Tyvi rasvoittuva, latva kuivahko - suosittele shampoota ja hoitoainetta!
Kommentit (5)
Rasvoittuvan tukan shampoo pesee hiuksia ja päänahkaa liikaa, siksi päänahka työntää suojakseen liikaa rasvaa ja latvat kuivuvat. Kun hiukset rasvoittuvat, niitä pestään usein ja tilanne vaan pahenee.
Sinuna hankkisin mahdollisimman hellävaraisen shampoon, esim. sulfaatittoman, normalisoivan tms. Silikonikin lätistää hiuksia, jolloin ne likaantuvat päänahkaa vasten, sitä ei tarvita. koita vähitellen pidentää pesuvälejä, jos mahdollista. jos on raskaita töitä ja harrastuksia, hiki pitää kyllä pestä pois. Joka päivä on kuitenkin yleensä liian usein.
Latvoista pitää leikata, jos on huonokuntoista ja kulunutta, loppuun hyvä, kosteuttava hoitoaine ja tarvittaessa tehohoitoa ja jätettävää hoitoainetta lisäksi.
P.S. apu päänahan liikaan rasvoittumiseen voi löytyä myös nimenomaan siitä, että laittaa siihen hiukan silikonitonta hoitoainetta, niin se ei kuivu pesuista liikaa ja työnnä uutta rasvaa heti tilalle...
Ruokavalio kuntoon myös, ainakin itsellä liian rasvainen ruoka aiheuttaa päänahankin rasvoittumista. Hyvät öljyt sen sijaan hoitavat ihoa, hiuksia ja päänahkaakin. Kalaa, pähkinöitä, avokadoja ym. herkkuja suuhun!
Erittäin Hieno Suomalainen jättää mulla tyven kevyeksi, kun esim. Linna-shampoo latistaa ja sähköistää, vaikka sen pitäisi muka olla tosi kuivattavaa. Itsellä siis EHS ja hoitoaineena joku Tresemmen silikoniton, jossa on kookospähkinän kuva kyljessä. Silikonittomat tuotteet joka tapauksessa ovat olleet mun tukan pelastus.
Minä olen tehnyt vuosia näin, laitan noin 1 kerran kuukaudessa päänähkaa öljyä 3-4 tuntia ennen saunaa.
Kostutan sormenpäät öljyssä ( kookosrasva/ tai risiiniöljy ), töpötän sormilla päänahkaan öljyn,
teen muutamia jakauksia joihin on helppo laittaa öljyä.
Annan vaikuttaa useita tunteja, huivi päässä.
Löylyjen jälkeen pesen hyvin shampoolla, joskus toisesnkin kerran.
Hiukset rasvoittuvat, koska päänahka on ruutikuiva.
Hyvä vaihtoehto on myös pitää hiukset pesemättä reilu viikko, kuulostaa hurjalta, mutta se on tosi
hyvä keino kuivalle päänahalle. Kun on lomaa , tai ei ole menoja silloin kannattaa pitää pesemättömyys viikko. Kaunis solmukehuivi tai turbaanihuivi kietaistaan päähän, niin näyttääpä kauniilta, ja hiukset saavat olla siellä pesemättöminä sen viikon.
Kampaamon shampoo rasvoittuville hiuksille tai hiusjuurelle ja kuivan hiuksen hoitoaine latvoille. Jos on pitkä tukka nnin houtoainetga voi laittaa pituuksiin. Ei ikinä hiusjuureen.
Siksi kampaamon shampoo ja hoitoaine koska kaupan tuotteita käyttäneenä huomasin että eivät ole nykyäänkään hyviä.
Mulla on rasvoittuva hiusjuuri ja kuivat hiukset. Pesen joka toinen päivä. Nuorena pesin joka päivä.