Ajoin tänään 500 km lasten kanssa autolla eikä mies edes soita pääsimmekö perille
Mitä pitäisi asiasta ajatella? Ajoin tosiaan 500 km melko liukkaassa pakkaskelissä lasten kanssa eikä mies edes soita pääsimmekö perille. Oisko hänelle siis yhdentekevää jos olisimme yksi niistä autoista, joita näimme tänäänkin tienpientareelta hinattavan/kolarin runtelemia. Viisaita vastauksia kiitos.
Kommentit (61)
Voi sun mies kuule painaa sitä Heidiä siellä täysin palkein. Sitä ei paskaakaan kiinnosta, oletko päässyt perille. 🤣
Meillä minä olen se joka enemmän hätäilee kelistä ja pitkistä ajomatkoista. Jos mies lähtee ajelemaan huonolla kelillä jonnekin satojen kilsojen päähän, niin laittaa viestin kun pääsee perille, koska tietää mikä hössöttäjä mä oon. Jos mä ite ajan jonnekin kauemmas, niin ei mies kyllä kysele pääsinkö perille ihan siks, koska se ite ei hössötä sen ajamisen kanssa eikä varmaan edes ajattele ettenkö mä pääsis perille. On ite hyvä kuski, joten olettaa munkin olevan, vaikkei se nyt aina siltä tunnu :) En mä kyllä ole koskaan laittanu viestiä perille pääsystä eikä mies ole koskaan kysyny, kyllähän sille joku sit soittaa jos ite ajan niin pahan kolarin etten pääse soittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko jotkut todellakin niin neuroottisia, että vaativat jotain ilmoitusta jokaisen pidemmän automatkan jälkeen?
Eikö koti ole vaarallisempi paikka, tai työpaikka. Pitäisikö varmuuden vuoksi ilmoittaa parin tunnin välein olevansa kunnossa?
Ei meillä mitää vaadita vaan se on vain toisen huomioonottamista ja välittämistä. Laitan miehelleni reissusta aina viestin että lentomatka meni hyvin ja olen nyt hotellilla.
Tuota noin...useimmat miehet luottavat vaimonsa ajotaitoihin sen verran, että lähtökohtaisesti olettavat tämän saavan perheen perille iilman ongelmia.
Tuo ei ole kummoinenkaan ajourakka, kun saa rauhassa päiväaikaan ajella. Mä käyn joka toinen kk 400 km päässä katsomassa vanhempiani, ajan samana päivänä vielä takaisinkin, eikä mies hötkyile vaikka kerran olen ajanut onnettomuudenkin.
Jos jotakin sattuu, poliisi soittaa miehellesi kyllä.
Ja kuten enemmistö vastaajista, minä lähden siitä, että se perille päässyt laitta tekstarin, ja ilmoittaa, että täällä ollaan, kaikki ok.
Teillä ap sinä itse kerrot vieläpä ottaneesi sen roolin suhteessanne, että tsekkailet. Joten nytkin sun mies odottaa sun ilmoittavan, koska muutenkin olet se, joka tarkistelee.
Kaikesta ei kannata ap tehdä itselleen suurta ongelmaa. Sanon tämän ihan ystävyydellä ja 31 vuotta onnellisesti sujuneen parisuhteen kokemuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies matkustaa paljon ja harvoin ilmoittaa päässeensä perille. Minä siis kyselen, pääsikö perille. Tässä tapauksessa perille pääsystä on jo tunteja eikä mies edelleenkään kysele onko kaikki hyvin. Pitäisikö minun siis ihan nöyrtyä ja ilmoittaa, että kaikki hyvin? Autoissa taitaa nykyään olla hands free, että voi soittaa autoon ja vastata vaikka olisi matkallakin. Onnekseni olen asunut useissa maissa autoillen, joten ehkä en sitten kuitenkaan näiden vastausten perusteella hätkähdä. Ap, itsenäinen nainen
Mulle tulee kyllä tästä mieleen joku hippi tai elämäntapaintiaani. "Onnekseni olen asunut useissa maissa autoillen". Olikos sulla matkailuauto vai ihanko takapenkille petasit. Kai sun miehes on jo turtunut ajatukseen, että vaimo ei tuu ikinä siitä korotusta autosta ulos niin mitä sitä soittelemaan.
Toi oli kyllä aikas korni toi sun lopetus
Ap, itsenäinen nainen, ei välitä vaikkei mies soita vaikka viisisataa kilsaa ajoin talvikelillä, pimeäkin tuli, yhtään en välitä vaikka vauvapalstalle kirjoitan, pitäkää tunkkinneIkävä tuottaa pettymys. Kaksi lastani amerikan kansalaisia. Plus Euroopan vuodet johtajana. Revi siitä.
Onkos ne sun amerikkalaiset lapset autoalalla johtajina, vai mikä on ala. Että päästäisiin repimään siitä.
Nyt on normaali talvikeli. Ilmoittelu ei ole miehellesi ilmeisesti muutenkaan tärkeää tai tapana. Teidän pitäisi varmaan puhua asiasta keskenänne, jos itse koet sen ongelmana. Jos teille olisi oikeasti sattunut jotain vakavaa, poliisi olisi ottanut yhteyttä mieheesi.
...mutta ei, kyllähän tästä itsenäinen nainen vahvan draaman av:lle kehittää.
lapset Amerikan kansalaisia ja olleet Euroopassa johtajina...fiksuja lapsia, mitä he johtivat? vaipparallia?
Mies on varmaan ihan hyvä aviomies ja välittää lapsista ja vaimostaan omalla tavallaan, perheenä. Mutta ei hän ap:ta rakasta naisena, muuten olisi soittanut, halunnut kuulla äänen ennen kuin menee nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Mies on varmaan ihan hyvä aviomies ja välittää lapsista ja vaimostaan omalla tavallaan, perheenä. Mutta ei hän ap:ta rakasta naisena, muuten olisi soittanut, halunnut kuulla äänen ennen kuin menee nukkumaan.
Ei sitä akkojen narinaa aina jaksa kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä tässä selvästi on luettavissa, että mies toivoo teille tuskaista kuolemaa liikenneonnettomuudessa. Ei voi olla mitään muutakaan selitystä!
Erittäin raskasta ajaa työkseen rekkaa jopa tuhansia kilometrejä viikossa eikä vaimo välttämättä soita edes joka päivä vaikka itse kuitenkin pyrin soittamaan joka päivä. Hän toivoo minulle tuskaista kuolemaa.
Ettekö te puhu puhelimessa matkan aikana? Minä ainakin soitan helposti miehelle pitkiltä ajomatkoilta ihan vaan huvin vuoksi. Samalla tavoin kuin mies soittaa minulle vaan viihdyttääkseen itseään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies matkustaa paljon ja harvoin ilmoittaa päässeensä perille. Minä siis kyselen, pääsikö perille. Tässä tapauksessa perille pääsystä on jo tunteja eikä mies edelleenkään kysele onko kaikki hyvin. Pitäisikö minun siis ihan nöyrtyä ja ilmoittaa, että kaikki hyvin? Autoissa taitaa nykyään olla hands free, että voi soittaa autoon ja vastata vaikka olisi matkallakin. Onnekseni olen asunut useissa maissa autoillen, joten ehkä en sitten kuitenkaan näiden vastausten perusteella hätkähdä. Ap, itsenäinen nainen
Siis mitä? Miten tämä monessa maassa asuminen ja autoilu liittyy sun ja miehesi keskinäiseen kommunikointiin?
Eikö se "lähtijä" yleensä ilmoita itse että on päässyt perille....? Mistä se mies voi tietää vaikka te pitäisitte matkalla pitkiä taukoja eikä siten voi tietää että olette jo perillä, olleet jo tunteja? Ehkä on nukkumassa eikä tuijota kelloa arvuutellen milloin olette perillä ja voiko jo soittaa.
Itsenäinen nainen juu...ihan selvästi.
Harmi jos ap lopetti jo. Tästä on/oli kehkeytymässä mukava ketju! Lisää itsenäisiä euroopan johtamisia amerikkalaisine tenavineen, vaadin mä!
Ja jos ap:n mies soittaisi aina 500km reissun päälle että pääsittekö perille niin ap tekisi tänne ketjun "Ärsyttää! Mieheni ei luota ajotaitoihini."
M
No sun hommahan se onkin soittaa, kun ootte perille päässeet...
Varmaan soittelee perään, jos ei susta ja satiaisista ala mitään kuulua...
Se on sitä luottamusta, että sä pystyt edes jotain hoitamaan ilman huolehtimista/vahtimista..
Kyllä mä ainakin ymmärrän ap:ta. Tulis kyllä olo, ettei kiinnosta, vaikka olisi ojaan ajettu.
Mitä ihmettä :D no ei oo niin ihmeellistä ajaa 500 km ja laita viesti miehelles että oot perillä. So simple.
Joskus muinoin lähdettiin Amerikkaan siirtolaiseksi ja sieltä saattoi tulla eka kirje vuoden päästä, että hyvin menee.
Ehkei niitä USA-laisten hysteerisiä epäluuloisuuksia kannata raahata tänne Suomeen saakka. Ja mitäpä mies voisi, ellette olisi perillä, vaan tajuttomina ojanpohjalla?
Ei sekään velvoita miestä pelkäämään, vaikka itse oletkin nynny ripustautuja ja pelkuri.
Miehellä on kaikki syyt olettaa, että pysytte hengissä ja kaikki on hyvin. Siitä lähtee katsos suomalainen. Ei ala hötkyillä, että iik, varmaan kouluampuja liipas ne matkalla ojaan.