Te, joilla on OIKEASTI ohuet hiukset, millainen kampaus?
En kestä enää tätä lirua.. En pysty pitämään edes pompulaa, kun näytän kaljulta, sellaiselta Klonkulta :(
Ohuet hiukset, pieni pää ja siinäpä se. Olisi IHANAA vain nousta aamuisin sängystä ja lähteä, mutta ei.. Hiuksia pitää laittaa väh. puoli tuntia, että kehtaa laittaa päänsä ihmisten ilmoille. Onko jotain kampausta, joka olisi laittamatta hyvä ja kuohkea myös lasimaisessa, tikkusuorassa ja päätä myöten valuvassa klonkku-tukassa?
Kommentit (105)
Näytän kauhealta hiukset kiinni, joten pidän tukan aina auki, kun olen näkyvilä. Hiukseni ovat pitkät, ja kokeiltu kyllä on, että lyhyemmäksi leikkaaminen ei saa niitä näyttämään paksummilta tai tuuheammilta, samalla tavalla roikkuvat silti. Jos joutuisin jostakin syystä pitämään hiuksiani kiinni säännöllisesti, leikkauttaisin kunnon otsatukan. Sitten muualle päähän jäisikin niin ohuelti tukkaa, ettei sitä kehtaisi auki pitääkään.
Mites sellaiset tuotteet jotka hämäävät tukan tuuheamman näköisiksi? Tai oikeammin saavat näyttämään että sinulla on enemmän hiuksia päässä mitä oikeasti on. Itse aikoinani pahasta hiustenlähdöstä ja sen jälkeisestä vähäisestä hiusmäärästä kärsineenä Toppik "hiuspöly" oli mulla ihan pelastaja tuote! Vähän kallista, mutta se mitä se teki itsetunnolle kun astui ovesta ulos, se että hiukset näytti suht normaaleilta ja päänahka ei paistanut, oli sen arvoista. Sitten jos hiukset ovat vähäiset etenkin päälaelta, niin nykyisin on olemassa myös sellaisia tupeemaisia osaperuukkeja, ne näyttävät parhaassa tapauksessa tosi luonnollisilta ja huomaamattomilta. Lyhyttä mallia joku jo suosittelikin, se on helpompi saada näyttämään tuuhealta kuin pidemmät hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Kampausvinkkiä en taida osata antaa, mutta voin antaa pari vinkkiä, jolla saat hiuksistasi paksumman näköiset. Mulla on itselläni juuri tuollainen ohut haitula tukka, aina päätä myöten, sähköinen, kuiva, paitsi päänahka rasvainen, lisäksi vielä kivat isot pyörteet toisella puolen päätä, joka tosiaan saa pääni näyttämään osittain kaljulta.
Eli vinkki nro 1. Lopeta shampoon käyttäminen. Pese vain lämpimällä vedellä. Hiukset on rasvaiset pari kuukautta, sitten helpottaa. Päänahka tottuu, ei tuota enää niin paljon rasvaa ja hiuksiin muodostuu vahamainen pinta. Hiuksista tulee jämäkämmät ja tuuheammat ja ovat luonnostaan vähän koholla päänahasta. Pääsi ei ala haista pahalta, itse laitan pari tippaa eteeristä öljyä molkosaniin ja sekoitan veteen, tulee ihana tuoksu hiuksiin ja tuoksun voit tietysti valita itse. Tämä on parasta mitä voit hiuksellesi tehdä. Et tarvitse enää myöskään hoitoaineita tai mitään muotoilutuotteita. Minulla on alkanut tulla tikkusuoriin hiuksiini vähitellen jopa hieman laineita.
2. Ala hennata hiuksiasi. Ellet halua väriä, on olemassa väritöntä hennaa. Henna tarttuu hiukse pintaan ja kun toista hennauksen n. 4-6 viikon välein, hiuksista tulee vähitellen sen takia paksummat. Myös henna jämäköittää hiuksia ja tuo niihin upean kiillon.
Nämä molemmat ovat mulla käytössä ja voin sanoa, että en ikinä olisi voinut kuvitella, että minäkin lirutukka voin saada ihan kivat ja nätit hiukset. Kampauksena mulla on polkka, vähän "epäsäännöllisesti" leikattuna, eli latvat sojottavat sinne-tänne, sekin luo vaikutelmaa runsaudesta. Nykyään saan jopa kehuja hiuksistani!
Suosittelen todella kokeilemaan. Ja ei muuten tarvitse uhrata hiustenlaittoon arkena aikaa, senkun aamulla vähän kastelee ja haroo sormilla.
Jos rasvoittuminen (ja hiusten harveneminen) on hormonaalisista syistä johtuvaa, ei siihen shampoon käytön lopettaminen auta. Päinvastoin, hiuspohja menee kamalaan kuntoon kun ei puhdisteta kunnolla. Kokemusta on, minullekin suositeltiin tuota no poo-touhua ja tuloksena kutiava, näppyläinen ja kipeä päänahka.
Tässä on suomalainen tyttö, jolla on todella ohuet, hennot hiukset. Niin kuin ponnarista demonstroikin. Hänellä on onneksi lainetta hiuksissa, joka tulee esille, kun antaa tukan olla tarpeeksi lyhyenä. Eli jos ap sulla on sama tilanne, niin kannattaa suosiolla leikata pituutta pois ja satsata laineiden esille tuomiseen. Se tuo paksumpaa vaikutelmaa. Hyvä kampaaja osaa leikata tukan niin, että sen luonnollinen taipuisuus korostuu. Eli vaikka luulet, ettei sulla ole mitään kiharaa siellä, niin saattaapi olla, jos kampaaja leikkaa taitavasti. Sitten ei tarvitse kuin vähän rutistella kiharoita esiin.
Lyhyt kampaus, hiusten pituus korkeintaan leuan kärkeen. Leikkaus kerroksittain.
Muotoile näin:
1. Laita joka pesun jälkeen kosteaan tukkaan suola- tai sokerisuihketta.
2. Kuivaa tukka hiustenkuivaajalla pää alaspäin, pörrötä tukkaa koko ajan
3. Laita puhtaaseen, kuivaan hiukseen reilusti hiuspuuteria, mielellään suihketta esim. Batisten.
4. Tuperaa myös hiukset juurista kunnolla, jämäköitä tupeerausta lakalla.
5. Muotoile lopuksi pinta mattamaisen vahan avulla ja käytä kampauksen kiinnittämiseen lakkaa.
T. Toinen ohuthiuksinen
Vierailija kirjoitti:
Otan välillä permiksen, n.6-7kk välein. Pesun jälkeen föönailen sen suoraksi. Tuuheuttaa eikä hius lässähdä iltapäivällä päätä myöten valuvaksi liimaletiksi. Permiksen ja joka leikkauksen yhteydessä otan olaplex-hoidon hiukseen. Polkkapituus on mulle paras. Hiuslaatu on siis piikkisuora, hiukset on aika harvat niskasta ja päälaelta. Jakausta saa asetella ettei päänahka paista.
Mäkin olen harkinnut permiksen ottamista näihin kolmeen karvaan jotka päässäni kasvaa, mutta huolestuttaa, kun se on kuitenkin niin kova käsittely hiuksille. Itse olen välillä ottanut vaaleita raitoja hiuksiin (kalju ei niin hyvin loista sekavärisestä tukasta), mutta en ole ainakaan siinä yhteydessä huomannut tuosta Olaplexistä olevan hyötyä.
Joo hei kuivashampoo on kaiketi kanssa yks, mikä tuuheuttaa tyveä!
En osaa kans mitään exakteja ohjeita antaa, mutta ymmärrän huolesi; mulla on kilpirauhassairaus& aikaiset vaihdevuodet tehneet sen, että aiemmin suht normaalin paksut hiukset ovatkin nykyään lirunlirut, päätä myöten, eikä saa laitettua oikein mitenkään. Olen itsekin vähän vaiheessa että mitä tehdä, mutta ainakin olen pitänyt nyt otsatukkaa, ja kun olen laittanut hiuksia, suihkuttanut tyveen vähän kuivashampoota ja hiukan tupeerannut. Harkitsen kerroksittain leikattua polkkaa; ei ehkä trendien aallonharjalla (tai en tiedä) mutta tekee oikeasti paksumman vaikutelman ainakin mun mielestä. Tsemppiä sinne: niin kauan kun on hiuksia, on toivoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olenkin mies, niin naisille voisin suosittelisin pitkiä suoria hiuksia ja kevyttä otsista. Toinen vaihtoehto voisi olla sellainen tiukka urheiluponnari.
Olen itse nuorimies jolla on itsellä oikein ohuet vaaleat hiukset, sivuilta ja taka leikkaan oikein lyhyeksi, päältä kasvatin pitkaksi ja pidän niin ikään otsatukkana. Toki tähän valintaan vaikuttaa myös kasvojenmuoto (leveä otsa ja poskipäät, mutta kapea leuka) ja hiusraja (vahva M rajaus, kulkee suvussa).
Mies 22v
Oikeasti ohuilla hiuksilla ei ostatukkaa pitkiin jiuksiin leikata...
Itse ohuthiuksisena (taipuivat kuitenkin) olen päätynyt joko lyhyeen polkkaan (takaa hiusrajaan) tai luöyhyeen malliin joka niskasta lyhyt ja päältä pidempi. Ilmaharjalaa ja muotoilutuotteilla laittelen aamuisin ja kohotan tyvestä.
Ja olen hyväksynyt sen faktan että mun hiukset ei tule koskaan eikä missään mallissa tule olemaan wash&go vaan aina tarvitaan laittoa, tässä lyhyehkössä se in kyllä nopeaa, n 10 min.
Mulla on puolipitkä suora tukka, ei leikattu kerroksittain ja sivujakauksella. Kampauksen sijasta panostan tuuheuttaviin tuotteisiin, esimerkiksi Tigin Bed Head-hoitoaine (hiuksiin jätettävä) tekee hiuksista kaksi kertaa tuuheamman tuntuiset ja näköiset, jotkut muotovaahdot on myös hyviä mutta toistaiseksi en ole löytänyt parempaa kuin tuo bed head. Lisäksi jos haluan ekstratuuheutta niin minulla on sellainen minikreppirauta, millä kreppaan hiusten tyvet ja sen antama volyymi kestää tukassa seuraavaan pesuun saakka. Tupeeraus olisi myös vaihtoehto mutta en jaksa takkujen oikomista jälkikäteen. Elikkäs bed head ja tyvikreppirauta yhdessä antaa melkeinpä kolminkertaisen volyymin normitukkaan niin oma tukkani näyttää jopa normaalia paksummalta, kun lähtötilanne ilman mitään käsittelyä olisi huomattavasti normaalia ohuemmat hiukset. Joskus jos olen oikeasti lähdössä jonnekin missä pitää edustaa, saatan laittaa flip-in-pidennyksen päähän, en tykkää käyttää klipsejä kun ne tuntuu tippuvan koko ajan eikä sinetteihin/teippipidennyksiin olisi varaa.
Vierailija kirjoitti:
Näytän kauhealta hiukset kiinni, joten pidän tukan aina auki, kun olen näkyvilä. Hiukseni ovat pitkät, ja kokeiltu kyllä on, että lyhyemmäksi leikkaaminen ei saa niitä näyttämään paksummilta tai tuuheammilta, samalla tavalla roikkuvat silti. Jos joutuisin jostakin syystä pitämään hiuksiani kiinni säännöllisesti, leikkauttaisin kunnon otsatukan. Sitten muualle päähän jäisikin niin ohuelti tukkaa, ettei sitä kehtaisi auki pitääkään.
Mulla on suora tukka, mutta kyllä kampaaja on niistäkin saanut kiharan esille. Se vaan vaatii taitoa.
Esim. tässä näytetään, miten suorasta tukasta saa sen oman luonnollisen laineen leikattua esille:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan välillä permiksen, n.6-7kk välein. Pesun jälkeen föönailen sen suoraksi. Tuuheuttaa eikä hius lässähdä iltapäivällä päätä myöten valuvaksi liimaletiksi. Permiksen ja joka leikkauksen yhteydessä otan olaplex-hoidon hiukseen. Polkkapituus on mulle paras. Hiuslaatu on siis piikkisuora, hiukset on aika harvat niskasta ja päälaelta. Jakausta saa asetella ettei päänahka paista.
Mäkin olen harkinnut permiksen ottamista näihin kolmeen karvaan jotka päässäni kasvaa, mutta huolestuttaa, kun se on kuitenkin niin kova käsittely hiuksille. Itse olen välillä ottanut vaaleita raitoja hiuksiin (kalju ei niin hyvin loista sekavärisestä tukasta), mutta en ole ainakaan siinä yhteydessä huomannut tuosta Olaplexistä olevan hyötyä.
Mä en ole enää värjännyt vuosiin hiuksiani, joten ehkä siksi hiukseni on kestänyt noi permikset aika hyvin. En uskaltaisi vaalennettuun hiukseen permistä ottaa. Olaplex on mulla kyllä auttanut.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on puolipitkä suora tukka, ei leikattu kerroksittain ja sivujakauksella. Kampauksen sijasta panostan tuuheuttaviin tuotteisiin, esimerkiksi Tigin Bed Head-hoitoaine (hiuksiin jätettävä) tekee hiuksista kaksi kertaa tuuheamman tuntuiset ja näköiset, jotkut muotovaahdot on myös hyviä mutta toistaiseksi en ole löytänyt parempaa kuin tuo bed head. Lisäksi jos haluan ekstratuuheutta niin minulla on sellainen minikreppirauta, millä kreppaan hiusten tyvet ja sen antama volyymi kestää tukassa seuraavaan pesuun saakka. Tupeeraus olisi myös vaihtoehto mutta en jaksa takkujen oikomista jälkikäteen. Elikkäs bed head ja tyvikreppirauta yhdessä antaa melkeinpä kolminkertaisen volyymin normitukkaan niin oma tukkani näyttää jopa normaalia paksummalta, kun lähtötilanne ilman mitään käsittelyä olisi huomattavasti normaalia ohuemmat hiukset. Joskus jos olen oikeasti lähdössä jonnekin missä pitää edustaa, saatan laittaa flip-in-pidennyksen päähän, en tykkää käyttää klipsejä kun ne tuntuu tippuvan koko ajan eikä sinetteihin/teippipidennyksiin olisi varaa.
Vielä lisäksenä tähän, en käytä muuta hoitoainetta kuin tuo tigin hoitoaine, pelkkä shamppoolla pesu tekee myös tuuheamman tukan jos ei halua käyttää muuta. Jos hiukset on takussa, niin hoitoaineen voi laittaa ennen shampoota, mutta ohuthiuksisille en suosittele hoitoaineen käyttöä jälkikäteen (ellei kyseessä ole tuuheuttava hoitoaine)
Mulla on koko ikäni ollut ohuet hiukset, eli eivät ole ohentuneet... Opiskelijana pystyin pesemään hiukset n. kerran viikossa ja se sopi täydellisesti, eivät rasvoittuneet eivätkä haisseet.. Mutta nyt työssäkäyvänä en voi ottaa sitä riskiä, että sittenkin ja olen alkanut pestä useammin -> rasvoittuvat herkemmin ---> tuntuvat ohuemmilta jne.
Lisäksi ovat todella sähköiset tähän aikaan vuodesta, en tajua miten mikään ei toimi näissä :(
Niin ja kihara tarttuu kyllä jos pidän vaikka lettejä, mutta niitä ei voi harjata koko päivänä eikä siis ollenkaan lettien jälkeen: räjähtää käsiin ja lopputulos on jotain sähköisen, räjähtäneen kiharan ja suoran hiukset sekoitus + to-del-la hamppu :( ja jos käytän jotain ainetta, niin suoristuvat kyllä heti.
Jos on kovin ohuet hiukset, niin kyllä sellainen pitkä polkka, joka ulottuu enintään solisluuhun, on melkein rajana pituudelle. Siitä jos ovat pitemmät, niin näyttävät kauheilta.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on suomalainen tyttö, jolla on todella ohuet, hennot hiukset. Niin kuin ponnarista demonstroikin. Hänellä on onneksi lainetta hiuksissa, joka tulee esille, kun antaa tukan olla tarpeeksi lyhyenä. Eli jos ap sulla on sama tilanne, niin kannattaa suosiolla leikata pituutta pois ja satsata laineiden esille tuomiseen. Se tuo paksumpaa vaikutelmaa. Hyvä kampaaja osaa leikata tukan niin, että sen luonnollinen taipuisuus korostuu. Eli vaikka luulet, ettei sulla ole mitään kiharaa siellä, niin saattaapi olla, jos kampaaja leikkaa taitavasti. Sitten ei tarvitse kuin vähän rutistella kiharoita esiin.
Tuokin tukka olisi parempi 10 cm pidempänä ja iltaisin kun siihen laittaisi letit tai patukat niin vau, mikä tuuhea kiharapilvi..
Vierailija kirjoitti:
Jos on kovin ohuet hiukset, niin kyllä sellainen pitkä polkka, joka ulottuu enintään solisluuhun, on melkein rajana pituudelle. Siitä jos ovat pitemmät, niin näyttävät kauheilta.
Olen nähnyt todella pitkiä, kauniita ja samalla todella ohuita hiuksia, mutta se vaatii kyllä kasvonpiirteiltä ja muutenkin olemukselta paljon. Sellaisella tyttömäisen sirolla näyttää kauniilta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on koko ikäni ollut ohuet hiukset, eli eivät ole ohentuneet... Opiskelijana pystyin pesemään hiukset n. kerran viikossa ja se sopi täydellisesti, eivät rasvoittuneet eivätkä haisseet.. Mutta nyt työssäkäyvänä en voi ottaa sitä riskiä, että sittenkin ja olen alkanut pestä useammin -> rasvoittuvat herkemmin ---> tuntuvat ohuemmilta jne.
Lisäksi ovat todella sähköiset tähän aikaan vuodesta, en tajua miten mikään ei toimi näissä :(
Niin ja kihara tarttuu kyllä jos pidän vaikka lettejä, mutta niitä ei voi harjata koko päivänä eikä siis ollenkaan lettien jälkeen: räjähtää käsiin ja lopputulos on jotain sähköisen, räjähtäneen kiharan ja suoran hiukset sekoitus + to-del-la hamppu :( ja jos käytän jotain ainetta, niin suoristuvat kyllä heti.
Osta afrokampa ja avaa hiukset sillä.