Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurallinen lemmikki yksinäiselle

Apuva
20.02.2018 |

Olen siis 12 vuotias tyttö ja haluaisin kovasti jonkun lemmikin. Olen melko yksinäinen koska kavereita minulla ei ole paljoakaan haluaisin paljon koiran mutta iskäni ei halua. Hän luulee etten huolehdi hänestä mutta huolehdin koska vapaa ajallani luen vain. Ajattelin että voisin hankkia kameleontin niin sitä ei kannata koska he eivät ole seurallisia ja iskä ei todellakaan ota kissaa. Eli siis laitakaa jotain minkä voisi hankkia (eikä iskäni suostu esim. Frettiin jolle olisi hyvä olla oma huone.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! oon itekkin 12v tyttö ja suosittelen gerbiileitä! Saan ite 2 gerbiilii ne on:

Helppo hoitaa

Seurallisia

halpoja

aktiivisia päivällä

elää n. 4 vuotta

mutta huonot puolet

saattaa purra jos ei oo käsitellyt tarpeeks

jotkut ei totu ihmisiin mutta niille voi silti puhua!

netistä löytyy lisää tietoa!

Vierailija
2/6 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuva kirjoitti:

Olen siis 12 vuotias tyttö ja haluaisin kovasti jonkun lemmikin. Olen melko yksinäinen koska kavereita minulla ei ole paljoakaan haluaisin paljon koiran mutta iskäni ei halua. Hän luulee etten huolehdi hänestä mutta huolehdin koska vapaa ajallani luen vain. Ajattelin että voisin hankkia kameleontin niin sitä ei kannata koska he eivät ole seurallisia ja iskä ei todellakaan ota kissaa. Eli siis laitakaa jotain minkä voisi hankkia (eikä iskäni suostu esim. Frettiin jolle olisi hyvä olla oma huone.

Siinä ne sitten olivatkin. Sen helppohoitoisempaa todella vahvasti (yleensä yhteen) ihmiseen kiintyvää lemmikkiä ei olekaan kuin kissa koska se pitää huolen itsestään. Koko perheeseen kiintyvä koira tulee hyvänä kakkosena mutta vaatii jatkuvaa ulkona käyttämistä ja isommat rodut syövätkin sen verran että lompakossa tuntuu.

Eivät kaikenmaailman fretit ja hamsterit ole oikeasti edes niin helppohoitoisia kuin kissa eikä niistä ole samalla tavalla seuraa. Oma hevonenkin kiintyy vahvasti ihmiseen mutta se nyt vasta vaivaton ja edullinen tapaus onkin.

Ainoa ratkaisu on vaihtaa iskä parempaan. Otapa puheeksi äidin kanssa ellei olekin jo työn alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesyrotta. On älykäs, paijattava, puhdas ja kiintyy omistajaansa. Matelijat eivät ole sylissä pidettäviä eläimiä...

Vierailija
4/6 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotta tai chinchilla.

Vierailija
5/6 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kani. Tee omasta huoneestasi kanille turvallinen, niin ettei se pääse jyrsimään sähköjohtoja tai tiputtamaan mitään päälleen.  Kani oppii sisäsiistiksi, mutta tarvitsee tilaa liikkua enemmän kuin häkissä on. Silloin kun olet kotona on tärkeää pitää sitä huoneessa vapaana. Älykäs eläin ja hassu!

Vierailija
6/6 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merihevonen akvaarioon reipas ja oppivainen