Miten lähestyä ihmistä somessa, joka ei tiedä olemassaolostani?
Tilanne on se että olisin kiinnostunut ottamaan yhteyden erääseen henkilöön, mutta hän ei tiedä kuka olen eikä meillä ole yhteisiä tuttuja. Miten voisin siis edetä?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
No kysyt asiallisesti että kiinnostaako tutustua. Sellainen vinkki vaan, että jos vastaus on ei niin peräänny saman tien äläkä jää jankkaamaan. Minua on lähestytty noin, en pistänyt alkuperäistä viestiä pahakseni mutta kun tyyppi ei uskonut ettei kiinnosta ja jatkoi vaan pommittamista niin siitä tuli kyllä todella epämukava olo.
Millä tavalla sitten kannattaa olla yhteydessä, että vastaus ei olisi heti ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha siis olet ap? 12-14 vuotias ilmeisesti? Miksi et voi mennä juttelemaan hänelle? Mikä estää? Lopeta nyt ainakin henkilön stalkkaaminen heti, se on sairasta ja et tee sillä muuta kuin huonon vaikutuksen.
En ole tuon ikäinen, mutta ikäluokkaa 18-22.
Sitähän tässä ketjussa yritän hakea, että millä tavalla voisin aloittaa keskustelun.
Kysy äiteeltä jos ei raksuta omassa päässä isot rattaat yhtään. Hoitaako sinun elämässäsi kaikki asiat joku muu?
Hyvä ystävä, olet keskustelupalstalla. Täällä ihmiset kyselevät neuvoa eri asioihin. Miksi minun aloitukseni kysymys on sinulta jotenkin pois? Ja miksi tämän asian perusteella oletat, etten osaa MITÄÄN?
Miksi ihmeessä oletat että kommentoija olettaa sinun olevan neuvoton? Tuossahan esitettiin vain hypoteettinen kysymys hieman sarkastisesti.
Johtuisiko nuiva suhtautumisesi siitä että itse oletat vähän kaikkea mitä sattuu. Mieti nyt.. aikuinen ihminen kyselee netissä miten jutella jollekulle. Ei ihme että koko ketju täynnä ironiaa kun aiheo on jo niin utopinen.
Ymmärrän tietysti, jos ko. henkilö ei ole tällä hetkellä ylipäätään kiinnostunut tutustumaan ihmisiin seurustelumielessä, mutta millä tavalla voi ensimmäisellä yhteydenotollaan tehdä vaikutuksen?
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse lähestyä mitenkään.
Olen samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha siis olet ap? 12-14 vuotias ilmeisesti? Miksi et voi mennä juttelemaan hänelle? Mikä estää? Lopeta nyt ainakin henkilön stalkkaaminen heti, se on sairasta ja et tee sillä muuta kuin huonon vaikutuksen.
En ole tuon ikäinen, mutta ikäluokkaa 18-22.
Sitähän tässä ketjussa yritän hakea, että millä tavalla voisin aloittaa keskustelun.
Kysy äiteeltä jos ei raksuta omassa päässä isot rattaat yhtään. Hoitaako sinun elämässäsi kaikki asiat joku muu?
Hyvä ystävä, olet keskustelupalstalla. Täällä ihmiset kyselevät neuvoa eri asioihin. Miksi minun aloitukseni kysymys on sinulta jotenkin pois? Ja miksi tämän asian perusteella oletat, etten osaa MITÄÄN?
Miksi ihmeessä oletat että kommentoija olettaa sinun olevan neuvoton? Tuossahan esitettiin vain hypoteettinen kysymys hieman sarkastisesti.
Johtuisiko nuiva suhtautumisesi siitä että itse oletat vähän kaikkea mitä sattuu. Mieti nyt.. aikuinen ihminen kyselee netissä miten jutella jollekulle. Ei ihme että koko ketju täynnä ironiaa kun aiheo on jo niin utopinen.
Mistä tiedät, että olen aikuinen sanan varsinaisessa merkityksessä? Minulla ei ole juurikaan kokemusta muiden ihmisten lähestymisestä kiinnostusmielessä, siksi kyselen.
Tilanne on minulle uusi, joten päätin hakea neuvoa ulkopuolisilta ihmisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä.
Tilanne ei kuitenkaan koske teitä, joten ette voi sanoa kenenkään puolesta, ettei tarvitse ottaa yhteyttä.
Ja miksi EI tarvitsisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei X! Et tiedä kuka olen, mutta minä tiedän kuka sinä olet! Olen katsellut sinua kauan ja kaukaa ja haluan katsella sinua jatkossa läheltä ja kauuuuuan. Katselen sinua nytkin. Olen kiinnostunut katselemaan, mutta myös koskettelemaan. Melkein olen päässyt jo haistelemaankin. Jos kiinnostuksesi heräsi, niin voisimme tavata. Tiedän hyvä sivukadun, jossa on metsikköä kuitenkin lähellä. Urbaani kokemus yhdistettynä luontoon siis. Olen niin kiinnostunut. Voisimme siis kohta tavata. Voin olla aloitteellinen ja järjestää kohtaamisen myös yllärinä, jos vastauksesi viipyy. Näkemisiin, kuulumisiin... Lähietäisyyksiin.
T. Tarkkailija
Viestiesi perusteella kuvittelet, että ap on mies?
Millä perusteella tuo vastaus sopii vain miehelle? Creepy = creepy sukupuolesta riippumatta.
Kyseisen henkilön aiemmassa viestissä puhutaan pikkareista jne., joten siitä päättelin että luulee olevan mies.
"Kyseisen henkilön"? Taitaa olla monta eri henkilöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä.
Kolmas samaa mieltä oleva.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tietysti, jos ko. henkilö ei ole tällä hetkellä ylipäätään kiinnostunut tutustumaan ihmisiin seurustelumielessä, mutta millä tavalla voi ensimmäisellä yhteydenotollaan tehdä vaikutuksen?
Ei kerta kaikkiaan mitenkään. Ainakaan vakavasti otettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei X! Et tiedä kuka olen, mutta minä tiedän kuka sinä olet! Olen katsellut sinua kauan ja kaukaa ja haluan katsella sinua jatkossa läheltä ja kauuuuuan. Katselen sinua nytkin. Olen kiinnostunut katselemaan, mutta myös koskettelemaan. Melkein olen päässyt jo haistelemaankin. Jos kiinnostuksesi heräsi, niin voisimme tavata. Tiedän hyvä sivukadun, jossa on metsikköä kuitenkin lähellä. Urbaani kokemus yhdistettynä luontoon siis. Olen niin kiinnostunut. Voisimme siis kohta tavata. Voin olla aloitteellinen ja järjestää kohtaamisen myös yllärinä, jos vastauksesi viipyy. Näkemisiin, kuulumisiin... Lähietäisyyksiin.
T. Tarkkailija
Viestiesi perusteella kuvittelet, että ap on mies?
Millä perusteella tuo vastaus sopii vain miehelle? Creepy = creepy sukupuolesta riippumatta.
Kyseisen henkilön aiemmassa viestissä puhutaan pikkareista jne., joten siitä päättelin että luulee olevan mies.
"Kyseisen henkilön"? Taitaa olla monta eri henkilöä.
Viestit ainakin alkoivat ihan samalla tavalla, ja sävy oli sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä.
Kolmas samaa mieltä oleva.
Mihin pyrit tällä? Sinä et ole kohdehenkilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna esimerkki, jolla voisi olla edes varteenotettava.
Nykypäivänä moni suhteista muodostuu Tinderin välityksellä, sekään ei ole vakavasti otettavaa ja vaan täynnä pinnallisia, typeriä ihmisiä? Ja kaikki muutkin treffipalstat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitollinen olisin asiallisesta vastauksesta, joka veisi minua eteenpäin.
Sinulle on jo annettu ihan asiallisia vastauksia. Älä jaksa jankuttaa päivänselvää asiaa. Onko sinulla kenties autismi tai joku muu neurologinen häiriö kun tutusminen ihmiseen tuntuu olevan sulle kuin jotain rakettitiedettä.
Mene pliis pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No otat yhteyttä ja selität asiasi. Ei se sen vaikeampaa ole.
Millä tavalla asian voi "selittää"? Kun kiinnostusmielessä olisin ottamassa yhteyden.
Missä vi*** kiinnostusmielessä? No, ihan samalla tavalla kun missä muussakin asiassa lähestyisit. Pitääkö rautalankasta vääntää. Sanot, että otit yhteyttä koska "kiinnostusmielessä" haluaisit tutustua.
Samalla tavalla teet kuin vaikka baarissa, kahvilassa, kadulla, tapahtumassa ihan missä vaan tutustuisit ihmiseen.
Miksi ihmiset peukuttavat tällaisen katkeran ihmisen viestejä, joka tulee purkamaan pahaa oloaan täysin vilpittömään ketjuun?
Koska ne on itsekin sellaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitollinen olisin asiallisesta vastauksesta, joka veisi minua eteenpäin.
Sinulle on jo annettu ihan asiallisia vastauksia. Älä jaksa jankuttaa päivänselvää asiaa. Onko sinulla kenties autismi tai joku muu neurologinen häiriö kun tutusminen ihmiseen tuntuu olevan sulle kuin jotain rakettitiedettä.
Mene pliis pois.
Tuo ei ollut ap.
Täällä aiemmin ehdotettiin, että tarttuisit johonkin hänen kirjoittamaansa viestiin, ja kommentoisit sitä jotenkin.
Voisit ehkä esittää lisäkysymyksiä, kertoa oman mielipiteesi, tuoda uutta näkökulmaa jne.
Ulkonäköä ei tosiaan kannata kommentoida ensimmäiseksi. Se antaa pinnallisen vaikutuksen.
Minkä tyyppisiä hänen kirjoituksensa ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna esimerkki, jolla voisi olla edes varteenotettava.
Nykypäivänä moni suhteista muodostuu Tinderin välityksellä, sekään ei ole vakavasti otettavaa ja vaan täynnä pinnallisia, typeriä ihmisiä? Ja kaikki muutkin treffipalstat.
Okei. Ero on se että molemmat ovat hakemassa seuraa noissa palveluissa, silloin voi riittääkin jo vaikka "moi" ihan aluksi. Nyt voit ottaa yhteyttä sillä tyylillä kuten se aiempi viesti tässä ketjussa ehdotti JA hyväksyä senkin, että esim. tämä hlö ei edes koskaan näe viestiäsi / halua vastata siihen mistä tahansa syystä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä aiemmin ehdotettiin, että tarttuisit johonkin hänen kirjoittamaansa viestiin, ja kommentoisit sitä jotenkin.
Voisit ehkä esittää lisäkysymyksiä, kertoa oman mielipiteesi, tuoda uutta näkökulmaa jne.
Ulkonäköä ei tosiaan kannata kommentoida ensimmäiseksi. Se antaa pinnallisen vaikutuksen.
Minkä tyyppisiä hänen kirjoituksensa ovat?
Sori, en ollut tarpeeksi selkeä. Ei siis ole mitään varsinaisia kirjotuksia, vain kuvatekstejä ja kommentteja kuvissa.
Tämä on hankalaa! Ja en missään nimessä koskaan lähtisi sillä linjalla liikkeelle että kommentoisin ulkonäköä, vaikka se minua miellyttäisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella siis olet kiinnostunut ihan tuntemattomasta ihmisestä?
Kyllä sinäkin varmaan olet joskus ollut kiinnostunut ihmisestä, jota et ennestään tunne. Ennenkuulumaton juttu?
No en kyllä rehellisesti sanottuna ole sitten esiteini-iän ihastusten. Ja on ihan mahdoton antaa mitään vinkkejä, jos et kerro mikä kiinnostuksen aiheutti. Ihan eri taktiikat jos kyseessä on joku insta-julkkis jonka perää kuolaat, kuin vaikka tunnettu poliitikko jonka neuvottelutaktiikat herättivät kiinnostuksesi.
Ei ole mikään instajulkkis. En tietenkään juurikaan tiedä tästä ihmisestä muuta kuin ulkonäön ja muutamia lauseita (kirjoituksia).
Olen 29-vuotias nainen ja saan aika usein tuntemattomilta yhteydenottoa, jossa kehutaan vaikkapa hymyä tai naamaa ja halutaan tutustua paremmin. En itse oikein tiedä, että mitä tutustumista siinä on, jos joku pitää minua nättinä. Mistä esim. puhuttaisiin? Kannattaa siis varmaan keskustelunavauksena ennemmin käyttää jotain, mitä henkilö on kirjoittanut tai tehnyt. Ilmaista jotenkin, että "vaikutat tosi kiinnostavalta tämän tekstin perusteella ja itse olen myös tehnyt näin ja näin asiaan liittyen." Yleensä parempi aloitus kuin kenenkään ulkonäön kommentointi, joka on aika pintapuolista ja monet nuoret naiset saavat näitä viestejä jatkuvasti.
En ole mies. Mutta en myöskään ajatellut kommentoida henkilön ulkonäköä. Kysymys kuuluukin, miten voin ottaa yhteyttä kun et oikeastaan tiedä ihmisestä mitään konkreettista?
En oikein tiedä. Eikö siis ole mitään sellaista aihetta, josta tiedät hänen kirjoittaneen tai olevan kiinnostunut?
Kysymys sinulle: millä tavalla olet ottanut yhteyden kiinnostuksen kohteisiisi?