Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää suojatiekainostelijat!

Vierailija
17.02.2018 |

Vaikka näkevät kaukaa että hidastan niin eivät uskalla ylittää. Sitten kun pysähdyn kokonaan niin mennään vasta vaikka olisi ehtinyt yli jo viiteen kertaan jos olisi vaan ylittänyt kun näkee että hidastan. Ihan turhaan pysähdyn ja lähden uudelleen liikkeelle.

Ja sit on nää vanhan kansan mummot jotka viittoilee vaan hymyhuulin että mene mene kun olen jo pysähtynyt. Nyt kun kerran pysähdyin sun takias niin mene nyt hitto soikoon yli kun mullakin on lain mukaan velvollisuus väistää.

Miksi?!

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä, tuntuu vielä että osa jalankulkijoista jää tahallaan nuohoamaan tien reunaan vaikka ehtisivät hyvin yli ennen kuin olen kohdalla. Haluavat nähdä pysähdynkö. Pysähdyn kyllä mutta turhaa ajan haaskausta kummallekin.

Vierailija
2/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useat autoilijat ovat idiootteja. En luota yhteenkään ratin takana istuvaan. Päälleni yritettiin tahalleen ajaa joten ymmärrettävästi pelkään enkä luota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein on meinannu joku kaahaa pysähtymässä olevan auton viereiseltä kaistalta päälle..

Vierailija
4/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useat autoilijat ovat idiootteja. En luota yhteenkään ratin takana istuvaan. Päälleni yritettiin tahalleen ajaa joten ymmärrettävästi pelkään enkä luota.

Tästä kertoo jo tämänkin ketjun avaus eli raivostutaan pelkästään siitä, että jalankulkija on (syystä) varovainen tietä ylittäessään. Mitäs nyt ihmettä.

Joukkoliikenteen lisääminen ja muun autoilun tiukka rajoittaminen olisi muutenkin todellinen ympäristöteko. Suurin osa nykyisistä yksityisautoilijoista on stressaantuneita raivohulluja, jotka eivät kuulu ajoneuvonsa rattiin.

Vierailija
5/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vain. On nähty niin monta idioottia liikenteessä. En pysty mitenkään arvioimaan mikä juuri nyt on siellä ratin takana. Odotan sitä pysähtymistä. Varmaan Odotan siltikin vaikka suojatieonnettomuudet putosivat nollaan.

Vierailija
6/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sulle, mutta valitettavasti ne on muut autoilijat, jotka tekee jalankulkijoista ylivarovaisia. Juurikin ne, jotka huristaa suojatien eteen pysähtyneen auton ohi.

Itsellä on vielä huono syvyysnäkö, etten aina ole varma onko auto kaukana vai lähellä. Siksi varmistelen.

Vierailija
7/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki ei todellakaan pysähdy. Niin paljon hulluja on tullut nähtyä liikenteessä etten todellakaan luota. Liukkaalla kelillä vielä vähemmän sillä äitini työkaveri kuoli kun bussi yritti kyllä pysähtyä punaisiin valoihin (jalankulkijoille siis vihreä) mutta tulikin päälle kun liuku ei pysähtynyt.

Vierailija
8/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpähän kainostelevat, minä livun suojatien yli autollani, "tilaisuutesi meni jo".

Vierailija
9/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti sitä ei kyllä näe selvästi että hidastaako vai ei, kun katsoo autoa suoraan edestä. Itsesuojeluvaisto on vähän sellainen ettei tee mieli hypätä auton eteen, etenkään liukkailla keleillä ja varsinkaan jos ylitettävänä on useampi kaista.

Omassa kaupungissani jää vähän väliä ihmisiä auton alle ja nimenomaan suojatiellä.

Vierailija
10/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpähän kainostelevat, minä livun suojatien yli autollani, "tilaisuutesi meni jo".

Ap hoi! ^ Ymmärrätkö nyt?

Vierailija
11/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti sitä ei kyllä näe selvästi että hidastaako vai ei, kun katsoo autoa suoraan edestä. Itsesuojeluvaisto on vähän sellainen ettei tee mieli hypätä auton eteen, etenkään liukkailla keleillä ja varsinkaan jos ylitettävänä on useampi kaista.

Omassa kaupungissani jää vähän väliä ihmisiä auton alle ja nimenomaan suojatiellä.

Jos vauhti putoaa vaikka viidestäkympistä kahteenkymppiin ja et sitä huomaa niin olet kyllä sokea.

Vierailija
12/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sentään pyöräilijät eivät kainostele. Katselen päivittäin, kun jalankulkijat empivät mutta fillaristit painuvat sekaan, vaikka heillä on väistämisvelvollisuus.

Vierailija
13/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä just siksi olen varovainen koska mulla ei ole peltirotiskaa ympärilläni suojaamassa minua kolhuilta.

Vierailija
14/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojatiet on usein risteyksessä, joten ei voi olla varma hidastaako se auto risteyksen takia vai päästämään sinut yli.

Vierailija
15/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoilijanko pitäisi hattu kourassa seisahtua odottamaan että saat vetelän kroppasi hinattua tien yli? Pitäisikö kuskin kenties vielä saatella sinut tien toiselle puolelle kuin partiolainen?

Vierailija
16/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku aikoo jäädä tien pieleen nyhjäämään, niin älkää tulko ihan suojatien reunaan kiinni. Laki sattuu sanomaan, että autoilijan on annettava tietä, jos jalankulkija on astumassa suojatielle. Ei siis vasta, kun suojatiellä on jo joku. Ellette aio ylittää tietä vuorollanne, odottakaa kauempana tai viittokaa reilusti ajoissa, että autolija voi mennä ensin. Tyhmää yrittää noudattaa sääntöjä ja huomioida jalankulkijoita, jos nämä viime tipassa jänistävät.

Vierailija
17/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatko kävelyvauhtia ohi samalla tuijottaen monttu auki? Yli 70-v. miehet tekevät tätä usein.

Vierailija
18/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä, mot. 

Vierailija
19/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni autoilija ei hellitä kaasua vaikka olen jo astunut suojatielle. Hulluutta.

Vierailija
20/73 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki sanoo:

"Kuljettajan on annettava esteetön kulku jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai astumassa sille."

Hidastaminen ei sitä kaikissa tilanteissa vielä takaa. Sitä paitsi talvella pelkkä hidastaminen voi olla riskialtista.  Miksi et voi pysähtyä? Eikö pää kestä?