###ELOkuisten tiistaiturinat###
Kommentit (28)
Niin se pääsiäinen meni ja paluu arkeen ei ollut mikään mukava. Aamulla olis väsyttänyt ihan hirveesti mutta pakko nousta laittamaan lapset opin tielle.
Pääsiäinen meni kyläillessä. Lauantaina käytiin mun vaarilla syömässä, Sunnuntaina oli siskon synttärit. Maanantaina käytiin iittalassa hakemassa miehen moottoripyörä hänen veljensä autotallista talvisäilytyksestä. Meinaa ruveta nyt sitten kulkemaan moottoripyörällä toihin niin mulle jää auto omaan käyttöön JEEE.
Niin niihin neuvola kuulumisiin. Kaikki oli ihan hyvin. Verenpaine alhainen niin kuin aina, Sydän äänet kuuluivat hyvin, pissa puhdas, Hemppa oli noussut 107->118 raudan ansiosta mutta ei oo vieläkään hirveen hyvä eli rauta kuuria jatketaan. Sf-mittakin mitattiin oli 23.5cm meni käyrien yli niinkuin mulla aina alkuun ja laskee sitten aika hyvin keskikäyrän tuntumaan raskauden edetessä.
Supistuksia on ekan kerran ollut jo näin aikaisin. Ei ne oo kun niitä vatsan kovettumia mutta ovat silti ilkeen tuntuisia. Ei ne varsinaisesti satu mutta tarvii kumminkin pysähtyä. Ne yleensä esiintyy vaan tuplarattaita ylämäkeen työnnettäessä ja niitä ylämäkiä täällä meillä riittää. Asutaan täällä mäen päällä. Aina kun tullaan kotiin niin joka suunnasta on ylämäki. Muuten ei supistuksia juuri ole onneksi esiintynyt. Jonkun verran kun nostelee tota kuopusta mutta onneks hyvin vähän.
Kelan paperit sain ja täytinkin ne jo. Odottavat postitusta. Otan äitiysavustuksen pitkän harkinnan jälkeen rahana. vaatteita löytyikin enemmän kuin muistinkaan ja mummot ja vaarit ostavat syntymä lahjaksi kumminkin jotain. Pyydän vaan sitten niitä vähän isompia vaatteita.
tulipas oma napainen viesti kun en enään muista mitä piti kommentoida. No toisella kertaa sitten.
puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja masuasukki 22+5
Tohon kuolema juttuun piti vastata. Meillä mun mummo kuoli kuukausi sen jälkeen kun tein tokan lapsen kohdalta plussa testin. Miehen mummo kuoli kun odotin meijän nelosta ja mun toinen mummo kuoli kuopuksen(vitosen) odotus aikana. Nyt pelkäänkin että mun vaari jolla just oltiin syömässä kuolee tän raskauden aikana.
Outoja uniakin on nähty ja oon nähnyt niitä joka raskaudessa. Esikoisen kohdalla muistan elävästi kun oli häistä puhetta ja niitä järkättiin niin näin monta kertaa saman unen että mies ammutaan kirkon portaille kun tullaan vihkimisen jälkeen kirkosta. Tosi usein on sotaunia ja muita ihan sekavia välillä oikein kunnon painajaisia niin että herätän miehenikin kun mölyän unissani.
Ei mua esikoisen kohdalla pelottanut synnytys yhtään. Kun ei tiennyt mitä tuleman pitää. Enempi jännitin kakkosen kohdalla ja sen jälkeen aina enempi voiko aina kaikki mennä hyvin. Vähän samalla tavalla kun voiko kaikki lapset olla terveitä kun on jo 5 tervettä lasta.
Onneksi sairaala kammoisena ja piikki kammoisena pääsin esikoisen aikana tutustumaan sairaalaan niin ei tullut paniikkia kun sinne sitten oikeesti piti mennä. Esikoisen kohdalla olin vähällä lähtee kotiin kun kätilö tyrkytti epiduraalia. Mun selkäänhän ei pistetä. Kiljuin ja huusin että lähden kotiin. Kätilö sai mut rauhoiteltua ja toi jonkun pikku piikin no siitä tuli vaan huono olo. Loppujen lopuksi oon saanut kaikista kohdunkaulan puudutuksen ja siinä ei oo ollut mitään kun en oo niitä neuloja nähnyt.
Nyt syömään ja valmistautumaan illan lätkä matsin kattomiseen ja kannustamaan HPK voittoon.
puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja masukirppu 22+5
Pikaisesti moi!
En ole yllätys-yllätys taaskaan muistanut kirjotella pitkään aikaan. Nyt sattui kuitenkin silmään iskiasasiaa... mä olin vasta 1½ viikkoa saikulla ko. vaivan vuoksi ja lääkäri antoi muutaman venytysohjeen ja käski levätä ja ottaa panadolia.Istumista ja kumartelua tuli välttää. Mulla oli vanhaa ft-lahetettä pari kertaa käyttämättä ja sieltä sain oikeasti apua. Löytyi selästä jumi, joka ei vaan lepäämällä lähde. Fysioterapeutitkaan tosin ei paljoo voi raskaana oleville tehdä, kun lämpö/sähköhoidot ym. on kiellettyjä ja nikamia ei voi kovasti ruveta mobilisoimaan, ettei synnytys käynnisty... mut hyviä, oikeisiin kohtiin osoitettuja jumppaliikkeitä kyllä sain. Ja kylmäpussia kannattaa muuten kokeilla. Olen istunut saunassakin kylmäpussin päällä, kun lämpö vaan pahensi asiaa.Tsemppiä kaikille ko. vaivan kanssa painiville, toivottavasti apu löytyy!
Omaa napaa vielä sen verran,että huomenna saan kelan paprut lopultakin, vaikka la:n perusteella ne olis voinut saada ja joku aika sitten. Täyttelen pikkuhiljaa, kun tarkoitus on saada palkanlaskennasta tiedot tammi-kesäkuun tuloista, jos vaikka niiden perusteella saisi päivärahat.
tuplarattaista oli joku aika sitten puhetta ja meillä on nyt varastossa semmoiset. Löysin täältä vauvan osta-myy palstalta tosi hyväkuntoiset käytetyt ja olen tyytyväinen ostokseeni. Isommin vauvatarvikkeita ei juuri varmaan hommatakaan...otan kuitenkin pakkauksen ja hommaan puuttuvat kestovaipat....ja kenties kantoliinankin. Kiitos vaan vinkeistä.
esikoinen pistää kirjoituspöytäää remonttiin, joten mentävä on...
t: Elovena
RTiina et suinkaan ole viimeinen:) Soitin tänään yksityiseen äitiysneuvolaan, ja sain ilokseni kuulla, että neuvolassa suositeltu lääkäri palaa huomenna neljän viikon lomalta ja sain vielä ajankin huomiseksi 08.30. Jännittää. Mieskään ei tällä varotusajalla saa töistä vapaata joten menen äitini(joka on onnesta soikea kun pääsee mukaan) kanssa. Stressaa lähteä sen kanssa.
Toivottavasti kaikki on hyvin..kun en ole niitä liikkeitäkään tunnistanut/tuntenut...
Ahdistaa...
Piti vain tulla kertomaan:)
-kerutus ja naatti 21+1
JAMSSALLE HOUSUISTA:
Olen tuskaillut ihan samaa - normaalisti käytän kokoa 36-38 ja nyt meinaa äippähousuista koko XS:kin pyöriä jaloissa. Ja kun satun olemaan vielä hyvin pitkä (180cm), niin eipä noissa XS -kokoisissa housuissa tuppaa lahkeet riittämään kuin puoleen pohkeeseen. H&M on ollut ainoa paikka, missä koot ovat vastanneet suurinpiirtein normaalia (mutta sieläkin ovat kaikki lyhkäisiä).
Odotellessa soittoa Bebesiltä (XS-kokoiset farkut XL-lahkeella varattuna).
Pakko tulla kommentoimaan.. :))
Karmiini ja Jamssa; Mulla onnettomalla taas päinvastoin, kaikki housut on n. puolimetriä liian pitkät.. Joten laitan teille postissa nuo multa jäävät ja teiltä puuttuvat puolimetriset lahkeesta. ;)
Ja KERUTUKSELLE onnea ultraan!! Tuu sit kertomaan heti meille kuulumiset.
calathea 21+1
Niin siis Karmiinille postitan lahkeet.. Jamssallahan siis oli kans ilmeisesti liian isoja joka suunnasta housut..
siis ei oikeesti voi olla totta että mun lomahaaveet kumottiin ja on ripoteltu niin tyhmästi että..kyllä mä olin pinnoissaan töissä taas!
jännä että mulla kun oli sairista niin kolotukset ja muut kivut hävisi,mutta tänään töissä supistellu kokopäivän vähänväliä ja samoin äsken kun hain tytön tarhalta niin koko matkan supisteli,ei kipeesti mutta ihan kovanamasu :O onko ihan normaalia?!.
kauheeta voivottelua :D nooh..vaavi se jaksaa myllertää oikeen kunnolla,alussa niitä liikkeitä ootteli mutta nyt toivoo että joskus sais olla hetken rauhassa ;):D
nyt laittaa likalle ja itelle sapuskaa vointeja kaikille!
k.h.p ja tärppi 21+2