Onko suomalaisissa ns. rodut sekoittuneet
verrattuna moniin muihin maihin? Pohdin vaan tätä kun suomalaisia on niin monen näköisiä. Voi olla ruskeatukkaista monilla ihonvärisävy -yhdistelmillä, voi olla ihan pellavapäitä ja samoin heilläkin voi toisilla olla naama punakampi ja toisilla haaleampi, löytyy maantieharmaata jne.
Kun taas monissa maissa hiusten ja ihon värit eivät niin paljoa vaihtele, toki varmaan siinä mustan-tummaruskean tukan sävyissä voi hienoisia eroja olla, mutta silti. Esimerkiksi espanjalaiset, italialaiset, kiinalaiset, japanilaiset, intialaiset, afrikkalaiset... ovat keskenään värityksiltään paljon yhteneväisempiä kuin suomalaiset. Onhan toki muitakin paikkoja, joissa värit vaihtelevat.
Mutta siis alkuperäiseen kysymykseen emmekö ole yhteneväinen kansa vaan tulleet eri paikoista?
Kommentit (48)
Suomalaisten geeneistä löytyy erittäin suuri valikoima jälkiä esi-isistä eri puolilta Eurooppaa ja Aasiaa. Ja on meissä tietenkin myös ripaus vankkaa Neandertalilaista mukana. Eli sangen sekarotuista väkeä olemme.
Saamelaiset ovat sekoitusta suomalaisista ja baskeista.
Idästä on tullut paljon porukkaa, kun oltiin Venäjän vallan alla. Ja myöhemminkin.
Suomalaiset ja kaikki eurooppalaiset tulevat vinku-intiasta.
T. Hitler
Kysy joltain biologilta tai geenitutkijalta, niin hän kertoi sinulle, ettei mitään rotuja ole edes olemassa. Se, että ihmiset ovat erinäköisiä, ei merkitse geneettisesti juuri mitään. Esimerkiksi täyssisarukset voivat olla erivärisiä, vaikka ovat läheisintä mahdollista sukua keskenään eli eivät mitenkään voisi olla eri rotuisia.
Mitä tulee suomalaisiin, niin tietenkään emme ole yhtä ja samaa. Esimerkiksi itä- ja länsisuomalaiset eroavat geneettisesti enemmän toisistaan kuin länsisuomalaiset ja ruotsalaiset.
Suomalaiset ovat Euroopan heterogeenisin kansa. Löytyy monenmoista hiihtäjää.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi täyssisarukset voivat olla erivärisiä, vaikka ovat läheisintä mahdollista sukua keskenään eli eivät mitenkään voisi olla eri rotuisia.
Näytäpä minulle yksikin kiinalainen tai japanilainen erivärinen sisaruspari, jotka ovat kiinalaisista vanhemmista lähtöisin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haririn teoksen "sapiens - ihmisen lyhyt historia", mukaan n€€k€rit ja ihmiset eivät ole edes sama laji.
Genomi eroaa ihmisen ja n€€k€rin välillä 3% )- ihmisen ja gorillan välillä 5%
Ja mikä mielenkiintoisinta, niin ihminen EI syntynyt Afrikassa vaan Euroopassa.
Hohhoijaa, lukekaa niitä lähteitä hieman tarkemmin. Ihmisen ja apinan suvut erosivat toisistaan 7 miljoonaa vuotta Euroopassa, homo sapiensin syntyyn tuo uutinen ei mitenkään sen sijaan liity sillä me olemme lajina n. 300 000 vuotta vanha ja edelleenkin nykytiedon valossa Afrikasta kotoisin. Myöskään Sapiens- ihmisen lyhyt historia kirjassa ei missään väitetä että mustat olisivat eri lajia.
Suomalaisilla ja neandertalilaisilla on yhteinen kantaisä. Saamelaiset kuuluvat homo sapienseihin.
Vierailija kirjoitti:
Haririn teoksen "sapiens - ihmisen lyhyt historia", mukaan n€€k€rit ja ihmiset eivät ole edes sama laji.
Genomi eroaa ihmisen ja n€€k€rin välillä 3% )- ihmisen ja gorillan välillä 5%
Mistähän kohtaa Haririn teoksesta tuollaisen väitteen löytää? Olen sen lukenut enkä huomannut tuollaista väitettä. Hariri olisi varmaankin yllättynyt jos tietäisi rasistien saavan hänen teoksistaan tuollaisia väitteitä.
Ainakin suomalaisilla on kapean geeniperimän tuomia terveysongelmia.
Aloittaja ei ole näköjään maailmaa nähnyt. Erinäköisiä ihmisiä löytyy miltei jokaisesta maasta.
Olen ruskeatukkainen ja tummanruskeasilmäinen suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Kysy joltain biologilta tai geenitutkijalta, niin hän kertoi sinulle, ettei mitään rotuja ole edes olemassa. Se, että ihmiset ovat erinäköisiä, ei merkitse geneettisesti juuri mitään. Esimerkiksi täyssisarukset voivat olla erivärisiä, vaikka ovat läheisintä mahdollista sukua keskenään eli eivät mitenkään voisi olla eri rotuisia.
Mitä tulee suomalaisiin, niin tietenkään emme ole yhtä ja samaa. Esimerkiksi itä- ja länsisuomalaiset eroavat geneettisesti enemmän toisistaan kuin länsisuomalaiset ja ruotsalaiset.
Vai ei geenit merkkaa mitään ulkonäköön? Ruskea silmäiset ja tukkaiset kun laitetaan yhteen, harvemmin heistä sinisilmäisiä ja vaaleatukkaisia syntyy. Ruskea väri dominoi silmissä eli sini- ja ruskea silmäisten lapset ovat harvemmin sinisilmäisiä. Kai ne samat bilsan säännöt pätee?
Kyllä ainakin minä olen sekoittunut.
Isäni on pohjanmaalta, ja suvussa on paljon norjalaisia.
Äitini on karjalasta, ja suku tulee venäjältä alun alkaen, äitinsä puolelta. Äidin tyttönimi on taas käännös saksalaisesta nimestä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla ja neandertalilaisilla on yhteinen kantaisä. Saamelaiset kuuluvat homo sapienseihin.
Minä olen ainakin aika paljon tuon neandertalilaisen näköinen, minulla on ruskea tukka ja vihreät silmät.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat Euroopan heterogeenisin kansa. Löytyy monenmoista hiihtäjää.
Suomalaiset ovat Euroopan ainoa kansa, jotka ovat mongolideja. Mongolideille on ominaista mm "kolhommat", lihavammat, ikään kuin sekä alhaalta että ylhäältä litistyneet kasvot. Mongolidit ovat myös lihavampia, lyhytjalkaisempia ja paksujalkaisempia.
Kaikki muut Euroopan maat, myös kaikki toiset Pohjoismaat, ovat kaukasideja. Kaukasideilla on usein vaaleammat piirteet ja kasvot ovat symmetrisemmät ja silleen kauniin sileät ja pyöreät. Ovat myös hoikempia ja pitkäraajaisempia kuin mongolidit.
Miksi meidän suomalaisten pitää olla ainoa mongolidikansa Euroopassa? Sen vuoksi hävitään ulkonäkökilpailussa olennaisesti muille Euroopan maille, kun ne ovat kaukasidikansaa. Muistutan edelleen siitä yhdestä kartasta, jossa Suomen kohdalla luki, että Nordmongols, eli tarkoittaa suomeksi pohjoismongolideja.
Onko sitten muualla maailmassa näitä mongolideja?
Suomalaiset on tosi uniikki kansa