Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomuslaiset, vastatkaa rehellisesti: Olisitteko te oikeasti onnellisempia, jos teille jäisi vähän enemmän rahaa käteen, mutta

Vierailija
18.02.2018 |

kadut olisivat täynnä köyhiä, työttömiä, kodittomia jne?

En minä osaisi olla onnellinen varallisuudestani, jos näkisin koko ajan, miten huonosti muilla menee.

Kommentit (132)

Vierailija
1/132 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuslainen ja rehellisyys samassa lauseessa ??

Vierailija
2/132 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mustavalkoinen tapa ajatella? Ei esim. Ruotsissa ole juuri enempää kaduilla kodittomia, mutta tuloverotus on reilusti matalampi. Kannatan järkevää tukipolitiikkaa jolla hoidetaan kaikista heikommat, en nykyistä hervotonta rahan kierrättämistä keskiluokalta takaisin samaiselle keskiluokalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/132 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika mustavalkoinen tapa ajatella? Ei esim. Ruotsissa ole juuri enempää kaduilla kodittomia, mutta tuloverotus on reilusti matalampi. Kannatan järkevää tukipolitiikkaa jolla hoidetaan kaikista heikommat, en nykyistä hervotonta rahan kierrättämistä keskiluokalta takaisin samaiselle keskiluokalle.

EU toimii ihan samalla tavalla. Ensin maksetaan isot maksut EU:lle ja sitten rahaa kierrätetään takaisin erilaisten tukien muodossa.

Vierailija
4/132 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo vielä yksissäkään vaaleissa äänestämyt kokoomuslaista, mutta:

Mä näen nytkin ympärilläni köyhiä, työttömiä, sairaita ja kodin tarpeessa olevia. Valto hoitaa asiaa mielestäni aika huonosti. Mitä enemmän mulle itselleni jää rahaa, sitä paremmin pystyn pitämään huolta edes ”omista” köyhistäni, niistä jotka ovat lähipiirissäni, tarvitsevat apua, eivätkä saa tarvitsemaansa apua valtion virallisista systeemeistä.

Eli jos mulle jää rahaa, voin vaikuttaa köyhyyteen edes jotenkin. Verotus ja tulonsiirrot ja rahan kierrättäminen valtion ja kunnan kautta eivät näytä tekevän mitään.

Vierailija
5/132 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EU toimii ihan samalla tavalla. Ensin maksetaan isot maksut EU:lle ja sitten rahaa kierrätetään takaisin erilaisten tukien muodossa.

Joo, toimii. Suomen etu EU:ssa on ollut pääsy vapaille sisämarkkinoille, se on meidän viennille elintärkeää. Samasta syystä Ruotsi on EU:ssa.

Vierailija
6/132 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen tuloverotus on niin korkea, että sen maltillinen lasku ei todellakaan johda kuvailemaasi tilanteeseen. Mitä tulee työttömyyteen, monessa Suomea matalamman tuloverotuksen maassa on myös alhaisempi työttömyys.

Vierailija
7/132 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mikä puolue laskisi työn ja yrittämisen verotusta keskituloisilta tavallisilta ihmisiltä? Ja huolehtisi siitä että markkinoilla kilpailu toimii niin että tarjolla olisi töitä ja kuluttajahinnat eduiset? Ja purkaisi turhaa byrokratiaa? Heti kun joku muu puolue ottaa näiden asioiden hoitamisen asiakseen niin lupaan harkita äänestyspäätöstäni. Tällä hetkellä ainut ratkaisuehdotus on verotuksen kiristäminen jo nyt yhdestä maailman korkeimman verotuksen valtiosta.

Vierailija
8/132 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kuitenkin pakko pitää kaikista huolta, sillä 30 asteen pakkasessa koditon ja rahaton ei voi nukkua sillan alla.

Siksi vertailu moniin muihin maihin ei kannata.

Tukia pienentämällä rikollisuus lisääntyy, ja suojaa haetaan arvotalon rappukäytävästä, autotalleista ja mistä tahansa lämpimästä.

Leipää on saatava, jos sitä ei yhteiskunta tarjoa, se otetaan.

Jos elämä on näköalatonta ja synkkää, päihteiden käyttö lisääntyy, ja se edelleen lisää rikollisuutta, ryöstöjä ja varkauksia, pahoinpitelyitä ja lisää lastensuojelun tarvetta.

Mielelläni maksan veroni.

T. Keskituloinen

Vierailija
9/132 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vastuussa itsestäni ja perheestäni. Ei ole mun juttu pitää kädestä ventovieraita, hoitakoot itse asiansa kuntoon. Varmaan kallistun enempi persujen suuntaan.

Vierailija
10/132 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä,olisin onnellisempi, jos yhteiskunta ei takaisi työhaluttomille ja mielenerveyspotilaille korkeampaa elintasoa kuin mitä keskituloisella perheellä on. Minusta on väärin olettaa, että yhteiskunnan maksama kaksio keskellä Helsinkiä on subjektiivinen oikeus  niille, jotka ovat onnistuneet sössimään asiansa.

