Hei palstan tosiköyhät, ideoita todella edullisista herkuista
Löytyisikö ideoita todella edullisista herkuista, johon kaikkein köyhimmilläkin olisi varaa. Heitelkää ideoita.
Saa siis olla itse tehtyjä, tai kaupasta ostettuja, ei kuitenkaan mitään dyykkausjuttuja, tai leipäjonohommia.
Kommentit (229)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä litran vaniljajäätelö, alle euron.
Prismassa yhtä halpaa (0,92 senttiä Rainbow kermajäätelö), se on parempaa kuin Lidlin.
Makunsa kullakin. Rainbow jäätelö jäi meillä syömättä, vaikka päälle laitettiin hilloa, nonparelleja ja siirappia.
Jos on varaa ostaa munia, sitruunaa, rasvaa, sokeria, jauhoja ja maissijauhoja, niin sitruunamarenkitorttu on todella syntisen hyvää. (En tosin ole superköyhä, mutta mietin yksikköhintoja esim. myyjäisiä varten. Mua ihan surettaa, että joillakin ei ole varaa ostaa munia. :'( )
Chef kirjoitti:
Tykkään hyvästä suklaasta, vaikka on lihottavaa ja epäterveellistäkin suurempina määrinä. Teen joskus hiukan feikattua jälkiruokaa: rahkaa, kaakaota, hieman kanamuna keltuaista, tomusokeria, mintunlehtiäkin, jäähdytän ja kruunaan sitten koko koreuden muutamilla tosikalliilla oikeilla suklaakonvehdeilla. Ei juuri lihota, täyttää paremmin, terveellisempää ja makukin on hyvä. Kokeile ja opettele tekemään jälkiruoasta myös kaunista silmänruokaa, yllätyt!
Sä olet nyt aivan väärässä ketjussa. Täällä tosiköyhät etsii ideoita tosi halpoihin herkkuihin, joiden yksikköhinnat vain muutamia senttejä. Noilla sinun raaka-aineillasi ei ole mitään tekemistä ketjun aiheen kanssa.
Täytekakku :) on oikeesti aika edullinen. Tee yksinkertainen sokerikakkupohja. Täytteeksi marjoja ja hilloa. Täytteeseen ja kuorrutteeksi rahka-kermavaahtoa.
Tuntuu kyllä tosi kurjalta, että joillekin on liikaa ostaa kermapurkki ja hillopurkki lättyjen kaveriksi :( Ja itsekin olen elänyt niukkoja aikoja lapsuudesta saakka. Nyt kun molemmat miehen kanssa tienataan hyvin niin tunnen itseni ihan miljonääriksi.
Mutta itse ajattelin köyhinä aikoina, että vaikka ei ole paljon rahaa niin voin ainakin opetella sellaisia taitoja, joilla saan vähistäkin raaka-aineista tehtyä todella herkullisia juttuja. Aito voi ja kerma edes pieninä määrinä aateloi ruuan kuin ruuan.
Itsetehdyt sämpylät voin ja kylmän maidon kanssa - ai että. Samoin kanelipullat voista tehtynä. Noiden rinnalla moni kalliimpi herkkukin kalpenee. Vielä tieto siitä että osaa tehdä itse - ei siihenkään ihan kaikki kykene.
Vierailija kirjoitti:
Täytekakku :) on oikeesti aika edullinen. Tee yksinkertainen sokerikakkupohja. Täytteeksi marjoja ja hilloa. Täytteeseen ja kuorrutteeksi rahka-kermavaahtoa.
No ei kyllä ole kovinkaan edullinen. Väistämättä siihen uppoaa useampi euro. Mutta itse poimituista mustikoista pullapohjaan tehty mustikkapiirakka on todella halpaa herkkua. Kokonaisen pellillisen tekee muutamalla kymmenellä sentillä ja on hyvää.
Viipaloi porkkanaa ja tee kermaviilistä ja dippimausteesta dippi :)
Kaurakeksit toimii ilman muniakin jos kaapista löytyy margariini, leivinjauhe ja kaurahiutaleet :)
Vierailija kirjoitti:
Kaurakeksit toimii ilman muniakin jos kaapista löytyy margariini, leivinjauhe ja kaurahiutaleet :)
Itsekin teen kaurakeksejä silloin tällöin, mutta vielä usemmin teen vilhelmiinakeksejä. Helppo ja halpa herkku sekin.
Itsetehtyinä: Kookospallot, toffee, pannacotta, marenki...
kaupasta Nutellaa ja paahtista/mariekeksejä
Vierailija kirjoitti:
Tällaisiako on palstan tosiköyhien halvat herkut?
Itse tehty suklaakiisseli! Parempaa kuin kaupan suklaavanukkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisiako on palstan tosiköyhien halvat herkut?
En ole tuo sama, mutta pannacottaan menee lähinnä kermaa ja marenkiin lähinnä munanvalkuaisia ja sokeria, vaikka kuulostaa hienolta. Jos ovat tarjouksessa, niin kai niitä köyhäkin voi syödä. Ei kai nyt tämmöisestäkin aleta syyllistämään? Ei riitä, että on halpaa, pitäis olla pahaakin?
Mutakakku. Alle 5 EUR ja vieläpä tooodella herkullinen!
Vierailija kirjoitti:
Mutakakku. Alle 5 EUR ja vieläpä tooodella herkullinen!
Täällä muut on kertoneet muutamia senttejä maksaneista herkuistaan, niin kuin ketjun aihe velvoittaa, niin sinä lyöt pöytään vitosen mutakakun. Jos et sattunut huomaamaan, tämä ketju oli tosiköyhille. Itse saan viidellä eurolla viiden päivän ruuat, ei todellakaan ole varaa tuhlata liki vitosta mihinkään herkkuihin.
"sushi". Eli dipataan riisipalloja soijakastikkeeseen
Ryynisotku. Sitä syötiin lapsena, eikä haittaa mitään vaikka on herkuksi jokseenkin terveellistä.
Sisältää maitoa, kauraryynejä ja sokeria ja jos oikein erikoisherkkua haluaa, voi lisätä kaakaota.
15:n popcorneista tulee halvempia, kun ostaa pussillisen jyviä ja valmistaa ne kattilassa.
Minä syön lettuja sokerilla ripoteltuna, ilman hilloa
Jos kermavaahtoa on tarvis, ostan sellaisen suutinpakksuksen josta riittää pitkäksi aikaa valmista vaahtoa.
Banaani, vaniljavaahto ja keksimurut. Vaniljakiisselikin varmaan olisi suht halpaa.
Uunijuurekset voissa (esim peruna, porkkana ja lanttu) ja sulatettu brie kastikkeena. Toverina pitkiä vihreitä papuja voilla ja sitruunapippurilla. Käy minkävaan lihan kaverina, mutta syön yleensä sellaisenaan.
Iso pussi noita Rainbow ohuita papuja pakkasesta maksaa euron.