Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Skuutit pitäisi kieltää. Linkki skuuttiturman kuulusteluihin.

Vierailija
29.03.2025 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011121725.html

Skuuteissa ei käytetä  kypäriä. Ne on siksi vaarallisia ja pitäisi kieltää. Usein myös ajavat jalkakäytävällä. 

Tuossa turmassa kuoleman aiheuttaja ajoi vieläpä viritetyllä skuutilla ja pakeni. Vastenmielinen tyyppi. Valmis rikollinen suorastaan. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yhden viritetun eli laittoman akuutin takia pitäisi kaikki kieltää? Ihan sama kuin ylinopeutta ajavan katsastamattoman auton takia autot kielletään. 

Vierailija
2/21 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yhden viritetun eli laittoman akuutin takia pitäisi kaikki kieltää? Ihan sama kuin ylinopeutta ajavan katsastamattoman auton takia autot kielletään. 

Siksi, että ne aiheuttavat suhteessa paljon ongelmia. Enemmän kuin autot suhteessa. 

Eikä kypärää käytetä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että ne aiheuttavat suhteessa paljon ongelmia. Enemmän kuin autot suhteessa. 

Eikä kypärää käytetä. 

Lähinnä kännissä ajaessa. Ja se on laitonta. 

Vierailija
4/21 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä kypärää käytetä. 

Skuuteissa on vakuutukset. Fillareissa ei. 

Vierailija
5/21 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä kypärää käytetä. 

Ootko nyt ihan varma? Mites nuo autoilun tuottamat raadot vuositasolla vs. sama tilasto skuuteilla?

Vierailija
6/21 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielletään kaikki. Autot, skuutit, mopot, polkupyörät, rullaluistimet, vaelluskengät, lentokoneet, junat. Istutaan kaikki sisällä pumpulissa ettei kenellekään vain kävisi mitään.

Vierailija
7/21 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se kypärä suojaa ulkopuolisia ???

Vierailija
8/21 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelkööt, että laihtuvat.

Vierailija
9/21 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin pitäisi nuo skuuttiäpärät saada hevonvttuun jalkakäytäviltä.

Vierailija
10/21 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama käyttävätkö hurjastelijat kypärää, mutta itse en halua jäädä sellaisen alle. Enkä halua kenenkään lähimmäisenikään jäävän.

Hirveää vauhtia tuolla viritetyllä menty.

Vierailija
11/21 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YHDEN? Erittäin yleinen syy päätyä tehohoitoon on skuutti. 

Vierailija
12/21 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama käyttävätkö hurjastelijat kypärää, mutta itse en halua jäädä sellaisen alle. Enkä halua kenenkään lähimmäisenikään jäävän.

Se sallittu 25km/h tasainen nopeuskin on ihan liian suuri kevyen liikenteen väylille. Jatkuvasti suhahtaa joku saatanan perseilijä parin sentin päästä hipoen ohi.

Vierailija
13/21 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skuutit voisi rinnastaa mopoihin lainsäädännössä.

Vierailija
14/21 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se sallittu 25km/h tasainen nopeuskin on ihan liian suuri kevyen liikenteen väylille. Jatkuvasti suhahtaa joku saatanan perseilijä parin sentin päästä hipoen ohi.

Kuulostaa siltä että päätät ihan itse kävellä pyöräkaistalla.

Vierailija
15/21 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa linkitetyssä "turmassa" tuo jätkä oli hetkeä aiemmin ajanut tahallaan toisen ihmisen päälle murhaskuutillaan. Uhri joutui sairaalaan. Herättää vahvoja epäilyksiä oliko tuo kohtalokas törmääminenkään mikään vahinko.

Vierailija
16/21 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään kävele, eikä niitä pyöräkaistoja läheskään aina (=useimmiten) edes ole. Kuulostaa siltä, että yrität puolustella skuuttiperseilyä.

Vierailija
17/21 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika ei ole skuutissa vaan kuskissa. Ei ne autotkaan vielä nykyään kovin yleisesti itsestään aja kuolonkolareita.

Vierailija
18/21 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään kävele, eikä niitä pyöräkaistoja läheskään aina (=useimmiten) edes ole. Kuulostaa siltä, että yrität puolustella skuuttiperseilyä.

Se, että skuuteilla ajetaan jalkakäytävillä, on samanlainen ongelma kuin vastaava käytös fillareilla. Ja - ENNEN KAIKKEA - ratkaistavissa samoilla lääkkeillä: Sakkoja.

Vierailija
19/21 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyh. Itse kun vedän pyöräkaistaa vuokraskuutilla niin kovaa kuin se kulkee, niin spandex-pyöräilijät suhisee ohi 40-50 km/h.

Vierailija
20/21 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas, rikastaja asialla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä