Miten lähestyä ihmistä somessa, joka ei tiedä olemassaolostani?
Tilanne on se että olisin kiinnostunut ottamaan yhteyden erääseen henkilöön, mutta hän ei tiedä kuka olen eikä meillä ole yhteisiä tuttuja. Miten voisin siis edetä?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita jotenkin, että olet tavannut hänet siellä ja siellä paikassa ja olisit kiinnostunut tutustumaan paremmin. Tuskin kukaan järkyttyy asiallisesta viestistä.
Ongelmana on kun en ole koskaan nähnyt häntä missääm, vaan bongannut ihan muuta kautta.
Ahaa. Annapa kun arvaan, hän on ns. julkkis.
Älä lähesty. Heitä ei voisi vähempää kiinnostaa aloitella suhdetta ventovieraiden kiilusilmäisten nuorten naisten kanssa.
Olen jo aiemmin vastannut tähän kysymykseen. Ei ole minkään sortin julkkis vaan tuikitavallinen ihminen.
Julkkisten kanssa luulisi myös olevan vaikeaa edes aloittaa keskustelua. Vai minkä tason julkkista oikein tarkoitit? Ja eikös näitä BB-Joneja nyt yleensä kiinnosta kuka tahansa hiustenpidennysnaikkonen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella siis olet kiinnostunut ihan tuntemattomasta ihmisestä?
Kyllä sinäkin varmaan olet joskus ollut kiinnostunut ihmisestä, jota et ennestään tunne. Ennenkuulumaton juttu?
No en kyllä rehellisesti sanottuna ole sitten esiteini-iän ihastusten. Ja on ihan mahdoton antaa mitään vinkkejä, jos et kerro mikä kiinnostuksen aiheutti. Ihan eri taktiikat jos kyseessä on joku insta-julkkis jonka perää kuolaat, kuin vaikka tunnettu poliitikko jonka neuvottelutaktiikat herättivät kiinnostuksesi.
Ei ole mikään instajulkkis. En tietenkään juurikaan tiedä tästä ihmisestä muuta kuin ulkonäön ja muutamia lauseita (kirjoituksia).
Olen 29-vuotias nainen ja saan aika usein tuntemattomilta yhteydenottoa, jossa kehutaan vaikkapa hymyä tai naamaa ja halutaan tutustua paremmin. En itse oikein tiedä, että mitä tutustumista siinä on, jos joku pitää minua nättinä. Mistä esim. puhuttaisiin? Kannattaa siis varmaan keskustelunavauksena ennemmin käyttää jotain, mitä henkilö on kirjoittanut tai tehnyt. Ilmaista jotenkin, että "vaikutat tosi kiinnostavalta tämän tekstin perusteella ja itse olen myös tehnyt näin ja näin asiaan liittyen." Yleensä parempi aloitus kuin kenenkään ulkonäön kommentointi, joka on aika pintapuolista ja monet nuoret naiset saavat näitä viestejä jatkuvasti.
Kuinka vanha siis olet ap? 12-14 vuotias ilmeisesti? Miksi et voi mennä juttelemaan hänelle? Mikä estää? Lopeta nyt ainakin henkilön stalkkaaminen heti, se on sairasta ja et tee sillä muuta kuin huonon vaikutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mikä viestissä 12 on sellaista, ettei kelpaa?
Kyllähän se oli ihan kelpo vastaus, sitä pitää vaan soveltaa ikäluokkaani sopivaksi. Ongelmallista on myös se, ettei tapaaminen saman tien ole mahdollista välimatkan vuoksi.
Miksi pitäisi olla tapaamassa heti? Voisi olla sinulle itsellesikin parempi ja turvallisempi ensin tutustua vastapuoleen viestittelemällä ja vaikka puhelimessa. Siinä samalla saat selville onko toinen todellisuudessa sellainen ihminen johon olet ihastunut, vai oletko luonut hänestä mielikuvan pelkkien kuvien ja satunnaisten some-kommenttien perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Miten some voi tietää tai olla tietämättä olemassaolostasi?
(joka-sana viittaa aina välittömästi edeltävään sanaan. Otsikkosi pitäisi siis olla: Miten lähestyä somessa ihmistä, joka ei tiedä jne.)
Joukkoistettu kyber-äly.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinäkin varmaan olet joskus ollut kiinnostunut ihmisestä, jota et ennestään tunne. Ennenkuulumaton juttu?
No en kyllä rehellisesti sanottuna ole sitten esiteini-iän ihastusten. Ja on ihan mahdoton antaa mitään vinkkejä, jos et kerro mikä kiinnostuksen aiheutti. Ihan eri taktiikat jos kyseessä on joku insta-julkkis jonka perää kuolaat, kuin vaikka tunnettu poliitikko jonka neuvottelutaktiikat herättivät kiinnostuksesi.
Ei ole mikään instajulkkis. En tietenkään juurikaan tiedä tästä ihmisestä muuta kuin ulkonäön ja muutamia lauseita (kirjoituksia).
Eli olet kiinnostunut pelkän ulkonäön perusteella. Riippuu ihan vastaanottajasta voiko tuota esittää mitenkään positiivisessa valossa. Esim itse pidän pelkän ulkonäön perusteella toisesta kiinnostuvia outoina, pinnallisina ja lapsellisina, joten ei ole olemassa sellaista keinoa joka toimisi. Jos taas kyseessä on toinen pinnallinen ihminen, pelkkä "hei kiinnostuin sinusta kun olet kaunis/komea, lähdepä joku päivä kahville" tms varmasti riittää jos oma ulkonäkösi kelpaa hänelle.
En oikeastaan pelkän ulkonäön, sillä tiedän henkilöstä jonkin verran juurikin internetin ansiosta.
Kommenttisi on jokseenkin tekopyhä. Suurin osa suhteista kuitenkin syntyy siitä, että kiinnostutaan ihmisestä ulkonäön perusteella, ja tutustuessa sitten kiinnostutaan vähän enemmän tai ei kiinnostuta persoonasta.
Koko ihminen siis kiinnostaa minua, vaikka en hänen luonteestaan paljoa tiedäkään.
Vierailija kirjoitti:
Hei X! Et tiedä kuka olen, mutta minä tiedän kuka sinä olet! Olen katsellut sinua kauan ja kaukaa ja haluan katsella sinua jatkossa läheltä ja kauuuuuan. Katselen sinua nytkin. Olen kiinnostunut katselemaan, mutta myös koskettelemaan. Melkein olen päässyt jo haistelemaankin. Jos kiinnostuksesi heräsi, niin voisimme tavata. Tiedän hyvä sivukadun, jossa on metsikköä kuitenkin lähellä. Urbaani kokemus yhdistettynä luontoon siis. Olen niin kiinnostunut. Voisimme siis kohta tavata. Voin olla aloitteellinen ja järjestää kohtaamisen myös yllärinä, jos vastauksesi viipyy. Näkemisiin, kuulumisiin... Lähietäisyyksiin.
T. Tarkkailija
Ahahah!! Tämä on hyvä, näin minäkin voisin laittaa, mutta ehdin laittaa jo aiemman!
Rakastumisin: Ritva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei X! Et tiedä kuka olen, mutta minä tiedän kuka sinä olet! Olen katsellut sinua kauan ja kaukaa ja haluan katsella sinua jatkossa läheltä ja kauuuuuan. Katselen sinua nytkin. Olen kiinnostunut katselemaan, mutta myös koskettelemaan. Melkein olen päässyt jo haistelemaankin. Jos kiinnostuksesi heräsi, niin voisimme tavata. Tiedän hyvä sivukadun, jossa on metsikköä kuitenkin lähellä. Urbaani kokemus yhdistettynä luontoon siis. Olen niin kiinnostunut. Voisimme siis kohta tavata. Voin olla aloitteellinen ja järjestää kohtaamisen myös yllärinä, jos vastauksesi viipyy. Näkemisiin, kuulumisiin... Lähietäisyyksiin.
T. Tarkkailija
Viestiesi perusteella kuvittelet, että ap on mies?
Viestiesi? Mitkä viestit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No otat yhteyttä ja selität asiasi. Ei se sen vaikeampaa ole.
Millä tavalla asian voi "selittää"? Kun kiinnostusmielessä olisin ottamassa yhteyden.
Missä vi*** kiinnostusmielessä? No, ihan samalla tavalla kun missä muussakin asiassa lähestyisit. Pitääkö rautalankasta vääntää. Sanot, että otit yhteyttä koska "kiinnostusmielessä" haluaisit tutustua.
Samalla tavalla teet kuin vaikka baarissa, kahvilassa, kadulla, tapahtumassa ihan missä vaan tutustuisit ihmiseen.
Miksi ihmiset peukuttavat tällaisen katkeran ihmisen viestejä, joka tulee purkamaan pahaa oloaan täysin vilpittömään ketjuun?
Miksi sinä luulet että tuo kommentoija on katkera ja että hänellä on paha olo? Minä tulkitsen että hän vain käytti sanaa vittu koska kenellä tahansa menisi kuppi nurin tuollaisen Ap:n kaltaisen jankkaajan kanssa.
Vittu tuossa asiakontekstissa siis vain painottaa että lopeta jankkaaminen ja tee itse niin kuin parhaimmaksi koet jos ei kerran muiden ohjeet kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mikä viestissä 12 on sellaista, ettei kelpaa?
Kyllähän se oli ihan kelpo vastaus, sitä pitää vaan soveltaa ikäluokkaani sopivaksi. Ongelmallista on myös se, ettei tapaaminen saman tien ole mahdollista välimatkan vuoksi.
Miksi pitäisi olla tapaamassa heti? Voisi olla sinulle itsellesikin parempi ja turvallisempi ensin tutustua vastapuoleen viestittelemällä ja vaikka puhelimessa. Siinä samalla saat selville onko toinen todellisuudessa sellainen ihminen johon olet ihastunut, vai oletko luonut hänestä mielikuvan pelkkien kuvien ja satunnaisten some-kommenttien perusteella.
Koen epämukavaksi netin välityksellä kommunikoinnin, ja se on seikka joka hankaloittaa tilannetta.
En ole varsinaisesti ihastunut, mutta kiinnostunut kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha siis olet ap? 12-14 vuotias ilmeisesti? Miksi et voi mennä juttelemaan hänelle? Mikä estää? Lopeta nyt ainakin henkilön stalkkaaminen heti, se on sairasta ja et tee sillä muuta kuin huonon vaikutuksen.
En ole tuon ikäinen, mutta ikäluokkaa 18-22.
Sitähän tässä ketjussa yritän hakea, että millä tavalla voisin aloittaa keskustelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 29-vuotias nainen ja saan aika usein tuntemattomilta yhteydenottoa, jossa kehutaan vaikkapa hymyä tai naamaa ja halutaan tutustua paremmin. En itse oikein tiedä, että mitä tutustumista siinä on, jos joku pitää minua nättinä. Mistä esim. puhuttaisiin? Kannattaa siis varmaan keskustelunavauksena ennemmin käyttää jotain, mitä henkilö on kirjoittanut tai tehnyt. Ilmaista jotenkin, että "vaikutat tosi kiinnostavalta tämän tekstin perusteella ja itse olen myös tehnyt näin ja näin asiaan liittyen." Yleensä parempi aloitus kuin kenenkään ulkonäön kommentointi, joka on aika pintapuolista ja monet nuoret naiset saavat näitä viestejä jatkuvasti.
En ole mies. Mutta en myöskään ajatellut kommentoida henkilön ulkonäköä. Kysymys kuuluukin, miten voin ottaa yhteyttä kun et oikeastaan tiedä ihmisestä mitään konkreettista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Tarkkailija
Millä perusteella tuo vastaus sopii vain miehelle? Creepy = creepy sukupuolesta riippumatta.
Kyseisen henkilön aiemmassa viestissä puhutaan pikkareista jne., joten siitä päättelin että luulee olevan mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän tässä ketjussa yritän hakea, että millä tavalla voisin aloittaa keskustelun.
Kysy äiteeltä jos ei raksuta omassa päässä isot rattaat yhtään. Hoitaako sinun elämässäsi kaikki asiat joku muu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No otat yhteyttä ja selität asiasi. Ei se sen vaikeampaa ole.
Millä tavalla asian voi "selittää"? Kun kiinnostusmielessä olisin ottamassa yhteyden.
Missä vi*** kiinnostusmielessä? No, ihan samalla tavalla kun missä muussakin asiassa lähestyisit. Pitääkö rautalankasta vääntää. Sanot, että otit yhteyttä koska "kiinnostusmielessä" haluaisit tutustua.
Samalla tavalla teet kuin vaikka baarissa, kahvilassa, kadulla, tapahtumassa ihan missä vaan tutustuisit ihmiseen.
Miksi ihmiset peukuttavat tällaisen katkeran ihmisen viestejä, joka tulee purkamaan pahaa oloaan täysin vilpittömään ketjuun?
Miksi sinä luulet että tuo kommentoija on katkera ja että hänellä on paha olo? Minä tulkitsen että hän vain käytti sanaa vittu koska kenellä tahansa menisi kuppi nurin tuollaisen Ap:n kaltaisen jankkaajan kanssa.
Vittu tuossa asiakontekstissa siis vain painottaa että lopeta jankkaaminen ja tee itse niin kuin parhaimmaksi koet jos ei kerran muiden ohjeet kelpaa.
Siellä toinen purkautuja. En minä millään tavalla jankannut, vaan esitin asiallisia kysymyksiä ja jatkokysymyksiä, miten voisin asiassa edetä. Jos kokee sen ahdistavaksi, voi poistua ketjusta.
Ei elämäänsä tyytyväinen ihminen tule nimittelemään muita ihmisiä, jotka eivät ole millään tavalla kohdistaneet tähän vihaa, autistiksi tai muuksi sellaiseksi. Se on asiatonta käytöstä ja jos pidät sitä normaalina, se kertoo sinusta yhtä paljon kuin tuosta jota puolustat.
Muiden ohjeet myös kelpaavat, mutta koska muut eivät voi tarkkaa tilannetta tietää, esitin jatkokysymyksiä, miten toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy äiteeltä jos ei raksuta omassa päässä isot rattaat yhtään. Hoitaako sinun elämässäsi kaikki asiat joku muu?
Hyvä ystävä, olet keskustelupalstalla. Täällä ihmiset kyselevät neuvoa eri asioihin. Miksi minun aloitukseni kysymys on sinulta jotenkin pois? Ja miksi tämän asian perusteella oletat, etten osaa MITÄÄN?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Tarkkailija
Viestiesi? Mitkä viestit?
Tässä ketjussa tuom kirjoittamat viestit.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse lähestyä mitenkään.
Tarkoitus kuitenkin olisi. Mikä erityinen syy on sille, miksi ei tarvitsisi lähestyä?
No kysyt asiallisesti että kiinnostaako tutustua. Sellainen vinkki vaan, että jos vastaus on ei niin peräänny saman tien äläkä jää jankkaamaan. Minua on lähestytty noin, en pistänyt alkuperäistä viestiä pahakseni mutta kun tyyppi ei uskonut ettei kiinnosta ja jatkoi vaan pommittamista niin siitä tuli kyllä todella epämukava olo.