Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Introvertit erityisherkät, millaista työtä teette?

Vierailija
18.02.2018 |

Itse olen introvertti erityisherkkä ihminen. Reilu 10 vuotta olen työskennellyt sosiaali- ja terveysalalla, nyt edessä on alan vaihto oman jaksamisen vuoksi.

Olisi mielenkiintoista lukea samankaltaisten ihmisten ammateista.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä se sellainen "erityisherkkyys" oikein on. Jokin itse annettu diagnoosi? Itselläni on aistiyliherkkyyttä kyllä, mutta ei varmaan mitään erityistä tunne-elämän herkkyyttä. Koodarina olen työskennellyt mutta nyt taas olen työtön. Introvertit eivät työelämässä oikein ole pop.

Vierailija
42/66 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala ja otan vastaan potilaita - ei varmaan sovi minulle tämä työ. Olen jatkuvasti uupunut enkä jaksa enää vapaa-ajalla tavata ihmisiä enkä puhua kellekään. Myös se stressaa, että joudun koko päivän vetämään jonkinlaista roolia, roolia jollainen en oikeasti ole lainkaan. Kun 8 tuntia päivässä ikään kuin näyttelee jotain toisenlaista ihmistä, on illalla aivan loppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan 100-prosenttinen introvertti, kun kirjastonhoitajankin työ oli aivan liian uuvuttavaa vaihtuvien ihmiskontaktien takia. Myös tarhalapsille ja koululuokille pidettävät tunnit olivat kamalia. Jännitin ja stressasin niitäkin aina monta päivää, en niinkään lapsia vaan heidän mukanaan olevia aikuisia. Sitten ryhdyin perhepäivähoitajaksi enkä ole katunut, vaikka palkka pieneni. Saan olla juuri oma itseni, pikkulapsia ei tarvitse jännittää. Olen kyllä ääniyliherkkä, mutta erityisherkkyyttä ei ole (kai). Jos sitä olisi, niin tuskin pystyisin pph:n työtä tekemään. Äänet ja hajutkin rassaavat välillä paljon, mutta sen vielä siedän. Pienen hetken jaksan aina vanhempienkin kanssa keskustella.

Vierailija
44/66 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkouluope. Ja kyllä - olen poikki työpäivien ja -viikkojen jälkeen, mutta rakastan työtäni.

Vierailija
45/66 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentäviä vastauksia. Kertoo jotain siitä, miten sukupuolittuneet työmarkkinat Suomessa on, ja kuinka moni valitsee ammatin muiden mukana eikä yhtään sen mukaan, mikä sopisi itselle. Jos haluaa tehdä työtä enimmäkseen itsekseen hiljaisuudessa, niin voiko valita juuri sen huonommin kuin opetus- tai hoitoalan?

Vierailija
46/66 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja kotihoidossa. Mielestäni kotihoito sopii ympäristönä minulle hyvin, koska siellä saan keskittyä yhteen ihmiseen kerrallaan.

Vierailija
47/66 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelutyössä sos.terveydenhuoltoalalla.

Aikaisempi ammatti oli tutkijana yliopistolla. Se työ ei sopinut minulle ollenkaan, ihan liikaa stressiä ja todella huono palkka.

Ei tämä nykyinenkään unelmaduuni ole, mutta tehtävissä. Jossain vaiheessa varmasti pyrin pois asiakaspalvelusta tai ainakin nykyisestä työympäristöstä.

Vierailija
48/66 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastonjohtaja. Koulutus akateeminen. Introvertit voivat olla johtajina erinomaisia. Aika ei mene hössöttämiseen ja jatkuvaan p.jauhantaan

Vierailija
49/66 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistotyö henkilöstöhallintoa. 8 hengen huone. 1 päivä viikossa eteänä. Onneksi työtoverit ovat fiksuja ja suht hiljaisia, mutta silti on välillä raskasta, kun on kuitenkin koko päivä hälinää ja siksi vaikea keskittyä. Etäpäivänä saan tehtyä monen päivän työt, kun työskentelen rauhassa.

Vierailija
50/66 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkistossa työskentelen. Sopii itselleni erinomaisesti.

Vierailija
51/66 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti (erityisherkkyys tosin vain musiikkia ja mielikuvitusta koskien). Töissä joudun usein puhumaan yleisön edessä, moderoimaan keskusteluja, vetämään työryhmiä jne. Ei se nyt varsinaista herkkua ole, kuluttaa hurjasti energiaa, mutta kestän sen kyllä kunhan saan palautua.  

Vierailija
52/66 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmentäviä vastauksia. Kertoo jotain siitä, miten sukupuolittuneet työmarkkinat Suomessa on, ja kuinka moni valitsee ammatin muiden mukana eikä yhtään sen mukaan, mikä sopisi itselle. Jos haluaa tehdä työtä enimmäkseen itsekseen hiljaisuudessa, niin voiko valita juuri sen huonommin kuin opetus- tai hoitoalan?

Itselläni ainakaan ei ollut valinnan varaa. Entisen ammattini työt loppuivat ja oli pakko uudelleenkouluttautua alalle, jossa töitä on. Enkä halua olla täysin itsekseni hiljaisuudessa, mutta en myöskään jaksaisi tätä taukoamatonta ihmiskontaktivirtaa. On toki erilaisia työtehtäviä ja olen yrittänyt päästä vaihtamaan, mutta en ole päässyt.

Vierailija
53/66 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Media-alalla. Eipä hirveästi jaksa vastailla puhelimeen tai nähdä kavereita vapaa-ajalla.

Vierailija
54/66 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku päiväkoti tai laitos täynnä huutavia, sekavia potilaita tietysti on aika levoton paikka, mutta on niitä hiljaisia ja rauhallisiakin hoitoalan työpaikkoja. :)

Vierailija
55/66 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
56/66 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://intokustannus.fi/suomessa-vierailevan-sylvia-lohkenin-uutuuskir…

Kuuluisia introvertteja: Woody Allen, Ingrid Bergman, Frédéric Chopin,  Angela Merkel, Bob Dylan, Clint Eastwood, Bill Gates, Barack Obama, Michelle Pfeiffer.

Vierailija
57/66 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yösiivooja. Yksin tai parin kanssa, hyvin harvoin isolla porukalla. Sopii hyvin mulle kun olen muutenkin yökukkuja.

Vierailija
58/66 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
59/66 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestintäalalla. Kirjoittelen lähinnä itsekseni erilaisia tekstejä. Saan olla paljon myös etätöissä, eli yksin kotona. Ihanaa! Kommunikointi muiden kanssa tapahtuu lähinnä sähköpostitse.

Vierailija
60/66 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstinkäsittelijänä ollut suoraan koulusta kohta 11 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän