Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako itsemurhaa pikavippikierre aiheuttaa vuodessa?

Vierailija
15.02.2018 |

Jo kaksi itsemurhaa minun tuttavapiirissä.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on niin helppo jeesustella siitä kuinka ihmisen tulisi elämässä toimia, mutta kun se ei niin mene.

Ei se itsekseen "mene" mihinkään, aikuinen päättää ihan itse. Ja pitää ymmärtää, ettei se lainarekisteri estäisi vain pikavippejä, vaan avaisi asiasi vähän kenen tahansa kiinnostuneen ihmeteltäviksi.

Luultavasti päin vastoin, ei saisi enää halpaa pankkilainaa tai luottokorttia, ja olisi hädän tullen pakko ottaa pikavippi. Pikavippihän perustuu siihen, että saman yrittäjän omistama firma hoitaa perinnän, jolloin satasen lainasta tulee helposti monen sadan ulosottovelka, ei siihen että käyttäjät olisi kovin vastuullisia.

Ihan samaa paapomista oli lakimuutos joka aiheutti sen, että entisten viidenkympin pikavippien sijaan nyt kannattaa tarjota lainaa kerralla vähintään se 2000 e, pikavippien summat vaan kasvoivat. Se luottorekisteri pelaisi pankkien eduksi, ei ihmisten.

Jos ihminen

Vierailija
22/47 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en nyt valitettavasti tiedä mikä on positiivinen luottorekisteri.

Lyhyesti: Rekisteri, jonne on koottu tiedot kaikista veloista. Näin luotonantaja voisi tarkistaa, mitä muita velkoja luotonhakijalla on ja arvioida nykyistä pätevämmin hakijan maksukyvyn. Tarkoitus olisi estää ylivelkaantuminen. Tällä lisättäisiin myös luotonantajien vastuuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu, että ei selviä veloistaan niin heti aika velkaneuvojalle.

Vierailija
24/47 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikavippienkin takia on nykyisin tosi paljon ihmisiä velkakierteessä. Itsemurhat ovat vähentyneet viime vuosina ja vuosikymmeninä selvästi.

Ei velka pelkästään ole mikään syy itsemurhalle. 

Vierailija
25/47 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä onnistuin viina päissäni ottamaan sellaiset velat, että ihan turha kuvitellakaan niiden pois maksamista.

Oli melkoinen järkytys kun lopetin ryyppyputkeni, kun useasta eri paikasta sateli laskuja. Mitään en noiden lainojen otosta muista, eikä hajuakaan minne ne rahat olen käyttänyt.

Viinaan tuskin kaikki ovat menneet ja sekin on varmaa että minä olen kaikki ne lainat ottanut, vaikka en muistakaan ottaneeni.

Tekis kyllä mieli kuolla pois, mutta ei pelkästään velkaantumisen vuoksi.

Vierailija
26/47 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alkoholi- ja tupakkamainonta on tiukkaa mutta uhkapelaamista mainostetaan kuin karkkia? Värikkään houkuttelevat arvat ja koneet. Veikkauksen pomo heittää peliongelmaisten rahat jonnekin futisjunnuille ja nauraa matkalla pankkiin.

Vierailija
27/47 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä onnistuin viina päissäni ottamaan sellaiset velat, että ihan turha kuvitellakaan niiden pois maksamista.

Oli melkoinen järkytys kun lopetin ryyppyputkeni, kun useasta eri paikasta sateli laskuja. Mitään en noiden lainojen otosta muista, eikä hajuakaan minne ne rahat olen käyttänyt.

Viinaan tuskin kaikki ovat menneet ja sekin on varmaa että minä olen kaikki ne lainat ottanut, vaikka en muistakaan ottaneeni.

Ja syyllinen oli pikavipit, ei sellainen alkoholinkäyttö että tekee tolkuttomia asioita? Itselleen voi hakea luottokiellon, jos tietää että on tapana vipata humalassa.

Positiivinen luottorekisteri tarkoittaisi sitä, että vastuullisestikaan asiansa hoitava ei saisi enää muuta kun niitä pikavippejä jos tilapäisesti tarvitsee lainaa vaikka sairauden vuoksi, ja pankki korottaisi niiden ihmisten korkoja, jotka nytkin ovat ahtaalla. Ja kuka vaan "vertaislainaaja" voisi katsoa velkasi, vaikka naapurisi, tuleva työnantaja jne.

Vierailija
28/47 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet kolmas. Ei muita.

Vierailija
29/47 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla pikavippien syy jos elämänhallinta on tuota luokkaa että ryyppyputki vain tulee.

Vierailija
30/47 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut entäs sit ku vanhemmat ja lapset ovat samassa pikavippikierteessä, mikäs sit neuvoksi?

31/47 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian monta. Ja sivulliset kärsii

Vierailija
32/47 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikaupoista voi ostaa vaatteita osamaksulla.

Onko tehty tutkimusta kuinka monella 18 vuotiaalla on jo tuhansia velkaa.

Kyse on kuka saa rahat enenkuin luottotiedot menneet.

Lasketaanko nämä osamaksuostokset pikavippi kategoriaan?

Vierailija
33/47 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat taas vetelevät mutkia suoriksi ihan ilman mitään faktatietoa yhden mamman  kokemus on sitten koko totuus.

Toivottavasti tämän ketjun lukijoissa ei ole velkaantuneita, joille mammojen mielestä tuo on tavallinen tai ainoa ratkaisu.

Vierailija
34/47 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonvalintaa. Vähän ku porukka söis myrkkysieniä tai jois lasolia, vaikka on sanottu ettei kannata.

Vierailija
35/47 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettirahapelit laittomiksi!! Hävytöntä mainontaa. Liian moni koukuttuu :((

Vierailija
36/47 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri teki viisaasti kun otti 2000€ pikavipin, maksoi laskut + osamaksut pois ja sai vain yhden tuomion ja pienet kulut kuin jos kaikki olisi erikseen mennyt ulosottoon

Vierailija
37/47 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylivelkaantuminen koetaan yleisesti häpeälliseksi. Syitä ylivelkaantumuseen on yhtä monta, kuin on ihmistäkin: Peliongelmat, päihdeongelmat, ylenpalttinen shoppailu, osamaksut, pikavipit, sairaudet, epäonnistunut yritystoiminta, vanhemmat jättäneet alaikäisen lapsen laskut maksamatta, työttömyys (niin pitkäaikainen, kuin myös yllättävä) jnejne....

Jokaiselle velkaantuneelle löytyy oma keino hoitaa velat. Tämä voi vaatia sitoutumista vuosiksi, mutta velkojenhoitaminen on mahdollista, olipa velkausmma 10 000 € tai 100 000€, tai enemmän. Ulosotossa olevakin voi selvitellä velkansa.

Ylivelkaantuneet, ottakaa rohkeasti yhteyttä talous- ja velkaneuvojaan, hän neuvoo eteenpäin asioissa. Ja lopettakaa asian häpeily ja peittely, ette ole ainoita velkaantuneita suomessa, ette ensimmäisiä, ettekä viimeisiä.

Vierailija
38/47 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vippikierteessä enkä tiedä mitä tehdä. En tiedä mistä hakea apua.

Mihin tarvitset apua?

Vierailija
39/47 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarpeeksi.

Vierailija
40/47 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylivelkaantumisen syy on ahneus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi