Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolisoni tyhjentää jääkaapin.

Vierailija
20.02.2018 |

Nyt alkaa jo oikeasti pistään vihaksi. Menen kauppaan, haen tarvikkeet ja kun seuraavana päivänä alan kokkaamaan, hyvä osa niistä puuttuu. Kiva tehdä nakkikastiketta kun nakit puuttuu, kiva tehdä ruokaa kun pähkinät on syöty. Lapsille ostan pikkuiset rahkat, niitä jotka on hyvä jos kahden ruokalusikallisen kokoisia, syöty. Pieni karkkipussi perjantaina ostettu jotta lapset saa hieman herkkuja lauantaina, syöty. Fetajuustot salaattiin, katoavat noin vaan.

Ja olen sanonut, älä syö näitä, käytän ne kunnon ruokaan tai ne on lapsille.

Menen kauppaan kysyn, haluaako mehua tai limsaa itselleen, ikinä ei halua, ei karkkia ei halua ei. Ja sitten vetelee ne illalla pois. Eikä auta vaikka ostan niin paljon että riittä kahdelle aikuiselle ja kahdelle lapselle, ei, se vetää silti kaiken ja lopulta mäkisee miten mahaan sattuu tai karkit lihottaa.

Jumaliste, kaikki pitää piilottaa kuin lapselta ja silti se aloittaa iltaisin kaappien kollaamisen jos jotakin löytäisi. Perhana lapsetkin itkee kun heidänkin osuudet ahneudessaan vetää. Ikinä ei saisi mitään ostaa, mutta en halua lapsiakaan ilman hyvää silloin tällöin jättää tai kokata vaan keittoja, mitä ei pysty närkkimään.

Kun kysyn etsintäretken aikana onko nälkä, ei kuulemma ja lopettaa, kunnes taas myöhemmin aloittaa etsintä retkensä.

Miten hemmetissä mä estän tota miestä syömästä kaikkea. Ruokaa saa syödä niin paljon kun haluaa mutta se syö vaikkei ole nälkä, myöntää sen itsekin.

Kommentit (1186)

Vierailija
681/1186 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kunnioitan ja arvostan miestäni siten, etten kutsu häntä jätemyllyksi tai rinnasta koiraan. En syötä miehelle pilaantuvia ruokia vaan tuoreita ja terveellisiä ruokia. Usein teemme ruokaa yhdessä. Meitä on niin erilaisia ihmisiä, meillä voi jääkaapista ottaa mitä haluaa erikseen kyselemättä ja vaikka syödä kaiken jos napa vetää, koska pakkasessa on aina ruokaa ja kukaan ei näänny nälkään.

Meillä ei kärsitä tästä aloituksen kaltaisesta ongelmasta, mutta ex kyllä harrasti tätä. Kävi öisin imuroimassa kitusiinsa jääkaapista kaikki herkut yms. Ja ihan oikeasti siis heräsi kesken unien, suoraan jääkaapille ja siinä jääkaapin lampun valossa kauhoi suuhunsa jogurtit, leikkeleet, ne paljon puhutut vanukkaat yms.

Jääkaapista saa toki jokainen ruokakuntaan kuuluva vapaasti syödä, mutta perheessä tai parisuhteessa sinun täytyy osata jakaa. Et voi toimia itsekkäästi, eli jos vaikka jogurttipikareita on jääkaapissa neljä, niin vetäiset kaikki huiviisi kysymättä, haluaako kukaan muu.

Jos ei pysty sellaiseen, niin tulisi asua yksin. Aikuinen ihminen osaa määrittää nälkänsä ja herkuttelunsa, eli jos tarvitset enemmän ruokaa, niin ostat sitä kaupasta.

Sinäkin puhut kommentissasi, että "en SYÖTÄ miehelle....". Aikuiselle ihmiselle ei tulisikaan *syöttää*, vaan hän syö itse. Se käy tietty kaupassa joka ehtii, mutta jos toisella on ääretön napostelunälkä, niin tulisi itse hommata nuo lisäherkkunsa. Jännästi meillä mies itse lähtee käymään kaupassa, jos alkaa tehdä mieli sipsiä tai muuta herkkua. Ja jopa kysyy ennen lähtöä, että tuoko minullekin jotain. Ja minä hölmö olen kuvitellut, että tuo on normaalia aikuisen miehen käytöstä, mutta ilmeisesti mieheni onkin ihana harvinaisuus.

Vierailija
682/1186 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kunnioitan ja arvostan miestäni siten, etten kutsu häntä jätemyllyksi tai rinnasta koiraan. En syötä miehelle pilaantuvia ruokia vaan tuoreita ja terveellisiä ruokia. Usein teemme ruokaa yhdessä. Meitä on niin erilaisia ihmisiä, meillä voi jääkaapista ottaa mitä haluaa erikseen kyselemättä ja vaikka syödä kaiken jos napa vetää, koska pakkasessa on aina ruokaa ja kukaan ei näänny nälkään.

Meillä ei kärsitä tästä aloituksen kaltaisesta ongelmasta, mutta ex kyllä harrasti tätä. Kävi öisin imuroimassa kitusiinsa jääkaapista kaikki herkut yms. Ja ihan oikeasti siis heräsi kesken unien, suoraan jääkaapille ja siinä jääkaapin lampun valossa kauhoi suuhunsa jogurtit, leikkeleet, ne paljon puhutut vanukkaat yms.

Jääkaapista saa toki jokainen ruokakuntaan kuuluva vapaasti syödä, mutta perheessä tai parisuhteessa sinun täytyy osata jakaa. Et voi toimia itsekkäästi, eli jos vaikka jogurttipikareita on jääkaapissa neljä, niin vetäiset kaikki huiviisi kysymättä, haluaako kukaan muu.

Jos ei pysty sellaiseen, niin tulisi asua yksin. Aikuinen ihminen osaa määrittää nälkänsä ja herkuttelunsa, eli jos tarvitset enemmän ruokaa, niin ostat sitä kaupasta.

Sinäkin puhut kommentissasi, että "en SYÖTÄ miehelle....". Aikuiselle ihmiselle ei tulisikaan *syöttää*, vaan hän syö itse. Se käy tietty kaupassa joka ehtii, mutta jos toisella on ääretön napostelunälkä, niin tulisi itse hommata nuo lisäherkkunsa. Jännästi meillä mies itse lähtee käymään kaupassa, jos alkaa tehdä mieli sipsiä tai muuta herkkua. Ja jopa kysyy ennen lähtöä, että tuoko minullekin jotain. Ja minä hölmö olen kuvitellut, että tuo on normaalia aikuisen miehen käytöstä, mutta ilmeisesti mieheni onkin ihana harvinaisuus.

Ei kannata ostaa niitä sokerisia jugurttipikareita kaupasta ollenkaan vaan mieluummin maustamatonta jugurttia litran purkeissa ja sitten lisätä marjoja tai pähkinöitä, ehkä hunajaa. Terveellinen ruoka ja elämäntavat ovat valintoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1186 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä vanukkaita pitää ostaa lapsille, ne on sellaisia sokeri- ja lisäainepommeja, että pitäisi lailla kieltää.

Vierailija
684/1186 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt koko ketjua jaksanut lukea, mutta olen aivan pöyristynyt siitä miten joillain ihmisillä ei ole mitään käytöstapoja tai kunnioitusta elinkumppania kohtaan. Oma mies on melkoinen kaikensyöjä jätemylly, niinkuin koirakin. Jos jääkaapissa on pilaantuvaa tavaraa ni miehelle kun sanoo, niin ei ole kauaa kun koiran kanssa mussuttavat. Syö muutenkin ihan älyttömän isoja annoksia ruokaa ja näin. Kuitenkin jos sanon että "tämä on sitten huomiseen ruokaan/minulle/johonkin muuhun", niin ei se perkele niitä mene vetämään omin lupineen. Myös kun teen ruokaa jota tarkoitus syödä seuraavanakin päivänä, niin sanon asiasta ja mies uskoo. Mies myös varmistaa minulta olenko syönyt tarpeeksi, että voiko syödä loput. En pidä miestä mitenkään nälässä, katson aina että on esim leipää ja jogurttia mitä voi syödä jos nälkä jää. On se nyt hitto omituista ettei aikuisella ihmisellä ole mitään kontrollia siihen mitä syö.

Siinäpä kunnon miehenpito-ohjeet!

Vierailija
685/1186 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakit, leikkeleet ja makkarat ovat nitriitin ohella myös kovan rasvan ja suolan lähteitä. Fetassa on liikaa suolaa. Vanukkaat ovat pelkkää lisäainetta. Aloittajan perheessä on ruokatottumukset pielessä, minun mielestäni. Lähtisin ensin korjaamaan ruuan terveellisempään suuntaan.

Vierailija
686/1186 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aikuinen, vastuullinen mies ja terveellisen ruokavalion arvostaja. Minulle tärkeintä on perheeni hyvinvointi ja olen sitä mieltä, että paapomisidea on yhdyssana.

Arvostan kovasti kielioppineuvoja, niitähän ei koskaan saa tarpeeksi.

Mutta onko sinulla oikeasti mitään sanottavaa *aiheeseen* liittyen?

Olihan siinä se, että hänelle perheen hyvinvointi on tärkeintä. Tästä päättelemme, että tämä mies ei esim. veisi lapsille varattuja karkkeja tai söisi ruokaan tarkoitettuja raaka-aineita. Ap:n perheen tilanne on poikkeuksellista, suurin osa suomalaisista miehistä on ihan kunnon perusreiskoja. 

En halunnut tehdä päätelmiä vaan kuulla mielipiteitä. Sääli että hänelle oli tärkeämpää kuittailla yhdyssanoista. Sanoo sekin jotain.

Vierailija
687/1186 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa on kunnioitettava toista osapuolta. Ja jos se toinen osapuoli on ostanut jotakin ruokaa tai vaikkapa herkkuja, ja sanonut, että älä syö näitä, kun ne on tarkoitettu lapsille, niin silloin niitä ei syödä, ja sillä hyvä. Jos kiellosta huolimatta sitten toinen, tässä tapauksessa mies, menee kuitenkin ne syömään, niin miehelle on suututtava, ja miehen on sitten kyllä selitettävä, että miksi meni niin tekemään. Seuraavat selitykset ovat hyväksyttäviä:

1.) Voi ei, anna anteeksi, söin ne vahingossa. Sanoit varmaan, että niitä ei saa syödä, mutta en kai sitten kuunnellut, olin omissa ajatuksissani. Korjaan asian niin, että käyn saman tien ostamassa uudet tilalle. (Lähtee siltä istumalta kiltisti kauppaan...) Eikä enää koskaan tee niin.

2.) Anna anteeksi rakas, en tiedä mikä minuun meni. Olen kai sairas. En pystynyt vastustamaan niitä, vaikka kielsit syömästä. Käyn nyt heti ostamassa uudet tilalle, ja heti huomenna lupaan hakea apua. (Henkilöllä on ahmimishäiriö, ja hän todella hakee apua, niinkuin lupasi.)

3.) Anna anteeksi, halusin sittenkin herkkuja, vaikka sanoin etten halua, enkä pystynyt vastustamaan kiusausta. Lupaan etten enää koskaan tee niin, että syön lasten herkut. Ota tästä 200€, ja seuraavalla kerralla osta minullekin. Osta niin paljon, että varmasti riittää kaikille. Tehdään jatkossakin niin, että sinä käyt kaupassa ja tuot isot kasat herkkuja, ja minä maksan jooko?

Muussa tapauksessa mies on itsekäs idiootti, joka ei ota ollenkaan huomioon sinua, eikä lapsiasi. Hän ajattelee vain itseään, ja kirjaimellisesti, vain omaa vatsaansa. Jos mies ei paranna tapojaan, heitä hevon kuuseen sellainen idiootti. Keskustele kuitenkin ensin vakavasti aiheesta. Koskaan ei kannata erota ilman, että toiselle annetaan ensin mahdollisuus parantaa tapansa. Voitolla että mies pn niin tyhmä, ettei ymmärrä tehneensä mitään väärää...Väännä siis tarvittaessa rautalangasta, että tämmöinen käytös ei ole ok.

Vierailija
688/1186 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei syödä karkkia koska se on epäterveellistä, vaikka pitäisi vain karkkipäiviä. Hedelmät, marjat ja pähkinät ovat parempi vaihtoehto. Limsoja ja sokerimehuja ei osteta koskaan, ruokajuomana on vesi. Leikkeleissä on aivan liikaa suolaa. Jos nähdään vähän vaivaa terveellisen ja ravintorikkaan ruuan laittamisessa ja tehdään oikeat valinnat niin kenelläkään perheessä ei tule ruokaan liittyviä häiriö- tai puutostiloja.

Ihan samat tähän. Tosi epäterveellinen sisältö jääkaapissa. Ei meilläkään ole tuommoista sisältöä. Ehdottomasti koko huushollin ravinto ruokaympyrän mukaiseen kuosiin. 

Ei ihme että miehellä on koko ajan nälkä, kun ei ole kunnon ravintoa saatavilla. Pelkkää hiilihydraattipommeja. Vähän pitäisi arvostaa miestäsi, jonka olet perheesi pää.

Vierailija
689/1186 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei syödä karkkia koska se on epäterveellistä, vaikka pitäisi vain karkkipäiviä. Hedelmät, marjat ja pähkinät ovat parempi vaihtoehto. Limsoja ja sokerimehuja ei osteta koskaan, ruokajuomana on vesi. Leikkeleissä on aivan liikaa suolaa. Jos nähdään vähän vaivaa terveellisen ja ravintorikkaan ruuan laittamisessa ja tehdään oikeat valinnat niin kenelläkään perheessä ei tule ruokaan liittyviä häiriö- tai puutostiloja.

Ihan samat tähän. Tosi epäterveellinen sisältö jääkaapissa. Ei meilläkään ole tuommoista sisältöä. Ehdottomasti koko huushollin ravinto ruokaympyrän mukaiseen kuosiin. 

Ei ihme että miehellä on koko ajan nälkä, kun ei ole kunnon ravintoa saatavilla. Pelkkää hiilihydraattipommeja. Vähän pitäisi arvostaa miestäsi, jonka olet perheesi pää.

Teillä siis miehet on lapsentasoisia huollettavia, jotka eivät itse osaa suunnitella ruokaympyrää, saati ostaa niitä tarvikkeita kaupasta?

Vierailija
690/1186 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata ostaa niitä sokerisia jugurttipikareita kaupasta ollenkaan vaan mieluummin maustamatonta jugurttia litran purkeissa ja sitten lisätä marjoja tai pähkinöitä, ehkä hunajaa. Terveellinen ruoka ja elämäntavat ovat valintoja!

Mä luulen että sä syöt liian terveellisesti. Vähän enemmän rasvaa ruokavalioon niin pystyt sinäkin seuraamaan keskustelua.

Vierailija
691/1186 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä siis miehet on lapsentasoisia huollettavia, jotka eivät itse osaa suunnitella ruokaympyrää, saati ostaa niitä tarvikkeita kaupasta?

Kuten ilmeisesti sinulla mies on tuollainen lapsentasoinen huollettava. Meillä ei.

Terveellistä ruokaa ja raaka-aineita on kattavasti saatavissa, päinvastoin kuin ketjun aloittajalla.

Häpeä, pilaat hyvien vaimojen maineen.

Vierailija
692/1186 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten ilmeisesti sinulla mies on tuollainen lapsentasoinen huollettava. Meillä ei.

Terveellistä ruokaa ja raaka-aineita on kattavasti saatavissa, päinvastoin kuin ketjun aloittajalla.

No minkä takia tämä "perheen pää" odottelee pikkuvaimon suunnittelevan sen terveellisen ruokavalion + kantavan ne kaupasta kotiin? Sen sijaan, että itse hoitaa.

Tosin trolli taidat olla.

Vierailija
693/1186 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minkä takia tämä "perheen pää" odottelee pikkuvaimon suunnittelevan sen terveellisen ruokavalion + kantavan ne kaupasta kotiin? Sen sijaan, että itse hoitaa.

Se on joku 15-v. ylilautalainen tai moniongelmainen demitär. Ehkä modena hiihtiksen ajan, kun koko ajan roikkuu täällä (ne paikathan menee keittiön kautta).

Vierailija
694/1186 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on joku 15-v. ylilautalainen tai moniongelmainen demitär. Ehkä modena hiihtiksen ajan, kun koko ajan roikkuu täällä (ne paikathan menee keittiön kautta).

Ei ole mennyt keittiön kautta, vaan makuuhuoneen kautta. Eli on vanhempi kuin 15v.

Vierailija
695/1186 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies tekee rankkaa työtä myöhään ja odottaa kodin hengettären hoitavan edes hieman taloutta.

Vierailija
696/1186 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin olisin mennyt aikakoneella takaisin 50-luvulle kun lukee näitä vastauksia. Olen järkyttynyt.

Vierailija
697/1186 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä kaikilla narsististen miesten uhreille. Opetelkaa pitämään itseänne yhtä hyvänä kuin se mieskin pitää itseään!

Äitis oli narsisti kun sua väänsi

Mikäs sun ongelmas on? Lähtikö eukko Leville vähän hiihtelemään vai mikä mättää?

Ite oot raumalta, jankkaajien kuningas. Oma eukkos on Manaajan pikkuveli

Se olikin vissiin äites joka sinne Leville meni... Eikö se jättäny sulle yhtään sipsuja kaappiin :D

Vierailija
698/1186 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä kaikilla narsististen miesten uhreille. Opetelkaa pitämään itseänne yhtä hyvänä kuin se mieskin pitää itseään!

Äitis oli narsisti kun sua väänsi

Mikäs sun ongelmas on? Lähtikö eukko Leville vähän hiihtelemään vai mikä mättää?

Ite oot raumalta, jankkaajien kuningas. Oma eukkos on Manaajan pikkuveli

Se olikin vissiin äites joka sinne Leville meni... Eikö se jättäny sulle yhtään sipsuja kaappiin :D

Ei menny, menehän tekemään läksysi, kasiluokalla ei hiihtoloma ole pelkkää lomaa.

Vierailija
699/1186 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kerran suhteen alkuvaiheessa söi meidän jääkaapista tofut ja pakkasesta raakasuklaat. Tässä vaiheessa oli siis miehellä jo avaimet meille, mutta omakin asunto vielä.

No, ensinnäkin todellakin suutuin ja en todellakaan peitellyt miehen tekoa lapselta (tai myöhemmin muiltakaan). Laitoin miehen hakemaan meille kiinalaista ja sillä aikaa kun me söimme lapsen kanssa niin hän oli hakemassa uudet tofut kaappiin.

Sitten illemmalla vasta huomasin, että raakasuklaat oli vedellyt naamaan. Pidin lyhyen palopuheen siitä, miten tosiaan itse ne suklaat tein ja miten olin ajatellut ne ihan vaan itselleni. Ja passitin miehen kotiinsa pariksi yöksi.

Ikinä ei ole syönyt enää mitään mitä ei saisi kaapista. Nykyään ollaan jo pitkään asuttu yhdessä ja mies tekee valtaosan ruokaostoksista ja osaa ostaa naposteltavaa jemmaan, koko perheelle.

Ja nykyään jo nauretaan koko hommalle... :)

Vierailija
700/1186 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille ketkä ei jaksa lukea koko ketjua niin tiiivistelmä: Mies naposteli jääkaapista ruokaa, ap hermostui, ap yritti keskustella, mies hermostui ettei nyt niin paljoa syö, mies lähti ryyppäämään pariksi päivää kavereille, mies ei vastannut puhelimeen, ap hermostui, lapset oli nuhassa, mies soitti, joko kiukuttelu on ohi, ap kertoi rauhallisesti, että nyt on ero, mies hermostui ja nyt ap eroaa, vaihtaa paikkakuntaa, hankkii uuden työn ja asunnon, muuttaa ja sitten nukkuu, ei aio enää päivittää vauva-palstalla kun ketjussa esiintyy toinen ap ja eron syy ei ole se napostelu vaan se kun mies meni kavereille ryyppäämään ja ei vastannut puhelimeen, niin ap on katkera.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi