Introvertit erityisherkät, millaista työtä teette?
Itse olen introvertti erityisherkkä ihminen. Reilu 10 vuotta olen työskennellyt sosiaali- ja terveysalalla, nyt edessä on alan vaihto oman jaksamisen vuoksi.
Olisi mielenkiintoista lukea samankaltaisten ihmisten ammateista.
Kommentit (66)
Psykologi ja tuleva psykoterapeutti. Rauhallinen työympäristö ja asiakasläheinen työskentely sopii ainakin itselle. En niinkään tykkää vapaa-ajalla hengailla meluisissa ruuhkaisissa paikoissa.
Työskentelin opettajana noin 7 vuotta, sain pahan burnoutin ja masennuin. Kesti kauan toipua ja hyväksyä rajoitukseni. Nykyään minulla on työ, jota saan tehdä paljon itsekseni, kirjoitan, lasken ja suunnittelen. Satunnaisia palavereja ja edustustilaisuuksia (raskaita). Ihan täydellistä ja jaksan hyvin. Vastaan nykyään vapaa-ajallani jopa puhelimeen ja tapaan viikonloppuisin ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kirjastonhoitaja. Ihanaa työtä. Vaikka joutuu olemaan asiakaspalvelussakin, asiakkaat on aina mukavia, ja ilmapiiri rauhallinen.
Ei ainakaan meidän kirjastoissa ole todellakaan rauhallista. Lapset meluavat ja aina on jotakin tapahtumia.
Olen töissä erikoiskirjastossa, jossa ei käy lapsia eikä teinejä.
Nuorten kanssa teen töitä. Aikuiset töissä ärsyttää ja väsyttää, mut nuorten kanssa on helppoa, kun saa olla sellainen kuin on. Tuntuu, että he arvostavat aitoutta, kun taas aikuiset muodostavat lokeroita ja stereotypioita ihmisistä.
Opetan taide-alalla.
Tykkään työstäni eikä se väsytä samalla tavalla kuin normaali elämä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kirjastonhoitaja. Ihanaa työtä. Vaikka joutuu olemaan asiakaspalvelussakin, asiakkaat on aina mukavia, ja ilmapiiri rauhallinen.
Introvertti ja erityisherkkä ---> melkein valmis kirjastonhoitaja ja nautin työstäni. Niissä kirjastoissa, joissa olen harjoitellut tai tehnyt kesähommia on rauhallinen ilmapiiri ja asiakkaat pääosin mukavia :) Riippuu myös kirjastosta onko meluisaa tai paljon tapahtumia, vaikka minunkin kursseillani on nyt hieman opetettu tapahtumatuotantoa.
Olen ollut työtön muutaman vuoden juuri aistiyliherkkyyden ja introverttiuden vuoksi. Olen sinä aikana täydentänyt opintojani suorittamalla online-opintoja ulkomaisessa yliopistossa. Näistä saa ihan opintosuoritukset ja -kokonaisuudet arvosanoineen, muttei tutkintoa. Mulla on jo kaksi ylempää korkeakoulututkintoa Suomesta, joten tämä sopii hyvin. Ensi syksynä pyrin jatko-opintoihin Suomeen tai Ruotsiin. Haluan tutkijaksi.
Takana yli kymmenen vuotta oman alan töitä asiantuntijatehtävissä. En kestänyt vaan paloin loppuun ja masennuin. Terapian avulla pääsi ojanpohjalta pois.
Rahaa on palanut lähemmäs 40000 opiskeluihin ja terapiaan ilman opintorahaa tai Kela-korvauksia. Onneksi olen varakas.
Toimistotyötä valtion virastossa, on oma huone ja etäpäivä kerran viikossa. Asiakaskontaktit hoituu puhelimitse ja muitten työntekijöitten kanssa juttelen lähinnä tauoilla. Sopii mulle.
Mä olen ekstrovertti erityisherkkä ja koulutukseltani opettaja. Virhevalinta, työ on aivan liian henkisesti ja varsinkin tunteellisesti kuormittavaa. Teenkin muita hommia parhaillaan.
Psykiatrinen hoitotyö. Työsopimustani ei tosin jatkettu, että en siis sopinut alalle ja oikeassahan he olivat.
Vierailija kirjoitti:
Toimistotyötä valtion virastossa, on oma huone ja etäpäivä kerran viikossa. Asiakaskontaktit hoituu puhelimitse ja muitten työntekijöitten kanssa juttelen lähinnä tauoilla. Sopii mulle.
Millä koulutuksella olet noissa hommissa, tradenomi?
Vierailija kirjoitti:
Olen opettaja ja tämä on hirveää. Pidän kyllä opettamisesta ja lapsista, mutta hektiset päivät, melu ja suuri määrä ihmiskontakteja on saanut minut erittäin ahdistuneeksi. En jaksa vapaa-ajalla yhtää ketään, edes puolisoani ja vähäisetkin äänet tekevät hulluksi. Aion vaihtaa alaa, mutta en vielä tiedä mikä olisi se työ, missä jaksaisin ja kaikki muutkin realiteetit osuisivat kohdilleen. 639
Puheterapeutti? Heistä on puutetta ja voisit työskennellä yhden lapsen kanssa kerrallaan.
Asiakirjahallinto. Sopivan kuivakkaa 😀 Ihmisten kanssa joutuu olemaan tekemisissä, mutta ei liikaa.