Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3 v lapsi päiväkotiin jos äiti on uuden vauvan kanssa kotona? KYLLÄ VAI EI?

Vierailija
16.02.2018 |

Mitä mieltä?

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En veisi enkä vienyt.

Vierailija
2/113 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos vanhemmat eivät pysty hoivaa molemmille tarjoamaan.

Monessa maassa toki on ihan selvää, että kolme vuotiaana kaikki menevät päiväkotiin/kouluun. Eikä sen ole kai mitään haittaakaan osoitettu tekevän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Mitä hiton järkeä lisääntyä kuin kani ja sulloa uuden vauvan tieltä lapset päivähoitoon..

Vierailija
4/113 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aiemmin ollut päiväkodissa niin veisin osapvä hoitoon, jos ei niin jatkaisin hänenkin kanssa kotona oloa kunnes menee eskaariin ja vauva uusikin..

Vierailija
5/113 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jos vanhemmat eivät pysty hoivaa molemmille tarjoamaan.

Monessa maassa toki on ihan selvää, että kolme vuotiaana kaikki menevät päiväkotiin/kouluun. Eikä sen ole kai mitään haittaakaan osoitettu tekevän.

Kolme vuotiaana? Oletko tosissasi? Edes peruskoulusta puheen ollen...

Vierailija
6/113 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mikäli lapsi ei ole aiemmin ollut päiväkodissa. Kyllä, jos on ollut hoidossa ja haluaa tutussa ryhmässä jatkaa osa-aikaisena.

Vierailija
7/113 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olisi outoa viedä.. tienataan ihan hyvin, mutta kyllä siinä aika paljon säästääkin kun toinenkin lapsi on kotona samalla kun olen vauvan kanssa. Ei tulisi mieleenkään viedä.. ehkä jos olisi todella hankala tilanne, eikä pärjäisi kahden kanssa?

Vierailija
8/113 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodilla katson halveksuen näitä vauvakainolossa lapsia hoitoon tuovia äitejä. Reppanat ei pärjää kotona kuin ainoastaan vauvan kanssa.

Vierailija
9/113 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lisäännyt jos et viitsi hoitaa?

Vierailija
10/113 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
11/113 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahtena päivänä viikossa voi olla lapsen kannalta hyvä. Saa seuraa, oppii toimimaan ryhmässä. Auttaa äitiäkin jaksamaan paremmin.

Vierailija
12/113 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vastuutonta hankkia monta lasta.

Vierailija
13/113 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee enempää jos et jaksa entisiäkään hoitaa. :) ei se ainakaan helpommaksi muutu kun niitä on useampi.

Vierailija
14/113 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En veisi. Etenkään, jos ei ole aiemmin ollut.

Vierailija
15/113 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolipäiväiseksi varmaan ihan hyvä jos lähistöllä ei ole mitään kerhoja. Kerho parempi kuin päiväkoti kun ryhmä on pienempi niin ei kulkeudu välttämättä kokoajan flunssia kotiin.

Vierailija
16/113 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ajatella, että veisin kolmivuotiaan esim. parina päivänä viikossa neljäksi tunniksi ihan vain sen takia, että pääsee ikäistensä seuraan leikkimään ja saa erilaisia virikkeitä kuin kotona. Meillä täällä on erinomainen päiväkoti, jossa on tarpeeksi henkilökuntaa ja mukavan pienet ryhmät.

Vierailija
17/113 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri raijaa tenavansa päiväkotiin joka aamu.. lähden suunnilleen samoihin aikoihin kouluun joten kuulen hyvin sen mekastuksen rapussa: "äitiii minä en halua mennä päiväkotiin" johon äiti tiuskii vauva kainalossa että nyt mennään ennenkuin vauva hermostuu ja korostaa miten "kivaa siellä on kun on kavereita".

Kerran satuin rappuun astumaan ja kuulin kun lapsi kysyi äidiltä miksei voi jäädä kotiin. Ohikulkiessani huikkasin: "voi pilttipetteri kun sinun äiti ei jaksa sua hoitaa". Mamma mulkoili takaisin mutta ei sanonut mitään. Myöhemmin olivat miehelleni urputtaneet miten "epäkohtelias ja lapsivihamielinen olen"

Mutta mikä muu syy on joka aamu klo 7.30 raijata väsynyttä lasta "virikkeiden" ääreen täpötäyteen lapsiryhmään?

Vierailija
18/113 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vienyt vanhempaa lastamme päiväkotiin saatuamme toisen lapsen. En halunnut, että esikoinen tuntee itsensä hylätyksi.

Vierailija
19/113 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri vie aina just tuon ikäisen päikkäriin ma-pe ja sillä välin shoppailee vaivan kanssa ja tapaa ystäviään tai on kotona. Kuulemma helpompi liikkua pelkän vauvan kanssa.

Vierailija
20/113 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4 vuotias käy päiväkodissa 5h/päivä ja minä olen 1 vuotiaan ja vauvan kanssa kotona. Tämä sen vuoksi koska saa päiväkodissa sellaista kehityksellistä tukea mitä en itse ehdi ja pysty kotona tarjoamaan. Esim Puhe- ja toimintaterapeutti käy tapaamassa esikoista päiväkodilla koska on melkeen mahdotonta saada sellaisia toimisto aikoja jotka sopisivat meidän aikatauluihin. Neuvolassa jopa suositeltiin hoitoa siis ennenkuin esikoinen aloitti päiväkodissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä