Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menenkö sairaalaan että lapsiperheellisenä saan sairastaa rauhassa?

Vierailija
15.02.2018 |

Mulla kuumetta 39 astetta ja mies on sitä mieltä että hän ei voi töistä lähteä ja tulla lapsia hoitamaan koska lapset eivät ole kipeitä ja minä voin ottaa lääkettä. Joo voin kyllä ja olen ottanut jo kaiken mahdollisen. Piirretyt pyörii mutta lapset huomaavat että en ole kunnossa ja haluavat koko ajan huomiota, syliä yms ja ovat juuro nyt erittäin haastavia koska en jaksa kunnolla. Mies onkin näköjään naimisissa työnsä kanssa eikä minun. Menenkö lasten kanssa sairaalaan ja soitan miehelle että tulee hakemaan lapset koska heitä ei voi sinne hoitoon ottaa, vai mitä teen että saan levättyä ja paranneltua??

Kommentit (170)

Vierailija
81/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on ollut poissa töistä vastaavassa tilanteessa, ja palkkakin maksettiin, vaikka ihan palkatonta pyysi. Hänen esimiehensä onkin nainen, ehkä se vaikuttaa :)

Loisiiko miehesi siis jossain julkisen sektorin naisvaltaisessa suojatyöpaikassa? Siellä tuo ehkä onkin mahdollista.

Höpö höpö. Olen esimies ja just viime viikolla komensin alaisen kotiin, kun vaimo oli sairaana. Kova äijä tekemään töitä, joten tiesin, että tekee hommansa toiste ja venyy itsekin kun tarvitaan. Näin meillä isossa, menestyvässä firmassa, jossa tulos ratkaisee - ei se moneltako kukakin istuu työpisteellään. Ilmeisesti sinä et kykene itsenäiseen työskentelyyn, jos pomon pitää olla vahtimassa, että hommat hoituu ja kellokortti on ainut menestyksen mittari.

- eri

Vierailija
82/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on ollut poissa töistä vastaavassa tilanteessa, ja palkkakin maksettiin, vaikka ihan palkatonta pyysi. Hänen esimiehensä onkin nainen, ehkä se vaikuttaa :)

Loisiiko miehesi siis jossain julkisen sektorin naisvaltaisessa suojatyöpaikassa? Siellä tuo ehkä onkin mahdollista.

Ei, kun hän on KTM ja tällä hetkellä project managerina isossa kansainvälissä yrityksessä. Yleensä noissa naisvaltaisissa suojatyöpaikkoissa juurikin kytätään ja kyräillään jokaisen työaikoja niin että varsinaiset työt jää tekemättä.

Kun on vähän pidemmälle päässyt niin työn tuottavuutta ei enää lasketakaan työpaikalla vietettyjen minuuttien mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha vai ei kotiäitiydestä saa sairaslomaa? Tottakai saa. Meillä silloin miehestä tuli koti-isä kun minä jouduin sairaalaan.

Ei voi. Ei mikään flunssa ole syy miehelle olla pois töistä. Saati paikallisesti

Voi saada harkinnanvaraista palkatonta vapaata, kun toinen on sairaalassa.

Flunssan takia tosiaan ei

Jos koti-äiti sairastuu, lääkäri voi kirjoittaa sairauslomaa ja äiti voi hakea sairauspäivärahaa. Isä voi jäädä vanhempainvapaalle/isyyslomalle/kotihoidontuelle riippuen lapsen iästä, jolloin isästä tulee koti-isä. Ei tietenkään työnantaja ole velvollinen maksamaan palkkaa, mutta alle 3-vuotiasta hoitamaan voi jäädä myös isä, jolloin kela masaa tuen tältä ajalta. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?

Vierailija
84/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Olen esimies ja just viime viikolla komensin alaisen kotiin, kun vaimo oli sairaana. Kova äijä tekemään töitä, joten tiesin, että tekee hommansa toiste ja venyy itsekin kun tarvitaan. Näin meillä isossa, menestyvässä firmassa, jossa tulos ratkaisee - ei se moneltako kukakin istuu työpisteellään. Ilmeisesti sinä et kykene itsenäiseen työskentelyyn, jos pomon pitää olla vahtimassa, että hommat hoituu ja kellokortti on ainut menestyksen mittari.

- eri

Vuotiko vaimoraukalla räkää nenästä peräti?

Ihan kiva kotonamakaavan äitylin voimafantasia.

Vierailija
85/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinhän siinä kävi että lapsetkin tulivat sairaaksi. Just mittasin molemmilta kuumeet kun nukkumaan meno oli niin vaikea. Saa jäädä iskä perheen ainoana terveenä huomenna hoitamaan meitä kaikkia :) enää ei tarvii kenenkää vinkua että ei voi vaimon sairastumisen takia olla töistä pois! Ap

Vierailija
86/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- eri

Kuulostat hyvältä ja reilulta pomolta jonka firmassa varmasti alaiset viihtyy!

Vierailija
87/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinhän siinä kävi että lapsetkin tulivat sairaaksi. Just mittasin molemmilta kuumeet kun nukkumaan meno oli niin vaikea. Saa jäädä iskä perheen ainoana terveenä huomenna hoitamaan meitä kaikkia :) enää ei tarvii kenenkää vinkua että ei voi vaimon sairastumisen takia olla töistä pois! Ap

Sellainen trolli siellä sitten taas. Oliko tarkoituksenasi lietsoa taas kerran miesvihaa onnettomilla saduilla?

Vierailija
88/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap!

Tiedän ton tunteen. Olen ollut joskus tosi pahassa kunnossa lasten kanssa kotona kun ei ole ollut ketään auttamassa.lapselle lastenohjelmaa päälle ja itse kuumekoomassa maannut olohuoneen lattialla. Välillä käynyt hereillä ja nukahtanut taas. Kuumetta ties kuinka paljon kun ei enää hereillä pysynyt. Jälkikäteen vähän pelästyin että oiskohan se ambulanssi pitänyt soittaa! Mutta ei sitä sairaana enää itse tajua omaa tilaansa kun on niin poikki että"huilaa vaan hetken".

Mutta onneksi mies tulee teille apuun.

Ja muut mammat soittaa itselleen ambulanssin jos ootte yhtä huonossa kunnossa kuin minä ettei lattialta pääässyt ylös ja hereillä pysynyt kuumeen takia!

Sissi saa olla muttei tyhmä!

Vierailija
89/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen trolli siellä sitten taas. Oliko tarkoituksenasi lietsoa taas kerran miesvihaa onnettomilla saduilla?

Niin siis mikä tässä olisi ollut satua? Et usko että perheenäiti voi sairastua ja mies ei tule apuun kun on paha paikka? Varmaan aika normaali tilanne monessa perheessä eikä mitään satua. Vai oletko jotenkin vieraantunut normaalin elämän tapahtumista? Hyvät yöt, nyt menen nukkumaan, jospa olis huomenna paremmassa kunnossa että voisin vähän autella miestä :) ap

Vierailija
90/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis mikä tässä olisi ollut satua? Et usko että perheenäiti voi sairastua ja mies ei tule apuun kun on paha paikka? Varmaan aika normaali tilanne monessa perheessä eikä mitään satua. Vai oletko jotenkin vieraantunut normaalin elämän tapahtumista? Hyvät yöt, nyt menen nukkumaan, jospa olis huomenna paremmassa kunnossa että voisin vähän autella miestä :) ap

Jännä kun äsken et pysynyt tolpillasi ja nyt oletkin pelkkää hymiötä.

Onneton trolli. Ja mistään työpaikasta ei noin vain jäädä pois tai lähdetä kesken päivän naislapsen kuumeilun takia, edelleenkään.

Vierailija
91/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää, että ensi kerralla kun olen ilta-tai yövuorossa, voin jättää potilaat hoitamatta ja lähteä hoitamaan tuosta noin vain kuumeista miestä ja minulla on työpaikka vielä seuraavanakin päivänä

Vierailija
92/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tietää, että ensi kerralla kun olen ilta-tai yövuorossa, voin jättää potilaat hoitamatta ja lähteä hoitamaan tuosta noin vain kuumeista miestä ja minulla on työpaikka vielä seuraavanakin päivänä

Onko sulla lukihäiriö vai miksi et ymmärrä lukemaasi? Ei ole puolison hoidosta kyse vain lasten. Tässä tapauksessa vauvan ja yksi vuotiaan. Tottakai kotiinlähtö sairaustapauksen vuoksi toimenpiteitä vaatii työpaikalla, mutta kyllä vastuuntuntoinen vanhempi priorisoi asiat eikä jätä lapsia heitteille. Jos puoliso sanoo että ei voi hoitaa lapsia koska on niin sairas niin kyllä silloin asia on itsestään selvä.

Vierailija
93/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset eivät ole pöiväkodissa koska kello on puoli seitsemän ja pöiväkoti on KIINNI. Tietääkseni puolison äkillisen sairastumisen takia saa palkatonta.

Se edellyttää että sairaus on vaikea ja sairastunut ihminen ei mitenkään pärjää yksin/tekee kuolemaa.

Työnantajan ei tarvitse suostua siihen, että puoliso lähtee kotiin koska toisella on flunssa.

Oma esimieheni ei sallisi sellaista.

AP: voisitko pyytää apua kaverilta? Palkkaa MLL:n hoitaja?

No sinulla on sitten kyllä aika ikävä esimies. Hyvä työnantaja on inhimillinen ja ymmärtää, että työ on vaan työtä ja tärkeintä elämässä on oma ja läheisten hyvinvointi. Harva työpaikka on oikeasti sellainen, että päivän parin poissaolo kaataa firmaa. Sen sijaan saattaa saada hyvin sitoutuneen työntekijän, jonka perheessä tiukan paikan tullen saa tukea ylitöiden tms. tekemiseen. Ja se perheen tuki on työntekijälle todella tärkeä motivaatiotekijä.

Vierailija
94/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei korvaa kaikkea kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset eivät ole pöiväkodissa koska kello on puoli seitsemän ja pöiväkoti on KIINNI. Tietääkseni puolison äkillisen sairastumisen takia saa palkatonta.

Se edellyttää että sairaus on vaikea ja sairastunut ihminen ei mitenkään pärjää yksin/tekee kuolemaa.

Työnantajan ei tarvitse suostua siihen, että puoliso lähtee kotiin koska toisella on flunssa.

No sinulla on sitten kyllä aika ikävä esimies. Hyvä työnantaja on inhimillinen ja ymmärtää, että työ on vaan työtä ja tärkeintä elämässä on oma ja läheisten hyvinvointi. Harva työpaikka on oikeasti sellainen, että päivän parin poissaolo kaataa firmaa. Sen sijaan saattaa saada hyvin sitoutuneen työntekijän, jonka perheessä tiukan paikan tullen saa tukea ylitöiden tms. tekemiseen. Ja se perheen tuki on työntekijälle todella tärkeä motivaatiotekijä.

Yksikään työantaja ei jakele vapaita sillä perusteella, että naislapselta pitää niistää nenää kotona.

Vierailija
95/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha ei korvaa kaikkea kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään työantaja ei jakele vapaita sillä perusteella, että naislapselta pitää niistää nenää kotona.

Alisuorittajille ja kellon kyttääjille ei tosiaan jaella. Ikävää, jos olet aina sillä puolella. Ahkerille, mukaville ja joustaville työntekijöille löytyy aivan helposti joustoa. Itseasiassa ylimääräisillä vapailla ja etätyömahdollisuudella on helppoa ja halpaa palkita.

- Aiempi esimies

Vierailija
96/170 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hankkii lapsia pitää tajuta se, että vaikka olisi kuinka kipeä niin niitä lapsia joutuu silti sietämään.

97/170 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisolle ei kuulu puhua omista asioistaan. Se on sairasta käytöstä. Kukaan normaali ihminen ei taakoita kumppaniaan.

Vierailija
98/170 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun äsken et pysynyt tolpillasi ja nyt oletkin pelkkää hymiötä.

Onneton trolli. Ja mistään työpaikasta ei noin vain jäädä pois tai lähdetä kesken päivän naislapsen kuumeilun takia, edelleenkään.

Meillä ei olis mikäänlainen ongelma, mm. projektipäälliköt pystyvät useimmat työt hoitamaan myös kotoa etänä, ja liukumaa voi myös käyttää muuhunkin kuin siihen parturussa kesken päivän käyntiin. Ja järkeä saa myös käyttää, mies olisi voinut vähintään hoitaa jonkun hoitajan sinne kotiin auttamaan, se olisi vaatinut peräti puhelinsoiton vaikka MLLlle ja kotiin soiton että apua on tulossa. Noin totaalisesti ei saa toista yksin jättää.

Vierailija
99/170 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otahan nyt ens alkuun kuumelääkettä, panadolia ja Buranaa, siitä lähtee.

Miten mulla on neljä lasta ei kyllä kukaan koskaan oo vessaharjaa syöny😳

Semmosta se elämä on, ite kerran kun oli vasta kaks lasta joku 1v ja 3v, lapset oksennus taudissa eka muutaman päivän, puolikuolleena jo siitä väsymyksestä , sit kun ne parani sairastuin ite, mies toisella paikkakunnalla töissä , ei tukiverkostoa . Siitäkin vaan selvittiin vaikka sillon tuntui että ei selvitä !!!! Kyllä säkin ap selviät !!!

Vierailija
100/170 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti lasten sairastuminenkaan ei ap:tai auta. Mies ei voi jäädä hoitamaan sairasta lasta, jos vaimo on kotona. Se, että onko vaimo sairas, ei vaikuta asiaan.