Menenkö sairaalaan että lapsiperheellisenä saan sairastaa rauhassa?
Mulla kuumetta 39 astetta ja mies on sitä mieltä että hän ei voi töistä lähteä ja tulla lapsia hoitamaan koska lapset eivät ole kipeitä ja minä voin ottaa lääkettä. Joo voin kyllä ja olen ottanut jo kaiken mahdollisen. Piirretyt pyörii mutta lapset huomaavat että en ole kunnossa ja haluavat koko ajan huomiota, syliä yms ja ovat juuro nyt erittäin haastavia koska en jaksa kunnolla. Mies onkin näköjään naimisissa työnsä kanssa eikä minun. Menenkö lasten kanssa sairaalaan ja soitan miehelle että tulee hakemaan lapset koska heitä ei voi sinne hoitoon ottaa, vai mitä teen että saan levättyä ja paranneltua??
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on taas sakkia täällä. Kun kotiäiti sairastaa, hänen on hoidettava koti ja lapset siinä samalla. Kun työisä sairastaa, hän saa jäädä kotiin täyden palvelun taloon, jossa kotiäiti hoitaa lapset, kodin ja miehenkin. Työssäkäyvällä isällä on harvoin mitään käsitystä millaista on hoitaa lapsia pitkät päivät yksin, kun on itsekin sairaana. Etenkin pieniä lapsia, jotka tarvitsevat apua kaikessa tai joita saa alati vahtia, etteivät loukkaa itseään.
Työssäkäyvä iskä ei vaan yksinkertaisesti voi lähteä töistä siksi, että puoliso sairastaa. Tämä nyt vaan on tosiasia. Ja jos työssäkäyvän äidin puoliso sairastaisi kotona, ei hänkään voisi kotiin lähteä. Eli ei tuo nyt mistään työssäkäyvän isin veemäisyydestä ole kiinni.
Kysehän ei nyt ole varsinaisesti puolisosta vaan lapsista. Lapset ovat heitteillä. Jos ap olisi liukastunut ja jalka poikki, pitäisikö sittenkin vaan olla hiljaa ja hoitaa lapset kuten tavallisesti ja odotella rauhassa miestä kotiin? Tuosta tulee vielä lasu, jos lapset telovat itsensä ap:n nukkuessa tai ollessa horroksessa. Paskamiehen pitäisi hommata paikalle ilmainen tai maksullinen apulainen, jos ei itse pääse.
Paskamiehen :D Ihan yhtä lailla ap voi hankkia sen ilmaisen tai maksullisen apulaisen? Aikuinen ihminen kuitenkin kun on. P*rseestähän koko tilanne on tottakai, mutta ei se sairastamisen pahin jakso kestä yleensä kovin montaa päivää, onneksi. Siinä vaiheessa jos ap on oikeasti sairaalakunnossa niin asia erikseen, tottakai sillon isän tehtävä on huolehtia lapsista ja tulla kotiin samantien. Tästä nyt ei kuitenkaan taida olla kyse.
Kaikki mita rakastan kirjoitti:
Niin että perse homeessa pitäisi saada maata kun vähän pipi. Toivottavasti miehesi eroaa susta ottaa lapsensa mukaan ja hommaa konstilla millä hyvänsä sulle lapsiin lähestymiskiellon.
Vittu mä kärsinpäivittäin aivan helvetillisistä kivuista ja mies ei tee mitään. Jos hän kysyisi esim vointiani kertoisi se siitä että mies on vakavasti mieletään sairas.
Huomaan että sinulla on paha olla. Hae ammattiapua! Tuollainen raivoaminen ja muiden haukkuminen vain pahentaa tilannettasi. Jos olet noin raivoissasi, voisit ehkä kokeilla raivon purkamista mieheesi, jos hän ei muuten ymmärrä tuskaasi? Suosittelen kuitenkin rauhallista lähestymistapaa ensisijaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla provo. Ei kukaan voi oikeasti kuvitella, että sinne sairaalan osastolle vaan mennään kun itse siltä tuntuu, kuumeen takia. Voi luoja.
Korkea kuume voi olla merkki sairaudesta, joka vaatii sairaalahoitoa. Sairaalan päivystykseen mennään siksi, että ammattilaiset selvittävät onko muita viitteitä tälaisesta vakavasta infektiosta. Ei sitä diagnostiikkaa ole tarkoituskaan maallikon tehdä itse kotona.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on ollut poissa töistä vastaavassa tilanteessa, ja palkkakin maksettiin, vaikka ihan palkatonta pyysi. Hänen esimiehensä onkin nainen, ehkä se vaikuttaa :)
Loisiiko miehesi siis jossain julkisen sektorin naisvaltaisessa suojatyöpaikassa? Siellä tuo ehkä onkin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Niin että perse homeessa pitäisi saada maata kun vähän pipi. Toivottavasti miehesi eroaa susta ottaa lapsensa mukaan ja hommaa konstilla millä hyvänsä sulle lapsiin lähestymiskiellon.
