Te, joilla on OIKEASTI ohuet hiukset, millainen kampaus?
En kestä enää tätä lirua.. En pysty pitämään edes pompulaa, kun näytän kaljulta, sellaiselta Klonkulta :(
Ohuet hiukset, pieni pää ja siinäpä se. Olisi IHANAA vain nousta aamuisin sängystä ja lähteä, mutta ei.. Hiuksia pitää laittaa väh. puoli tuntia, että kehtaa laittaa päänsä ihmisten ilmoille. Onko jotain kampausta, joka olisi laittamatta hyvä ja kuohkea myös lasimaisessa, tikkusuorassa ja päätä myöten valuvassa klonkku-tukassa?
Kommentit (105)
Minä olen tuskaillut ohuen, hennon, liukkaan, helposti sähköistyvän ja päätä myöten valuvan hiuslaadun kanssa koko ikäni. Ponnarin paksuus lyijykynän luokkaa. Leikkasin hiukset lyhyeen (leuan tietämille yltävään) polkkamittaan, ja nykyään nimenomaan tasapituuteen, joka saa hiukset näyttämään paksummilta kuin ovatkaan. Kerroksittainen leikkaaminen taas tekee päinvastoin.. kokeiltu on sekin. Mutta tuohon päätä myöten valumiseen, ja liukkauteen löysin ratkaisun sattumalta kun vaihdoin shampoon ja hoitoaineen luonnonkosmetiikan tuotteisiin. Hiukset ovat yhtä ohuet kuin ennenkin, mutta näyttävät paksummilta kun ovat ilmavat eivätkä valu päätä myöten.
Olen miettinyt leikkaamista lyhyeksi polkaksi. Tai vastaavaksi. Mutta pelkkään että näyttäisi edelleen yhtä ohuelta mutta vielä jotenkin rumemmalta, vaikka ei se varmaan ole mahdollista.
Mun hiuksissa ei toimi mitkään jätettävät hoitoaineet tai muotovaahdot tms. Kaikki tekee tukasta parissa tunnissa rasvaisen ja päätä myöten roikkuvan. Käytän Lushin hunajashampoota tai merisuolashampoota, joskus harvoin latvoihin hoitoainetta. Kuivaan pää alaspäin melkein kuivaksi, ilmakihartimella kuivaan loppuun jotta saan vähän latvoja taivutettua ja juuresta koholleen. Päälle hyvää lakkaa pitämään paikallaan.
Tukkani on polkkapituinen, varsinkin päälaelta harva, piikkisuora ja erittäin nopeasti (päivässä) rasvoittuva. Joka aamu on pestävä jos haluaa päivän olla siedettävän näköisellä hiuksella, illalla pesty on aamulla lytyssä ja puoleen päivään mennessä rasvainen.