Aktiivimalli pakotti töihin
Olen ollut vuosia työttömänä ihan tyytyväisenä. Aikaa on ollut perheelle, olen ehtinyt harrastamaan kaikenlaista ja jopa töissä vaivanneet selkäkivut ovat loistaneet poissaolollaan.
Nyt alkoi yleinen ilmapiiri olemaan niin ahdistava töihin patistamisen suhteen, että hain töitä ja olen siellä ollut nyt muutamia viikkoja. MUTTA voi ***tu mitä turhuutta! Perhe kärsii, harrastukset kärsii, selkää kolottaa, masentaa eikä aika riitä mihinkään. Oravanpyörä pyörii... Ketä tämä nyt oikeasti hyödyttää? Vein jonkun halukkaan työllistyjän paikan ja oma elämänlaatuni kärsii.
Eikö työttömiä voisi vain jättää rauhaan ja antaa kaikkien elää sellaista elämää kuin haluaa?! Oikeasti!
Kommentit (44)
Ihan vapaasti kunhan et siihen verorahoja vaadi vaan kustannat sen löhöilysi omasta pussistasi, vaikka pääomatuloista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työtön saa olla, mutta turha odottaa, että yhteiskunta elättää kovin pitkään vastikkeettomasti.
Höpö höpö, kyllä te elätätte.
Kun kerran työnantajat näköjään yksissä tuumin ovat todenneet, ettei minusta ole mitään hyödyllistä tekemään, niin luuletko että minä jotain vastiketta teille pystyn muka tarjoamaan?
Jotkut pupukurssit eivät ole vastike, sillä ne eivät hyödytä muuta kuin niitä järjestävää firmaa, ja sinä maksat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työtön saa olla, mutta turha odottaa, että yhteiskunta elättää kovin pitkään vastikkeettomasti.
Höpö höpö, kyllä te elätätte.
Kun kerran työnantajat näköjään yksissä tuumin ovat todenneet, ettei minusta ole mitään hyödyllistä tekemään, niin luuletko että minä jotain vastiketta teille pystyn muka tarjoamaan?
Jotkut pupukurssit eivät ole vastike, sillä ne eivät hyödytä muuta kuin niitä järjestävää firmaa, ja sinä maksat.
Siksi minä minimoinkin kaikin keinoin sen että kuinka paljon joudun maksamaan. Onneksi edes sitä hintalappua voi aktiivisilla toimilla pienentää, joka vuosi paremmin ja paremmin. Omaisuus karttuu nopeampaa, ja verot maksellaan sitten joskus jos maksellaan...
Mikä tässä nyt on paheksuttavaa?
Ap on töissä, mutta ei nauti siitä. Kuinka monta muuta ap:n kaltaista suomessa on? Satoja tuhansia? Eikö sitä jumalauta saa sanoa ääneen, että työssäkäynti vituttaa?
Vapaaehtoinen työttömyys vituttaa muita, koska he loisivat. Vastentahtoinen työllisyys vituttaa muita, koska he haluavat loisia? Kuka ei haluaisi? Älkää vihatko pelaajaa, vihatkaa peliä.