Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun ei enää jaksa?

Maijaliisa1
17.02.2018 |

Olen täysin uupunut. Valvon yöt. Hoidan lapset. Olemme koittaneet saada apua joka paikasta. En enää jaksa. Mietin joka päivä itsemurhaa. Ainakin lapseni jäisivät isälleen ja saisivat henkivakuutuksestani rahaa säästötileilleen. Mitä voin enää tehdä?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa jostain saisi apua

Ap

Vierailija
2/68 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita lastensuojeluun itse ja pyydä apua. Toisaalta kuulostaa siltä, että voisit käydä myös juttelemassa päivystyksessä psykiatrisen hoitajan kanssa. Kaikki järjestyy, voimia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

❤️ Olisiko siitä apua että jaatte lastenhoidon.

Ota yhteyttä sosiaalitoimeen. Nykyään ei tarvitse olla lastensuojelullista tarvettakaan, kun kunnan on, perheen niin halutessa, järjestettävä perheelle apua: kodinhoitoa, siivousta, lastenhoitoa...

Voimia 💜

Olen itse kanssa kamppailut voimieni äärirajoilla lasten ollessa pieniä eikä kumppani auttanut mitenkään, joten ymmärrän tilanteesi. Erohan siitä tuli.

Siitä voi myös selvitä ❣️

T: Nyt murkkuikäisten yh

Vierailija
4/68 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkään psykiatriseen päivystykseen tartte mennä. Olet vain lopen uupunut. Surullista, että tässä maassa saa luvan levätä vasta psykiatrisessa sairaalassa.

Vierailija
5/68 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihinkään psykiatriseen päivystykseen tartte mennä. Olet vain lopen uupunut. Surullista, että tässä maassa saa luvan levätä vasta psykiatrisessa sairaalassa.

ei aikuisen ihmisen pidä mitään lupia kysellä.

Vierailija
6/68 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne. Toivon joka päivä, että minulle tapahtuisi onnettomuus ja pääsisin sairaalaan lepäämään. Olen toivonut sitä jo 3 vuotta. En enää tiedä mitä tehdä. Olen keskustellut jaksamisestani neuvolassa. Tuntuu että mistään ei saa apua. Olen soittanut useasti kriisipuhelimeen. Olen käynyt juttelemassa mielenterveyden asiantuntijoiden kanssa. En enää jaksa. Jokainen päivä on liikaa. Joskus toivon, että vain kuolisin eikä minun tarvitsisi tehdä sitä oman käden kautta.

Ap

Vierailija
7/68 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä neuvolassa sitten sanotaan? Älä nyt vaan mitään onnettomuutta ala järjestämään.

Vierailija
8/68 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tärkeää että saisit nukuttua. Kuinka tämän voisi järjestää?

Unilääkkeillä?

Tai olemalla (ilman lapsia) vaikka viikko/kaksi hotellissa yksin tai vanhemmilla...

Haluat ja jaksat haluta apua, se on hienoa vaikeassa tilanteessa. VOIMIA SINULLE

Vierailija
9/68 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempainpuhelin     (MLL päätehtävä tukea ja edistää lapsiperheiden hyvinvointia)

0800 922 77  , maksuton

puhelimesta vastataan

ma 10-13 ja 17-20

ti 10-13 ja 17-20

ke 10-13 

to 14-20

ÄIMÄ numero uupuneille tai alavireisille äidille

040 746 7424   vastausajat tarkista netistä tai soittamalla

Vierailija
10/68 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valvot yöt? Olisi hyvin poikkeuksellista, jos et olisi uupunut jo pelkästään sen takia. Minusta siihen kannattaa puuttua ensimmäisenä.

Jos mikään muu ei siihen auta, niin mielestäni kannattaa varata aika (tai jopa mennä päivystyksen kautta) omalääkärille ja keskustella jostain lääkkeestä, joka auttaisi nukkumaan yöt (lääkettä otettaisiin toki vain tarvittaessa, ja muitakin vaihtoehtoja löytyy kuin unilääkkeet / rauhoittavat; kysy lääkäriltä).

Vierailija
11/68 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vakuutusyhtiöt eivät korvaa itsemurhasta johtuvaa kuolemaa, se kannattaa  muistaa.

Minkälaisista paikoista olette yrittäneet saada apua? 

Olen itse ollut vastaavassa tilanteessa ja siitä selvisin.  Siihen tarvittiin osastohoitoa, lääkitystä, ystävien ja perheen tukea, vaihtoehtohoitoa ja rakkautta lastani kohtaan.  Sinäkin selviät. 

Vierailija
12/68 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin asut AP? Saman kokenut

Vierailija
13/68 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaja 11 vielä, kirjoittamisen aikana olitkin jo vastannut, mistä kaikkialta olet apua saanut.  Mielestäni sinun kuuluu kertoa esim terveyskeskuksessa suoraan lääkärille että sinulla on itsetuhoisia ajatuksia ja haluaisit riistää henkesi. Minä pääsin vähemmästäkin osastolle lepäämään.

Vierailija
14/68 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aääh, siis apua pyytänyt. 

Vierailija
15/68 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvit sairaalaa että voisit levätä? Niinkuin joku jo sanoi, hotellissa saa olla rauhassa ja nukkua. Muutamalla satasella  viikon unet ja lapset eivät menetä vanhempaansa, niin kuin näissä häröissä itsemurhaskenaarioissasi.

Vierailija
16/68 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset lepoa. Sinulla on ilmeisesti sellainen tilanne ettet saa tarvitsemaasi asiaa ja se kuluttaa sinut loppuun niin että näet ainoana keinona itsemurhan ja se asia on lepo. Olen ollut samassatilanteessa. Täysin yksin, väsynyt ja ilman yhtään läheistä joka välittää. Perheesi välittää sinusta! Uskalla hakea apua.

Sitä voi olla vaikeaa saada mutta vaadi sitä. Soita vaikka joka päivä lääkäriin. Minä sain apua vasta vuosien yrittämisen jälkeen mutta nyt om hyvä lääkitys(diapam) ja sen avulla pystyn elämään mukavaa elämää enkä enää ajattele itseni tappamista vaikka samat ongelmat on edelleen.

Olet tärkeä perheellesi. Yritä ajatella sitä. Voimia.

Vierailija
17/68 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on alle vuoden ikäinen vauva, jolla on lääkärin toteamat uniongelmat. Edes sairaalan unikoulu ei auttanut. Olen heräilyt hänen kanssaan pian vuoden 30 min välein. Mieheni on reissuhommissa, on kotona myöhään perjantai-iltana ja lähtee taas sunnuntaina päivällä pois kaupungistamme. Minulla ei ole mahdollisuuksia levätä. Mieheni on myös väsynyt töistään ja viikonloput yritämme jotenkin saada ruuat ja kauppareissut hoidettua muulle perheelle siksi aikaa, kun mieheni on taas pois.

Ap

Vierailija
18/68 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on alle vuoden ikäinen vauva, jolla on lääkärin toteamat uniongelmat. Edes sairaalan unikoulu ei auttanut. Olen heräilyt hänen kanssaan pian vuoden 30 min välein. Mieheni on reissuhommissa, on kotona myöhään perjantai-iltana ja lähtee taas sunnuntaina päivällä pois kaupungistamme. Minulla ei ole mahdollisuuksia levätä. Mieheni on myös väsynyt töistään ja viikonloput yritämme jotenkin saada ruuat ja kauppareissut hoidettua muulle perheelle siksi aikaa, kun mieheni on taas pois.

Ap

Onhan tähän nyt herranjestas keinoja Suomessa. Ilmoita vaikka lastensuojeluun mikä tilanne on, ja että ette pysty huolehtimaan tenavasta. Ja sitten sinne hotelliin nukkumaan. 

Vierailija
19/68 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksistanne. Toivon joka päivä, että minulle tapahtuisi onnettomuus ja pääsisin sairaalaan lepäämään. Olen toivonut sitä jo 3 vuotta. En enää tiedä mitä tehdä. Olen keskustellut jaksamisestani neuvolassa. Tuntuu että mistään ei saa apua. Olen soittanut useasti kriisipuhelimeen. Olen käynyt juttelemassa mielenterveyden asiantuntijoiden kanssa. En enää jaksa. Jokainen päivä on liikaa. Joskus toivon, että vain kuolisin eikä minun tarvitsisi tehdä sitä oman käden kautta.

Ap

Mene turvakotiin. Älä pelkää psykiatrista hoitoa, jos joudut/ pääset hetkeksi sairaalaan. Tuhoamalla itsesi tuhoat myös lapsesi, jotka ovat tilanteeseen täysin syyttömiä.

Väliaikainen huostaanotto olisi ehkä lasten kannalta paras vaihtoehto, että saat hoidettu itsesi kuntoon.

Vierailija
20/68 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Earit korviin ja unta kuulaan. Et tule selviytymään tuollaisilla yöunilla. Jos lapsi huutaa, niin sitten huutaa. Kuulostaa ehkä julmalta, mutta ei ole paljoa vaihtoehtoja. Noin vähillä unilla ihminen romahtaa fyysisesti ja psyykkisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi