Ylen työttömyysilta
Meinaatteko katsoa? Itse haluaisin jättää väliin, kun valtaosa puheenvuoroista on varmaan kuitenkin niin ärsyttävän typeriä, mutta pelkään sortuvani.
Tiedättekö, ketä on paikalla? Toivoisin, että työttömiä edustaisi se vantaalainen nainen, joka oli taannoin jossakin ajankohtaisohjelmassa. En muista nimeä, mutta oli harvinaisen selväjärkinen ihminen, eikä kaivannut kursseja ja apuja te-toimistolta.
Kommentit (299)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sana kirjoitti:
Minua nauratti tosi paljon tuo kissoilla perusteleminen...
Kissathan voi pakata mukaan. Kissa tuskin edes huomaisi muuttoa. Ja tietysti samoin esim. yksihuoltajavanhempi voi muuttaa lasten kanssa; päiväkoteja ja kouluja on käytännössä kaikilla paikkakunnilla Suomessa.
Suurempi ongelma olisi, jos joutuisi jättämään vanhalle paikkakunnalle tärkeitä ja läheisiä ihmissuhteita kuten tietysti aviopuolison, mutta myös ystävät, vanhemmat tms.
Naura vaan. Kyllä sinullekin ihmiset nauravat tällä palstalla ja paljon.
Kissa ei ole mikään ESINE!
Kaikki kissat eivät pärjää missä vaan. Koko ikänsä paljon ulkona saanut, vanha kissa, ei vaan voi muuttaa mihinkään kerrostaloyksiöön
Sitä paitsi on todella kiven alla asunnot joihin kissan saa edes ottaa.
Naurakaa vaan, mutta idiootteja olette.
Käsitin että asuu Turussa, kaupungissa siis.
On mullakin lemmikkejä mutta miksi en voisi muuttaa jos haluan, kulkeehan lemmikit muutenkin paljon mukana.
On totta että muuttaminen on mahdollista. Muttei kaikille, ja ei ihan niin yksinkertaista mitä ihmiset luulee.
Katsokaas muuten naurajat vähän vuokraasuntoilmoituksia. Kuinka moneen saa ottaa lemmikin?
Naurakaa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sana kirjoitti:
Kissathan voi pakata mukaan. Kissa tuskin edes huomaisi muuttoa. Ja tietysti samoin esim. yksihuoltajavanhempi voi muuttaa lasten kanssa; päiväkoteja ja kouluja on käytännössä kaikilla paikkakunnilla Suomessa.
Suurempi ongelma olisi, jos joutuisi jättämään vanhalle paikkakunnalle tärkeitä ja läheisiä ihmissuhteita kuten tietysti aviopuolison, mutta myös ystävät, vanhemmat tms.
Kaikki kissat eivät pärjää missä vaan. Koko ikänsä paljon ulkona saanut, vanha kissa, ei vaan voi muuttaa mihinkään kerrostaloyksiöön
Käsitin että asuu Turussa, kaupungissa siis.
On mullakin lemmikkejä mutta miksi en voisi muuttaa jos haluan, kulkeehan lemmikit muutenkin paljon mukana.
Voi turussakin olla muutakin asumismuotoa kuin neukkukuutiot. Mutta oleellista ei ole missä hän asuu.
Minkä alan yrittäjä tuo on kun neljä työntekijää määräaikaisella sopparilla ja kaikki palkkatuella? Olen luullut, että voi olla max yks työntekijä palkkatuella. En kyllä halua tukea/ käyttää palveluja ko yrittäjän firmasta.
Tuliko tässä esille sitä, miksi työnantajat ei palkkaa työttömiä?
Olin itse työhaastattelussa, takana 20 vuoden työhistoria. Haastattelussa korostui se, mitä olen tehnyt viimeiset 4 kk työttömänä. Tuo lyhyt ajanjakso tuntui leimaavan ihan kaikkea, aivan kuin olisin tässä ajassa unohtanut miten töitä tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Mikä kissahullu täällä raivoaa. Tosiasia nyt on, että kissa ei ole este muutolle ja sillä selvä. Este voi taas olla perhe, esim. puolisoa ei vaan voi napata kainaloon ja lähteä koska puolisolla voi olla työ. Este voi myös olla ystävät ja muut läheiset, joita ei saa otettua mukaan. Sen kissan saa.
Terv. Koiran omistaja, jolle koira on kuin lapsi
En ole hullu. Olen perustellut asiani. Sinä et. Joten pää kiinni!
Vierailija kirjoitti:
Tuo tuettu työ on ongelma, ja monet yrittäjät käyttää sitä räikeästi hyväkseen. Aina uusi entisen tilalle (palkkatuki) tai teetetään ilmaista työtä lupaillen turhaan että saa oikean työpaikan joskus.
Mikä oli todistettavaa!
Lainaan tässä siis omaa kommenttiani.
Tässä ohjelmassa esiintyvällä yrittäjällä KAIKKI määräaikaisia tukityöllistettyjä.
Olis ottaneet kunnolla ihmisiä työllistävän ja oikeasti palkkaavan yrittäjän tuonne keskustelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä kissahullu täällä raivoaa. Tosiasia nyt on, että kissa ei ole este muutolle ja sillä selvä. Este voi taas olla perhe, esim. puolisoa ei vaan voi napata kainaloon ja lähteä koska puolisolla voi olla työ. Este voi myös olla ystävät ja muut läheiset, joita ei saa otettua mukaan. Sen kissan saa.
Terv. Koiran omistaja, jolle koira on kuin lapsi
Lue ne viestit äläkä hauku ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Sana kirjoitti:
Siinä olet kyllä oikeassa, että ulkokissan totuttaminen sisäkissaksi voi olla vähän vaikeampi asia. Mainitsiko tuo Taimi siis, että hänellä on ulkokissoja?
Mistä päättelet muuten, että ihmiset nauravat minulle paljon tällä palstalla? Itse en nimittäin ole sellaista havainnut. En tietysti väitä, ettei niin voisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Minkä alan yrittäjä tuo on kun neljä työntekijää määräaikaisella sopparilla ja kaikki palkkatuella? Olen luullut, että voi olla max yks työntekijä palkkatuella. En kyllä halua tukea/ käyttää palveluja ko yrittäjän firmasta.
Vierailija kirjoitti:
Muaki kiinnostaa. Nimi menny ohi, voisko joku kaivaa taloustiedot?
Vierailija kirjoitti:
Tuliko tässä esille sitä, miksi työnantajat ei palkkaa työttömiä?
Olin itse työhaastattelussa, takana 20 vuoden työhistoria. Haastattelussa korostui se, mitä olen tehnyt viimeiset 4 kk työttömänä. Tuo lyhyt ajanjakso tuntui leimaavan ihan kaikkea, aivan kuin olisin tässä ajassa unohtanut miten töitä tehdään.
Heheh, itse olen ollut kuusi vuotta sitten viimeksi töissä puhelinmyyjänä, tai siis yritin huijata ihmisiä tilaamaan epäedullisen sähkösopimuksen, en ollut tarpeeksi hyvä valehtelija joten sain potkut. Sen jälkeen olen ollut mm psykoosissa. Ongelma siis vain ja ainoastaan että asun väärällä paikkakunnalla, ohjelman mukaan.. työmarkkinatuella elän.
Sana kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sana kirjoitti:
Siinä olet kyllä oikeassa, että ulkokissan totuttaminen sisäkissaksi voi olla vähän vaikeampi asia. Mainitsiko tuo Taimi siis, että hänellä on ulkokissoja?
Mistä päättelet muuten, että ihmiset nauravat minulle paljon tällä palstalla? Itse en nimittäin ole sellaista havainnut. En tietysti väitä, ettei niin voisi olla.
Ei sillä ole nyt väliä miten taimin kissa asuu. Vaan sillä että ihmiset eivät ymmärrä A: Vuokra-asuntoja ei ole pilvinpimein muutenkaan, saati sitten lemminkin omistajille. B: Kissa ei ole esine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaksi kissaa Turussa, muuttaminen on vaikeaa 😂😂😂
Mitä naurat?
Sitä että ihminen pokkana vastaa noin, kun kysytään voisiko muuttaa työn perässä.
Aivan typerä vastaus, tuo toinen sentään vastasi että perhe ja sosiaalinen elämä on Tampereella. Muuttaminen olisi haasteellista.No et perustellut vieläkään mikä siinä nauratti. Sekö että kissa ei ole yhtään mitään?
Joillekin ihmisille oma lemmikki on läheisempi kuin yksikään ihminen.
No vaikka olisi kuinka läheinen niin ei se kissa muuttoa vaikeuta. Kissa ei käy koulussa eikä töissä joten senkun vaan ottaa mukaan.
-ohis
Aika ihmeellinen väite. Jo eloton omaisuus vaikeuttaa muuttoa aika paljon! Helppo oli opiskelijana muuttaa pois kalustetusta kämpästä vrt. kun muutin muutaman työvuoden jälkeen kaksiosta. Se on helppo huudella. Kuinkas monta muuttoa on takana?
Vierailija kirjoitti:
Niitä saa olla vaikka sata.
On sivusta nähty, miten entinen lähtee heti kun tuki loppuu ja uusi tilalle. Ja paristakymmenestä ehkä 2 vakkaria jotka jatkuvasti perehdyttää noita uusia jotka tulee ja menee, ketään ei ikinä palkata.
Aika turha ilta oli, mitä ihmisiäkin siellä oli katsomossa, kun vain kaksi pääsi ääneen.
En oikein tajunnut koko iltaa, kokoomuslaiset yrittäjät lässyttivät taas sitä jargoniaan, joku blondi yrittäjä akka jolla on varmaan pelkkiä orjatyöläisiä, kertoi miten pitää olla asennetta kun hänellä on töissä ja raskasta fyysistä työtä tekemässä..
Miksei kukaan kysynyt mitään niiltä yrittäjiltä ja lindströmiltä orjatyövoiman käytöstä. Käytän tätä sanaa, koska on kuvaavampi kuin ne hienot termit joita nämä viranomaiset käyttävät ihmisten hyväksikäytöstä. Olen varma että se sinipukunen yrittäjien edusyaja ja se blondinainen metsästävät työkkäristä orjatyövoimaa itselleen, ja puoltavat siksi aktiivimallia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tuo tekijät tekemättömän työn äärelle"
Jep, ilmaiseksi.
Siis maksu toki otetaan mutta työntekijöille ei makseta.
Kuusi Oy vissiin joku tällanen missä on kaverille keksitty suhmuroida valtion rahoja.
kyllä hyvin huomasi yrittäjien edustajien motiivit ja moraalin.... ei haluta maksaa palkkaa...
kuvottavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä saa olla vaikka sata.
On sivusta nähty, miten entinen lähtee heti kun tuki loppuu ja uusi tilalle. Ja paristakymmenestä ehkä 2 vakkaria jotka jatkuvasti perehdyttää noita uusia jotka tulee ja menee, ketään ei ikinä palkata.
Tämä Saija Haavisto http://kuusioy.fi/blog/tag/saija-haavisto/ oli todella oudon oloinen ihminen, ja en tiedä onko siinä firmassakaan oikein mitään järkeä, mutta palkkatuki on ehdottoman hyvä asia, siinä ei ole mitään huonoa asiaa.
Mitä sitten vaikka palkkatuella ei saisi olla kuin vuoden aina yksi työtön kerrallaan, se tarkoittaa sitä että se yksi työtön saa normaalia palkkaa, eläkekertymää ym. työllisen edut, sen vuoden ajan, itsetunto ja ammattitaito nousee takaisin työttömyyttä edeltävälle tasolle tai jopa sen yli.
Miksi siitä itketään että se yksi työtön ei saakaan vakityötä vaikka kymmeneksi vuodeksi? Miksi se vuosi ei riitä? Kyllä sen vuoden aikana voi etsiä töitä muualta kun tietää että tässä on nyt vuoden määräaikainen menossa, työssäolevana on huomattavasti helpompi löytää muualta palkkatöitä. Kun kymmenen vuoden aikana kymmenen työtöntä saa tilaisuuden olla vuoden töissä, on hyöty kymmenkertainen siihen nähden että yksi työtön saisi töitä kymmeneksi vuodeksi.
Silloin tulisi esiin, että on aiheutettu tarkoituksella työttömyyttä, juuri korkeakoulutetuille.