Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla on OIKEASTI ohuet hiukset, millainen kampaus?

Vierailija
19.02.2018 |

En kestä enää tätä lirua.. En pysty pitämään edes pompulaa, kun näytän kaljulta, sellaiselta Klonkulta :(
Ohuet hiukset, pieni pää ja siinäpä se. Olisi IHANAA vain nousta aamuisin sängystä ja lähteä, mutta ei.. Hiuksia pitää laittaa väh. puoli tuntia, että kehtaa laittaa päänsä ihmisten ilmoille. Onko jotain kampausta, joka olisi laittamatta hyvä ja kuohkea myös lasimaisessa, tikkusuorassa ja päätä myöten valuvassa klonkku-tukassa?

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään täällä kokemusta lisäkkeestä, joka kiinnitetään päälaelle? (En millään haluaisi käyttää tupee -sanaa :D) Itse pohdiskelin tämän oman kuontaloni kanssa, että se voisi olla sellanen välimalli, ettei välttämättä peruukkia tarvitsisi ostaa. Ei niin kuuma jne.

Jos päälauen ihon näkyminen tai kaljuuntuminen on ongelmana, niin suosittelen suihkutettavaa kuitua mikä tarttuu hiuksen pintaan ja piilottaa ihon, joku tässä ketjussa mainitsikin siitä. Toppik- merkiltä löytyy, mutta halvemmalla saattaa löytyä esim. ebaysta googlaamalla hair fibers

Oon joskus kokeillut niitä kuituja, mutta ongelmana oli kuitujen väri. Tummiin hiuksiin varmaan oiva tuote mutta tällaisiin vaaleisiin ei sopinut. Vaaleat vaihtoehdot oli lähinnä keltaisia. :/

Vierailija
62/105 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on puolipitkä suora tukka, ei leikattu kerroksittain ja sivujakauksella. Kampauksen sijasta panostan tuuheuttaviin tuotteisiin, esimerkiksi Tigin Bed Head-hoitoaine (hiuksiin jätettävä) tekee hiuksista kaksi kertaa tuuheamman tuntuiset ja näköiset, jotkut muotovaahdot on myös hyviä mutta toistaiseksi en ole löytänyt parempaa kuin tuo bed head. Lisäksi jos haluan ekstratuuheutta niin minulla on sellainen minikreppirauta, millä kreppaan hiusten tyvet ja sen antama volyymi kestää tukassa seuraavaan pesuun saakka. Tupeeraus olisi myös vaihtoehto mutta en jaksa takkujen oikomista jälkikäteen. Elikkäs bed head ja tyvikreppirauta yhdessä antaa melkeinpä kolminkertaisen volyymin normitukkaan niin oma tukkani näyttää jopa normaalia paksummalta, kun lähtötilanne ilman mitään käsittelyä olisi huomattavasti normaalia ohuemmat hiukset. Joskus jos olen oikeasti lähdössä jonnekin missä pitää edustaa, saatan laittaa flip-in-pidennyksen päähän, en tykkää käyttää klipsejä kun ne tuntuu tippuvan koko ajan eikä sinetteihin/teippipidennyksiin olisi varaa.

Hups, nyt kun luin viestin uudelleen niin tarkka tuotetieto jäi, siis Tigi Bed head - Small Talk Thickifier oli tuote mitä todellakin suosittelen ohuthiuksisille, suosittelen kokeilemaan, hämmästyin todella paljon että miten joku aine voi antaa näin paljon tuuheutta ilman että vie kiiltoa pois

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa takaapäin mun tukkani (kuva muutaman vuoden takaa - huh, oli sentään jokin kuva jossa naama ei näy :D ). Olin pitänyt koko päivän lettejä, jotta saisin kiharat, ja, no. Tuossa tulos kun avasin letit. Kampaamaton. :p 

Kaikille ne kiharat eivät vain tule letittämällä tai kreppaamalla tms.

/56

https://aijaa.com/5f60F2

Minulla on lähes yksi yhteen samanlainen, paitsi lyhyempi ja jonkin verran ohuempi! Värikin sama. :D

Pari vuotta sitten minulla oli vielä tuollainen ihanan paksu ponnari kuin sinulla kuvassa. ;)

t. Ketjua mielenkiinnolla lukenut

Vierailija
64/105 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa takaapäin mun tukkani (kuva muutaman vuoden takaa - huh, oli sentään jokin kuva jossa naama ei näy :D ). Olin pitänyt koko päivän lettejä, jotta saisin kiharat, ja, no. Tuossa tulos kun avasin letit. Kampaamaton. :p 

/56

Minulla on lähes yksi yhteen samanlainen, paitsi lyhyempi ja jonkin verran ohuempi! Värikin sama. :D

Pari vuotta sitten minulla oli vielä tuollainen ihanan paksu ponnari kuin sinulla kuvassa. ;)

t. Ketjua mielenkiinnolla lukenut

Tuosta kulmasta se näyttää paksummalta. Todellisuudessa se on kumilenksun kohdalta noin mun peukalon paksuinen, halkaisijaltaan ehkä n. 2 cm. Ja tosiaan: tuossa kuvassa se on kiharoilla... :p 

Vierailija
65/105 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että vihdoin löytyi joku jolla on yhtä "paljon" tukkaa kuin mulla! Pituus tällä hetkellä olkapäille, parhaimmaksi olen katsonut föönata kosteat hiukset pää alaspäin. Ja kun ne latistuu päivän mittaan, tunkea hitosti kuivashampoota päähän. No eipä ne hiukset upeilta näytä. En oikein ole saanut kiharia toimimaan, tulee vain sellainen läpinäkyvä pehko. Paplarit tarttuu kiinni hiuksiin, ja niitä saa oikein repimällä repiä irti. Miten niin voi edes käydä, kun on muuten niin silkkiset hiukset, ettei takkuunkaan mene? On sellaiset tarramalliset.

Vierailija
66/105 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 65 jatkaa. Unohdin sanoa, että ponnari on tosiaan sormen paksuinen, ja mulla on vieläpä ihan lapsen käsi pikkuruisilla sormilla. Aina olleet tämmöiset, kiitos geeneille. Odotan innolla kun alkaa keski-iässä tästä harvenemaan vielä lisää.

Vierailija
67/105 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa että vihdoin löytyi joku jolla on yhtä "paljon" tukkaa kuin mulla! Pituus tällä hetkellä olkapäille, parhaimmaksi olen katsonut föönata kosteat hiukset pää alaspäin. Ja kun ne latistuu päivän mittaan, tunkea hitosti kuivashampoota päähän. No eipä ne hiukset upeilta näytä. En oikein ole saanut kiharia toimimaan, tulee vain sellainen läpinäkyvä pehko. Paplarit tarttuu kiinni hiuksiin, ja niitä saa oikein repimällä repiä irti. Miten niin voi edes käydä, kun on muuten niin silkkiset hiukset, ettei takkuunkaan mene? On sellaiset tarramalliset.

Minullakin on tuo pää alaspäin föönailu, ja viimeistelen ilmakihartimella. Siten saa suht kuohkean ja normaalipaksuisen näköisen tukan. Mulla toimii myös lämpörullat. En tavoittele niillä kiharoita, eikä ne pysykään kuin ehkä 20 minuuttia, mutta rullilla saa tyveen kohotusta.

Vierailija
68/105 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joilla hiukset ohentuneet, ootteko minkä ikäisiä? Itse oon 28-vuotias ja vaikka tosiaan aina on ollut ohuet hiukset niin nykytilanne on se, että päänahka paistaa varsinkin ylhäältä päin tulevassa valossa.. auringonpaiste yksi pahimmista :/ on kyllä aika friikki olo ja tuntuu aina että muut ihmiset katsoo, voi toki olla vainoharhaisuuttakin. Ja mitään rogainea en voi käyttää koska päänahka tosi herkkä.. plus että se tahmaa hiukset jolloin tukka näytää vielä karummalta. Eikä tehosta kuitenkaan ole takeita. Peruukki taitaa olla tulevaisuuttani.

Vierailija
69/105 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että minulla on ohuet hiukset, kunnes aloin tekemään kampausta kaverille. Hänellä on oikeasti ohuet hiukset. Meillä molemmilla on yksittäinen hius ohut ja liukas, ja tukka menee päätä myöten, mutta minulla on hiuksia määrällisesti paljon, toisin kuin kaverillani. Eli oma ponnarini on selkeästi paksumpi kuin kaverillani (mutta paksuhiuksisella siskollani ponnari on taas yli tuplaten omastani). Ei ihan toiminut samat niksit millä omaa tukkaani laitan, mutta oli kuitenkin sinnepäin, joten laitan hieman tähän.

-Itselläni ei pysy kiharat, mutta kihartamalla saan lisää volyymia ja kuohkeutta tukkaan. Auttaa kampausten teossa huomattavasti. Parhain tulos tulee kosteisiin hiuksiin, ja jotain muotoiluainetta. Mutta kuivillakin hiuksilla onnistuu, jos osiot on pieniä.

-Pinnikiharoita niin, että pinnit on päätä myöten (helpompi nukkua ne päässä ja saa tukevammin kiinnitettyä, ja kiertosuunta niin, että tyvi nousee ylöspäin, jotta kohottaa tukkaa) ja vielä 1cmx1cm hius osioita kiertää yhden sormen ympärille, niin tulee paras tulos (pienempi osio, helpompi hallita ja selkeämpi kihara). Illalla telkkaria katsellessa laitan, niin ei ole paha vaikka kestääkin kauemmin. Aamulla vain irrotan pinnit, ja näistä siis ei jää ainakaan minulle pysyviä kiharoita, kun harjaa pois (eikä pysyisi muutenkaan kuin 30min ja ulkona häviää heti). Tukka nousee tyvestä ja näyttää latvoista ilmavilta. Parhaimmillaan saa tuplat tuuheutta perus tukkaan verraten. Jos hiukset jättää auki, niin tuosta selviää 5min melkein. Jos taas käyttää tuota pohjana kampaukselle, niin sitten pidempään, mutta sujuu silti nopeammin, kuin normaalisti, kun tukka on taipuisampi ja karheampi. Jos ei pese joka päivä, niin seuraavaksi yöksi riittää (kuivana, ei kosteana muuten latistaa kiharrutuksen)nuttura päälaelle, ja se säilyttää yhä melkein saman tuuheuden.

- Nuttura päälaelle ja yön yli. Itsellä pitkä tukka, joten tykkään nukkua hiukset kiinni. Tämä on nopein tapa, mutta ei tule yhtä dramaattista tulosta, kuin pinnikiharoilla. Kovin kosteilla hiuksilla ei voi nukkua, mutta voi suihkaista hiukan jotain muotoiluainetta, joka sitten avittaa. Tai jos on enemmän aikaa, niin jakaa hiukset päälaelle vaikka kahteen tai kolmeen nutturaan.

-Lettikiharoista ei tule mitään. Siis sellaista heikkoa lainetta vaan, joka hädin tuskin näkyy mihinkään. Paksuhiuksiselle kaverilleni oli tullut mieletön afrotukka, kun oli pitänyt letillä yöllä, ja itselle tulee vastaavasta vaan pientä lirua lainetta, joka ei melkein näy.

...jatkuu

Vierailija
70/105 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jatkuu

-Sukkakiharoista (youtube) tulee isot, mutta niiden kanssa on tympeä nukkua. Ja edelleenkään kiharat ei kestä. Eikä tämä nosta tyveä, niinkuin pinnikihara.

-En osaa huijata paksumpaa tukkaa hiukset auki, vaan enemmänkin kiinni. Nutturoita on helppo huijata isommiksi, ja jollain kevyellä tupeerauksella ja pinneillä saa vähän volyymia. Kun on pitkät hiukset, niin helpompi saada nutturaan matskua. Youtubessa on paljon kampausohjeita. Ihmiset usein on sanoneet että ompa minulla paksu tukka, jonkun nutturan perusteella. Sitten hämmästelleet jos nähneet hiukset laittamattomina, että ei se mikään leijonaharjas olekaan. :D

-Tupeeraukset ei minulla pysy aukinaisissa hiuksissa kun liukas laatu (kuten ei kiharatkaan), mutta kampauksissa ne pysyy, joten hyödynnän siellä.

-Minulla ei ole juuri kerrostuksia, ja edessä ei ole otsista, vaan sellainen kevennetty osio josta voi jättää hapsuja kun hiukset on kiinni. Näin tukkaa on mahdollisimman paljon käytettävissä kampauksiin ja helpompi huijata volyymia.

-Hiuspuuteri taitaa olla nopsin vinkki saada tuuheutta. Mutta minulle niistä jää sellainen lähmä tukkaan, mikä on inhottava pestä pois. Pinnikiharoissa tätä ei ole, joten suosin sitä.

-Olkapäämittaiset(päättyy olkapäille) hiukset oli ehkä kaikkein tuuheimman näköiset, kun latvaa hieman rikkoi, mutta tähän ei saa kampauksia niin hyvin kuin pitkään. Mutta jos tykkää pitää enemmän auki, niin varmasti paras vaihtoehto.

Vierailija
71/105 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-leikkaus hiuksissa, edestä polkka ja takaa lyhyempi. Hiuspuuteria laitoin vähän nostamaan kampausta. Nyt olen kasvattanut pitkäksi ja tuntuu, että aika palata takaisin tuohon malliin.

Vierailija
72/105 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa kans mitään exakteja ohjeita antaa, mutta ymmärrän huolesi; mulla on kilpirauhassairaus& aikaiset vaihdevuodet tehneet sen, että aiemmin suht normaalin paksut hiukset ovatkin nykyään lirunlirut, päätä myöten, eikä saa laitettua oikein mitenkään.  Olen itsekin vähän vaiheessa että mitä tehdä, mutta ainakin olen pitänyt nyt otsatukkaa, ja kun olen laittanut hiuksia, suihkuttanut tyveen vähän kuivashampoota ja hiukan tupeerannut. Harkitsen kerroksittain leikattua polkkaa; ei ehkä trendien aallonharjalla (tai en tiedä) mutta tekee oikeasti paksumman vaikutelman ainakin mun mielestä. Tsemppiä sinne: niin kauan kun on hiuksia, on toivoa! 

Omat paksut hiukseni ohenivat myös samasta syystä kuin sinulla. Leikkautin hiukseni lyhyiksi sivuilta ja takaa, etuosa on jätetty pidemmäksi (ulottuu leukaan), föönaan sen isolla harjalla kuohkeaksi ja pidän jakausta ihan sivussa, otsis ylettää juuri korvan taakse, apuna muotovaahto ja hoitava muotoiluvoide. 

Vierailija
73/105 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyitä raitoja hiuksiin, vaaleisiin vähän tummempia ja tummiin vähän vaaleampia, tuo vaihtelevuutta hiuksiin, joten päänahkaa ei niin näy. Lisäksi hiukset suht lyhyiksi ja aamuisin föönaus ylöspäin ja ja suhautat lakkaa päälle. Sukulaisellani on nimittäin sama ongelma kuin sinulla ja hän tekee noin ja hiukset näyttää mielestäni oikein kivoilta, eikä aamuisin kuulemma mene kovin pitkää aikaa hiuksiin. Vaatii toki kampaajalla käyntiä vähän useimmin (ehkä kerta kahteen kuukauteen, riippuen vähän kuinka "mallissa" hiukset ovat).

Vierailija
74/105 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ajatelleet että kaikki tuo föönaaminen, tupeeraminen ja muotoilutuotteet vahingoittavat hiusta ties kuinka paljon, ja tukka vaan vahingoittuu ja ohenee entisestään? En itse uskaltaisi noin paljoa tukkaani rääkätä!

Vierailija
75/105 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Totta kai olen ajatellut, mutta ei ainakaan vielä näy omissa hiuksissani. Kulkisitko itse mielummin päätämyöten liimautuneessa hapsottavassa klonkkukuoltalossa?

Vierailija
76/105 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

/56

Tämä ei itseasiassa edes näytä kovin ohuelta tukalta... Miltä tuo näyttää auki? Yleensä tuossa pituudessa ohut tukka on jo todella harvan näköistä, eli suortuvista näkyy suoraan selkä läpi. 

Vierailija
77/105 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän kiharat, lyhyt otsis ja vähän leikattu kerroksia. Ja kasvivärikin tukee vähän hiusta. Mutta on edelleen ihan kamalat enkä pysty auki pitämään, ovat heti ihan miten sattuu tyyliin trump. Oon päättäny, että jos vielä vanhemmiten hiukset ohenee niin marssin suosiolla peruukkiostoksille. Lisäkkeitä ei mun hento hius kestäny lainkaan.

Vierailija
78/105 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö ihmisillä termit ohut ja harva hius sekaisin? Minusta ne ovat kaksi eri asiaa. Minulla on nimenomaan harva hius, enkä voi sen vuoksi esim. leikata otsista, koska sitä hiusta ei yksinkertaisesti riitä niin että siitä saisi otsiksen plus että peittäisi sivultakin jotain. Kaiken huippuna itse hius on ohutta, joten aikamoisen liruletin kanssa saa pelata ettei jää pälviä näkyviin.

Vierailija
79/105 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle lohdutukseksi, että iso pää ja ohut tukka on vielä kamalampi kuin pieni pää ja ohut tukka ;)

Mun ratkaisu on pitää hiukset kiharaisina ja omassa värissä niin voivat paremmin.

Vierailija
80/105 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös ohuet hiukset, ja käytän juhlien tai iltamenojen edellä papiljotteja (ainoa tapa saada vähän pysyvämmät kiharat). Tarrapaplarit ovat helvetistä, ne tosiaan tarttuvat hiuksiin ja tuntuvat vahingoittavan niitä! Minä käytän vanhanaikaisia muovipapiljotteja ja vaahtomuovipapiljotteja (ne päässä voi jopa nukkua, tosin epämukavasti), paljon paremmat kuin tarrapapiljotit.

Minulla on aina ollut melko ohut tukka, mutta nyt viime vuosina olen huomannut, että se on paljon ohuempi kuin joskus nuorempana. Aloin suorastaa pelätä, että kaljuunnun. No, ikäsyistä lopetin pari kuukautta sitten e-pillerien syömisen (15 vuoden käytön jälkeen!), ja kas kummaa: päänahasta on alkanut pukata uutta hiusta ihan huomattavasti. Kokeilemalla huomaa, että juuri on täynnä siilimittaista hiusta. Ilmeisesti siis hormonaalisista syistä(kin) hiukseni ovat ohentuneet pillerien käytön aikana. Toivon kovasti, että saisin edes nuoruuden aikaisen volyymin takaisin.

Minulla on hiuksissa vaaleita raitoja, leikkaus on olkapääpituinen polkka, jota pidän lähes aina kiinni, koska se ei ohuena näytä hyvältä auki. Tämä on ainoa tyyli, joka tähän tukkaan sopii.