Mitä mahtavat perheelliset ajatella, kun lukevat täältä sinkkujen ja velojen helposta arjesta?
Kommentit (138)
Mulle koirani on varmasti ihan yhtä tärkeä, kuin lapsellisille lapsensa. Ei siinä ole mitään vaikeaa ymmärtää.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikkei kaikilla lapsia olekaan, kaikki tietävät mitä on olla jonkun lapsi. Toiselle se on hyvä kokemus, toiselle ei.
Vanhemman suhde lapsen on eri asia kuin lapsen suhde vanhempaan.
56 jatkaa... Eli kyllä meillä monilla lapsettomillakin on kokemusta lapsiperheen arjesta, vaikkei omia lapsia olekaan. Jotkut vanhemmat toteuttavat itseään lastensa kautta, eikä siinä mitään. Mutta ei se sama kokemus ole lapselle; hän kasvaa siellä minne sattuu syntymään.
Kyllä siinä on mitään, jos lapselle on asetettu odotuksia jo syntyessään.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Mahtava käydä lapsettomana kaupassa ja huomata kun perheelliset huutaa naama punaisena huutaville lapsilleen. Tulee kyllä voittajafiilis kun ei tartte moista itsellä kestää. Menee muuten tehokkaasti lapsentekohalut kun käy marketeissa katsomassa sitä perheellisten menoa.
T.mies 35
Joo lapseni on 9vuotias ja rakas kuin mikä, ei tarvitse hälle huutaa
Kaikkihan me ollaan joskus oltu sinkkuja ja lapsettomia eli tiedetään kyllä että arki oli silloin helpompaa.
Pikkulapsiarki kestää muutaman vuoden, koko perhe saman katon alla yhteensä n. 20 vuotta. Aika hemmetin lyhyt aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvio on vain huvittava, kun se onni pitää löytää itsensä ulkopuolelta. Joku tykkää käydä purjehtimassa, toinen istua hiekkalaatikon nurkalla. Ei kai ne kumpikaan toista arvokkaampia kokemuksia ole.
Sinkkumies
Sille ihmiselle itselleen on. Äiti/isä varmasti valitsee oman lapsen mieluummin kuin sen purjehduksen. Ja toisinpäin.
Tosin on niitäkin vanhempia jotka lähtisi sillä venhosella karkuun ja kauas mutta sellaisten nyt ei pitäisi lapsia hankkiakaan.Te hukkaatte pointit kovalla prosentilla.
Ihan siinä missä se veneilijäkin valitsisi veneensä. Ei se ole sen kummallisempi valinta. Ei tässä mitään yritetä todistella, vaikka teillä onkin siihen kova tarve.
(koko aloitus oli jo vitsi vastakkainasettelussaan)
Sinkkumies
Täh, en kyllä todistele mitään? Olen muuten vaan pönttö ja naureskelin itselleni lähteväni joskus veneellä karkuun ja arvatenkin tulevani yhtä lujaa takaisin kun tulisi muksuja ikävä.
Eihän tuossa mitään epäselvää ole. Sä olet sellaisia päättänyt tehdä, niin kai niitä tulisi ikävä.
Sinkkumies
Ei tule kaikille, tiedän kokemuksesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheiden ihanuuksia saa myös maistaa suvun kanssa Joulun aikaan. On se niin ihanaa, kun on kiire joulusaunaan, kun joku niistä taaperoista kuitenkin väsyy, jos ilta venyy ja sitten alkaa loputon kiukuttelu. On se niin ihanaa kun on kiire, että se pukki saadaan äkkiä paikalle.
On se niin ihanaa kun sitten kun ne on nukkumassa vasta pitääkin olla hiljaa.
Eikä se riitä. Aamulla on huuto jo päällä viimeistään 8 aikaan.
On se niin ihanaa, kun joulun jälkeen pääsee kotiin omaan rauhaan! Kyllä niitä siskojen lapsia muutaman päivän vuodessa jaksaa. Kyllä sen kidutuksen kestää.
Sinkkumies
Onpa sinulla ankea suku, harmin paikka. Mutta tiedäthän, ettei sinun henkilökohtainen kokemuksesi lapsiperheen kanssa olemisesta ole mikään kaikkia ihmisiä koskeva yleispätevä totuus.
Myöskään sinun kokemuksesi ei ole koko totuus. Ulkopuolinen voi nähdä sinun tilanteesi erilailla, kuin sinä näet. Voi myös kokea sen erilailla ja sille sinä et voi mitään.
Sinkkumies
Itsehän sinä kerroit joulujesi olevan kidutusta.
Et ymmärtänyt vieläkään. Myöskin sinun joulusi voi olla minun mielestäni kidutusta. On muutenkin melko ala-arvoista alkaa haukkumaan sukulaisiani, joita et tunne tippaakaan.
Jokaisen kokemus on subjektiivinen. Ei se sitä tarkoita, että kerrot joulusi olevan ihana, että se olisi minun mielestäni sitä.
Sinkkumies
Minun jouluun kuuluu pitkään nukkumista, hyvin ja pitkään syömistä, saunomista, joululaulujen kuuntelemista, haudoilla käymistä ja sukulaisilla piipahtamista sekä tietenkin lahjoja. Ryyppääminen ei kuulu meidän jouluun.
Teet siis päätökset muidenkin puolesta. Kontrollifriikithän ne vasta piristävätkin arkea.
Sinkkumies
Älä viitsi kysellä tyhmiä, aikuinen ihminen. Ihanko sinä hyvää hyvyyttäsi kerrot ympärillä oleville ihmisille, että heidän elämänsä olisi sinulle painajaista? Tiedät, miksi sanoin mitä sanoin ja ansaitsit sen myös. Eiköhän jätetä nuo "miksi hermostuit" -kyselyt ilmiselvyyksistä yläasteen koulukiusaajille ja ihan nyt rehdisti otat vastuun minun elämäni haukkumisesta.[/quote]
En usko, että tässä tarkotettiin mitään pahaa nyt sua kohtaan vaan että ihmiset on erilaisia ja on erilaiset kiinnostuksenkohteet. Sun elämä kuulostaa täydeltä ja kivalta, mutta minäkään en ole kiinnostunut hevosista tai yrittämisestä, joten tollanen ei ois mulle. Mun mielestä on tärkein että itse jokainen on onnellinen ja on ne omat kiinnostuksenkohteensa 😊 Peace out!
Ei täällä kenelläkään ole helppo arki, jokaisella on vaan erilaiset ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtava käydä lapsettomana kaupassa ja huomata kun perheelliset huutaa naama punaisena huutaville lapsilleen. Tulee kyllä voittajafiilis kun ei tartte moista itsellä kestää. Menee muuten tehokkaasti lapsentekohalut kun käy marketeissa katsomassa sitä perheellisten menoa.
T.mies 35
Mutta kyllä minäkin välillä katson kaupassa, että voi luoja.. ei ole omena kauas puusta pudonnut.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että onpas tyhjää ja merkityksetöntä elämää, mutta ei kai enempää voi vaatiakaan sellaisilta, joilla ei rahkeet muuhun riitä. Ja olenhan minäkin aikani ollut sinkkuna ja lapsettomana, että tiedän kyllä mistä "jään paitsi".
Sinkun ja lapsettoman elämä kehittyy ja muuttuu kyllä ihan samalla tavalla kuin muillakin ihmisillä, joten et tiedä mistä jäät paitsi. Nyt olen mm. kahden vanhan vanhempani omaishoitaja, ison työhevosen omistaja ja remontoin ikivanhaa taloa. Pyöritän harrastusporukkaa ja aloitin juuri yrityksen.
Edelleen olen sinkku ja perheetön, mutta 5 vuotta sitten elämäni oli ihan erilaista.
Hui kauheaa, nuo olisi minulle ihan painajaista.
No hui kauheaa :D voin toki olla tuollainen täyttä ja merkityksellistä elämää elävä äityli, joka hylkää omat vanhempansa, pistää heidän ison työn tehneen hevosen teuraalle ja myyn suvussa kulkeneen talon. Mutta kun oon vaan lapseton eikä mulla muuhun nyt rahkeet riitä, kun tähän. Mutta kyllähän te kaikki äidit tiedätte, kun tekin ootte olleet tällaisia parisuhteettomia ja lapsettomia hulttioita. Että mitä mä tässä selitän :D
Miksi hermostuit ja rupesit nimittelemään, kun sanoin, että sinun elämäsi olisi minulle painajaista? Miksi puhut vanhempien hylkäämisestä, sekö on vaihtoehto omaishoitajuudelle? Hevosta en hoitaisi vaan myisin sen samoin kuin vanhan talonkin. En edellyttäisi moista edes lapsiltani elleivät he itse välttämättä haluaisi.
Äläkä viitsi nimitellä ketään äityliksi, kun et tiedä yhtään, millaista elämää tämä elää ja minkä ikäinen on.
Älä viitsi kysellä tyhmiä, aikuinen ihminen. Ihanko sinä hyvää hyvyyttäsi kerrot ympärillä oleville ihmisille, että heidän elämänsä olisi sinulle painajaista? Tiedät, miksi sanoin mitä sanoin ja ansaitsit sen myös. Eiköhän jätetä nuo "miksi hermostuit" -kyselyt ilmiselvyyksistä yläasteen koulukiusaajille ja ihan nyt rehdisti otat vastuun minun elämäni haukkumisesta.
Sekö on haukkumista, kun sanoin, että en halua hoitaa hevosia enkä remontoida vanhaa taloa? Et itsekään sanonut, että wau, olisipa ihanaa olla pikkulasten äiti.
Se, että molemmat vanhemmat olisivat siinä kunnossa, että tarvitsevat omaishoitajaa olisi ihan oikeasti painajaista minun lisäksi myös vanhemmille itselleen.
En myöskään sanonut, että lapset olisi minulle painajaista. En sanonut mitään negatiivista kenenkään elämästä, kerroin omastani. Sinä tulit haukkumaan, joten kuten sanoin, ota rehdisti vastuu käytöksestäsi kiitos.
Tulee väkisinkin outo olo ihmisistä jotka kuvittelevat perheellisten kadehtivan heidän elämiään tai joiden täytyy käydä katsomassa perheellisten menoa voidakseen mennä tyytyväisinä omissa elämissään eteenpäin. Kuulostaa siltä että loistavaa ettette ole lapsia hommanneet. En minä ainakaan lastani siihen vaihtaisi että saisin seisoa yksinäni marketin kassajonossa :D en usko että kukaan kadehtii lapsettomien elämiä. Ehkä se meillä perheellisillä ennemminkin on sellaista tarvetta omalle ajalle ja levolla ja se voi tuntua joskus raskaalle mutta ei se mitenkään tarkoita sitä että elämän kokisi ilman lapsia mielekkäämmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheiden ihanuuksia saa myös maistaa suvun kanssa Joulun aikaan. On se niin ihanaa, kun on kiire joulusaunaan, kun joku niistä taaperoista kuitenkin väsyy, jos ilta venyy ja sitten alkaa loputon kiukuttelu. On se niin ihanaa kun on kiire, että se pukki saadaan äkkiä paikalle.
On se niin ihanaa, kun joulun jälkeen pääsee kotiin omaan rauhaan! Kyllä niitä siskojen lapsia muutaman päivän vuodessa jaksaa. Kyllä sen kidutuksen kestää.
Sinkkumies
Onpa sinulla ankea suku, harmin paikka. Mutta tiedäthän, ettei sinun henkilökohtainen kokemuksesi lapsiperheen kanssa olemisesta ole mikään kaikkia ihmisiä koskeva yleispätevä totuus.
Myöskään sinun kokemuksesi ei ole koko totuus. Ulkopuolinen voi nähdä sinun tilanteesi erilailla, kuin sinä näet. Voi myös kokea sen erilailla ja sille sinä et voi mitään.
Sinkkumies
Et ymmärtänyt vieläkään. Myöskin sinun joulusi voi olla minun mielestäni kidutusta. On muutenkin melko ala-arvoista alkaa haukkumaan sukulaisiani, joita et tunne tippaakaan.
Jokaisen kokemus on subjektiivinen. Ei se sitä tarkoita, että kerrot joulusi olevan ihana, että se olisi minun mielestäni sitä.
Sinkkumies
Minun jouluun kuuluu pitkään nukkumista, hyvin ja pitkään syömistä, saunomista, joululaulujen kuuntelemista, haudoilla käymistä ja sukulaisilla piipahtamista sekä tietenkin lahjoja. Ryyppääminen ei kuulu meidän jouluun.
Teet siis päätökset muidenkin puolesta. Kontrollifriikithän ne vasta piristävätkin arkea.
Sinkkumies
Sulla taitaa nyt pikkasen olla tossa luetun ymmärtämisessä ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.mies 35
Mutta kyllä minäkin välillä katson kaupassa, että voi luoja.. ei ole omena kauas puusta pudonnut.
Sinkkumies
Liittyi miten tuohon mitä sanoin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että onpas tyhjää ja merkityksetöntä elämää, mutta ei kai enempää voi vaatiakaan sellaisilta, joilla ei rahkeet muuhun riitä. Ja olenhan minäkin aikani ollut sinkkuna ja lapsettomana, että tiedän kyllä mistä "jään paitsi".
Sinkun ja lapsettoman elämä kehittyy ja muuttuu kyllä ihan samalla tavalla kuin muillakin ihmisillä, joten et tiedä mistä jäät paitsi. Nyt olen mm. kahden vanhan vanhempani omaishoitaja, ison työhevosen omistaja ja remontoin ikivanhaa taloa. Pyöritän harrastusporukkaa ja aloitin juuri yrityksen.
Edelleen olen sinkku ja perheetön, mutta 5 vuotta sitten elämäni oli ihan erilaista.
No hui kauheaa :D voin toki olla tuollainen täyttä ja merkityksellistä elämää elävä äityli, joka hylkää omat vanhempansa, pistää heidän ison työn tehneen hevosen teuraalle ja myyn suvussa kulkeneen talon. Mutta kun oon vaan lapseton eikä mulla muuhun nyt rahkeet riitä, kun tähän. Mutta kyllähän te kaikki äidit tiedätte, kun tekin ootte olleet tällaisia parisuhteettomia ja lapsettomia hulttioita. Että mitä mä tässä selitän :D
Miksi hermostuit ja rupesit nimittelemään, kun sanoin, että sinun elämäsi olisi minulle painajaista? Miksi puhut vanhempien hylkäämisestä, sekö on vaihtoehto omaishoitajuudelle? Hevosta en hoitaisi vaan myisin sen samoin kuin vanhan talonkin. En edellyttäisi moista edes lapsiltani elleivät he itse välttämättä haluaisi.
Äläkä viitsi nimitellä ketään äityliksi, kun et tiedä yhtään, millaista elämää tämä elää ja minkä ikäinen on.
Älä viitsi kysellä tyhmiä, aikuinen ihminen. Ihanko sinä hyvää hyvyyttäsi kerrot ympärillä oleville ihmisille, että heidän elämänsä olisi sinulle painajaista? Tiedät, miksi sanoin mitä sanoin ja ansaitsit sen myös. Eiköhän jätetä nuo "miksi hermostuit" -kyselyt ilmiselvyyksistä yläasteen koulukiusaajille ja ihan nyt rehdisti otat vastuun minun elämäni haukkumisesta.
Sekö on haukkumista, kun sanoin, että en halua hoitaa hevosia enkä remontoida vanhaa taloa? Et itsekään sanonut, että wau, olisipa ihanaa olla pikkulasten äiti.
Se, että molemmat vanhemmat olisivat siinä kunnossa, että tarvitsevat omaishoitajaa olisi ihan oikeasti painajaista minun lisäksi myös vanhemmille itselleen.
En myöskään sanonut, että lapset olisi minulle painajaista. En sanonut mitään negatiivista kenenkään elämästä, kerroin omastani. Sinä tulit haukkumaan, joten kuten sanoin, ota rehdisti vastuu käytöksestäsi kiitos.
Sinä oikeasti suutut siitä että joku ei pidä hevosista eikä remontoimisesta, koska sinä niin pidät?? :,D
L kirjoitti:
Tulee väkisinkin outo olo ihmisistä jotka kuvittelevat perheellisten kadehtivan heidän elämiään tai joiden täytyy käydä katsomassa perheellisten menoa voidakseen mennä tyytyväisinä omissa elämissään eteenpäin. Kuulostaa siltä että loistavaa ettette ole lapsia hommanneet. En minä ainakaan lastani siihen vaihtaisi että saisin seisoa yksinäni marketin kassajonossa :D en usko että kukaan kadehtii lapsettomien elämiä. Ehkä se meillä perheellisillä ennemminkin on sellaista tarvetta omalle ajalle ja levolla ja se voi tuntua joskus raskaalle mutta ei se mitenkään tarkoita sitä että elämän kokisi ilman lapsia mielekkäämmäksi.
Minusta yksin seisominen marketin kassajonossa on vain surullista, ei sellaista kadehtia voi kukaan.
L kirjoitti:
Just tämä..tuntuu siltä että lapsettomien pitää koko ajan olla todistelemassa jotain. Ei siinä, en itse kadehdi lapsettomia koska itse halusin lapsia. Tämä on muutenkin sellainen aihe joka ei koskaan kuole niin en ymmärrä miksi tästä pitää vääntää vuosi toisensa jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
L kirjoitti:
Minusta yksin seisominen marketin kassajonossa on vain surullista, ei sellaista kadehtia voi kukaan.
Minä taas nimenomaan haluan käydä yksin kaupassa. Se tuntuu ihan luksukselta, kun pystyy lapset jättäämään kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Sinkkumies
Sinkkumies
Sinkkumies
Sulla taitaa nyt pikkasen olla tossa luetun ymmärtämisessä ongelmia.
Ensin kontrollointia, sitten henkilöhyökkäys. Arki kanssasi on varmaan mahtavaa!
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä oikeasti suutut siitä että joku ei pidä hevosista eikä remontoimisesta, koska sinä niin pidät?? :,D
Ei siinä niin sanottu. Vastatttiin siihen, että Sinkun arki olisi tyhjää. Kirjoittajahan esitti paljon eri asioita mitä tekee vapaa-ajallaan.
Sinkkumies
Eihän tuossa mitään epäselvää ole. Sä olet sellaisia päättänyt tehdä, niin kai niitä tulisi ikävä.
Sinkkumies