Vierailija
11/132 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo vielä yksissäkään vaaleissa äänestämyt kokoomuslaista, mutta:

Mä näen nytkin ympärilläni köyhiä, työttömiä, sairaita ja kodin tarpeessa olevia. Valto hoitaa asiaa mielestäni aika huonosti. Mitä enemmän mulle itselleni jää rahaa, sitä paremmin pystyn pitämään huolta edes ”omista” köyhistäni, niistä jotka ovat lähipiirissäni, tarvitsevat apua, eivätkä saa tarvitsemaansa apua valtion virallisista systeemeistä.

Eli jos mulle jää rahaa, voin vaikuttaa köyhyyteen edes jotenkin. Verotus ja tulonsiirrot ja rahan kierrättäminen valtion ja kunnan kautta eivät näytä tekevän mitään.

Tuskin maksat "köyhiesi" ruokalaskut, sähköt, hammashoidon, terveydenhoidon ja asunnon ja et todellakaan pystyisi siihen.

Vierailija
12/132 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea kysymys kuuluu, olisiko kokoomuslainen onnellisempi, jos hänelle jäisi vähemmän rahaa, mutta köyhillä menisi paremmin, kaikilla olisi asunto, itsemurhia tapahtuisi vähemmän jne. Tuskin. Vitut muista. Pääasia että itsellä on enemmän.

Vierailija
13/132 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä,olisin onnellisempi, jos yhteiskunta ei takaisi työhaluttomille ja mielenerveyspotilaille korkeampaa elintasoa kuin mitä keskituloisella perheellä on. Minusta on väärin olettaa, että yhteiskunnan maksama kaksio keskellä Helsinkiä on subjektiivinen oikeus  niille, jotka ovat onnistuneet sössimään asiansa.

Tämä. Aika harva köyhä on olosuhteiden uhri. Sellaiselle köyhälle toki kuuluu avustukset ja jaloilleen kannatteleminen. Sen sijaan näitä elämänsä omaa typeryyttään sössivien hyysäämistä en kerta kaikkiaan jaksa enää. Luottotiedoton saa tässä maassa kaiken saman kuin ikänsä velkansa aina hoitanut, se ei kertakaikkiaan ole oikein.

Vierailija
14/132 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea kysymys kuuluu, olisiko kokoomuslainen onnellisempi, jos hänelle jäisi vähemmän rahaa, mutta köyhillä menisi paremmin, kaikilla olisi asunto, itsemurhia tapahtuisi vähemmän jne. Tuskin. Vitut muista. Pääasia että itsellä on enemmän.

Taru Tujunen: "Kokoomuslaisen ideologian perusyksikkö, voisi näin sanoa, on aina minä, eikä varmasti me."

Vierailija
15/132 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uusi lama tulee suhteellisen pian, suurin osa on työttöminä sen jälkeen. Teollisuudesta on kadonnut jo 100 000 työpaikkaa.

Vierailija
16/132 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus on vasemmistopuolue. Ei Suomessa ole republikaanipuolueen kaltaista oikeistolaista puoluekenttää, kuten Amerikassa.

Jyrki Katainen oli 2007 huolissaan Sari Sairaanhoitajan tilipussista, selvä vasemmistopuolue.

Vierailija
17/132 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vastuussa itsestäni ja perheestäni. Ei ole mun juttu pitää kädestä ventovieraita, hoitakoot itse asiansa kuntoon. Varmaan kallistun enempi persujen suuntaan.

Sinulla olisi siis varaa kustantaa mm. lastesi päivähoito, koulutus, terveydenhoito myös vakavien sairauksien varalta ym. ilman että niitä tuetaan verovaroin?

Onneksi olkoon, tavallinen keskituloinen työssäkäyvä ei siihen pystyisi vaikka saisi palkkansa puhtaana käteen.

Vierailija
18/132 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla olisi siis varaa kustantaa mm. lastesi päivähoito, koulutus, terveydenhoito myös vakavien sairauksien varalta ym. ilman että niitä tuetaan verovaroin?

Onneksi olkoon, tavallinen keskituloinen työssäkäyvä ei siihen pystyisi vaikka saisi palkkansa puhtaana käteen.

Niin, miksi pitää ajatella ääripäitä, joko täysi libertarismi tai järjetön hyysäys? Voitaisiinko ajatella, että perusinfra oli ok kaikille. Koulut, päiväkodit, tiet, terveydenhuolto jne. Mutta siinä se. Ei päälle kolmentonnin tukituloja työttömille yksinhuoltajille tai taksikyytejä kouluun.

Vierailija
19/132 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuh... Näin se valitettavasti on. Tässä kateellisten paratiisissa ei kannata yrittää pärjätä, verottaja vie 38% joka hel#etin tilistä. Ai niin, olen mielestäni ansainnut joka ikisen pennini, vaikka vaatiikin uhrauksia perhe-elämässä.

Vierailija
20/132 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus on vasemmistopuolue. Ei Suomessa ole republikaanipuolueen kaltaista oikeistolaista puoluekenttää, kuten Amerikassa.

Jyrki Katainen oli 2007 huolissaan Sari Sairaanhoitajan tilipussista, selvä vasemmistopuolue.

tämä. Hassua että joku pitää esim. ilmaista yliopistokoulutusta puoltavaa kokoomusta oikeistopuolueena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi