Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi perheellisiä ei kiinnosta esim. ilmastonmuutos, vaikka se koskettaa heidän lapsiaan?

Vierailija
16.02.2018 |

Vaikka itse olen lapseton, olen huolissani tulevaisuudesta. En haluaisi jättää jälkeeni saastunutta maailmaa, jossa tulaan sotimaan juomavedestä, puhdasta luotoa ei ole missään, meret on pilalla, superbakteerit jyllää ja valtavat ihmismassat tulevat pyrkimään pohjoiseen ruuan loputtua päiväntasaajan läheisiltä alueilta aiheuttaen sotaa, terroria ja levottomuutta.

Tämä on toki kärjistys, mutta olen huomannut lähipiirissäni, että lapsettomia nämä asiat huolettavat enemmän kuin perheellisiä. Lapsettomat ovat useammin kasvissyöjiä, kulkevat joukkoliikenteellä, miettivät kulutustaan ja ovat aktiivisia ekologisuuden puolestapuhujia. Ymmärrän toki, että moni asia voi olla perheellille hankalampaa, mutta useammin tuntuu siltä, että heitä ei tulevaisuus kiinnosta.

Miksi ihmeessä? Luulisi että perheelliset olisivat hyvin huolissaan lastensa ja lastenlastensa tulevaisuudesta. Itse ainakin olen.

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikeasti jaksa keskustella tästä akselilla "lapsettomat ovat kasvissyöjiä ja perheellisiä ei vain kiinnosta". 

Joo, on näitä ekoäitejä ja törsääviä lapsettomia, tiedän itsekin.

Ehkä ilmaisin asiani jotenkin liian kärkkäästi, ei ollut tarkoitus tehdä mitään lapsettomat vs. perheelliset-juttua, minulla ei ole mitään perheitä ja lapsia vastaan.

Vaan itse (ainakin vielä) lapsettomana ja ilmastoasioista huolestuneena vilpittömästi ihmettelen, miksi niin monia perheellisiä ei kiinnosta millaisessa maailmassa heidän lapsensa tulevat kasvamaan (ja millaisissa oloissa kuolemaan). Vaikka minä, "itsekäs" lapseton mietin sitä lähes päivittäin.

Osa ihmisistä on itsekkäitä ja osa epäitsekkäitä. Väliin jää suuri kirjo. Ja kaikkia näitä on sekä perheellisissä että lapsettomissa. Kenenkään tuttavapiiri ei ole kattava otanta oikein mistään.

Vierailija
82/83 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.