Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolisoni tyhjentää jääkaapin.

Vierailija
20.02.2018 |

Nyt alkaa jo oikeasti pistään vihaksi. Menen kauppaan, haen tarvikkeet ja kun seuraavana päivänä alan kokkaamaan, hyvä osa niistä puuttuu. Kiva tehdä nakkikastiketta kun nakit puuttuu, kiva tehdä ruokaa kun pähkinät on syöty. Lapsille ostan pikkuiset rahkat, niitä jotka on hyvä jos kahden ruokalusikallisen kokoisia, syöty. Pieni karkkipussi perjantaina ostettu jotta lapset saa hieman herkkuja lauantaina, syöty. Fetajuustot salaattiin, katoavat noin vaan.

Ja olen sanonut, älä syö näitä, käytän ne kunnon ruokaan tai ne on lapsille.

Menen kauppaan kysyn, haluaako mehua tai limsaa itselleen, ikinä ei halua, ei karkkia ei halua ei. Ja sitten vetelee ne illalla pois. Eikä auta vaikka ostan niin paljon että riittä kahdelle aikuiselle ja kahdelle lapselle, ei, se vetää silti kaiken ja lopulta mäkisee miten mahaan sattuu tai karkit lihottaa.

Jumaliste, kaikki pitää piilottaa kuin lapselta ja silti se aloittaa iltaisin kaappien kollaamisen jos jotakin löytäisi. Perhana lapsetkin itkee kun heidänkin osuudet ahneudessaan vetää. Ikinä ei saisi mitään ostaa, mutta en halua lapsiakaan ilman hyvää silloin tällöin jättää tai kokata vaan keittoja, mitä ei pysty närkkimään.

Kun kysyn etsintäretken aikana onko nälkä, ei kuulemma ja lopettaa, kunnes taas myöhemmin aloittaa etsintä retkensä.

Miten hemmetissä mä estän tota miestä syömästä kaikkea. Ruokaa saa syödä niin paljon kun haluaa mutta se syö vaikkei ole nälkä, myöntää sen itsekin.

Kommentit (1186)

Vierailija
161/1186 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole piika. Lopeta kaupassakäynti ja ruuanlaitto vaikka pariksi viikoksi. Lapset syö koulussa. Koilun jälkeen syövät leipää/karjalanpiirakkaa tms, sanot että syökää mitä löytävät. Ite istut sohvalla lehti kädessä ja vastaat miehelle että et oo ehtiny kauppaan. Jos mies menee kauppaan niin annat kauppalistan mukaan että tuotko nämäkin. Viikonloppuna teet jonkun nopean ruuan itsellesi ja lapsille tai käytte ulkona syömässä. Eli annat miehen hoitaa kaiken. Tasa-arvoisessa suhteessa sulla on yhtälainen oikeus vapaa-aikaan, ja tällä hetkellä sun työtäsi kodin eteen ei arvosteta.

Vierailija
162/1186 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tehoa se, ettei tietylle hyllylle tai tiettyyn laatikkoon kosketa? Oletko kokeillut näpit irti - lappua?

Tiettyihin juttuihin toimii, joihinkin ei, esim pähkinäpussi tyhjenee lapustakin huolimatta.

Ja myönnän että en tykkää laputtelusta, ei jääkaappia pidä tyhjentää jos ei ole nälkä. Olen niin monesti pyytänyt että tekee leivän jos on nälkä, älä syö pelkästään leikkeleitä ja juustoja. Mutta kun ei ole nälkä, haluaa vaan silti jotain suuhun laittaa.

Ap

Tutti suuhun jos on kerran jäänyt oraalinen vaihe päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1186 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyllinen virnistys on peiteltyä iloa siitä, että on onnistunut aiheuttaman sulle harmia.

Tiedän sen ilmeen. Miehelläni oli se silloin, kun jäi kiinni tavallisista vihamielisistä teoistaan joista oli itse ylpeä.

Esim kun hän näki pitkin päivää ja huomautin lopulta, että tajuan kyllä että se on hänen tapansa kostaa minulle Se, että halusin yhä keskustella siitä, että hän kävi käsiksi ja en halua painaa sitä villaisella. Tyypillinen tilanne, jossa hänelle tuli se syyllinen virnistys. Kun hänen tekonsa, jonka nerokkuudesta hän oli itse ylpeä, paljastui ja kiinni jääminen oli hänestä toisaalta myös huvittavaa. Tämä oli yksi isoimmista hälytysmerkeistä minulle silloin. Nimittäin normaali persoonallisuus ei reagoisi niin, vaan siihen vaaditaan empatian puutetta ja vihamielisyyttä sekä ylemmyttä toista kohtaan.

