Te, joilla on OIKEASTI ohuet hiukset, millainen kampaus?
En kestä enää tätä lirua.. En pysty pitämään edes pompulaa, kun näytän kaljulta, sellaiselta Klonkulta :(
Ohuet hiukset, pieni pää ja siinäpä se. Olisi IHANAA vain nousta aamuisin sängystä ja lähteä, mutta ei.. Hiuksia pitää laittaa väh. puoli tuntia, että kehtaa laittaa päänsä ihmisten ilmoille. Onko jotain kampausta, joka olisi laittamatta hyvä ja kuohkea myös lasimaisessa, tikkusuorassa ja päätä myöten valuvassa klonkku-tukassa?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa että vihdoin löytyi joku jolla on yhtä "paljon" tukkaa kuin mulla! Pituus tällä hetkellä olkapäille, parhaimmaksi olen katsonut föönata kosteat hiukset pää alaspäin. Ja kun ne latistuu päivän mittaan, tunkea hitosti kuivashampoota päähän. No eipä ne hiukset upeilta näytä. En oikein ole saanut kiharia toimimaan, tulee vain sellainen läpinäkyvä pehko. Paplarit tarttuu kiinni hiuksiin, ja niitä saa oikein repimällä repiä irti. Miten niin voi edes käydä, kun on muuten niin silkkiset hiukset, ettei takkuunkaan mene? On sellaiset tarramalliset.
Minulla on myös ohuet hiukset, ja käytän juhlien tai iltamenojen edellä papiljotteja (ainoa tapa saada vähän pysyvämmät kiharat). Tarrapaplarit ovat helvetistä, ne tosiaan tarttuvat hiuksiin ja tuntuvat vahingoittavan niitä! Minä käytän vanhanaikaisia muovipapiljotteja ja vaahtomuovipapiljotteja (ne päässä voi jopa nukkua, tosin epämukavasti), paljon paremmat kuin tarrapapiljotit.
Minulla on aina ollut melko ohut tukka, mutta nyt viime vuosina olen huomannut, että se on paljon ohuempi kuin joskus nuorempana. Aloin suorastaa pelätä, että kaljuunnun. No, ikäsyistä lopetin pari kuukautta sitten e-pillerien syömisen (15 vuoden käytön jälkeen!), ja kas kummaa: päänahasta on alkanut pukata uutta hiusta ihan huomattavasti. Kokeilemalla huomaa, että juuri on täynnä siilimittaista hiusta. Ilmeisesti siis hormonaalisista syistä(kin) hiukseni ovat ohentuneet pillerien käytön aikana. Toivon kovasti, että saisin edes nuoruuden aikaisen volyymin takaisin.
Minulla on hiuksissa vaaleita raitoja, leikkaus on olkapääpituinen polkka, jota pidän lähes aina kiinni, koska se ei ohuena näytä hyvältä auki. Tämä on ainoa tyyli, joka tähän tukkaan sopii.
Mulla pillerien aikana tukka kasvoi vyötärölle ja tuuheaksi. Kun lopetin ne, tuli sulkasato. Ilmeisesti sama juttu kuin joillekin raskauden jälkeen. Tukka mureni käytännössä lapaluihin ulottuvaksi ja sain sen juuri ja juuri yhdessä välissä niskaan alas kiinni. Sitten se taas vahvistui.
En nyt kuitenkaan viitsi syödä hormoneja vain hiusten takia :D
Vierailija kirjoitti:
Meneekö ihmisillä termit ohut ja harva hius sekaisin? Minusta ne ovat kaksi eri asiaa. Minulla on nimenomaan harva hius, enkä voi sen vuoksi esim. leikata otsista, koska sitä hiusta ei yksinkertaisesti riitä niin että siitä saisi otsiksen plus että peittäisi sivultakin jotain. Kaiken huippuna itse hius on ohutta, joten aikamoisen liruletin kanssa saa pelata ettei jää pälviä näkyviin.
No vaikka itse hius on ohutta, niin sitä voi olla todella paljon. Mieluummin ohut yksittäinen hius, jota on paljon kuin yksittäinen paksu hius, jota on muutama siellä täällä. Ja AP tarkoittaa harvaa hiusta tässä tapauksessa varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneekö ihmisillä termit ohut ja harva hius sekaisin? Minusta ne ovat kaksi eri asiaa. Minulla on nimenomaan harva hius, enkä voi sen vuoksi esim. leikata otsista, koska sitä hiusta ei yksinkertaisesti riitä niin että siitä saisi otsiksen plus että peittäisi sivultakin jotain. Kaiken huippuna itse hius on ohutta, joten aikamoisen liruletin kanssa saa pelata ettei jää pälviä näkyviin.
No monillahan ovat hennot hiukset, joita kuitenkin on paljon. Eli yksittäinen hius on ohut, mutta niitä on paljon. Hiukset eivät siis ole kuitenkaan kokonaisuudessaan ohuet.
Joillakin taas on ohut yksittäinen hius ja kaiken lisäksi niitä on vähän. Tästä on kyse, kun puhutaan ohuista hiuksista ja sellaisista harvoista hiuksista, joita ap kuvaili klonkkutukaksi. (Tosin kuvassa eivät näyttäneet kovin harvoilta.)
Jos hiukset ovat vain hennot, mutta niitä on paljon, pystyy kerrostuksilla saamaan ihmeitä aikaan. Jos taas on oikeasti ohuet hiukset (yksittäinen hius ohut JA hiuksia vähän/harvassa) ei kerrostukset auta eikä niitä todellakaan pysty pitään pitkinä. Silloin tosiaan on pidettävä pituus lyhyempänä.
Näillä ihmisillä, jotka kehottavat pitämään hiukset pitkinä, on siis mitä luultavammin hennot hiukset, joita kuitenkin on paljon, eli ne eivät ole todellisuudessa OHUET.
Tämä! Tässä on täysi totuus ihmiselle , jolla on hukassa hiusten ohuus ja paksuus käsitteet ja millaiset ne milloinkin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No monillahan ovat hennot hiukset, joita kuitenkin on paljon. Eli yksittäinen hius on ohut, mutta niitä on paljon. Hiukset eivät siis ole kuitenkaan kokonaisuudessaan ohuet.
Joillakin taas on ohut yksittäinen hius ja kaiken lisäksi niitä on vähän. Tästä on kyse, kun puhutaan ohuista hiuksista ja sellaisista harvoista hiuksista, joita ap kuvaili klonkkutukaksi. (Tosin kuvassa eivät näyttäneet kovin harvoilta.)
Jos hiukset ovat vain hennot, mutta niitä on paljon, pystyy kerrostuksilla saamaan ihmeitä aikaan. Jos taas on oikeasti ohuet hiukset (yksittäinen hius ohut JA hiuksia vähän/harvassa) ei kerrostukset auta eikä niitä todellakaan pysty pitään pitkinä. Silloin tosiaan on pidettävä pituus lyhyempänä.
Näillä ihmisillä, jotka kehottavat pitämään hiukset pitkinä, on siis mitä luultavammin hennot hiukset, joita kuitenkin on paljon, eli ne eivät ole todellisuudessa OHUET.
En ole samaa mieltä. Minulla on nimenomaan ohuet ja harvat hiukset, eikä siitä tulisi mitään jos joutuisin pitämään ne lyhyenä. Ponnari on pikkusormen paksuinen, ja kalju kiiltää hyvässä valaistuksessa hiusten alta hiusten ollessa auki.
Kun hiukset pitää pitkinä, saa ne tupeerattua/kiharrettua nutturalle ja samalla saa aseteltua hiukset kiinni niin ettei kaljuja alueita paljastu. Jos hiukset ovat auki niin väkisinkin alkaa kaljut jakaukset paistaa sieltä täältä.
Ehkä harvoja hiuksiakin on sitten erilaisia mutta tämä on ainoa tapa joka minulla toimii. Seuraava askel on peruukki.
Vierailija kirjoitti:
^ Totta kai olen ajatellut, mutta ei ainakaan vielä näy omissa hiuksissani. Kulkisitko itse mielummin päätämyöten liimautuneessa hapsottavassa klonkkukuoltalossa?
No mistä tiedät olisiko ne yhtä hapsottavat ja klonkut jos et olisi vahingoittanut niitä kaikella käsittelyllä? Esim tureepaus ihan kirjaimellisesti rikkoo hiuksen pintaa - mieti mitä se tekee hiuksille vuosien mittaan!
Minulle ei auta muu kuin vetää koneella :(
Monet itkut olen klonkku-hiusteni vuoksi itkenyt.
Ja olen siis nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole samaa mieltä. Minulla on nimenomaan ohuet ja harvat hiukset, eikä siitä tulisi mitään jos joutuisin pitämään ne lyhyenä. Ponnari on pikkusormen paksuinen, ja kalju kiiltää hyvässä valaistuksessa hiusten alta hiusten ollessa auki.
Kun hiukset pitää pitkinä, saa ne tupeerattua/kiharrettua nutturalle ja samalla saa aseteltua hiukset kiinni niin ettei kaljuja alueita paljastu. Jos hiukset ovat auki niin väkisinkin alkaa kaljut jakaukset paistaa sieltä täältä.
Ehkä harvoja hiuksiakin on sitten erilaisia mutta tämä on ainoa tapa joka minulla toimii. Seuraava askel on peruukki.
Jos on hyvä leikkaus, niin siistin lopputuloksen saa silti helpommin aikaiseksi . Tässä on kaksi esimerkkiä hiuksista, joista päänahka paistaa läpi. Molemmat naiset käyttävät apukeinona suihkutettavaa hiusväriä tai tummaa suihkutettavaa kuivashampoota. Toisella on pitkät hiukset, toisella lyhyt leikkaus. Minusta lopputulos on paljon luonnollisemman näköinen naisella, jolla on leikkaus, jonka pystyy vallattomasti sekoittamaan. Pitkät hiukset tosiaankin tarvitsee "asetella" hyvin tarkasti kohdilleen, että päänahan saa peittymään ja sen huomaa lopputuloksestakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^ Totta kai olen ajatellut, mutta ei ainakaan vielä näy omissa hiuksissani. Kulkisitko itse mielummin päätämyöten liimautuneessa hapsottavassa klonkkukuoltalossa?
No mistä tiedät olisiko ne yhtä hapsottavat ja klonkut jos et olisi vahingoittanut niitä kaikella käsittelyllä? Esim tureepaus ihan kirjaimellisesti rikkoo hiuksen pintaa - mieti mitä se tekee hiuksille vuosien mittaan!
Koska ne on olleet sellaiset lapsesta asti eli jo kauan ennen kuin aloin niitä mitenkään erityisesti käsittelemään. Mä en juurikaan tupeerausta harrasta.
Kihara permanentti nostaa hiusta.
Voih, minä unelmoin otsiksesta. Mutta ei hiukset taida riittää siihen, mitä pään sivuille muka sitten jäisi... Kerroksiakaan ei voi laittaa, hyvä kun on edes yksi "kerros".
Minusta peukalon paksuinen ponnarilla ei ole mikään superohut edes
Vierailija kirjoitti:
Tuossa takaapäin mun tukkani (kuva muutaman vuoden takaa - huh, oli sentään jokin kuva jossa naama ei näy :D ). Olin pitänyt koko päivän lettejä, jotta saisin kiharat, ja, no. Tuossa tulos kun avasin letit. Kampaamaton. :p
Kaikille ne kiharat eivät vain tule letittämällä tai kreppaamalla tms.
/56
Eihän tuo edes näytä ohuelta :O Latvat vain pitäisi tasoittaa.
^ Minäkään en kutsuisi noita ohuiksi, tai ainakin poninhäntä on oikein asiallisen paksuinen. Mulla ehkä puolet tuosta.
Millaisia hiusmalleja teillä on, mitkä olette kokeneet toimiviksi ja mitkä taas huonoiksi?
Minulla on hiuksia lyijykynän - kahden lyijykynän paksusesti. Hiukset on lasimaiset, suorat, maantienväriset.
Itselläni on usein teippipidennyksiä tuuhennoksina (vain korvalinjan alapuolella), ja sitten laitan muotovaahtoa tai kuivashampoota korvalinjan yläpuolisiin, jotta niistäkin tulee vähän karheampia. Tämä on hyvin toimiva keino minulle. Silloin, kun en halua pitää teippipidennyksiä, on minulla "juhlia varten" klipsipidennyksiä, mutta niitä tulee kyllä käytettyä aika harvoin.
Hiukset ovat tuuhennosten kanssakin max hartioille. Jos olen ilman teippejä, niin polkka (klipsit leikattu samaan pituuteen). Kun olen ilman mitään lisäkehiuksia, niin yleensä laitan illalla pesun jälkeen muotovaahtoa kosteisiin hiuksiin ja nukun hiukset auki. Tämä tuo jo paljon käsiteltävyyttä ja "paksuuden tuntua". Sitten pidän usein hiuksia niin että korvien kohdalta ylös keskelle otan hiukset pienelle ponnarille (käytän villakoirien ohuita mini kuminauhoja), ja käytän tupeeraussuihketta sitten siitä alempiin vapaana oleviin hiuksiin. Redken quick tease on sen tuotteen nimi, se on tosi riittoisa, minulla on ollut sama pullo jo kolmisen vuotta (!), ja sitä käyttäessä ei tarvitse tupeerata mekaanisesti ollenkaan näitä ohuita hiuksiani, ja pieni määrä riittää.
Näillä keinoilla voin olla pesemättä hiuksiani joka päivä, toki käyttää tokana päivänä kuivashampoota.
Tietenkään en käytä hoitoainetta omiin hiuksiin ikinä, se vain latistaa.
Redken quick lähtee kokeiluun, jahka löydän sitä jostain.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hiuksia lyijykynän - kahden lyijykynän paksusesti. Hiukset on lasimaiset, suorat, maantienväriset.
Itselläni on usein teippipidennyksiä tuuhennoksina (vain korvalinjan alapuolella), ja sitten laitan muotovaahtoa tai kuivashampoota korvalinjan yläpuolisiin, jotta niistäkin tulee vähän karheampia. Tämä on hyvin toimiva keino minulle. Silloin, kun en halua pitää teippipidennyksiä, on minulla "juhlia varten" klipsipidennyksiä, mutta niitä tulee kyllä käytettyä aika harvoin.
Hiukset ovat tuuhennosten kanssakin max hartioille. Jos olen ilman teippejä, niin polkka (klipsit leikattu samaan pituuteen). Kun olen ilman mitään lisäkehiuksia, niin yleensä laitan illalla pesun jälkeen muotovaahtoa kosteisiin hiuksiin ja nukun hiukset auki. Tämä tuo jo paljon käsiteltävyyttä ja "paksuuden tuntua". Sitten pidän usein hiuksia niin että korvien kohdalta ylös keskelle otan hiukset pienelle ponnarille (käytän villakoirien ohuita mini kuminauhoja), ja käytän tupeeraussuihketta sitten siitä alempiin vapaana oleviin hiuksiin. Redken quick tease on sen tuotteen nimi, se on tosi riittoisa, minulla on ollut sama pullo jo kolmisen vuotta (!), ja sitä käyttäessä ei tarvitse tupeerata mekaanisesti ollenkaan näitä ohuita hiuksiani, ja pieni määrä riittää.
Näillä keinoilla voin olla pesemättä hiuksiani joka päivä, toki käyttää tokana päivänä kuivashampoota.
Tietenkään en käytä hoitoainetta omiin hiuksiin ikinä, se vain latistaa.
Täytyy ottaa vinkkisi kokeiluun! Mitä muotovaahtoa käytät? Tai onko muilla vinkkejä mikä muotovaahto olisi erityisen hyvä ohuille hiuksille?
XZ Styling & care (2 strong), hopean värinen 150 ml:n pullo.
Tuota olen käyttänyt jo pullokaupalla. Tuuheuttava, mutta kevyen tuntuinen muotovaahto ja hyvä mieto tuoksu. Levitän pari möykkyä pestyihin kosteisiin hiuksiin, tyveen ja kauttaaltaan pituuksiin (kaulamittainen polkka), kampaan harvalla kammalla että levittyy vielä tasaisemmin ja sitten kuivaan hiukset koko ajan pää alaspäin, kädellä hiuksia puolelta toiselle ohjaten.
Lisäksi vielä kuivashampoota (Herbina hajustamaton) aina yön yli vaikuttamaan niin pärjään.
Luonnontilassa hiuslaatuni on hyvin hento, sietämättömän vetelä ja ryhditön, täysin suora ylipehmeä roikku joka näyttää kohta puhtaanakin likaiselta.
Mullakin käytössä on nimenomaan Herbinan hajustamaton kuivashampoo ja XZ styling & care (2 strong) -muotoilusuihke. Nää minäkin olen todennut parhaiksi överihennoille, hapsottaville, päätämyöten valuville hiuksilleni. Pakko varmaan testata myös tota XZ:n muotoiluvaahtoakin.
Jakakaas muutkin toimiviksi havaitsemanne tuotteita :)