Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla on OIKEASTI ohuet hiukset, millainen kampaus?

Vierailija
19.02.2018 |

En kestä enää tätä lirua.. En pysty pitämään edes pompulaa, kun näytän kaljulta, sellaiselta Klonkulta :(
Ohuet hiukset, pieni pää ja siinäpä se. Olisi IHANAA vain nousta aamuisin sängystä ja lähteä, mutta ei.. Hiuksia pitää laittaa väh. puoli tuntia, että kehtaa laittaa päänsä ihmisten ilmoille. Onko jotain kampausta, joka olisi laittamatta hyvä ja kuohkea myös lasimaisessa, tikkusuorassa ja päätä myöten valuvassa klonkku-tukassa?

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytän kauhealta hiukset kiinni, joten pidän tukan aina auki, kun olen näkyvilä. Hiukseni ovat pitkät, ja kokeiltu kyllä on, että lyhyemmäksi leikkaaminen ei saa niitä näyttämään paksummilta tai tuuheammilta, samalla tavalla roikkuvat silti. Jos joutuisin jostakin syystä pitämään hiuksiani kiinni säännöllisesti, leikkauttaisin kunnon otsatukan. Sitten muualle päähän jäisikin niin ohuelti tukkaa, ettei sitä kehtaisi auki pitääkään.

Mulla on suora tukka, mutta kyllä kampaaja on niistäkin saanut kiharan esille. Se vaan vaatii taitoa.

Esim. tässä näytetään, miten suorasta tukasta saa sen oman luonnollisen laineen leikattua esille:

Tuo tukka ei kyllä ollut suoraa ja ohutta nähnytkään, etenkään ei näyttänyt olevan tätä perinteistä suomalaista liukasta mallia.

Vierailija
42/105 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on puolipitkä suora tukka, ei leikattu kerroksittain ja sivujakauksella. Kampauksen sijasta panostan tuuheuttaviin tuotteisiin, esimerkiksi Tigin Bed Head-hoitoaine (hiuksiin jätettävä) tekee hiuksista kaksi kertaa tuuheamman tuntuiset ja näköiset, jotkut muotovaahdot on myös hyviä mutta toistaiseksi en ole löytänyt parempaa kuin tuo bed head. Lisäksi jos haluan ekstratuuheutta niin minulla on sellainen minikreppirauta, millä kreppaan hiusten tyvet ja sen antama volyymi kestää tukassa seuraavaan pesuun saakka. Tupeeraus olisi myös vaihtoehto mutta en jaksa takkujen oikomista jälkikäteen. Elikkäs bed head ja tyvikreppirauta yhdessä antaa melkeinpä kolminkertaisen volyymin normitukkaan niin oma tukkani näyttää jopa normaalia paksummalta, kun lähtötilanne ilman mitään käsittelyä olisi huomattavasti normaalia ohuemmat hiukset. Joskus jos olen oikeasti lähdössä jonnekin missä pitää edustaa, saatan laittaa flip-in-pidennyksen päähän, en tykkää käyttää klipsejä kun ne tuntuu tippuvan koko ajan eikä sinetteihin/teippipidennyksiin olisi varaa.

Mun tukka on aikalailla tämän paksuinen ilman käsittelyä. Lisäyksenä muuten tuohon aikaisempaan tekstiin: Tuo tigin hiuksiin jätettävä hoitiane laitetaan suoraan pesun jälkeen eikä sitä tarvitse lisäillä sen jälkeen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt kampaus, hiusten pituus korkeintaan leuan kärkeen. Leikkaus kerroksittain.

Muotoile näin:

1. Laita joka pesun jälkeen kosteaan tukkaan suola- tai sokerisuihketta.

2. Kuivaa tukka hiustenkuivaajalla pää alaspäin, pörrötä tukkaa koko ajan

3. Laita puhtaaseen, kuivaan hiukseen reilusti hiuspuuteria, mielellään suihketta esim. Batisten.

4. Tuperaa myös hiukset juurista kunnolla, jämäköitä tupeerausta lakalla.

5. Muotoile lopuksi pinta mattamaisen vahan avulla ja käytä kampauksen kiinnittämiseen lakkaa.

T. Toinen ohuthiuksinen

Ei herranjumala, tuollaisen käsittelyn jälkeen ei lasimaisesta hiuksesta ole jäljellä kuin vanuttunut, suttuisen näköinen möykky, joka ei liikahda mihinkään suuntaan. 

Vierailija
44/105 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ponskari on ehkä peukaloni paksuinen; äidilläni ja isälläni + siskollani myös hyvin ohuet hiukset, joten taitaa tämä harvahiusisuus johtua geeneistä...

Itse laita aamuisin usein lämppärit, harjaan kiharoita hieman auki ja täräytin ronskisti hienojakoista lakkaa. Vie ehkä noin 5 minsaa, mikäli rullien päässäoloaikaa ei lasketa. Viime aikoina olen myös mennyt nukkumaan nuttura/tötsä päälaella, niin aamulla hiukset näyttävät muhevilta, eivätkä rasvoitu.

Vierailija
45/105 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti noin ohuet kuin Klonkulla niin lyhyt pixie cut toimii, jos sinulla on sirot kasvot.

https://www.google.fi/search?q=pixie+cut+for+thin+hair&tbm=isch&tbo=u&s…:

Mun ohuissa toimii polkka, mutta pixie oli aivan ihan, jota pidin monta vuotta ennenkuin annoin hiusten kasvaa poskipituuteen. Pixietä täytyy käydä trimmaamassa kampaajalla useammin kuin polkkaa, jotta näyttää hyvältä.

Vierailija
46/105 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on puolipitkä suora tukka, ei leikattu kerroksittain ja sivujakauksella. Kampauksen sijasta panostan tuuheuttaviin tuotteisiin, esimerkiksi Tigin Bed Head-hoitoaine (hiuksiin jätettävä) tekee hiuksista kaksi kertaa tuuheamman tuntuiset ja näköiset, jotkut muotovaahdot on myös hyviä mutta toistaiseksi en ole löytänyt parempaa kuin tuo bed head. Lisäksi jos haluan ekstratuuheutta niin minulla on sellainen minikreppirauta, millä kreppaan hiusten tyvet ja sen antama volyymi kestää tukassa seuraavaan pesuun saakka. Tupeeraus olisi myös vaihtoehto mutta en jaksa takkujen oikomista jälkikäteen. Elikkäs bed head ja tyvikreppirauta yhdessä antaa melkeinpä kolminkertaisen volyymin normitukkaan niin oma tukkani näyttää jopa normaalia paksummalta, kun lähtötilanne ilman mitään käsittelyä olisi huomattavasti normaalia ohuemmat hiukset. Joskus jos olen oikeasti lähdössä jonnekin missä pitää edustaa, saatan laittaa flip-in-pidennyksen päähän, en tykkää käyttää klipsejä kun ne tuntuu tippuvan koko ajan eikä sinetteihin/teippipidennyksiin olisi varaa.

Mun tukka on aikalailla tämän paksuinen ilman käsittelyä. Lisäyksenä muuten tuohon aikaisempaan tekstiin: Tuo tigin hiuksiin jätettävä hoitiane laitetaan suoraan pesun jälkeen eikä sitä tarvitse lisäillä sen jälkeen

Tuo sama likka postattiin jo aikaisemmin tähän ketjuun. :) Sopii muuten hänelle paljon paremmin luoononkihara kuin tuo suoristettu tukka

Vierailija
47/105 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on suomalainen tyttö, jolla on todella ohuet, hennot hiukset. Niin kuin ponnarista demonstroikin. Hänellä on onneksi lainetta hiuksissa, joka tulee esille, kun antaa tukan olla tarpeeksi lyhyenä. Eli jos ap sulla on sama tilanne, niin kannattaa suosiolla leikata pituutta pois ja satsata laineiden esille tuomiseen. Se tuo paksumpaa vaikutelmaa. Hyvä kampaaja osaa leikata tukan niin, että sen luonnollinen taipuisuus korostuu. Eli vaikka luulet, ettei sulla ole mitään kiharaa siellä, niin saattaapi olla, jos kampaaja leikkaa taitavasti. Sitten ei tarvitse kuin vähän rutistella kiharoita esiin.

Tuokin tukka olisi parempi 10 cm pidempänä ja iltaisin kun siihen laittaisi letit tai patukat niin vau, mikä tuuhea kiharapilvi..

Tässä on pitempänä sama tukka ja heti ovat kiharat suorat. Nuo lyhyen tukan kiharat siis olivat luonnostaan tuollaiset. Ei tarvinnut patukoita eikä lettejä. Pelkkä pesu ja menoksi.

Vierailija
48/105 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on suomalainen tyttö, jolla on todella ohuet, hennot hiukset. Niin kuin ponnarista demonstroikin. Hänellä on onneksi lainetta hiuksissa, joka tulee esille, kun antaa tukan olla tarpeeksi lyhyenä. Eli jos ap sulla on sama tilanne, niin kannattaa suosiolla leikata pituutta pois ja satsata laineiden esille tuomiseen. Se tuo paksumpaa vaikutelmaa. Hyvä kampaaja osaa leikata tukan niin, että sen luonnollinen taipuisuus korostuu. Eli vaikka luulet, ettei sulla ole mitään kiharaa siellä, niin saattaapi olla, jos kampaaja leikkaa taitavasti. Sitten ei tarvitse kuin vähän rutistella kiharoita esiin.

Tuokin tukka olisi parempi 10 cm pidempänä ja iltaisin kun siihen laittaisi letit tai patukat niin vau, mikä tuuhea kiharapilvi..

Ohuessa tukassa lettikiharakin näyttää kamalalta. Tulee sellaista hamppua tiheää krepatun näköistä lainetta kun letti ei ole paksu. Patukoilla taas tulee liian säkkärää. 

Vierailija
49/105 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ainoa hiuspidennys mikä EHKÄ käy ohuttukkaiselle on joko mago tai sitten letitys

Mago ei sovellu ohuthiuksiselle, koska yksittäinen hiusosio mikä laitetaan kiinni hiukseen on aika iso, ja jää varmasti näkyviin ohuthiuksisella.

Sinettipidennys voisi toimia koska yksittäisen sinetin voi laittaa puoliksi, ja näin ollen se uppoutuu paremmin oman hiuksen sekaan.

Vierailija
50/105 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kovin ohuet hiukset, niin kyllä sellainen pitkä polkka, joka ulottuu enintään solisluuhun, on melkein rajana pituudelle. Siitä jos ovat pitemmät, niin näyttävät kauheilta.

Olen nähnyt todella pitkiä, kauniita ja samalla todella ohuita hiuksia, mutta se vaatii kyllä kasvonpiirteiltä ja muutenkin olemukselta paljon. Sellaisella tyttömäisen sirolla näyttää kauniilta.

Tuollaiset harvat klonkkuhiukset eivät näytä kenelläkään hyvältä. Ihan sama kuinka kauniit kasvot. Ja noita oikeasti on olemassa. Ne on vain pakko leikata lyhyemmäksi. Jos olet nähnyt kauniita ohuita hiuksia pitkinä, niin sitten ne eivät ole olleet noin ohuet, mistä ap puhuu. 

Vierailija
51/105 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ainoa hiuspidennys mikä EHKÄ käy ohuttukkaiselle on joko mago tai sitten letitys

Mago ei sovellu ohuthiuksiselle, koska yksittäinen hiusosio mikä laitetaan kiinni hiukseen on aika iso, ja jää varmasti näkyviin ohuthiuksisella.

Sinettipidennys voisi toimia koska yksittäisen sinetin voi laittaa puoliksi, ja näin ollen se uppoutuu paremmin oman hiuksen sekaan.

Magon hiusosiot ovat todella pieniä ja kiinnitys on täysin huomaamaton. Minulla on ollut magot, joten tiedän mistä puhun.

Vierailija
52/105 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kovin ohuet hiukset, niin kyllä sellainen pitkä polkka, joka ulottuu enintään solisluuhun, on melkein rajana pituudelle. Siitä jos ovat pitemmät, niin näyttävät kauheilta.

Olen nähnyt todella pitkiä, kauniita ja samalla todella ohuita hiuksia, mutta se vaatii kyllä kasvonpiirteiltä ja muutenkin olemukselta paljon. Sellaisella tyttömäisen sirolla näyttää kauniilta.

No sitten eivät varmaan ole olleet niin ohuet hiukset, kuin mitä ap väittää hänellä olevan. Ihan turha tällaisia viestejä laitella. "Minä olen nähnyt kauniita." Noin harvahapsisesta ei saa millään kasvatettua terveen näköistä kaunista pitkää tukkaa. 

Vierailija
53/105 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo sama likka postattiin jo aikaisemmin tähän ketjuun. :) Sopii muuten hänelle paljon paremmin luoononkihara kuin tuo suoristettu tukka

JEp, tästä keskustelusta tuon tytön videot löysinkin, mutta valitsin videon missä hänellä on suora tukka omaan viestiini koska siitä näkyi mielestäni helpommin hiustemme samankaltaisuus. Todella kaunis tyttö btw ja todellakin sopii kiharat paremmin hänelle

Vierailija
54/105 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkauta lyhyeksi, näyttää paljon paremmalta. kokemusta on.

ohutukkainen äitini sitoo usein pienen huivin tukkaan, sopii hänelle, koska on hieman boheemi tapaus.

Vierailija
55/105 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sentään onneksi luonnonkihara tukka (vaikka usein suoristankin sen), mutta tosi ohut ja lisäksi pari kunnon pyörrettä jotka tosiaan voivat näyttää kaljuilta läikiltä tietyistä kulmista.. Hiuspuuteria ilman en voisi elää! Four reasons KC:ltä on ehdottomasti paras hiuspuuteri rakenteen ja tuuheuden tuomiseen. Ja ehdottomasti raidoitettu ja itselle sopivasti kerrostettu tukka. Itselläni on myös otsahiukset (ohut ja vinosti leikattu), jolloin kehtaan töissä pitää hiuksia kiinni. Väri kannattaa olla max 2 astetta ihoa vaaleampi tai tummempi, mutta täsmälleen samaa tummuusastetta kannattaa välttää. Silloin päänahka ei loista hirveästi, mutta hiuksissa on silti tarpeeksi väriä jolla erottua muusta pään muodosta.

Vierailija
56/105 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt tukka ei toimi, ellei sitä föönaa ja laita joka jumalan aamu. Kokemusta on. Hiukset näyttävät vielä vähäisemmiltä, kun menevät päätä pitkin ja loppuvat leuan alle. :/ Mulla on vielä niin ohut hiuslaatu, että se tarttuu pyöröharjaan kiinni, ja sitten sitä saa repiä oikein toden teolla irti harjaksista. :p Tästä syystä papiljotitkaan eivät toimi (liukkaasta tukastani lähtevät patukat liukumaan irti joten sekään ei onnistu :'D ).

Itselläni on lapoihin asti pitkä tukka, jota vain pidän sellaisella "puhelinjohtoponnarilla". Juhlatilaisuuksiin perkelöin sen sellaiselle feikkidonitsinutturalle - pituuden takia tukkani melkein riittää peittämään sen kokonaan niin, että pohjamateriaali ei paista esiin. Tilasin tällaisia nepparilla suljettavia Aliexpressiltä parilla eurolla - mulla on niin ohuet hiukset, että kiinteän rinkilän peittäminen ei onnistu (kaveri ei ollut uskoa ennen kuin itse kokeili laittaa mun tukkaani. :'D ) 

https://i.ebayimg.com/images/g/zOoAAOSwuTxV~9UD/s-l300.jpg

Permikset eivät ole hiuksissani pysyneet 80- ja 90-luvuilla, jolloin sentään käytettiin tarpeeksi kovia aineita hiusten lasimaisen rikkisillan rikkomiseen. Suhtaudun epäilyksellä näihin nykyisiin "hellävaraisiin" aineisiin, joita ei ole tehty suomalaisille piikkisuorille "nailonhiuksille". :p

Parhaassa kunnossa, karheampina ja pöyheämpinä hiukseni olivat 10 vuoden ajan kun värjäsin tukkaani mustaksi kotikonstein (aineina kaikki Garnierista PolyColorin kautta siihen Tokmannin halpaan mutta hyvään puolalaiseen ei-brändiväriin). Päänahkakin tykkäsi. <3 (Henna ei minusta ole hyvää, punaista kokeilin muinoin yläasteella ja se oli aika meh.)

Ihan alkuun auttaa se, että jätät hoitoaineen kokonaan pois, jos olet sellaista käyttänyt (koskee myös hiussuomuja sulkevia etikkahuuhteluita jne.). Kaikki "hellävaraiset" aineet poispois - haluat nimenomaan, että shampoo tai muu pesuaine "vaurioittaa" hiuksen pintaa ja tekee siitä karheamman. Emäksinen aine on hyvä - se avaa hiussuomuja ja karheuttaa tukkaa. Itse en ole käyttänyt hoitoaineita viiteen vuoteen, takkuja mulle ei kuitenkaan tule ja hiuslaatuni on tosiaan niin liukas ja sileä, että kiiltoa löytyy omasta takaa.

Itse olen ajatellut ostaa joskus peruukkeja, niin saa feikattua paksua tai kiharaista tukkaa. Klipseillä kiinnitettävät hiuslisäkkeet paistavat tosiaan ohuen tukan läpi päälaella missä sitä paksuutta oikeasti tarvittaisiin - mulla on pari värillistä, mutta ne voi kiinnittää max. korvien korkeudelle jotta klipsit jäävät edes vähän peittoon...

Vierailija
57/105 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään täällä kokemusta lisäkkeestä, joka kiinnitetään päälaelle? (En millään haluaisi käyttää tupee -sanaa :D) Itse pohdiskelin tämän oman kuontaloni kanssa, että se voisi olla sellanen välimalli, ettei välttämättä peruukkia tarvitsisi ostaa. Ei niin kuuma jne.

Vierailija
58/105 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko leikata ihan lyhyttä tukkaa, mutta sen verran on pituutta lyhennettävä, että pääsee tuosta harvasta klonkkulook latvasta eroon.

Ihan kauheita nuo neuvot, jossa kehotetaan pilaamaan koko tukka, jos se on ohutta ja hentoa. Kyllä ohutkin tukka voi olla kaunis. Siitä pitää ehdottomasti pitää huolta samalla lailla kuin paksustakin tukasta: etsiä sille sopivat shampoot ja hoitoaineet. Tuollainen tukan pilaaminen, suomujen aukaiseminen, valkaisu jne. jotta saataisiin väännettyä ohut tukka väkisin mukapaksuksi on virheliike. Pitää hyväksyä se oma tukka sellaisena kuin se on, koska siinäkin on hyvät puolensa: ohut tukka on usein silkkisempi, kiiltävä ja ihanan pehmeä.

Mutta valitettavasti jos on noin ohut tukka kuin ap:lla, sitä ei voi kovin pitkäksi kasvattaa. Latvat murtuvat helpommin ja ne näyttävät pitkässä tukassa todella läpinäkyviltä harvoilta suortuvilta. Eli vaihtoehdot ovat hyvin lyhyestä tukasta puolipitkään (peittää niskan ja ulottuu enintään solisluuhun). Tässä pituudessa latvat näyttävät vielä suht tiiviiltä eikä läpinäkyviltä ja harvoilta. Ja kyllä tuohon pituuteen pystyy tekemään vielä vaikka mitä kivoja kampauksia.

Vierailija
59/105 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa takaapäin mun tukkani (kuva muutaman vuoden takaa - huh, oli sentään jokin kuva jossa naama ei näy :D ). Olin pitänyt koko päivän lettejä, jotta saisin kiharat, ja, no. Tuossa tulos kun avasin letit. Kampaamaton. :p 

Kaikille ne kiharat eivät vain tule letittämällä tai kreppaamalla tms.

/56

https://aijaa.com/5f60F2

Vierailija
60/105 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään täällä kokemusta lisäkkeestä, joka kiinnitetään päälaelle? (En millään haluaisi käyttää tupee -sanaa :D) Itse pohdiskelin tämän oman kuontaloni kanssa, että se voisi olla sellanen välimalli, ettei välttämättä peruukkia tarvitsisi ostaa. Ei niin kuuma jne.

Jos päälauen ihon näkyminen tai kaljuuntuminen on ongelmana, niin suosittelen suihkutettavaa kuitua mikä tarttuu hiuksen pintaan ja piilottaa ihon, joku tässä ketjussa mainitsikin siitä. Toppik- merkiltä löytyy, mutta halvemmalla saattaa löytyä esim. ebaysta googlaamalla hair fibers