Tämä on sinetti tulkinnalle, että toi mies on todellisuudessa peitellysti väkivaltainen ja tahallaan sitä.

Ap:n mies ei ole syömishäiriöinen vaan passiivis-aggressiivinen.

Tai mies oikeasti tuntee syyllisyyttä, mutta virnistää laittaakseen sen huumorin piikkiin.

Ei tietenkään hyvä sekään mutta loppujen lopuksi ei ehkä välttämättä ole kyse mistään monimutkaisesta asiasta.

Kerran tai kaksi, ehkä joo.

Tässä on kyse käyttäytymiskuviosta. Mies ei ole osoittanut aitoa katumusta eikä pyrkimystä korjata tekemäänsä vahinkoa tai olla tekemättä sitä uudestaan.

Minullakin on ollut syömishäiriö ja olen syönyt kaapista jauhojakin. Jos olisin syönyt muiden ruokaa ja vieläpä lasten, niin olisin ollut järkyttävässä katumuksentilassa jälkeenpäin ja pyrkinyt korvaamaan sen heille. Syömishäiriöön kuuluu olennaisesti aito morkkis. Ap:n miehellä sitä ei ole. Hän vaikuttaa pikemminkin paatuneelta taparikolliselta, jos tuota käyttämällä katsoo avoimin silmin.

Vierailija
164/1186 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä siinä on niin vaikeaa iskeä kulhoihin laput että älä ota. Tai sanoa suoraan mitkä on varattu seuraavalle päivälle. Kyllä normaalisti jääkaapista voi ottaa leikkeleitä yms mutta jos varaat johonkin tiettyyn ruokaan jotain niin laita niihin laput.

Olisi outoa kyllä jos säännösteltäisiin koko jääkaapin sisältöä.

Ja eikö se mies voi sitten vastavuoroisesti käydä ostamassa tarvikkeita jos syö kaiken.

Isket lapun kouraan että nämä tuot kaupasta.

Vierailija
165/1186 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi saatana minkälaisia miehiä joillakin on 😖

Vierailija
166/1186 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies käy ihan itse kaupassa ja ostaa ruoat ja itselleen mättöruoan. 

Perheen ruoat ovat erikseen, lukitussa laatikossa.

Mystistä käytöstä. Oikeasti. 

Ei halua mennä kauppaan, ei tykkää ja kun omasta mielestään ei tarvitse mitään.

Olen miettinyt mitähän tuumaisi jos ostaisin lukitun laatikon jääkaappiin, alkaisikohan kiukutteleen. Todennäköisesti alkaisi ja en jaksaisi riidellä. Voisin ostaa prkl vie kaupasta kaiken mitä haluaisi mutta aina vaan ei eiei ei halua mitään ja sitten tyhjentää kaiken minkä pystyy.

Ap

Vastaat tässä viestissä omaan kysymykseesi. Toisin sanoen mahdollistat miehen käytöksen, etkä näemmä pidä edes mitään rajoja. Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin hankkia se lukko siihen jääkaapin oveen. Totta kai mies marisee sellaisesta, mutta mitäpä luulet että hän suhtautuu kun ei pääse enää varastamaan ruokaa? et jaksa riidellä - joskus on pakko, koska riidaksi se menee jollei nätisti mene perille. 

Toinen vaihtoehto on, että lakkaat ostamasta enää mitään kotiin. Viet lapset aina ulos syömään ja säilytät karkkeja autosi hanskalokerossa. So simple is that. 

Vierailija
167/1186 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä siinä on niin vaikeaa iskeä kulhoihin laput että älä ota. Tai sanoa suoraan mitkä on varattu seuraavalle päivälle. Kyllä normaalisti jääkaapista voi ottaa leikkeleitä yms mutta jos varaat johonkin tiettyyn ruokaan jotain niin laita niihin laput.

Ja eikö se mies voi sitten vastavuoroisesti käydä ostamassa tarvikkeita jos syö kaiken.

Mä en kyllä alkaisi mitään ruokia laputtamaan vain siksi, että mies tahallaan ne sieltä syö! Meillä on ihan itsestäänselvää, että ruuat on hankittu varsinaisia aterioita varten. Ehkä tähän vaikuttaa sekin, että me suunnitellaan viikon ruuan yhdessä, eli mies on alusta asti mukana, tulee myös kauppaan mun kanssa ja kantaa ne ostokset kotiin. Tietää siis ilman lappujakin, mitä kaapista sopii ja ei sovi syödä. 

Vierailija
168/1186 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei ole lappujen kiinnittämisen vaikeus eikä sanomisessa vaan siinä, ettei ahmatit noudata kieltoja oli ne missä muodossa vain.

Vierailija
169/1186 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnesyöjä, syö "tekemisen puutteesta" tms. ja puuttuva impulssikontrolli.

Ammattiauttajan pakeille tai ero.

Vierailija
170/1186 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöminen hämmentää ketjussa monia näkemästä kokonaiskuvaa.

Vaihtakaa tekstiin joku muu verbi syömisen tilalle.

Mikä tahansa muu asia, mistä ap on sanonut miehelle monesti, ettei halua asiaa tapahtuvaksi, mutta mies tekee sen silti simaa uudestaan ja uudestaan ja kohdatessa ap:n hallituksen kasvotusten virnistää.

Se asia voisi olla vaikka, että mies tekee jotain seksiin liittyvää, mistä tietää, ettei ap sitä halua. Tai että mies ottaa keittiön kukkarosta rajaa, vaikka tietää ettei saisi. Tai että mies ottaa rahaa lasten säästölippaasta, vaikka ap on pyytänyt ettei tekisi niin.

Eli katsokaa käytöksen kuviota, ei teemaa, johon se tässä tapauksessa liittyy. Alkaa hahmottua jotain muuta kuin syömishäiriö.

Hyvä pointti.

Ap, näetkö yhtäläisyyttä muuhun elämään?

Ei tietenkään näe.

Naiset pysyvät väkivaltaisissa suhteissa siksi, että ne miehet ovat muuten niin ihania ihmisiä.

Niin minäkin. 99,99% ajasta mieheni on täydellinen unelmapuoliso ja jopa ihan oikeasti ajattelen, että olemme sielunkumppaneita.

Sama täällä. Minulla oli 6-7 vuotta sitten täällä tuhat-viestinen ketju, kun mies rakastui toiseen. Toitottelin puoli ketjua, kun mies on niin hyvä, mitä nyt rakastui. Av-mammat saivat minut näkemään suhteemme henkisen väkivallan.

Nimin. Ikuisesti kiitollinen av-mammoille

Vierailija
171/1186 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei ole lappujen kiinnittämisen vaikeus eikä sanomisessa vaan siinä, ettei ahmatit noudata kieltoja oli ne missä muodossa vain.

Onkohan tätä edes kokeiltu. Keskustelusta ei ilmene että onko miehelle selvästi sanottu että nämä on huomisiin juhliin älä syö nyt.

Kyllä itsekin voisin ottaa jääkaapista leikkeleitä tai juustoja jos oletus on että ne voi syödä. En tietysti rohmuaisi niitä loppuun vaan jos niin kävisi kävisin ostamassa uudet.

Vierailija
172/1186 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Meillä ei ole tosin lapsia. Mutta esim. tein lihapullia ja tarkoituksella isoja kun en jaksa pyöritellä pieniä. Paiston jälkeen oli pakko laskea ne ja sanoa että ok, sulle 12 mulle 8. Muuten mies söisi ihan kaikki loput sen ekan aterian jälkeen. 

Pizzaa joskus tehdään pellillinen. Sama juttu. Se leikataan esim. 8 palaksi ja sovitaan, että miehelle 5, minulle 3. Tällä tavalla meillä sujuu syöminen. Ennen noita naurettavia laskemisia, en yleensä ehtinyt syödä juuri mitään. 

Mehua en edes muista enää osta kaupasta, koska en muista milloin olisin viimeksi juonut mehua kotona. Se on jäänyt kokonaan minulta pois. Mies juo kaiken illan ja yön aikana. Mehupurkit kolisee aamulla tyhjyyttään pöydällä.

Keitot ja pataruoat...niitä en sentään ole alkanut mittaamaan. Syön yleensä yhden aterian ja mies syö loput, vaikka olen pyrkinyt tekemään ison, useamman päivän satsin.

Herkut onneksi on erilaiset meillä. Mies syö karkkia, mä en välitä niistä. Mä herkuttelen erikoisemmilla juustoilla ja niitä mies ei voi sietää . Molemmat huolehtii omat  herkkunsa. 

Nyt mun mies kuulostaa ihan kamalalta, itsekin tajusin nyt kun tässä kirjoittelin :D. No ei se ole. Se on hyvä mies ja tekee myös usein ruokaa, mutta se on sitten nakit ja ranskalaiset tyyliä, silloin en laske kappalemääriä :D.

Eli teillä ei ole tarpeeksi ruokaa.

Ei joku yksi pellillinnen riitä edes yhdelle miehelle. Saati perheelle.

No kerroin, että meillä ei ole lapsia, eli ei sen kummempaa perhettä. Voi olla, että on liian vähän ruokaa sitten :). Mutta ihan oikeasti pellillinen pitsaa minusta pitäisi kyllä riittää pariksi päiväksi kahdelle aikuiselle kun syödään kuitenkin aamupalakin ja lounas. Kotona tehdyssä pitsassa on  täytteitä aika paljo, että tuhtia on varmasti.

Ei muuten todellakaan riitä.

Otan esimerkiksi lasagnen. Kyllä aikuinen mies vuorokaudessa vähintään sen kilon sitä syö. Todennäköisesti ei riitä vaan tarvitsee myös muuta ruokaa. 

Toinen mitä itse inhoan on se että pihistellään maitoa. Jos juo maitoa ruoaksi niin varsinkin naiset valittaa että miten paljon sitä maitoa juot? No kun maitoa juo ruoan kanssa niin maitoa juodaan myös janoon. Kyllä sitä helposti toista litraa päivässä menee. Tietenkin vettä juodaan muulloin mutta ruoan kanssa menee jo tuo.

AP:n tilanteessa on kyse itsekkyydestä ja miehen vallankäytöstä jolla hän osoittaa olevansa arvokkaampi kuin lapset joihin AP käyttää ruuan valmistuksen vaivan. Kapinointia sitä vastaan että hän alitajuisesti kokee että on menettänyt asemansa talouden tärkeimpää jäsenenä.

Muutenkin kukaan nainen ei syö noin paljon, eli mies hankkikoot itse omat ruokansa - kuten aikuiset tekevät. Miesten ruokahuollon ylläpito ei ole naisten tehtävä vaikka lapsia olisi, en ainakaan itse ole pukeutunut valkoisiin kuten kodinkoneet.

Olen aina ollut sitä mieltä että miehet syövät monta kertaa enemmän kuin naiset ja lapset yhteensä, joten mies saa aina itse kantaa omat ruokansa kotiin, ja antaa puolet lasten ruokien rahoista, niin silloin ruokahuolto on tasassa.

Se nainen joka ruokkii miehen, itseasiassa elättää koko talon, kun mies voi käyttää omat varansa ns omiin asioihinsa.

Toinen asia kokonaan on se että mitä lapsille antaa sokeroituja tuotteita lainkaan - karkki tai makeat rahkat ja kaikki laitostuotteet jotka on jatkettu jauhoilla jne eli lisäaineita sisältävät einekset eivät ole ruokaa, vaan roskaa.

Lapset eivät niitä tarvitse roskaruokaa lainkaan, eikä lapsille roskaa pidä antaa ja oikeastaan on hyvä että mies myrkyttää itsensä moisella sonnalla.

Tuollainen nakki, ranskalaissonta näkyy miehen ulkonäössä, ei sellaista syövät ole siitoskelpoisia uroksia jotka on ainoita joita minä sänkyyni otan, eli se mikä laatuista ruokaa ihminen syö näkyy kasvoissa ja vartalossa sekä lapsissa että aikuisissa, ja se kertoo ihmisen terveydestä enemmän kuin mikään muu.. ja sairaat yksilöt ovat rumia, usein ihan omasta syystänsä. 

Siksihän me ihmiset sukupuolesta riippumatta pidämme kauneudesta, koska se on hyvä elintapojen ja siten viriliteetin/fertiliteetin mittari.

Vierailija
173/1186 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä miesvauvoja olemassa. Itse en kestäisi.

Vierailija
174/1186 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen tiedostan että mahdollistan tuon miehen käytöksen, mutta lasten vuoksi jääkaapissa täytyy olla ruokaa, siksi sitä sinne ostan. Jos alkaisin lasten kanssa ulkona syömään, se verottaisi ihan hirveästi kukkaroakin...

Ja tuo miten napostelu olisikin muuta kuin ahmimisongelma... on ajatuksenakin pelottava sillä se tarkoittaisi että mies jonka olen tuntenut teinistä asti, nauttisi siitä että saa minut surulliseksi ja turhautuneeksi...

Rakastaako toista oikeasti jos kerta toisensa jälkeen toimii tarkoituksenmukaisesti niin että toinen voi pahoin?! Rakastaako lapsiaan oikeasti jos on valmis satuttamaan heitä henkisesti?

Olen aina miettinyt että ei hän tee tätä ilkeilläkseen, enemmänkin ajattelemattomuuttaan...

Ahdistaa ajatella asiaa, mutta luulen että tämä pitää sisäistää mahdollisuudeksi...

Hyi kauhea mikä olo.

Mutta kiitos kirjoituksista kaikille...

Ap

Vierailija
175/1186 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia paskoja teillä (ap) on ku kumppaneina.

Ja ap vielä katsoo tuollaista itsekeskeistä vauva"mies"paskaa

Vierailija
176/1186 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tätä edes kokeiltu. Keskustelusta ei ilmene että onko miehelle selvästi sanottu että nämä on huomisiin juhliin älä syö nyt.

Kyllä itsekin voisin ottaa jääkaapista leikkeleitä tai juustoja jos oletus on että ne voi syödä. En tietysti rohmuaisi niitä loppuun vaan jos niin kävisi kävisin ostamassa uudet.

No sittenhän sä et ole yhtään niinku ap:n mies, joka rohmuaa kaikki (jopa lasten rahkat!!!) eikä käy ostamassa uusiksi.

Vierailija
177/1186 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itte olette miehenne valkanneet?

Vierailija
178/1186 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöminen hämmentää ketjussa monia näkemästä kokonaiskuvaa.

Vaihtakaa tekstiin joku muu verbi syömisen tilalle.

Mikä tahansa muu asia, mistä ap on sanonut miehelle monesti, ettei halua asiaa tapahtuvaksi, mutta mies tekee sen silti simaa uudestaan ja uudestaan ja kohdatessa ap:n hallituksen kasvotusten virnistää.

Se asia voisi olla vaikka, että mies tekee jotain seksiin liittyvää, mistä tietää, ettei ap sitä halua. Tai että mies ottaa keittiön kukkarosta rajaa, vaikka tietää ettei saisi. Tai että mies ottaa rahaa lasten säästölippaasta, vaikka ap on pyytänyt ettei tekisi niin.

Eli katsokaa käytöksen kuviota, ei teemaa, johon se tässä tapauksessa liittyy. Alkaa hahmottua jotain muuta kuin syömishäiriö.

Tämä on se olennainen asia - kyse ei ole ruuasta vaan itsekkyydestä ja passiivisagressiivisen ihmisen kostosta jonka kohteena on lapset.. Kun ei ole miehellä selkärankaa puhua suoraan, mikä häntä vaivaa, niin kostaa tuolla tavoin kun voi.

En katselisi moista - ja olen laittanut vastaavan passiivisagressiivisen miehen ulos, joka mm. seksissä toistuvasti pyynnöistäni huolimatta sanoi että "entäs jos vahingossa lipsahtaisi tuohon toiseen reikään" vaikka sanoin että tuo vie kokonaan mielenkiintoni, eli vaikka hän pitäisi anaalista, se ei ole minun juttuni.. niin silti, joka ikinen kerta, koska hän on oikeutettu puhumaan mitä sylki suuhun tuo, silloin kun hänestä tuntuu siltä. Olihan sitä muutakin jatkuvaa alentavaa dissausta logiikalla "onko hiekkaa pillussa, heh heh heh, etkö ymmärrä vitsiä", puoli vuotta katselin jonka jälkeen em yksilö lensi ulos elämästäni.

Kyseinen mies ei ole mikään ulkoinen hirvil vaikka outokommun onkin kerännyt roskaruualla  mutta hän on niin katkera kun naiset eivät häntä katsele elämässänsä, ja mitään vikaa ei näe omassa toiminnassansa.

Vierailija
179/1186 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä sama ongelma kesällä? Minä olen talviaikaan syöppö. Väsyttää ja tuntuu ettei ole energiaa, sitten pitää vetää mahdollisimman raskasta ruokaa. Ja sitten aina talvisin lihoo, mutta kesällä taas ei syöpötytä ja tekee mieli kevyttä ruokaa, jolloin tulee laihduttua. Minun syöppöily siis tuntuu johtuvan ihan väsymyksestä.

Vierailija
180/1186 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tuossa on jokin mielenterveyden häiriö kyseessä tai mies on oikeasti julma vallankäyttäjä. Minkälainen isä syö lapsen karkit, kun lapsi roikkuu jalassa ja itkee, että älä isä syö mun karkkeja? Seuraapa nyt sen miehen muutakin käytöstä oikein kriittisesti jonkin aikaa ja toimi sitten lastesi parhaaksi. Epäilen, että sinulla on nyt ruusunpunaiset lasit silmillä etkä halua nähdä sen miehen todellista luonnetta.