Mitä mieltä ihmisestä joka pukeutuu aina pelkästään mustaan?
Kommentit (43)
Miksi pelkkään mustaan pukeutuminen herättää edelleen näin isoja angsteja? Tuntuu, että osa ihmisistä ottaa sen hirveän henkilökohtaisesti, jos jonkun (aikuisen) lempiväri on musta.
Eikös sitä sanota, että suomalaiset ovat hevikansaa, että pukeutuminenkin on sitten sen mukaista eli synkkää =) No, enemmän kuin hevikansaa taitaa suomalaiset olla pop,- iskelmä-ja tangokansaa. Ei taida kovin moni vanhempi ihminen ja nykypäivän nuori kuunnella hevimusiikkia, esim. Iron maidenia. Musiikkimakunsa kullakin, mutta miksi suomalaisista kiertää niin sitkeästi jopa maailmalla tieto, että ollaan hevikansaa? No, maailmalla näkyy monesti suomalaisia hevibändejä. Ne ja oopperalaulajat ovat sitten melkein ainoita, jos Sunrise avenueta oteta lukuun ulkomaalaisten tieto Suomen musiikkimaailmasta. Hevimusiikissa ei ole mitään värää, kuuntelenhan itsekin välillä sitä kuten esim. tuota edellä mainitsemaani Iron maidenia, mutta mää taidan kuulua siihen kenttään yli kolmekymppiset- kuuskymppiset, joiden piiristä löytyy myös niitä rock-ja hevimusiikin kuuntelijoita ehkä muita ikäryhmiä enemmän.
Mitä itse mustiin pukeutumiseen tulee, niin monet pukeutuvat siihen ja myös muihin tummiin väreihin kuten harmaaseen kuin myös vaaleisiin neutraaleihin niin, ettei pukeutumisessa ole kauheasti mitään mikä kiinnittäisi huomion. Kannattaisi, jos vain haluaa pukeutua mustaan/harmaaseen/valkoiseen/beigeen niin, että niissä olisi jotain mielenkiintoisia yksityiskohtia, kuten esim. mustan huivin päissä jotain kuvioita kuten huovutettuja kukkia villahuivin päissä tai harmaassa huivissa esim. valkoisia kuvioita. Silloin musta ei ole enää pelkkä musta tai harmaa pelkkä harmaa. Tai sekoitella eri materiaaleja ja pintoja keskenään. Esim. musta pitsineule ja musta/tummanharmaa farkkuhame/farkut. Ja tummien ja vaaleitten neutraalien värien kanssa voi myös halutessaan käyttää värikkäitä asusteita.
En ole mitään erityistä mieltä. Kiva, jos/kun on löytänyt oman värinsä. Tottahan se on, että musta on monikäyttöinen ja sopii sekä arkeen että juhlaan. Itse pukeuduin myös pitkään pelkkään mustaan, joskin olen jo monta vuotta suosinut myös muita tummia värejä. Laivastonsininen, munakoiso ja viininpunainen ovat nykyään suosikkejani vaikka musta ei ole vaatekaapistani hävinnyt mihinkään.
Joskus testasin huvikseni kirkkaasti ja värikkäästi pukeutumista. En tiedä, vaikuttiko muiden mielialaan piristävästi mutta itse tulin kokeilun aikana levottomaksi ja hermostuneeksi. Olen aika herkästi reagoivaa ja eläväistä tyyppiä, ja tuntui, että kirjavat vaatteet provosoivat tätä puolta liikaa. Tunnen oloni varmemmaksi ja tasapainoisemmaksi tummissa väreissä. Toisinaan tykkään kyllä leikitellä tehosteväreillä, tyyliin musta paita, tummanharmaat housut, punaiset sukat ja oranssit puuhelmet.