Vittu mä kärsinpäivittäin aivan helvetillisistä kivuista ja mies ei tee mitään. Jos hän kysyisi esim vointiani kertoisi se siitä että mies on vakavasti mieletään sairas.
Olit varmaan tarkoittanut koko viestin itsellesi?
En vaan ap:lle. Tollanen mieletään sairas ihminen ei saisi elää lastensa kanssa
Sulla taitaa olla luetun ymmärtämisessä vakavia puutteita raivohullun käyttäytymisen lisäksi? Ap on fyysisesti sairas, sinä ilmeisesti molempia? Toivottavasti saat apua!
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin. Joillakin meistä normaalilämpö ei ole 37, vaan 36. Jo 39 asteen kuume on silloin oikeasti kova, niin että pää halkee. Siinä voi olla tosissaan mahdotonta huolehtia lapsista.
Toiseksi. Jos ap on hoitovapaalla tai jollain vastaavalla, eikä kykene lapsia oman sairautensa vuoksi hoitamaan, hän voi käydä lääkärissä hakemassa saikkulapun miehelleen töihin vietäväksi, eli mies jää kotiin hoitamaan terveitä lapsia vaimon sairastumisen vuoksi.
Kokonaan eri asia on, hoitaako mies sittenkään kokonaan ne lapset vai "autteleeko vähän". Jos jälkimmäinen on oletus, niin ei kannata lähteä sinne päivystykseen odottelemaan ja kärvistelemään kenties tunneiksi pääkipuisena ja kuumeessa. Se vain pahentaa oloa.
Lääketieteellisesti ei ole merkitystä normaalilämmöllä. Ihmisen kokemus sairaudesta on yksilöllinen riippumatta jostakin oletetusta normaalilämmöstä. Ja toiseksi, sairaslomatodistusta ei voi kirjoittaa kotiäitiydestä. Otat kuumelääkettä, jolla saat kuumeen laskemaan ainakin pari astetta. On helpompi toimia ja hoitaa lapsia.
Jos oikeasti on olo sellainen että et pärjää kotona, eli olet sairaalahoidon tarpeessa niin ei taida olla vaihtoehtoina kuin raahautua lasten kanssa päivystykseen. Ja jos joudut osastolle niin sitten puolison tehtävä on miettiä miten lasten hoito järjestetään.
Vierailija kirjoitti:
Huomaan että sinulla on paha olla. Hae ammattiapua! Tuollainen raivoaminen ja muiden haukkuminen vain pahentaa tilannettasi. Jos olet noin raivoissasi, voisit ehkä kokeilla raivon purkamista mieheesi, jos hän ei muuten ymmärrä tuskaasi? Suosittelen kuitenkin rauhallista lähestymistapaa ensisijaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset 6kk ja melkein 2v Näiden kanssa ei paljoa neuvotella. Mutta ilmeisesti valitan turhasta, mittari lähentelee 40, kävin äskeoksentamassa ja esikoinen ehti kaataa maidot siskon päälle ja maistamaan vessaharjaa ja siinä vaiheessa tulin vessasta paikalle kun esikoinen hakkasi siskoa tällä vessaharjalla. Mutta kyllä me pärjätään! Olimpas hölmö kun ajattelin että mies joutaisi apuun. Tajunnan taso on välillä vähän huono, mutta sain tämän viestinkin kirjoitettya niin kyllä tää tasta.
Sitten kun miehesi tulee kotiin, niin sitten voit lähteä päivystykseen, jos siltä tuntuu.
Ja jos ap otetaan osastolle, niin mihin lapset seuraavana päivänä menevät kun isä on töissä?
Kouluun , tarhaan jne. Eihän aloittajaprovoilija edes maininnut lasten ikää.
Isä voi myös jäädä kotiin jos tilanne on todella paha.
Naislapsen kuume ei riitä syyksi poissaoloon kuitenkaan.
Eikös se maininnut et 6kk ja 2v?
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti, mies voi sanoa töissä että lapsetkin ovat sairaana, vaimo sairaana sängyn pohjalla, joten hänen työnantajansa pitää antaa hänen olla kotona sen kolme päivää.
Neuvolaan laittaa sähköpostia ja pyytää kirjottamaan todistuksen töihin.
Ei voi. Ei voi valehdella. Ei neuvolasta sähköpostilla tilata todistusta
Eikä lapsen hoitoon anneta vapaata jos toinen vanhempi on kotona.
Ja 6kk:n ikäinen voi olla mukana sairaalassa jos imetät vielä. Joudut lapsen sielläkin hoitamaan itse.
Haha vai ei kotiäitiydestä saa sairaslomaa? Tottakai saa. Meillä silloin miehestä tuli koti-isä kun minä jouduin sairaalaan.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti, mies voi sanoa töissä että lapsetkin ovat sairaana, vaimo sairaana sängyn pohjalla, joten hänen työnantajansa pitää antaa hänen olla kotona sen kolme päivää.
Valehtelemalla? Ei tod. pidä antaa yhtään mitään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Ei voi valehdella. Ei neuvolasta sähköpostilla tilata todistusta
Eikä lapsen hoitoon anneta vapaata jos toinen vanhempi on kotona.
Ei tämän palstan wt-äityleillä ole mitään moraalia tai muutenkaan käsitystä oikeasta työelämästä, turhaan näitä neuvot.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on taas sakkia täällä. Kun kotiäiti sairastaa, hänen on hoidettava koti ja lapset siinä samalla. Kun työisä sairastaa, hän saa jäädä kotiin täyden palvelun taloon, jossa kotiäiti hoitaa lapset, kodin ja miehenkin. Työssäkäyvällä isällä on harvoin mitään käsitystä millaista on hoitaa lapsia pitkät päivät yksin, kun on itsekin sairaana. Etenkin pieniä lapsia, jotka tarvitsevat apua kaikessa tai joita saa alati vahtia, etteivät loukkaa itseään.
Ei meidän työpaikalla saa vapaata kotiäidin hoitamista varten.
Vierailija kirjoitti:
Haha vai ei kotiäitiydestä saa sairaslomaa? Tottakai saa. Meillä silloin miehestä tuli koti-isä kun minä jouduin sairaalaan.
Ei voi. Ei mikään flunssa ole syy miehelle olla pois töistä. Saati paikallisesti
Voi saada harkinnanvaraista palkatonta vapaata, kun toinen on sairaalassa.
Flunssan takia tosiaan ei
Jos ap olet tai tuntuu siltä että olisit sairaalakunnossa niin päivystykseen lasten kanssa. Jos tarvetta sairaalahoidolle niin isä hakee lapset ja jos ei, niin ei auta kun koittaa sinnitellä. Luultavasti taudin pahin vaihe alkaa kuitenkin pikkuhiljaa helpottaa. Lääkettä nassuun vaan.
Ja aattele, mul ei oo ees sitä miestä jolle lykätä osavastuu lapsista. Just sain naperot nukkumaan ja oma kuumemittari näyttää 39,7. En oo kertaakaan ruikuttanut koko päivänä, pakolliset hoitamiset oon lapsille tehnyt ja muuten sanonut et äiti lepää nyt tässä. Tossa ne on pörränneet ympärillä, käyneet halimassa ja leikkineet lääkäriä ja hoitaneet mua. Ollu oikeestaan ihan kiva päivä, vaikka kipeenä paskaa onkin.
Vierailija kirjoitti:
Ja aattele, mul ei oo ees sitä miestä jolle lykätä osavastuu lapsista. Just sain naperot nukkumaan ja oma kuumemittari näyttää 39,7. En oo kertaakaan ruikuttanut koko päivänä, pakolliset hoitamiset oon lapsille tehnyt ja muuten sanonut et äiti lepää nyt tässä. Tossa ne on pörränneet ympärillä, käyneet halimassa ja leikkineet lääkäriä ja hoitaneet mua. Ollu oikeestaan ihan kiva päivä, vaikka kipeenä paskaa onkin.
Siis wau, ja mikähän apn lapsia vaivaa kun ei vauva ja 1v leiki lääkäriä ja hali aptä?
Vierailija kirjoitti:
No kuka käskee? Se kotiäidin marttyyrinviitta. Kun on sairaana ei tarvi ku huolehtia, että kukaan ei loukkaannu ja lapsilla on ruokaa. Oon itsekin kotona influenssassa ja raskaana ja mun kodin ja lastenhoito on sitä, että passitin miehen eilen illalla ostamaan lapsille kaupasta einesmakaronilaatikkoa ja hampurilaisia. Oon käyttänyt ne vessassa ja antanut lounaan ja välipalan, muuten en oo sängystä nossut, välillä huudellut että mitä te teette. Olohuoneessa on piirretyt pyörineet koko päivän ja itse oon katsonut makkarissa the crownia ja torkkunut. Lapset 3 ja 5.
Ensinnäkin. Joillakin meistä normaalilämpö ei ole 37, vaan 36. Jo 39 asteen kuume on silloin oikeasti kova, niin että pää halkee. Siinä voi olla tosissaan mahdotonta huolehtia lapsista.
Toiseksi. Jos ap on hoitovapaalla tai jollain vastaavalla, eikä kykene lapsia oman sairautensa vuoksi hoitamaan, hän voi käydä lääkärissä hakemassa saikkulapun miehelleen töihin vietäväksi, eli mies jää kotiin hoitamaan terveitä lapsia vaimon sairastumisen vuoksi.
Kokonaan eri asia on, hoitaako mies sittenkään kokonaan ne lapset vai "autteleeko vähän". Jos jälkimmäinen on oletus, niin ei kannata lähteä sinne päivystykseen odottelemaan ja kärvistelemään kenties tunneiksi pääkipuisena ja kuumeessa. Se vain pahentaa oloa.