Mitä tehdä kun ei enää jaksa?
Olen täysin uupunut. Valvon yöt. Hoidan lapset. Olemme koittaneet saada apua joka paikasta. En enää jaksa. Mietin joka päivä itsemurhaa. Ainakin lapseni jäisivät isälleen ja saisivat henkivakuutuksestani rahaa säästötileilleen. Mitä voin enää tehdä?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
"Ei auta itkeä kun on maito maassa. Hae apua."
Mitä tarkoitat? Olen hakenut apua monesta paikasta, en ole sitä saanut. En tiedä enää mitä tehdä. Voisitteko jatkossa vastata hieman ystävällisemmin, täällä on nyt aika vaikea tilanne joten en pysty nyt tähän ilkeilyyn.
Ap
Tarkoitan ihan sitä että sun elämä nyt vaan on tollanen. Oot päättänyt tehdä lapset, myös pitää sen vahingon joten itkeminem rankkuudesta on nyt turhaa.
Sun pitää hakea apua, vaadi sitä. Tee itsestäsi lasu. Sulla nyt on lapset joista pitää huolehtia ja itsarin teko on raukkamaisinta ikinä niitä kohtaan. Ole aikuinen!
Moni täällä jo on neuvonut sinua menemään lääkäriin, soittamaan sosiaalitoimeen, tee vaikka itsestäsi lastensuojeluilmoitus. Jos tosissaan kerrot miettiväsi itsemurhaa (pienten lasten äitinä), ylittyy huolikynnys joka taholla. Ilmeisesti avunsaantiyrityksesi ovat olleet kovin laimeita, tyyliin "vähän väsyttää kun toi vauva valvoo, mutta kyllä mää jaksan"?
Mutta ilmeisesti olet siinä jamassa että haluat vain valittaa? Et tehdä oikeasti mitään muutoksia elämääsi.
Kiitos teille jotka vastasitte asiallisesti. En enää palaa tähän keskusteluun, alkoi mennä siihen suuntaan että en vain enää pysty lukemaan näitä. Olen psykologille, psykiatriselle sairaanhoitajalle, neuvolan terveydenhoitajallemme jne sanonut, että olen suunnitellut itsemurhaa. Pyysin täältä apua, en syyllistystä. Olen yrittänyt saada apua perhetyöstä, kysynyt neuvolassa että täytyykö minun tehdä itsestäni lastensuojeluilmoitus saadakseni apua, olen tehnyt 18840 muutakin asiaa, joita en jaksa täällä edes mainita. Hyvää lauantaita vain teille jotka oikeasti yrittivät auttaa. Hei hei.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kunpa jostain saisi apua
Ap
Mielenterveysseuran kriisikeskus ja lasu lapsista.Tukiperhe vois olla hyvä ratkaisu.Kriisikeskuksessa voi käydä muutaman kerran juttelemassa ja ohjaavat sieltä sitten eteenpäin jos on tarve.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos teille jotka vastasitte asiallisesti. En enää palaa tähän keskusteluun, alkoi mennä siihen suuntaan että en vain enää pysty lukemaan näitä. Olen psykologille, psykiatriselle sairaanhoitajalle, neuvolan terveydenhoitajallemme jne sanonut, että olen suunnitellut itsemurhaa. Pyysin täältä apua, en syyllistystä. Olen yrittänyt saada apua perhetyöstä, kysynyt neuvolassa että täytyykö minun tehdä itsestäni lastensuojeluilmoitus saadakseni apua, olen tehnyt 18840 muutakin asiaa, joita en jaksa täällä edes mainita. Hyvää lauantaita vain teille jotka oikeasti yrittivät auttaa. Hei hei.
Ap
Ei täällä palstallakaan ihmeisiin pystytä. Sait monta vinkkiä, joista olisi voinut olla apua.
Mutta rullaamaan asiat saat vain sinä itse. Tuohon tilanteeseen ei ole ihmeparannusta olemassa.
Älä nyt ainakaan lasuun tee ilmoitusta itsestäsi. Paitsi jos tosissaan haluat huostaan ne lapset. Mieti, kestäisitkö lasten menetyksen? Sinun on järjestettävä muuta tukiverkkoa ja opittava pitämään muuten puolesi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on alle vuoden ikäinen vauva, jolla on lääkärin toteamat uniongelmat. Edes sairaalan unikoulu ei auttanut. Olen heräilyt hänen kanssaan pian vuoden 30 min välein. Mieheni on reissuhommissa, on kotona myöhään perjantai-iltana ja lähtee taas sunnuntaina päivällä pois kaupungistamme. Minulla ei ole mahdollisuuksia levätä. Mieheni on myös väsynyt töistään ja viikonloput yritämme jotenkin saada ruuat ja kauppareissut hoidettua muulle perheelle siksi aikaa, kun mieheni on taas pois.
Ap
Lastensuojeliun kautta voi saada kodinhoitajan tai lapset voidaan sijoittaa tilapäisesti avohuollon tukitoimena muualle jotta voit levätä. Sulla on synnytyksen jälkeinen masennus ja mahtava univaje ja miehesi on täys pässi kun käy reissuhommissa eikä auta sua.Käyttikö hän oikeuttaan isyysvapaaseen?
Mieluummin se lasu mukaan elämään kuin itsemurha. Kumpikohan on pahempi lapsille?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on useampi lapsi, jotka minun täytyy myös huomioida näitä asioita pohtiessani. Tuntuu, että olen vankilassa. Oma elämäni on siinä tilanteessa, että kukaan ei voi minua enää auttaa.
Ap
Mä en käsitä miksi hankit useamman lapsen kuin mitä pystyt hoitamaan????
Vierailija kirjoitti:
Ap
Lastensuojeluilmo tehdään LAPSISTA, ei sinusta ap. Tee se ilmo nyt heti.
Eikö mummot ja vaarit auta? Lapset heille viikoksi hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Eikö mummot ja vaarit auta? Lapset heille viikoksi hoitoon.
Ei oo kaikilla mummoja ja vaareja, saati sellaisia jotka ottaisi lapsia hoitoon viikoksi. Jotkut ei välitä tippaakaan aikuisista lapsista ja lapsenlapsistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on useampi lapsi, jotka minun täytyy myös huomioida näitä asioita pohtiessani. Tuntuu, että olen vankilassa. Oma elämäni on siinä tilanteessa, että kukaan ei voi minua enää auttaa.
Ap
Mä en käsitä miten Sä voit olla noin ilkeä? Ihminen voi väsyä ja masentua, vaikka olisi lapseton. Yhden lapsen äitikin voi masentua. Tai kahden. Tai kolmen. Etukäteen kun ei voi kaikkeen varautua ja masennus voi iskeä milloin tahansa esim. jonkun kriisin yhteydessä. Ole sinä kiitollinen siitä, että voit hyvin. Vai voitko sinä hyvin, kun täytyy nälviä itsemurhaa miettivää väsynyttä äitiä?
Tsemppiä ap. Osaisinpa auttaa. Minusta miehesi pitäisi kyllä nyt tehdä asialle jotain ja yrittää vaihtaa työpaikkaa tms. Yritä nyt ainakin pitää aita matalana, syötät lapsille eineksiä ja istutat telkkarin eteen. Kunhan saat levätä edes vähän.
Voimia ap <3 Älä välitä noista empatiakyvyttömistä ilkeilijöistä. Kumpa voisin jotenkin auttaa, tulla joskus yöksi hoitamaan vauvaa että saisit nukuttua..
Vierailija kirjoitti:
Voimia ap <3 Älä välitä noista empatiakyvyttömistä ilkeilijöistä. Kumpa voisin jotenkin auttaa, tulla joskus yöksi hoitamaan vauvaa että saisit nukuttua..
Kommenttisi sai minut itkemään. Kiitos. En tiedä miksi edelleen luen näitä, mutta kiitos kauniista sanoistasi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mä en käsitä miten Sä voit olla noin ilkeä? Ihminen voi väsyä ja masentua, vaikka olisi lapseton. Yhden lapsen äitikin voi masentua. Tai kahden. Tai kolmen. Etukäteen kun ei voi kaikkeen varautua ja masennus voi iskeä milloin tahansa esim. jonkun kriisin yhteydessä. Ole sinä kiitollinen siitä, että voit hyvin. Vai voitko sinä hyvin, kun täytyy nälviä itsemurhaa miettivää väsynyttä äitiä?
Tsemppiä ap. Osaisinpa auttaa. Minusta miehesi pitäisi kyllä nyt tehdä asialle jotain ja yrittää vaihtaa työpaikkaa tms. Yritä nyt ainakin pitää aita matalana, syötät lapsille eineksiä ja istutat telkkarin eteen. Kunhan saat levätä edes vähän.
Käsittääkseni tässä ihmeteltiin masennusta ja uupumusta mikä on ollut läsnä vuosia ja lapsia on silti hankittu lisää. Kaksi eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommenttisi sai minut itkemään. Kiitos. En tiedä miksi edelleen luen näitä, mutta kiitos kauniista sanoistasi.
Ap
Nyt kun kerran takaisin tulit niin kerro millaista apua odotit saavasi?
Tuttavalleni kävi vähän samoiten, mutta ahditus ja väsymys ei johtunut vauvan valvomisesta oikestaan. Vauva oli tuolloin 4kk ja lisäksi kaksi suht pientä lasta, tilannne äityi niim pahaksi että tämä äiti vaan itki eikä oikein reagoinuy mihinkään. Tk n kautta psykiatriselle osastolle lepäämään, diagnoosina jonkin sortin synnytyksen jälkeinen masennus yhdistettynä uupumukseen. Isä jäi sairaslomalle kotiin, äti sai unilääkkeet ja levon sairaalassa. Perhe sai tukiperheen, jossa lapset yhtenä viikonloppuna kuussa. Lisäksi perhetyöntekijän apua. Ei tullut lastensuojeluilmoitusta eikä ole lastensuojelun asiaakkaana.
Nyt perheellä kaikki hyvin, nyt nuorin lapsista neljä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kiitos
Ap
"Ei auta itkeä kun on maito maassa. Hae apua."
Mitä tarkoitat? Olen hakenut apua monesta paikasta, en ole sitä saanut. En tiedä enää mitä tehdä. Voisitteko jatkossa vastata hieman ystävällisemmin, täällä on nyt aika vaikea tilanne joten en pysty nyt tähän ilkeilyyn.
Ap