Muutama vuosi sitten Kuluttajalehden testissä oli kodin pesuaineet ja mäntysuopa sijoittui ihan kärkisijoille. Mäntysuovalla voi pestä myös räsymattot ja veteen laimennettuna sillä voi kesällä häätää kirvat ruusuista.

Voi kun ne saisi kehitttyä tuoksuttoman mäntysuovan. Se haju on niin hirveä, että siitä tulee lähes poikkeuksetta astmakohtaus.

Oi, sehän on ihana tuoksu. Paljon parempi ja raikkaampi kuin muiden pesuaineiden hajut.

Vierailija
30/60 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Luonto ohjaa miestä alitajuisesti pois vaarallisista tilanteista. Naisella tuota ei tapahdu ja sen takia miehen kuuluu ohjata naista turvalliseen elämään.

mies54v

Heehee. Mites nuo kaikki onnettomuudet ja tapaturmat joita miehille sattuu moninkertaisesti?

Vierailija
31/60 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä puhdistusainetta sumutinpulloon. Menee hengitysteihin. Käyttöliuos pitää tehdä muovipulloon.

Vierailija
32/60 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies54v

Heehee. Mites nuo kaikki onnettomuudet ja tapaturmat joita miehille sattuu moninkertaisesti?

Miesten tekee nuo naisten painostuksen takia

mies54v

Vierailija
33/60 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies54v

mies54v

Ai niin kuin kaikki ajoneuvohurjastelut, hyppiminen silloilta, tappelun kerjääminen grillijonossa jne?

Vierailija
34/60 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies54v

mies54v

Ai niin kuin kaikki ajoneuvohurjastelut, hyppiminen silloilta, tappelun kerjääminen grillijonossa jne?

Kaiken takana on nainen. Luuletko, että ihan vain omasta halusta nukutan miehiä aamunvaljetessa grillinkupeessa

mies54v

Vierailija
35/60 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi, sehän on ihana tuoksu. Paljon parempi ja raikkaampi kuin muiden pesuaineiden hajut.

Minun keuhkot on eri mieltä tuosta asiasta.

Vierailija
36/60 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja samalla tuhoat kirvojen luontaiset viholliset kuten leppäkerttujen ja kukkakärpästen toukat. Hyvä sinä!

Itse en suihkuta kirvoja yhtään millään. Luontaiset viholliset, joita myös linnut ovat, hoitavat tuholaistorjunnan. Lintuja varten pihassani on useita pönttöjä ja myös pensaikkoa ei pönttöpesijöille. Välillä liiskaan kirvoja ryhmäruusujen nupuilta ihan sormin.

Vierailija
37/60 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alkanut käyttää pelkkää vettä, etikkaseosta eteerisellä öljyllä, soodaa, marseillesaippuaa ja sappisaippuaa. Yhä käytössä wc-geeli, pyykinpesuaine, tiskitabletit, viemärinavaus ja ponnettomat kengänpuhdistusaineet. Otetaan vastaan toimivia vinkkejä noihin loppuihin. Pesupähkinöitä olen ajatellut kokeilla.

Vierailija
38/60 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammatti siivoojille tuolla voi olla merkitystä, mutta kotioloissa tuskin. Tai no ehkä jollain himo siivoojalla muttei muilla.

Itse ole miettinyt hoitoalalla lääkkeiden pölyä ja käsidesin höyryjä, mitähän ne tekee pitkällä aikavälillä?

Lääkkeet jaetaan hanskat kädessä, muuten vuosien mittaan myrkyt kertyy elimistöön.

Maski myös PITÄISI olla käytössä.

Vierailija
39/60 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammatti siivoojille tuolla voi olla merkitystä, mutta kotioloissa tuskin. Tai no ehkä jollain himo siivoojalla muttei muilla.

Itse ole miettinyt hoitoalalla lääkkeiden pölyä ja käsidesin höyryjä, mitähän ne tekee pitkällä aikavälillä?

Mä en käytä sumutinpulloa edes kotona siivotessa. Sumutinpullo ei ole muita pulloja parempi.

Vierailija
40/60 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jokin hyvä kasvomaski olisi hyvä kun suihkuttaa?

Voi myös käyttää sellaisia aineita jotka ei aiheuta hengitystieoireita, niin ei tarvitse maskia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi