Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö kaupanalalla ole työterveyshuoltoa vai miksi usein näkee asiakaspalvelijoita sairaana töissä?

Vierailija
19.02.2018 |

Ruokakaupassa käydessä tuli mieleen, että onko kaupanalalla esimiestasolla tai työterveydessä joku ongelma, kun melko usein näkee ihmisiä töissä joiden pitäisi olla neljän seinän sisällä toipumassa? Tänäänkin eräs kassa oli niin räkäinen ja kuumeisen näköinen että toivoin todella ettei hänen työpäivänsä kestä enää kauan. Johan tuossa sairastuttaa sekä työkaverit että asiakkaat. Esimiehenä olisin lähettänyt tämän henkilön kotiin.

Onko tämä joku johtamisongelma että painostetaan töihin kipeänä vai eikö sairaslomaa saa työterveydestä jos on asiakaspalvelutyössä? Vai mikä ongelma. Aika ikävää asiakkaallekin asioida henkilön kanssa joka selvästi voi todella huonosti....

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä esimiestä tavannut joka ei olisi suuttunut sairaslomasta. Ei sitä sit vaan uskalla jäädä kotiin potemaan.

Vierailija
2/71 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esimies tulee melkein linjoja pitkin jos soitat olevasi sairaana. Sairaslomatodistus pitää olla heti ekastakin päivästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä esimiestä tavannut joka ei olisi suuttunut sairaslomasta. Ei sitä sit vaan uskalla jäädä kotiin potemaan.

Ihan totta? Pitäisikö ottaa yhteyttä liittoon ja selvittää asia? Kyllä työntekijällä on oikeuksia. Aika hurjaa jos ihan karmeassa flunssassa pitää töihin mennä, jopa influenssassa. Johan siinä voi syntyä vaaratilanteita ja laskuvirheitä kassalla jos ihminen on ihan kuutamolla. -Ap

Vierailija
4/71 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kotioven taakse tuli kerran esimies tuomaan hyvää nuhalääkettä 😂😮 olin aiemmin aamusta soittanut olevani flunssassa.

Vierailija
5/71 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuisiko siitä että kaupan ala on vuokratyövoimalla pitkälle pelaavaa, eli nollatuntilaisia. Vuokratyöläinen saa rahaa vain vahvistetusta työvuoroista, eli sairastuessa max. yhen päivän palkan. Ei ole varaa sairastaa siis. AInakin kun itse aikanani vuokrafirmassa olin töissä, vuorot vahistettiin enintään vuorokautta ennen vuoroa. jos sairastui, jäi muut tulevat vuorot vahvistamatta koska tottakai ne peruit, eli et saanut niiltä palkkaa.

Vierailija
6/71 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta antaa huonon kuvan yrityksestä jos työntekijät ovat sairaana töissä. Kaupat ovat kuitenkin julkisia tiloja joissa asiakaspalvelijat luovat ostokokemuksen, outo ajatella että joku painostaa sairaana työskentelemään, millaisen kuvan sekin antaa työnantajasta....

Vierailija
7/71 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjät ei pöäse saikuttamaan, alalla on liian vähän työntekijöitä ja tuuraajia kun porukkaa on vähennetty kulujen laskemiseksi. Pelkästään pakolliset lomat tekee jo tiukaa järjestää. Siksi siis on PAKKO olla flunssassa ja hirveässä nuhakuumeessa palvelemassa asiakkaita.

Vierailija
8/71 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä liitot auta. Esimies ei välttämättä raivoa mutta vaihtaa työvuorot iltoihin ja vkonloppuihin eikä vapaatoiveet toteudu.

Vierailija
9/71 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ollut päivääkään sairaana töissä.

On ihan omaa hölmöyttä kärsiä ja voida töissä pahoin.

Muistakaa, ettei kukaan ole korvaamaton!

Ja kaupassa olen minäkin töissä.

Vierailija
10/71 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuisiko siitä että kaupan ala on vuokratyövoimalla pitkälle pelaavaa, eli nollatuntilaisia. Vuokratyöläinen saa rahaa vain vahvistetusta työvuoroista, eli sairastuessa max. yhen päivän palkan. Ei ole varaa sairastaa siis. AInakin kun itse aikanani vuokrafirmassa olin töissä, vuorot vahistettiin enintään vuorokautta ennen vuoroa. jos sairastui, jäi muut tulevat vuorot vahvistamatta koska tottakai ne peruit, eli et saanut niiltä palkkaa.

Niin totta tuo voi olla tosiaan syynä. Ei anna nollatuntisoppareiden ja määräaikaisten työntekijöiden pitäjätkään kovin hyvää kuvaa yrityksestään. Joskus tekisi mieli boikotoida tällaisia firmoja. Kaupat kun ei ilman työntekijöitä pyöri, pitäisi olla laitonta pitää nollatuntilaisia loputtomasti.

Vierailija
11/71 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä liitot auta. Esimies ei välttämättä raivoa mutta vaihtaa työvuorot iltoihin ja vkonloppuihin eikä vapaatoiveet toteudu.

Tällainen diktaattori ei kyllä esimiesasemaa ansaitse. Kiusaajan voi kyllä saada asemastaan liiton avulla pois jos moni työpaikallasi jakaa samat tuntemukset. -ap

Vierailija
12/71 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAM on niin munaton liitto ettei apua ole. Kaverini oli pikkuliikkeessä töissä ja heitä velvoitettiin tekemään liikeen sulun jälkeen puolituntia töitä eli sulkujuttuja ja kassanlaskuja - palkatta. Ei saanut sulkea aiemmin että ehtisi työajalla tekemään.

Liiton neuvo: puhu luottamusmiehen kanssa, kerätkää kokoon työntekijöitä jotka vastustaa tätä toimintaa. Lopputulos; muut työntekijät alkoi karttamaan kaveria ja savustettiin ulos, pomo ilmoitti että kun nyt tulee niin huonosti muitten kanssa toimeen niin olisi parempi lähteä työpaikalta, vinkvink....

Pikkuliikeessa kukaan ei uskalla pitää puoliaan vaan pomon persettä nuollaan että säilyy työpaikka, liitto ei auta missään vaan.

Vierailija
13/71 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa työpaikassani kaupanalalla, jossa olin kuitenkin yli 10 vuotta, ei ollut työterveyshuoltoa kun se pakollinen työhönottotarkastus.

Sairastuessa piti mennä terveyskeksukseen hakemaan sairauslomaa, jos oli esim flunssassa tai vatsataudissa. Omalla ilmoituksella ei saanut olla pois yhtäkään päivää. Ja sairauslomaa ei useinkaan tullut jos työntekijä ei ollut kuumeessa. Sehän tarkoittaa, että töihin on mentävä vaikka kuinka yskäisenä ja räkäisenä.

Vierailija
14/71 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen diktaattori ei kyllä esimiesasemaa ansaitse. Kiusaajan voi kyllä saada asemastaan liiton avulla pois jos moni työpaikallasi jakaa samat tuntemukset. -ap

Minun ex-työpaikassani esimies nautti ison ketjun omistajan henkilökohtaista suurta luottamusta. Eli ei ollut mitään voimaa, joka olisi hänen palliaan heiluttanut, vaikka hän kuinka paska esimies oli ja tehtäväänsä täysin sopimaton.

Vierailija
15/71 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ Keltä te luulette että se räkätauti on tullut? Kaupan asiakkailta, eli se pörrää siellä kaupassa joka tapauksessa, sairasti sitä kotona päivän tai kolme tai ei lainkaan.

Mieluiten sairastaisin kotona, mutta koeajalla ja osa-aikaisena sitä vaan yrittää välttää saikuttelua.

Vierailija
16/71 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammottavia juttuja. Miksi tällaista siedetään :(

Eräs ystäväni työskentelee lähihoitajana ja heillä oli esimies joka painosti töihin kipeänä. Ei ole kovinkaan turvallista vanhuksille mennä kovissa kuumetaudeissa töihin. Siellä työntekijät ryhtyivät vastustamaan tätä henkilöä, eikä ole enää virassa.

Vierailija
17/71 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka lähdettäisiin siitä, että kassalla asiakkaatkin yskisivät ja aivastelisivat hihaansa eivätkä pärskäyttäisi räkiään esteettä ympäriämpäri. Ei sitä kassanauhaakaan ehdi siivota jokaisen pärskäyttelijän jälkeen, vaikka mieli tekisi.

Vierailija
18/71 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihan järkytyin kun eräs keski-ikäinen nainen yski suoraan päin naamani töissä kassalla, suu auki niin että limat oikein pärskähti. Oli ihan järkyttävä kokemus.

Vierailija
19/71 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole ollut päivääkään sairaana töissä.

On ihan omaa hölmöyttä kärsiä ja voida töissä pahoin.

Muistakaa, ettei kukaan ole korvaamaton!

Ja kaupassa olen minäkin töissä.

Näin voisi luulla ja ennen taisi näin ollakin. Nykyään monissa työpaikoissa on henkilökunta pienennetty niin vähiin, että ollaan jo ihan korvaamattomia. Meillä on ainakin huomattavasti vähentynyt sairauspoissaolot, kun ei vaan ole ketään, joka minun tai työkaverini työnt oikeasti ehtisi tehdä. Tai siis muut tekevät ne mutta silloin pitääkin tehdä kahden työt ajassa, jossa ei ehdi kunnolla omia töitäänkään tehdä. Nyt ollaankin sitten sairaana töissä ihan vaan ettei muille aiheudu katastrofia.

Vierailija
20/71 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on kaupassa töissä ja ainakaan heillä ei työterveys anna saikkua ellei ole kuumetta, ei vaikka muuten olisi kuinka räkäinen ja yskisi keuhkot pihalle ja olisi uupunut. Mutta se kuume pitää olla. Sinänsä kyllä aika erikoista, kun koko ajan ollaan ihmisten kanssa tekemisissä ja ihan hygieniasyistäkin, kun käsitellään ruokia. Hyvin leviää kyllä taudit eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi