Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lähestyä ihmistä somessa, joka ei tiedä olemassaolostani?

Vierailija
15.02.2018 |

Tilanne on se että olisin kiinnostunut ottamaan yhteyden erääseen henkilöön, mutta hän ei tiedä kuka olen eikä meillä ole yhteisiä tuttuja. Miten voisin siis edetä?

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tietysti, jos ko. henkilö ei ole tällä hetkellä ylipäätään kiinnostunut tutustumaan ihmisiin seurustelumielessä, mutta millä tavalla voi ensimmäisellä yhteydenotollaan tehdä vaikutuksen?

Ei kerta kaikkiaan mitenkään. Ainakaan vakavasti otettavasti.

Anna esimerkki, jolla voisi olla edes varteenotettava.

Nykypäivänä moni suhteista muodostuu Tinderin välityksellä, sekään ei ole vakavasti otettavaa ja vaan täynnä pinnallisia, typeriä ihmisiä? Ja kaikki muutkin treffipalstat.

Okei. Ero on se että molemmat ovat hakemassa seuraa noissa palveluissa, silloin voi riittääkin jo vaikka "moi" ihan aluksi. Nyt voit ottaa yhteyttä sillä tyylillä kuten se aiempi viesti tässä ketjussa ehdotti JA hyväksyä senkin, että esim. tämä hlö ei edes koskaan näe viestiäsi / halua vastata siihen mistä tahansa syystä.

Selvä. En vain tiedä, mikä ajankohta olisi sopiva. Tiedän nimittäin, että ko. henkilö on tällä hetkellä kiireinen mutta vapautuu joskus keväällä kenties.

Vierailija
82/101 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella siis olet kiinnostunut ihan tuntemattomasta ihmisestä?

Kyllä sinäkin varmaan olet joskus ollut kiinnostunut ihmisestä, jota et ennestään tunne. Ennenkuulumaton juttu?

No en kyllä rehellisesti sanottuna ole sitten esiteini-iän ihastusten. Ja on ihan mahdoton antaa mitään vinkkejä, jos et kerro mikä kiinnostuksen aiheutti. Ihan eri taktiikat jos kyseessä on joku insta-julkkis jonka perää kuolaat, kuin vaikka tunnettu poliitikko jonka neuvottelutaktiikat herättivät kiinnostuksesi.

Ei ole mikään instajulkkis. En tietenkään juurikaan tiedä tästä ihmisestä muuta kuin ulkonäön ja muutamia lauseita (kirjoituksia).

Olen 29-vuotias nainen ja saan aika usein tuntemattomilta yhteydenottoa, jossa kehutaan vaikkapa hymyä tai naamaa ja halutaan tutustua paremmin. En itse oikein tiedä, että mitä tutustumista siinä on, jos joku pitää minua nättinä. Mistä esim. puhuttaisiin? Kannattaa siis varmaan keskustelunavauksena ennemmin käyttää jotain, mitä henkilö on kirjoittanut tai tehnyt. Ilmaista jotenkin, että "vaikutat tosi kiinnostavalta tämän tekstin perusteella ja itse olen myös tehnyt näin ja näin asiaan liittyen." Yleensä parempi aloitus kuin kenenkään ulkonäön kommentointi, joka on aika pintapuolista ja monet nuoret naiset saavat näitä viestejä jatkuvasti.

En ole mies. Mutta en myöskään ajatellut kommentoida henkilön ulkonäköä. Kysymys kuuluukin, miten voin ottaa yhteyttä kun et oikeastaan tiedä ihmisestä mitään konkreettista?

En oikein tiedä. Eikö siis ole mitään sellaista aihetta, josta tiedät hänen kirjoittaneen tai olevan kiinnostunut?

Musiikista olisi ihan kiva keskustella, mutta musiikkimausta en ole ihan varma.

