Puolisoni tyhjentää jääkaapin.
Nyt alkaa jo oikeasti pistään vihaksi. Menen kauppaan, haen tarvikkeet ja kun seuraavana päivänä alan kokkaamaan, hyvä osa niistä puuttuu. Kiva tehdä nakkikastiketta kun nakit puuttuu, kiva tehdä ruokaa kun pähkinät on syöty. Lapsille ostan pikkuiset rahkat, niitä jotka on hyvä jos kahden ruokalusikallisen kokoisia, syöty. Pieni karkkipussi perjantaina ostettu jotta lapset saa hieman herkkuja lauantaina, syöty. Fetajuustot salaattiin, katoavat noin vaan.
Ja olen sanonut, älä syö näitä, käytän ne kunnon ruokaan tai ne on lapsille.
Menen kauppaan kysyn, haluaako mehua tai limsaa itselleen, ikinä ei halua, ei karkkia ei halua ei. Ja sitten vetelee ne illalla pois. Eikä auta vaikka ostan niin paljon että riittä kahdelle aikuiselle ja kahdelle lapselle, ei, se vetää silti kaiken ja lopulta mäkisee miten mahaan sattuu tai karkit lihottaa.
Jumaliste, kaikki pitää piilottaa kuin lapselta ja silti se aloittaa iltaisin kaappien kollaamisen jos jotakin löytäisi. Perhana lapsetkin itkee kun heidänkin osuudet ahneudessaan vetää. Ikinä ei saisi mitään ostaa, mutta en halua lapsiakaan ilman hyvää silloin tällöin jättää tai kokata vaan keittoja, mitä ei pysty närkkimään.
Kun kysyn etsintäretken aikana onko nälkä, ei kuulemma ja lopettaa, kunnes taas myöhemmin aloittaa etsintä retkensä.
Miten hemmetissä mä estän tota miestä syömästä kaikkea. Ruokaa saa syödä niin paljon kun haluaa mutta se syö vaikkei ole nälkä, myöntää sen itsekin.
Kommentit (1186)
Vierailija kirjoitti:
Lukematta koko ketjua sanoisin, että jos kerran mies on tuollainen ja aiot hänet huushollissa pitää niin lakkaa yrittämästä muuksi muuttaa.
Jos ei rahasta kovin tiukkaa niin miehelle oma herkkukaappi.
Ostat sinne keksejä, sipestä, karkkeja, suklaata, kaikkea mitä mies himoitsee.
Sanot, että sieltä saa ottaa vapaasti.
Täydennä aina sitten tarpeen mukaan.Säilyy oma mielenrauha ja toivottavasti jääkaapin sisältö paremmin.
No, jääkaappiin voi ostaa valmishampurilaisia, niitä saa monta tarjouksella, nakkeja, eineksiä yms.
Mies saa syödä niitä vapaasti kuinka paljon jaksaa.Uskoisin, että kun saa vapaat kädet, niin ahmiminen vähenee, ainakin jonkun ajan päästä.
Turha miettiä miehen terveitä elintapoja, se on hänen asiansa, ja kun ei kuitenkaan toimi vaikka kuinka väännät ja hermoilet.
Mulle oma mielenrauha olisi tärkeintä, ei miehen karkkien syömisen murehtiminen tai seuraaminen.Itse olen aina ollut sellaisessa suhteessa, että kumpikin voi vapaasti ottaa kaapeista mitä haluaa.
Kyllä sinne yleensä jää myös jotain ylimääräistä.
Mitä jos lukisit ketjun ja kokeilisit sitten? Tuolla tavalla et auta ketään ja näytät tyhmältä.
Onpahan ohjeita. Pikkuvaimon tehtävä on täyttää herralle herkkukaappia ja huolehtia, että aina on jotain valmisruokaa ahmatille. Niitä saa vaimo kantaa selkä vääränä kaupasta. Voi #####.
Mitä mieltä miehet on näistä aikuisen puolison paapomis ideoista? Pystyttekö kuvittelemaan tilannetta missä tuollainen käytös voisi tapahtua ilman että miehessä on jotain vakavasti vialla? Onko kukaan koskaan syönyt lasten ja vaimon ruokia ihan huviksenne?
Olen aikuinen, vastuullinen mies ja terveellisen ruokavalion arvostaja. Minulle tärkeintä on perheeni hyvinvointi ja olen sitä mieltä, että paapomisidea on yhdyssana.
Vierailija kirjoitti:
Olen aikuinen, vastuullinen mies ja terveellisen ruokavalion arvostaja. Minulle tärkeintä on perheeni hyvinvointi ja olen sitä mieltä, että paapomisidea on yhdyssana.
Arvostan kovasti kielioppineuvoja, niitähän ei koskaan saa tarpeeksi.
Mutta onko sinulla oikeasti mitään sanottavaa *aiheeseen* liittyen?
Niin moni on ongelmissa korviaan myöten koska haluaa asioiden ratkeavan omalla tavallaan. Niin, että perheessä nainen huolehtii itsestään ja mies itsestään. Nainen ei voi huolehtia miehen asioista ja taas mies ei voi huolehtia naisen asioista. Ongelmaa ei voida ratkaista käytännön tasolla ja mennä ristiin, huolehtia puolisosta koska sitten menetetään kasvot. Nainen ei voi ostaa miehelle erityisiä ruokia kaupasta vaan miehen tulee ostaa ne itse. Näin jatkuu esim. tänäkin herkkuongelma ja siitä puhutaan kylillä, ehkä jopa kerran keskenäänkin ja sitten erotaan.
Lapset unohtuu huolehtia tässä välillä koska on tärkeämpääkin tekemistä, valtataistelu.
Ei saa laskea leikkiä vakavilla asioilla, tässäkin perheessä on lähellä nakkilasu ja fetahuostaanotto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukematta koko ketjua sanoisin, että jos kerran mies on tuollainen ja aiot hänet huushollissa pitää niin lakkaa yrittämästä muuksi muuttaa.
Jos ei rahasta kovin tiukkaa niin miehelle oma herkkukaappi.
Ostat sinne keksejä, sipestä, karkkeja, suklaata, kaikkea mitä mies himoitsee.
Sanot, että sieltä saa ottaa vapaasti.
Täydennä aina sitten tarpeen mukaan.Säilyy oma mielenrauha ja toivottavasti jääkaapin sisältö paremmin.
No, jääkaappiin voi ostaa valmishampurilaisia, niitä saa monta tarjouksella, nakkeja, eineksiä yms.
Mies saa syödä niitä vapaasti kuinka paljon jaksaa.Uskoisin, että kun saa vapaat kädet, niin ahmiminen vähenee, ainakin jonkun ajan päästä.
Turha miettiä miehen terveitä elintapoja, se on hänen asiansa, ja kun ei kuitenkaan toimi vaikka kuinka väännät ja hermoilet.
Mulle oma mielenrauha olisi tärkeintä, ei miehen karkkien syömisen murehtiminen tai seuraaminen.Itse olen aina ollut sellaisessa suhteessa, että kumpikin voi vapaasti ottaa kaapeista mitä haluaa.
Kyllä sinne yleensä jää myös jotain ylimääräistä.Mitä jos lukisit ketjun ja kokeilisit sitten? Tuolla tavalla et auta ketään ja näytät tyhmältä.
Nyt luin tämän ketjun kolme kertaa, kiitos vinkistä. Heti helpotti. Eli vaimo pitää miestä nälästä, ja mies joutuu syömään säälipaloja, jopa lasten ruuat. Voi miespolo. No vakka on kantensa valinnut tässäkin tapauksessa.
Tuli itsellenikin mieleen, että vaimin pitäisi lopettaa tuo pihtaaminen ja olla rakastava vaimo miehelleen.
Äääääääääääääääääääääääääää äääääääääääää!!! Tää on aivan naurettavaa!
En nyt koko ketjua jaksanut lukea, mutta olen aivan pöyristynyt siitä miten joillain ihmisillä ei ole mitään käytöstapoja tai kunnioitusta elinkumppania kohtaan. Oma mies on melkoinen kaikensyöjä jätemylly, niinkuin koirakin. Jos jääkaapissa on pilaantuvaa tavaraa ni miehelle kun sanoo, niin ei ole kauaa kun koiran kanssa mussuttavat. Syö muutenkin ihan älyttömän isoja annoksia ruokaa ja näin. Kuitenkin jos sanon että "tämä on sitten huomiseen ruokaan/minulle/johonkin muuhun", niin ei se perkele niitä mene vetämään omin lupineen. Myös kun teen ruokaa jota tarkoitus syödä seuraavanakin päivänä, niin sanon asiasta ja mies uskoo. Mies myös varmistaa minulta olenko syönyt tarpeeksi, että voiko syödä loput. En pidä miestä mitenkään nälässä, katson aina että on esim leipää ja jogurttia mitä voi syödä jos nälkä jää. On se nyt hitto omituista ettei aikuisella ihmisellä ole mitään kontrollia siihen mitä syö.
Minä kunnioitan ja arvostan miestäni siten, etten kutsu häntä jätemyllyksi tai rinnasta koiraan. En syötä miehelle pilaantuvia ruokia vaan tuoreita ja terveellisiä ruokia. Usein teemme ruokaa yhdessä. Meitä on niin erilaisia ihmisiä, meillä voi jääkaapista ottaa mitä haluaa erikseen kyselemättä ja vaikka syödä kaiken jos napa vetää, koska pakkasessa on aina ruokaa ja kukaan ei näänny nälkään.
Jos sillä on syömishäiriö. Ahmimishäiriö. Sen on mentävä lääkäriin, toi ei oo normaalia. Miesten syömishäiriöt tunnistetaan ehkä huonommin kuin naisten, yleensä aatellaan että ne on naisia jotka panttaa, ahmii ja/tai oksentaa.
Vierailija kirjoitti:
En nyt koko ketjua jaksanut lukea, mutta olen aivan pöyristynyt siitä miten joillain ihmisillä ei ole mitään käytöstapoja tai kunnioitusta elinkumppania kohtaan. Oma mies on melkoinen kaikensyöjä jätemylly, niinkuin koirakin. Jos jääkaapissa on pilaantuvaa tavaraa ni miehelle kun sanoo, niin ei ole kauaa kun koiran kanssa mussuttavat. Syö muutenkin ihan älyttömän isoja annoksia ruokaa ja näin. Kuitenkin jos sanon että "tämä on sitten huomiseen ruokaan/minulle/johonkin muuhun", niin ei se perkele niitä mene vetämään omin lupineen. Myös kun teen ruokaa jota tarkoitus syödä seuraavanakin päivänä, niin sanon asiasta ja mies uskoo. Mies myös varmistaa minulta olenko syönyt tarpeeksi, että voiko syödä loput. En pidä miestä mitenkään nälässä, katson aina että on esim leipää ja jogurttia mitä voi syödä jos nälkä jää. On se nyt hitto omituista ettei aikuisella ihmisellä ole mitään kontrollia siihen mitä syö.
Ihan kuin tällä naisella olisi kaksi koiraa kotona. Puhuukohan hän miehelleen muuten kuin yhden kahden sanan lauseita, istu, maahan, tänne, ei ota, hiljaa, paikka.
Ei ole normaalia käytöstä.
Sinun pitää taistella tuollaista käyttäytymistä vastaan.
Kokeile shokki-terapiaa:
Tyhjennä jääkappi, kun hän tulee eikä näe mitään hän yllättyy. Sen jälkeen voit sanoa että jos on nälkä niin voi mennä kauppaan ja hakea perheelle ruokaa.
Laita jääkaappiin kakkaa ja katso kuinka nopeasti mies tyhjentää jääkaapin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan kovasti kielioppineuvoja, niitähän ei koskaan saa tarpeeksi.
Mutta onko sinulla oikeasti mitään sanottavaa *aiheeseen* liittyen?
Olihan siinä se, että hänelle perheen hyvinvointi on tärkeintä. Tästä päättelemme, että tämä mies ei esim. veisi lapsille varattuja karkkeja tai söisi ruokaan tarkoitettuja raaka-aineita. Ap:n perheen tilanne on poikkeuksellista, suurin osa suomalaisista miehistä on ihan kunnon perusreiskoja.
Lasten suusta kirjoitti:
Perkele, laitat miehesi hakemaan kaupasta LASTEN KARKIT JA LEIKKELEET tilalle ja saman tien. Vaikka olisi ilta, menköön huoltoasemalle. Suutut niin pahanpäiväisesti että oppii varaamaan omat mättönsä. Tuollaiselle toopelle ei järkipuhe mene perille. Vituttaisi, jos ukko vetäisi leikkeleet ja lounastarpeet naamaansa. Mutta sitä en sietäisi kertaakaan että söisi lapsille varatut herkut. AARGGGGHHHT!
Etkä menetä mitään, vaikka miehesi jäisi sille tielleen.
Mulla olis kans mennyt jo hermo totaalisesti. Sais kyllä korvata aiheuttamansa mielipahan ja heti. Ihan sama jos mies suuttuisi siitä, hallitseeko mies suuttumisellaan ap:tä?
Meillä ei syödä karkkia koska se on epäterveellistä, vaikka pitäisi vain karkkipäiviä. Hedelmät, marjat ja pähkinät ovat parempi vaihtoehto. Limsoja ja sokerimehuja ei osteta koskaan, ruokajuomana on vesi. Leikkeleissä on aivan liikaa suolaa. Jos nähdään vähän vaivaa terveellisen ja ravintorikkaan ruuan laittamisessa ja tehdään oikeat valinnat niin kenelläkään perheessä ei tule ruokaan liittyviä häiriö- tai puutostiloja.
Sama tuli itsellenikin mieleen. Ap kiusaa miestään, on varmaan pihtarikin.