Laihdutin ja aloin pukeutua naisellisesti: naisten myrkylliset katseet
Laihdutin ja hoikkana pukeudun nyt naisellisesti. Koska vyötärö_lantio linja on hyvä hoikkana, tyköistuvat hameet näyttävät hyviltä päällä. Painonpudotusprojektin myötä olen aloittanut myös urheilun ja kroppa on siis ns kuosissa.
Juttu on se, että olen ihan viimeaikoina alkanut saada ikäviä katseita ensimmäisen kerran, naisilta! Tähän asti miehet ovat vain tuijotelleet, mutta nyt sitten itselleni yllätyksenä naiset, Miesten kuolaamisen jotenkin ymmärrän kun varmaan kuolaavat tuhannen muunkin naisen perään (en mitenkään ajattele olevani erityislaatuinen) mutta yllättävää siis on tuo naisten myrtsikatseet. Sitä on alkanut nyt tulemaan, kun koen olevani naisellisesti pukeutunut ja koen että kroppa näyttää nyt hyvältä hoikkana vihdoin, niin NAISILTA saan katseita jotka ovat ikäviä: minua katsotaan kylmästi, halveksivasti tai jotenkin ”kuka sinäkin luulet olevasi” ylimielisesti. Tätä tapahtuu jos pukeudun niin että hoikkuus ja muodikkuus tulee esiin esim kynähameessa ja tyköistuvassa silkkipuserossa. Huom. En pukeudu minihameisiin, enkä puseroihin jotka paljastaisivat esim tissivaon tmv
Olen ihan ihmeissäni tästä naisten negatiivisuuden määrästä. Tämä on ihan uusi juttu minulle, ikinä en ole toisia naisia naisena katso tuo ” pahalla silmällä” ihan uusi juuttu että tätä oikeasti tapahtuu.
Kommentit (269)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP tässä. Ymmärtäkää nyt en tarkkaile tai kyylää muita, tein vain tällaisen huomion, ja voin sanoa että kyllä ne myrtsit katseet huomaa vaikka ei todellakaan erityisemmin tarkkailijoita, sillä ihminen nyt on sosiaalinen olento joka huomaa toisten ilmeet ellei ole autisti tai aspergerihminen.
Ja en siis koe että asiani olisi jotenkin itselle järisyttävä asia vaan sellainen pieni, sivuhuomio josta nyt ajattelin tylsyyttä tehdä avauksen. Huvittaa miten paljon tule konemuksiani torppaavia viestejä, jos itse ei ole sitä kokenut kukaan mukaan ei voi sitä kokea, tämä väite on missä tahansa keskustelussa epätosi, oli kyse mistä tahansa asiasta näin ohiksena.
Lisäksi minua mollaavat viestit eivät myöskään pure.
Miksi kokemukseni yritetään mitätöidä. Miksi aihe herättää niinpaljon keskustelua? Onko aihe naisille arka tai asia mitä ei vain haluta tunnustaa?
Aika moni täällä on keskustellut mielestäni ihan asiallisesti toteamalla, että ei tunnista ilmiötä omassa kokemuspiirissään. Jos he eivät sitä tunnista, miten muuten he voisivat kommentoida, kuin asiaa ihmettelemällä? Voisitko itse antaa jotain lisätietoa, esim. millaisia ovat nämä naiset, jotka sinua myrtsisti katsovat?
Itse saatan katsoa kummeksuen, jos joku vetää arkiympäristössä vesirajamekossa ja iltameikeissä, mutta sinun kuvailemasi kynähametyyli kuulostaa hyvältä toimistolookilta.
Anteeksi jo etukäteen kun sanon tämän, en ole ap, mutta olisit varmaan suu auki koko ajan Etelä-Euroopassa ja maailmalla. Siellä kun usein laittaudutaan yhtä hyvin töihin joka päivä kun meillä illanviettoon tai ravintolaan. mutta kukin siis tavallaan kuten parhaaksi kokee ja tuntee
Voi olla, että olisin. Kieltämättä kuulpstaa erikoiselta, että vaikkapa toimistotöihin mentäisiin yhdistelmällä max. 30cm pitkä hame ja tissitoppi. Tällaisesta tyylistä ei kuitenkaan AP:n tapauksessa kyse.
No joo, kai mäkin oudoksuisin ihan jäätävää vesirajamekkoa kellä tahansa naisella töissä. Halusin vain ilmentää ,että kyllä tyylikäs lyhytkin hame vaikka nuorella ihmisella , siis pidempi kuin tuo mainitsemasi 30cm, voi olla sovelias. mutta tietysti töissä on hyvä pukeutua kauniin asiallisesti. varsinkin jos on miehiä työyhteisöissä, niin heidänkin mielenrauhansa kannalta parempi juttu :D
Ei aikuisen mielenrauhaa pitäisi toisten pukeutuminen haitata. Kyllähän miehet joutuvat yleisellä rannallakin näkemään puolipukeisia naisia ja heidän on osattava olla menettämättä mielenrauhaansa. Töihin pukeudutaan asiallisesti sen takia, että ollaan töissä ja edustamassa. Ei miespuolisten kollegoiden mielenrauhan takia.
Niin sitä pitää!
Laitetaaks molemmat huomenna minarit töihin?
'
Pukeudutko oikeasti vain ja ainoastaan sen takia asiallisesti töihin, ettet kiihota miespuolisia työkavereita? Ihanko aikuisten oikeasti se on sinun ainut syy olla tulematta töihin vesirajamekossa ja verkkosukkahousuissa?
Älä jaksa ymmärtää minua tahalleen väärin, En tee sitä itsekään.
Pidetään ketju kivana. Kyllä sinäkin keksit sanottavaa kun tarpeksi yrität. Kerrotaanko ihannetyyleistämme?
Just joo. Eipä tule ainakaan esille viesteissäsi.
Kiitos, mutta ei kiitos!
Hyviä öitä vaan kaikille ketjuilijoille.!
Sä itse kuittailet ja käsität tahallaan väärin ja sitten leikit marttyyria. Hyvää yötä kettuilija.
Todella harva nainen tätä ap:n kuvaamaa myöntää julkisesti tai edes anonyyminä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Todella harva nainen tätä ap:n kuvaamaa myöntää julkisesti tai edes anonyyminä palstalla.
Pikku vinkki: minä teen omat päätökseni ja ratkaisuni ja kirjoitan niistä. Syytä valehteluun ei ole. Miksi ihmeessä olisi?
Sinun syytöksesi ei muuta tilannetta mitenkään, vaikka kuinka jauhat.
Ap saa ihan vapaasti uskoa, että häntä tuijotetaan tauotta. Minä en tee eikä suurin osa muistakaan naisista.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa luettavaa, kun monen mielipide perustuu siihen, että kun omakohtaista kokemusta asiasta ei ole, niin sitä ei silloin voi olla olemassa. Eikä varmasti kaikki kynähameeseen pukeutuvat tähän elämänsä aikana törmääkään. Kateellisiin katseisiin tarvitaan muutakin kuin vain se hame! Kaikissa ei vaan ole sitä jotain, mikä laukaisee muiden naisten kateuden.
Siis miten sä voit päätellä, että joku on sulle kateellinen? Jostakin ilmeestäkö? Vai sanovatko he sulle, että olen tosi kateellinen sulle sun vaatteista?
Ihmiset kulkevat omissa ajatuksissaan, joillakin on perusilme hymytön, monilla on omia murheita, joita he miettivät. On paljon todennäköisempää, että ihminen miettii siis täysin omia juttujaan sen sijaan, että on sinulle, random naiselle, jonka näkee vilaukselta suunnattoman kateellinen.
Tuossa on jotain hyvin egoistista, että kuvittelee omien vaatteidensa ja ulkonäkönsä olevan niin merkityksellisiä jollekin tuntemattomalle ihmiselle, että ne syöksevät tämän tuntemattoman yhtäkkiseen kateuteen ja jopa ilmeisesti vihaan niin kuin tässä ketjussa on väitetty. Mietippä nyt ihan loogisesti... Voisko kuitenkin olla kyse siitä, että sinä et osaa tulkita sinulle tuntemattomia ihmisiä ja teet heidän ilmeistään tai ilmeettömyydestään vääränlaisia johtopäätöksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee vain se, että lyhenteistä puuttuvat pisteet tai välilyöntejä on liikaa.
Miksi ihmeessä minua - heteronaista - kiinnostaisi toisen naisen pukeutuminen, hiukset, meikit tms.? Pidän ilahduttavana ihmisiä, jotka pukeutuvat kauniisti. Olivatpa he naisia tai miehiä.
Niin, en tiedä minkään miksi sinä heteronaisena haluat tässä ketjussa näistä asioista keskustella? :D
Olen ymmärtänyt, että aloituksiin vastataan.
Sinulla voi olla toisenlainen käsitys.
Ap, pieni vinkki: valtaosa ihmisistä miettii itseään. Todella harva miettii sinua.
Tietenkin keskustelet sinua kiinnostavista asioista! ihmettelin vain kun kerrot ketjussa, ettei sinua tämä aihe kiinnosta! mutta ei hätää, saa kiinnostaa
Sinä voit ihan rauhassa syyttää minua niin paljon kuin haluat, mutta ei se mielipidettäni muuta. :)
Kiinnostava aihe, mutta olen eri mieltä, kuin aloittaja. Kuten moni muukin.
Katselen muita naisia. Yleensä pukeutumista, sitten jos jotain erityistä tai erityisen kaunis tai ruma. Lähiputiikissa on yks tosi kaunis nainen töissä ja viimeks ku kävi siel menin jotenkin hämilleni. Jostain syystä harva mutta jotkut saavat outoja reaktioita. Olen hetero enkä siis kiinnostunut, mutta en tiedä miten päin olla :D lähinnä siis hymyilen muille, mutta jos ole ajatuksissani (myrtsi) ja näen jotain mielenkiintoista saa se mielenkiintoinen myrtsin katseen.
Sitten näitä jotka kuvittelevat olevansa jotai eli melkein tallovat jalkoihin, heille annan ilkeän katseen.
Älä välitä ap noista kateellisista äläkä näistä täällä, jotka väittävät että kuvittelet vain. Osa ei ehkä edes tiedä, mistä puhut ja osa taas ei myönnä, koska kuuluvat itse siihen joukkoon joka ei niitä katseita saa, vaan luo niitä itse muihin.
Missä ihmeessä te "myrkyllisiä katseita" saavat naiselliset naiset asutte? Itse olen pukeutunut kynähameisiin ja vartalonmyötäisiin yläosiin jo yli vuoden enkä ole koskaan huomannut, että kukaan olisi mitenkään myrtsisti katsellut. Jotkut naiset kyllä katsoo, mutta en koe niitä katseita negatiivisena. Mutta ehkä jossain pikkukaupungeissa on ankeampaa kuin täällä pääkaupunkiseudulla.
Täällä mustakin muuttuu valkoiseksi....
Vierailija kirjoitti:
Älä välitä ap noista kateellisista äläkä näistä täällä, jotka väittävät että kuvittelet vain. Osa ei ehkä edes tiedä, mistä puhut ja osa taas ei myönnä, koska kuuluvat itse siihen joukkoon joka ei niitä katseita saa, vaan luo niitä itse muihin.
Pointtina onkin se, että kaikkiin ihmisiin kohdistuu muiden katseita. Muut vaan eivät ajattele niitä omaan itseen kohdistetuiksi täsmäiskuiksi, joista huokuaa negatiivisuutta. Nämä ihmiset tiedostavat siis sen, etteivät voi millään tietää, mitä toinen ihminen juuri sillä hetkellä ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa luettavaa, kun monen mielipide perustuu siihen, että kun omakohtaista kokemusta asiasta ei ole, niin sitä ei silloin voi olla olemassa. Eikä varmasti kaikki kynähameeseen pukeutuvat tähän elämänsä aikana törmääkään. Kateellisiin katseisiin tarvitaan muutakin kuin vain se hame! Kaikissa ei vaan ole sitä jotain, mikä laukaisee muiden naisten kateuden.
Siis miten sä voit päätellä, että joku on sulle kateellinen? Jostakin ilmeestäkö? Vai sanovatko he sulle, että olen tosi kateellinen sulle sun vaatteista?
Ihmiset kulkevat omissa ajatuksissaan, joillakin on perusilme hymytön, monilla on omia murheita, joita he miettivät. On paljon todennäköisempää, että ihminen miettii siis täysin omia juttujaan sen sijaan, että on sinulle, random naiselle, jonka näkee vilaukselta suunnattoman kateellinen.
Tuossa on jotain hyvin egoistista, että kuvittelee omien vaatteidensa ja ulkonäkönsä olevan niin merkityksellisiä jollekin tuntemattomalle ihmiselle, että ne syöksevät tämän tuntemattoman yhtäkkiseen kateuteen ja jopa ilmeisesti vihaan niin kuin tässä ketjussa on väitetty. Mietippä nyt ihan loogisesti... Voisko kuitenkin olla kyse siitä, että sinä et osaa tulkita sinulle tuntemattomia ihmisiä ja teet heidän ilmeistään tai ilmeettömyydestään vääränlaisia johtopäätöksiä?
Juuri näin. Ihmisiä tulee vastaan päivittäin vaikka kuinka, miksi joku satunnainen ohikulkija herättäisi yhtäkkiä vihaa tai kateutta? Vahvalla tulkinnalla neutraalitkin katseet voinee kokea tunteiksi.
Hei, olipa vaikea miettiä mitä laittaa päälle kun mittari näytti -20. Mutta sitten vain kerrospukeutumista, toppi alle, päälle pusero ja paksu neuletakki ja villakangastakki, paksuin ihana kashmir tyyppinen huivi (ihan Tallinnan alesta hintaan 4,99€!!! :)) ja musta villapipo päähän. Edes sukkiksia en laittanut kun oli pitkää takkia yllä ja vähän työmatkaulkoilua. villasormikkaat ja nilkkurit. Eli hyvin pärjäsin ilman toppahaalaria! ja liukuria :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Ihmisiä tulee vastaan päivittäin vaikka kuinka, miksi joku satunnainen ohikulkija herättäisi yhtäkkiä vihaa tai kateutta? Vahvalla tulkinnalla neutraalitkin katseet voinee kokea tunteiksi.
No helppohan se on teoriassa olla ettei mikään tunnu missään, ja olla asioiden yläpuolella, ymmärtää. Mutta ihmisiä kun ollaan niin kyllä vaan kehut tuntuu hyviltä jokaisesta ja toisaalta sitten sellainen palaute minkä kokee jotenkin negatiivisena niin tuntuu pahalta, vaikka olisi kuinka vieras ihminen. Kyllähn me kaikki, hekin jotka ehkä muuten väittää, niin välitetään siitä, miten muut ihmiset tulee toimeen meidän kanssa. Piti vaan nyt tämä sanoa. Ei mitenkään pahalla sulle, olen ihan samaa mieltä
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli työkaveri, jolla oli vaikea psyykkinen häiriö. Viehättävä ja mukava nainen, joka pukeutui tyylikkäästi, mutta hänen kanssaan keskusteleminen oli haasteellista hänen sairautensa vuoksi.
Uskon, että hänestä tuntui, että häntä tuijotettiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä aloin saada vihasia katseita ja kommenttejakin muilta yli 35v. naisilta kun kasvatin pitkän tukan. Miesten reaktio oli päinvastainen. En vieläkään tajua tota...
En minäkään. Eikä kukaan muukaan nainen.
Miksi sinun hiustesi mitalla oikeasti olisi jotain merkitystä muille?
Joitain kirjoituksia lukiessa ei voi olla miettimättä, syökö kirjoittaja psyykelääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Todella harvalla naisella mielenterveys rakoilee niin pahasti, että tulkitsee vieraiden ihmisten katseita. Myrkyllisiksi.
Itselläni on se kuuluisa resting bitch face -perusilme ja ajattelen yleensä omiani kulkiessani. Näytän kuvissa vihaiselta ja äärimmäisen myrkylliseltä ellen ole muistanut väkisin hymyillä överisti. Olen enimmäkseen positiivinen ihminen ja saatan katsoa muita ihmisiä pitkään (mutta yritän tehdä sen huomaamattomasti), jos he ovat persoonallisen näköisiä tai heillä on joku mielenkiintoinen vaate. Taatusti näytän myrkylliseltä, jos en muista hymyillä. Tuolla ulkona kulkiessa hymyileviä taas pidetään hulluina, joten sori nyt vaan. En ole myrkyllinen.
Kaikki me tunnetaan niitä ihmisiä, jotka aina kääntävät esim. kritiikin kateudeksi tai joilla on ihmeellinen luulo, että kaikki kadehtivat heitä.
Ja ihmisiä, jotka ovat mielestään tosi lumihiutaleita, vaikka ovat taviksia.
Tai niitä, joilla on mielestään erikoinen tyyli tai persoona. Ei ole.
Tai jotka ovat tyylikkäitä, ja tuovat sen usein kovaäänisesti esille. Eivät ole.
Minulle on kerran työkaveri kommentoinut, että mikäs erikoispäivä tänään on, kun tulin tyylikkäässä housupuvussa työpaikalle (ysärillä jakku + housut olivat in). Hän oli mies. Otin sen kehuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli työkaveri, jolla oli vaikea psyykkinen häiriö. Viehättävä ja mukava nainen, joka pukeutui tyylikkäästi, mutta hänen kanssaan keskusteleminen oli haasteellista hänen sairautensa vuoksi.
Uskon, että hänestä tuntui, että häntä tuijotettiin.
Mielenkiintoista, minkä takia hänen kanssaan keskusteleminen oli vaikeaa? Hienoa minusta, että hän pukeutuu hyvin kaikesta huolimatta. Ihastuttavaa
ihmiset tuijottavat erityisiä ihmisiä, muistetaan se kun ollaan katseltavina tai jopa töllöteltävinä :D
I feel you. Viimeisinpänä esimerkkinä baarista, olin pukeutunut naisellisesti (kuten aika moni mekkoja käyttävistä gooteista) ja meikannut viimeisen päälle, laittanut hiukset jne. Suuri osa naisista katsoi mua todella pahasti. Olin odottamassa mun miestä, oltiin sovittu treffit sinne. Vilkuilin vähän joka suuntaan nähdäkseni onko tullut jo,välillä vilkuilin kelloa mun kännystä. (Tosi iso baari josta vaikea aina erottaa yksittäistä ihmistä koska on yleensä täynnä jo klo 19) No, menin sitten tiskille tilaamaan juoman ja vilkuilin näkyisikö mun miestä vielä. Sieltä tuli joku akka tiskille, tarttui yhtä miestä käsivarresta ja rääkyi että "tää on sitte mun, älä edes yritä" suuttui tosin vielä enemmän kun tokaisin ettei tarvitse huolehtia koska odotan kumppaniani ja mä en erehtyis noin rumaa ukkoa iskemään vaikka sinkku olisin :D en tiedä oliko tarkoitus yrittää saada mut tappelee siit äijäst vai mitä vit. No, mun mies tuli lopulta nii baarin akoista lähes kaikki lakkas mulkoilemasta mua. Paitsi se rääkyjä.
Toinen esimerkki myös baarista, naiset tuijotti taas vihaisesti ja suuttuivat mulle (kyllä sen huomaa kun oikeasti mua katsotaan suoraan, naama norsunveellä ja supatellaan ja osoitellaan sormella) aina kun joku mies tuli juttelemaan mulle eikä heille (en tosin silloinkaan halunnut mitään ylimääistä seuraa vaikka silloin vielä olin sinkku, en ikinä baareista hae seuraa, aina vaan joku tuli juttelee) Vinkki: kukaan ei mielellään lähesty jos näytätte helevetin vihaisilta. Olisi kai itseki pitäny olla naama mutrulla nii ei kukaan olisi tullu jutteleen...
Näitäki esimerkkei on vaikka kuinka
Minä Katson myrtsillä perusilmeelläni ihmisiä. Enemmän naisia kuin miehiä. Katson normaaleja ja mielenkiintoisia ihan hyvällä, vaikka se ilmeestä ei näykään. Pyrin olemaan katsomatta niitä joilla on joku vamma tai muu erityistä huomiota herättävä ulkoinen ominaisuus. En siis Katso niitä, jotka Luulen saavan tuijotusta kerrakseen. Katson niitä jotka hakee huomiota tai on muuten mielestäni kiintoisia yleensä jonkun yksityiskohdan vuoksi.