Tämän takia olisi niin paljon helpompaa keskustella livenä, mutta miksi ihmeessä joku hyppäisi saman tien täysin tuntemattoman ihmisen kanssa treffeille ja vieläpä kauas omasta asuinpaikastaan? Tilanne on lähes toivoton, mutta minkäs sitä kiinnostukselleen mahtaa.

En haluaisi jättää tätä tähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinäkin varmaan olet joskus ollut kiinnostunut ihmisestä, jota et ennestään tunne. Ennenkuulumaton juttu?

No en kyllä rehellisesti sanottuna ole sitten esiteini-iän ihastusten. Ja on ihan mahdoton antaa mitään vinkkejä, jos et kerro mikä kiinnostuksen aiheutti. Ihan eri taktiikat jos kyseessä on joku insta-julkkis jonka perää kuolaat, kuin vaikka tunnettu poliitikko jonka neuvottelutaktiikat herättivät kiinnostuksesi.

Ei ole mikään instajulkkis. En tietenkään juurikaan tiedä tästä ihmisestä muuta kuin ulkonäön ja muutamia lauseita (kirjoituksia).

Olen 29-vuotias nainen ja saan aika usein tuntemattomilta yhteydenottoa, jossa kehutaan vaikkapa hymyä tai naamaa ja halutaan tutustua paremmin. En itse oikein tiedä, että mitä tutustumista siinä on, jos joku pitää minua nättinä. Mistä esim. puhuttaisiin? Kannattaa siis varmaan keskustelunavauksena ennemmin käyttää jotain, mitä henkilö on kirjoittanut tai tehnyt. Ilmaista jotenkin, että "vaikutat tosi kiinnostavalta tämän tekstin perusteella ja itse olen myös tehnyt näin ja näin asiaan liittyen." Yleensä parempi aloitus kuin kenenkään ulkonäön kommentointi, joka on aika pintapuolista ja monet nuoret naiset saavat näitä viestejä jatkuvasti.

En ole mies. Mutta en myöskään ajatellut kommentoida henkilön ulkonäköä. Kysymys kuuluukin, miten voin ottaa yhteyttä kun et oikeastaan tiedä ihmisestä mitään konkreettista?

En oikein tiedä. Eikö siis ole mitään sellaista aihetta, josta tiedät hänen kirjoittaneen tai olevan kiinnostunut?

Tämän takia olisi niin paljon helpompaa keskustella livenä, mutta miksi ihmeessä joku hyppäisi saman tien täysin tuntemattoman ihmisen kanssa treffeille ja vieläpä kauas omasta asuinpaikastaan? Tilanne on lähes toivoton, mutta minkäs sitä kiinnostukselleen mahtaa.

Ymmärrän täysin. Olisiko sitten, että voisit kehua tyyliä tai jotain? Koska en ehkä itse ihan tiedä, että mistä muusta kuin ulkonäöstä voisit olla kiinnostunut näillä spekseillä, kun kerta tyyppi ei ole tuttu etkä tiedä mitään kiinnostuksenkohteita :) Yksi keino ehkä liittyä johonkin samaan ryhmään, johon hän Facebookissa kuuluisi?

Vierailija
84/101 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko niissä kuvissa ja kuvateksteissä mitään tarttumapintaa? Ympäristöä, nähtävyyksiä, eläimiä?

Vierailija
85/101 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka peukutatte aloitusta, olisi kiva jos myös vastaisitte, mikäli teiltä neuvoja löytyy.

Sinä, joka teit aloituksen, voisitko ihan vähän kiinnittää huomiota oikeinkirjoitukseen. "Somessa, joka ei tiedä olemassaolostani" tarkoittaa, että jokin sosiaalinen media ei tiedä olemassaolostasi.

Miten olisi vaikka "miten ottaa yhteyttä somessa ihmiseen, joka ei tiedä olemassaolostani?"

PS. Enpä itsekään välittäisi vastata äidinkieltään ymmärtämättömän ihmisen yhteydenottoihin.

Vierailija
86/101 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No otat yhteyttä ja selität asiasi. Ei se sen vaikeampaa ole.

Millä tavalla asian voi "selittää"? Kun kiinnostusmielessä olisin ottamassa yhteyden.

Selität tuon, mitä olet tänne selittänyt. Että moi, et tunne minua enkä minä tunne sinua, mutta vaikutat kiinnostavalta ihmiseltä ja haluaisin tutustua sinuun, jos vain tällainen lähestyminen ei tunnu liian kummalliselta. Ja voithan vähän perustella, että minkä asioiden vuoksi olet päätellyt hänen olevan tutustumisen arvoinen tyyppi.

Vierailija
87/101 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka peukutatte aloitusta, olisi kiva jos myös vastaisitte, mikäli teiltä neuvoja löytyy.

Sinä, joka teit aloituksen, voisitko ihan vähän kiinnittää huomiota oikeinkirjoitukseen. "Somessa, joka ei tiedä olemassaolostani" tarkoittaa, että jokin sosiaalinen media ei tiedä olemassaolostasi.

Miten olisi vaikka "miten ottaa yhteyttä somessa ihmiseen, joka ei tiedä olemassaolostani?"

PS. Enpä itsekään välittäisi vastata äidinkieltään ymmärtämättömän ihmisen yhteydenottoihin.

Yleensä olen tarkka oikeinkirjoituksen kanssa, nyt sattui virhe. Tästä minulle myös sanottiin jo useaan kertaan, joten en tarvinnut sitä sinulta.

Aina naurattaa nämä av:n kielipoliisit, jotka kuvittelevat keskustelupalstan olevan kaikille se paikka, jossa väläytellään kielitaitoaan ja oikeinkirjoitusta. Ehkä tämä paikka on sitä sinulle, kun et missään muussa paikassa pysty pätemään?

PS. Yksi virhe ei tee äidinkieltään ymmärtämättömäksi, eikä myöskään tarkoita sitä että tekisin virheitä keskustellessa muiden ihmisten kanssa. "Itsekään"? Kuka muu ei olisi kiinnostunut yhteydenotoista?

Vierailija
88/101 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin. Olisiko sitten, että voisit kehua tyyliä tai jotain? Koska en ehkä itse ihan tiedä, että mistä muusta kuin ulkonäöstä voisit olla kiinnostunut näillä spekseillä, kun kerta tyyppi ei ole tuttu etkä tiedä mitään kiinnostuksenkohteita :) Yksi keino ehkä liittyä johonkin samaan ryhmään, johon hän Facebookissa kuuluisi?

Kiitos kommentistasi. Mietin, että riittäisikö vain pelkkä kiinnostuksen ilmaiseminen? Ei mitään suurempia perusteluja sille, miksi.

Vierailija
89/101 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No otat yhteyttä ja selität asiasi. Ei se sen vaikeampaa ole.

Millä tavalla asian voi "selittää"? Kun kiinnostusmielessä olisin ottamassa yhteyden.

Selität tuon, mitä olet tänne selittänyt. Että moi, et tunne minua enkä minä tunne sinua, mutta vaikutat kiinnostavalta ihmiseltä ja haluaisin tutustua sinuun, jos vain tällainen lähestyminen ei tunnu liian kummalliselta. Ja voithan vähän perustella, että minkä asioiden vuoksi olet päätellyt hänen olevan tutustumisen arvoinen tyyppi.

Kiitos tästäkin. En haluaisi kovinkaan kierrellä ja selitellä, olisiko mitään napakkaa yhteydenottoa, joka ei olisi kovin pitkä? Missä tervehtisin (millä tavalla?) ja lyhyesti tulisi ilmi kiinnostus sekä joku sellainen, mihin voi helposti myös vastata?

Vierailija
90/101 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut onnistuneesti yhteyttä pariinkin eri henkilöön, jota en ole ennestään tuntenut. Yksikään ei ole paljastunut yhteydenotosta. Sen sijaan olemme kirjoitelleet ja osan kanssa tavanneetkin. Rohkeasti vain.

Kirjoita vaikka:

Moi xx. Emme tunne toisiamme, mutta eksyin Instagramiisi ja vaikutat kiinnostavalta ihmiseltä. Huomasin kuvasi, jossa kirjoitit xxx. Sitten joku kysymys siitä.

Kun laitat kysymyksen, on vastaajan helpompi tarttua vastaamaan. Ja sitten syntyy keskustelua.

Tsemppiä, ei se ole niin tavatonta.

Vierailija
91/101 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

*paljastunut=pahastunut

Vierailija
92/101 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ottanut onnistuneesti yhteyttä pariinkin eri henkilöön, jota en ole ennestään tuntenut. Yksikään ei ole paljastunut yhteydenotosta. Sen sijaan olemme kirjoitelleet ja osan kanssa tavanneetkin. Rohkeasti vain.

Kirjoita vaikka:

Moi xx. Emme tunne toisiamme, mutta eksyin Instagramiisi ja vaikutat kiinnostavalta ihmiseltä. Huomasin kuvasi, jossa kirjoitit xxx. Sitten joku kysymys siitä.

Kun laitat kysymyksen, on vastaajan helpompi tarttua vastaamaan. Ja sitten syntyy keskustelua.

Kiitos! Olisiko hyvä myös ilman tuota kysymystä, sillä ei ole oikeastaan mitään sellaista, mitä voisin kysyä. Enkä halua vaikuttaa liian uteliaalta.

Vierailija
93/101 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita vaikka:

Kiitos! Olisiko hyvä myös ilman tuota kysymystä, sillä ei ole oikeastaan mitään sellaista, mitä voisin kysyä. Enkä halua vaikuttaa liian uteliaalta.

Jos et kysy yhtään mitään jäät helposti ilman vastausta ollenkaan. Keksi siis joku kysymys joka liittyy vaikka niihin teksteihin. Ei mitään henkilökohtaista tai liian uteliasta

Vierailija
94/101 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka jaksaa vielä ruokkia trollia. Hehheh, aina kun joku antaa vastauksen tämä trolli vastaa vain jatkokysymyksillä tyyliin - mutta kun ihastus sitä ja tätä.

Vierailija
95/101 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaikuttaa stalkkerilta. Mä ihmettelisin. Eri asia olisi, jos teillä olis yhteinen tuttu, kaverin kaveri tms eli joku linkki.

Vierailija
96/101 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksisin jonkun nokkelan ja hauskan kommemtin johonkin tyypin some postaukseen.

Vierailija
97/101 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se vaikuta oudolta, jos yhtäkkiä vaan kommentoi jotain? En edes seuraa tätä henkilöä somessa.

Vierailija
98/101 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se vaikuta oudolta, jos yhtäkkiä vaan kommentoi jotain? En edes seuraa tätä henkilöä somessa.

No ei minusta. Osoitat kiinnostuneesi jostain hänen ajatuksesta. Mitä somella tekee jos ei noin ole sopivaa reagoida??

Vierailija
99/101 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vaikuttaa stalkkerilta. Mä ihmettelisin. Eri asia olisi, jos teillä olis yhteinen tuttu, kaverin kaveri tms eli joku linkki.

Tässä on kyllä sellainen yksi aasinsilta, jota kautta sain tietää kyseisestä henkilöstä. En kuitenkaan halua mainita asiaa ensimmäisessä viestissä.

Vierailija
100/101 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei minusta. Osoitat kiinnostuneesi jostain hänen ajatuksesta. Mitä somella tekee jos ei noin ole sopivaa reagoida??

Haluaisin vain ottaa yhteyden häneen, en esimerkiksi niin että kaikki tämän henkilön tutut näkisivät kommenttini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi