Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiusaamisen ytimessä on se että kiusattu nähdään vaikeana ihmisenä

Vierailija
17.02.2018 |

"Kielteisen käyttäytymisen kohteena uhrin on vaikea käsitellä tilannetta. Useimmiten hän yrittää puolustautua ja voi alkaa toimia itselleen epätyypillisellä tavalla. Uhrin reaktio puolestaan aiheuttaa sen, että yhteisön jäsenten asenteet häntä kohtaan alkavat muuttua yleisesti kielteisiksi. Hänet aletaan nähdä eri tavalla ja ajatella, että hän on "vaikea persoona".

Yhteisön jäsenten mielikuvissa uhrin reaktiot oikeuttavat muiden käyttäytymisen."

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä.

Vierailija
2/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laumareaktio, jossa mielipiteet ovat kollektiivisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helluntaipiireissä tämä on ihan hyväksyttyä. Ne itse tietävät sen. Ne on niin hienoja.

Vierailija
4/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se menee usein, mutta yleensä ihmiset (ne yhteisön jäsenet) eivät viitsi / jaksa / osaa ajatella tilanteita riittävän analyyttisesti.

Vierailija
5/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Jumala niitä armahda.

Vierailija
6/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan itse keksit?

Vierailija
7/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityyppinen=pelottava, uhkaava, ei ennakoitavissa oleva, tuntematon=vaikea ihminen

Vierailija
8/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenhan minä sisukas ;)

Vierailija
9/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se noinkin

Vierailija
10/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollain on ärrävika ja muut alkavat nauraa ja pilkata ja sitten tämä ärrävikainen alkaa itkeä pahan mielen takia, niin hän on hankala ihminen ja häntä saakin kiusata?

Vierailija
11/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ne kiusaajat osaavat aina kääntää kiusaamisen uhrin omaksi syyksi. Unohtavat, että tässäkin fiktiivisessä skenaariossa ilman kiusaajaa uhrilla ei olisi tarvetta "muuttua". Aika pitkään saa useita lapsia kiusata ennen kuin he alkavat murtua, mitään muutosta ei välttämättä ole havaittavissa pitkään aikaan.

Vierailija
12/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukkahenkeä korostetaan jättämällä joku ulkopuolelle ja kiusaamalla.

Vierailija
13/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen on idioottimaista

Vierailija
14/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

/

Vierailija
15/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kiusatuksi joutuu joku ujohko henkilö jolla on just vaikkapa se ärrävika, vääränväriset hiukset tai jotain muuta tyhmää. Vika on aina laumasieluisissa kiusaajissa, ei kiusatussa. Pitäisi olla rohkea ja laittaa vastaan ja nostaa asiasta meteli heti, sama koskee seksuaalista häirintää. Itse olen niin tulisieluinen, että jos huomaan kiusaamisen tai häirinnän yrittämistä niin otan pultit ja kerron kaikille vastaantulijoille tästä kiusaajasta. Sen takia minua ei juuri kiusata kun se tiedetään. En myöskään itse kiusaa, inhoan sitä, että joukolla mennään puolustuskyvyttömän kimppuun. En myöskään pelkää herroja, nostaisin ison metelin jos esim esimiesasemassa oleva harrastaisi seksuaalista häirintää. Onneksi olen välttynyt siltä.

Vierailija
16/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävän kauan kun kiusataan niin jokainen alkaa oirehtimaan. Näinhän se on sitten joukolla helppo ajatella ettei vaan tule itselle syyllisyydentunteita, että uhri oli itse syypää kiusatuksi tulemiseen.

Vierailija
17/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mitä? Nyt oli kyllä täyttä soopaa.

Vierailija
18/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin kiusaaja usein puolustautuu? Kiusaajahan nimenomaan ei yleensä pysty puolustautumaan ja siksi hänet on uhriksi valittu.

Vierailija
19/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova kovaa vastaan ei aina toimi.   Kiusaaja on jätettävä yksin.  Keinot olisivat helppoja, on vain hoksattava.

Ihmiset suosivat pahaa koska ihailevat voimakasta ihmistä.

Vierailija
20/23 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sen verran ympäripyöreää tekstiä että tuon perusteella kuka tahansa yhteisöön sopeutumaton, jopa kiusaaja itse voi määritellä itsensä uhriksi.