Ylen työttömyysilta
Meinaatteko katsoa? Itse haluaisin jättää väliin, kun valtaosa puheenvuoroista on varmaan kuitenkin niin ärsyttävän typeriä, mutta pelkään sortuvani.
Tiedättekö, ketä on paikalla? Toivoisin, että työttömiä edustaisi se vantaalainen nainen, joka oli taannoin jossakin ajankohtaisohjelmassa. En muista nimeä, mutta oli harvinaisen selväjärkinen ihminen, eikä kaivannut kursseja ja apuja te-toimistolta.
Kommentit (299)
Vastatkaa paskahousut mikä kissajutussa naurattaa?
Filatov toi juuri oleellisen asian esiin: Aikoinaan Ruotsiin muuttaneilla oli tiedossa PYSYVÄ työpaikka, nyt jos Suomessa muuttaa työn perässä, ei pysyvyydestä ole usein mitään takeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaksi kissaa Turussa, muuttaminen on vaikeaa 😂😂😂
Mitä naurat?
Sitä että ihminen pokkana vastaa noin, kun kysytään voisiko muuttaa työn perässä.
Aivan typerä vastaus, tuo toinen sentään vastasi että perhe ja sosiaalinen elämä on Tampereella. Muuttaminen olisi haasteellista.
Vierailija kirjoitti:
Mees vaikka nukkumaan.
Tuota, tunnen lemmikkien omistajia,.jotka ovat muuttaneet montakin kertaa. Kissa koriin ja kori uuteen kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan se, ettei kissojen omistaminen juuri sitä muuttamista ihan hirveästi vaikeuta.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Työttömän pitää viedä kissansa piikille, että voi muuttaa pätkätyön perässä vaikka Lappiin. Totta kai.
Mä kyllä ajattelin vähän pehmpeämpiä keinoja, esim. laittaa kissat kulketuslaatikkoon ja ottaa mukaan.
Tuo EK:n Oksala vielä menettelee mutta tuon Suomen Yrittäjien ekonomistin sokea usko markkinavoimiin kyllä jotenkin puistattaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo EK:n Oksala vielä menettelee mutta tuon Suomen Yrittäjien ekonomistin sokea usko markkinavoimiin kyllä jotenkin puistattaa.
Enemmän pelottaa se asenne että joku tosissaan kuvittelee että yhteiskunta voi tehdä parempaa työtä kontrolloimalla itse jokaista henkilöä ja kaikkia yksityiskohtia.
Vierailija kirjoitti:
No hän oli kuitenkin muuttanut 30 kertaa elämänsä aikana, että ehkä on osuutensa tehnyt. Ja asuu kuitenkin Turussa, ei missään Tohmajärvellä. Etsii vakituista (tai pidempää) työsuhdetta ravintola-alalta ikuisen silpun ja keikan sijaan. Ymmärrän ihan hyvin. Tekee kuitenkin keikkaa työttömyytensä ohessa.
Tietty olis kannattanu olla hiljaa kissoista.
No miksi tässä saivarrellaan 0-tuntisoppareista?
Nollasopparilaisethan on jo töissä, niin meillä ainakin, joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Tuota, tunnen lemmikkien omistajia,.jotka ovat muuttaneet montakin kertaa. Kissa koriin ja kori uuteen kotiin.
No tosta oli nyt kommenttiin poimittu vaan noi kissat. Pointti oli, että hän oli muuttanut tyyliin 30 kertaa ja halusi vihdoin asettua aloilleen, kodin, ei kämppää. Ja siellä oli ne kissat.
Nollasopparilla EI OLE RISKIÄ TULOJEN MENETTÄMISESTÄ.
Saa aina vähintään työttömyyskorvauksen, soviteltu päiväraha.
Vierailija kirjoitti:
Nollasopparilla EI OLE RISKIÄ TULOJEN MENETTÄMISESTÄ.
Saa aina vähintään työttömyyskorvauksen, soviteltu päiväraha.
Kaikki ei saa, mutta se menee vähän ohi työttömyydestä.
Noniin, kiukkuinen likieläkeläinen kiukuttelee kun (työttömältä) vaaditaankin työnhakua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hän oli kuitenkin muuttanut 30 kertaa elämänsä aikana, että ehkä on osuutensa tehnyt. Ja asuu kuitenkin Turussa, ei missään Tohmajärvellä. Etsii vakituista (tai pidempää) työsuhdetta ravintola-alalta ikuisen silpun ja keikan sijaan. Ymmärrän ihan hyvin. Tekee kuitenkin keikkaa työttömyytensä ohessa.
Menetti uskottavuutta puhumalla kissoista, toivottavasti ei ihmiset nyt siihen takerru.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä naurat?
Sitä että ihminen pokkana vastaa noin, kun kysytään voisiko muuttaa työn perässä.
Aivan typerä vastaus, tuo toinen sentään vastasi että perhe ja sosiaalinen elämä on Tampereella. Muuttaminen olisi haasteellista.
No et perustellut vieläkään mikä siinä nauratti. Sekö että kissa ei ole yhtään mitään?
Joillekin ihmisille oma lemmikki on läheisempi kuin yksikään ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menetti uskottavuutta puhumalla kissoista, toivottavasti ei ihmiset nyt siihen takerru.
Menetti uskottavuutta vain idioottien silmissä. Ja sillä ei ole mitään merkitystä.
Kissani on minulle elämässä nro 1.
Niin mikä naurattaa?