Nyt meni työttömät toiminnassaan liian pitkälle!
http://www.iltalehti.fi/politiikka/201802142200745524_pi.shtml
"Työmarkkinatuki-Ossin tapaus ja aktiivimalli olivat liikaa: Työstäkieltäytyjät perustivat liiton, joka jakaa vinkkejä työn välttelyyn ja vaatii kaikille vastikkeetta 1400 euroa kuussa"
Voi että veronmaksajana suorastaan kiehuu veri lukea tällaisia uutisia! Mistä nämä työstäkieltäytyjät luulevat rahojen tulevan? Jostain taikaseinästäkö? Että aina voidaan vain ottaa rahaa lisää taikaseinästä, koska siitä ei raha lopu koskaan?
Arvatkaa, kyrsiikö veronmaksajana elättää tällaista työhaluttomien joukkoa. On aika leikata pummeilta tukia lisää ja isosti! Jokaisen on tehtävä jotain yhteiskunnan eteen ja elätettävä itse itsensä!
Kommentit (279)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksusti joku kirjoitti yhteen toiseen ketjuun, että työtä tekevissä on usein aikamoisia työnvieroksujia. Omalla työpaikallani on laiskoja työnvälttelijöitä, jotka jättävät tehtävät muille sekä vaativat aina parhaat lomaviikot tuosta vain itselleen. Moni työtön olisi ahkerampi ja osaavampi kuin nuo lusmut!
Tämä on niin totta.
Välttämättä ei haastattelun perusteella tiedä onko ihminen tekijä vai puhuja, usein koeaika ollaan nätisti töissä, mut sit alkaa ne saikut tai muu lusmuilu. Nää pitäis potkia töistä pihalle kuormittamasta muita ja ottaa työhaluisia työttömänä olevia tilalle.Ihmisten palkkaaminen pitäisi tehdä helpommaksi kuten myös heidän irtisanomisensa. Yksikin mätäpää työpaikall tulee erittäin kalliiksi työpaikalle ja yhteiskunnalle.
Sitä varten on 0-sopimukset, saa työntekijän pihalle jos sitä ei kiinnosta.
Sanottakoon mahdollisille kommentoijille, että itse olen tehnyt nollasopparilla töitä jo monta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksusti joku kirjoitti yhteen toiseen ketjuun, että työtä tekevissä on usein aikamoisia työnvieroksujia. Omalla työpaikallani on laiskoja työnvälttelijöitä, jotka jättävät tehtävät muille sekä vaativat aina parhaat lomaviikot tuosta vain itselleen. Moni työtön olisi ahkerampi ja osaavampi kuin nuo lusmut!
Tämä on niin totta.
Välttämättä ei haastattelun perusteella tiedä onko ihminen tekijä vai puhuja, usein koeaika ollaan nätisti töissä, mut sit alkaa ne saikut tai muu lusmuilu. Nää pitäis potkia töistä pihalle kuormittamasta muita ja ottaa työhaluisia työttömänä olevia tilalle.Ihmisten palkkaaminen pitäisi tehdä helpommaksi kuten myös heidän irtisanomisensa. Yksikin mätäpää työpaikall tulee erittäin kalliiksi työpaikalle ja yhteiskunnalle.
Sanottakoon mahdollisille kommentoijille, että itse olen tehnyt nollasopparilla töitä jo monta vuotta.
En tarkoittanut palkkaamisella 0-tuntisopparia, sillä en laske sitä työsuhteeksi. Olet vain 24/7 jännittämässä ja stressaamassa puhelinsoittoa.
Myös proviisio puhelinmyynti juttuja en laske oikeiksi töiksi.
Oikea työsuhde on sellainen jossa on vähintään 25 tuntia viikossa töitä ja niistä saa palkkaa vähintään 10e tunnilta. Oikeissa töissä on työterveyshuolto ja eläkkeet kertyy ja lomat.
1400 euroa kuussa tekemättä mitään? Missä utopiassa tuo hörhöryhmä elää? Mitä sitten, jos valtaosa kansalaisista lakkaisi tekemästä työtä, kun tuo summa riittäisi elämiseen, eikä enempää tarvitsisi? Kuka maksaa? Töihin siitä lusmut! Sietääkin aktivoida koko tuo sakki.
Vierailija kirjoitti:
Hyi tää paikka on täynnä sosialisteja
Hyi hyi hyi
Joo, siltä näyttää. Täälä on oiken vihervassareiden kokoontumisajot, ja aivotoiminta kommentteineen on myös sen mukaisella tasolla, eli todella alhaalla.
Mennäänkö kaikki palkansaajat ja työssäkävijät lakkoon, koska valtio vie veroina niin ison palan palkastamme? Ei ole oikein!! Verotus alas!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin totta.
Sanottakoon mahdollisille kommentoijille, että itse olen tehnyt nollasopparilla töitä jo monta vuotta.En tarkoittanut palkkaamisella 0-tuntisopparia, sillä en laske sitä työsuhteeksi. Olet vain 24/7 jännittämässä ja stressaamassa puhelinsoittoa.
Oikea työsuhde on sellainen jossa on vähintään 25 tuntia viikossa töitä ja niistä saa palkkaa vähintään 10e tunnilta. Oikeissa töissä on työterveyshuolto ja eläkkeet kertyy ja lomat.
*Palkka yli 10€ tunti
*Ei puhelinsoittojen odottelua (työvuorolistat on keksitty)
->töitä on siis 35-45 tuntia/viikko,
*Vain työterveyshuollosta haettu sairasloma on palkallista
*Lomat kertyy normaalisti, ja eläke
= nollasopimuksella töissä
(Moni on kyllä kohtuullisen ajan päästä palkattu talon työntekijäksi)
Vierailija kirjoitti:
1400 euroa kuussa tekemättä mitään? Missä utopiassa tuo hörhöryhmä elää? Mitä sitten, jos valtaosa kansalaisista lakkaisi tekemästä työtä, kun tuo summa riittäisi elämiseen, eikä enempää tarvitsisi? Kuka maksaa? Töihin siitä lusmut! Sietääkin aktivoida koko tuo sakki.
Työstäkieltäytyjät onkin vissiin joo ihan vakavissaan
Ihan niin kuin olen epäillytkin: Tän palstan lukijoista suurin osa elää yhteiskunnan tuilla. Tän voikin kätevästi varmentaa ihan näistä alapeukutusten määristä, joita työssäkäyvien ihan asialliset kommentit saavat tässäkin keskustelussa.
Vierailija kirjoitti:
Hyi tää paikka on täynnä sosialisteja
Hyi hyi hyi
Kokoomus haluaa sosialisoida itselleen kaikki valtion järkevät toiminnot.
Tätäkö tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin totta.
Sanottakoon mahdollisille kommentoijille, että itse olen tehnyt nollasopparilla töitä jo monta vuotta.En tarkoittanut palkkaamisella 0-tuntisopparia, sillä en laske sitä työsuhteeksi. Olet vain 24/7 jännittämässä ja stressaamassa puhelinsoittoa.
*Palkka yli 10€ tunti
Ja heti alapeukutetaan, kotonako pitäis istua?
Sitäkin tullu tehtyä ihan riittämiin välillä.
Olen 55 vuotias työtön nainen. Olen niin kyllästynyt tähän työttömien syyllistämiseen ja halveksuntaan, että vastaan nykyisin jokaiselle kysyjälle, että on mukavaa olla rutiköyhä työtön, saa nukkua aamuisin niin pitkään kuin huvittaa, mutta hampaat hajoavat suuhun, kun ei ole varaa hammaslääkäriin, vaatteet ovat risoja ja kulahtaneita. Hiukset leikkaan itse keittiösaksilla. Meikkejä, voiteita tms. en ole nähnyt enää aikoihin. Lidlistä haen makaronia ja ketsuppia, odotan kevättä, että saan tuoretta hortaa salaatiksi ja nyt olen menossa leipäjonoon kävellen, että säästän bussimaksun. Kummasti kysyjille tulee vaivaantunut ilme sekä kiire jonnekin.
Olen useammalta työelämän syrjään tavalla tai toisella kiinni päässeeltä työttömältä kuullut, ettei sitä todellakaan ensimmäisenä ollut mikään kauan unelmoitu etelänmatka mielessä. Kaikki ylimääräinen pienikin palkkatulo meni ihan välttämättömyyksiin, mitä ei ollut varaa työttömänä hankkia tai tehdä. Alkaen ihan terveydestä ja asianmukaisista tarjousvaatteista ja kengistä. Olivat tottuneet osa sinnittelemään niin kauan työmarkkinatuella, että tuntui kuulemma luksukselta, kun sai ostaa jonkin Lidlin tuorepatongin ehkä kerran viikossa.
256 jatkaa. Tämä siis nykypäivän Suomessa. Silti tänne kyllä velkarahalla otetaan nuoria terveitä ulkomaalaisia usein ei niin hädänalaisia miehiä elätiksi. Haluavat tietysti perheensäkin tänne. Talouslaskelmat ovat osoittaneet ennen ja nyt, että menoeräksi jäävät, eivätkä Sipilän märkä uni talouden piristysruiskeeksi. Toiseksi ruiskeeksi ehkä tietyissä piireissä ja sosiaaliluokissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin totta.
*Palkka yli 10€ tunti
Eikö sen pitäisi silloin olla 35-soppari?
Vierailija kirjoitti:
Kannatan ehdottomasti! Työssä mielestäni sinäänsä kannattaa käydä, jos vain kykenee, mutta työ ei voi olla sellainen elämänsisältö, kuin mitä Suomessa siitä uskotaan. Lisäksi 8h työpäivä kuuluu teollistumisen alkutaipaleen aikoihin. Nykysin tarpeettoiman pitkä mm. lisääntyneen työn tehokkuuden vuoksi. Mm. Norjassa ihmisiltä ei ensinnä kysytä ensitapaamisella, että mitä teet työksesi. Vain Suomessa ihminen määritellään sillä, mikä on hänen työnsä.
Höpö höpö. Olin työttömänä ja miinukset pesevät tuosta ajasta plussat mennen tullen. Tsemppiä kaikille töitä hakeville!
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään epärealistinen tuo 1400e/kk, mikäli tulo leikkaantuu asteettain kokonaan pois, jos tienaa tietyn verran.
Kun on perustulo, ihmiset voivat perustaa enemmän yrityksiä ja ottaa niitä pätkätöitä vastaan, kun ei tarvitse pelätä jääkö kuukausiksi ihan tyhjän päälle.
Jos olet sitä mieltä että valtaosa kansalaisista lakkaisi tekemästä työtä, niin miksi vain työttömiä syyllistetään?
Mitäs se haittaa jos huonot työntekijät lakkaavatkin pilaamasta ilmaa töissä?
Mitäs se haittaa jos turhat työpaikat katoavat kokonaan. Siis sellaiset joista on vaan haittaa?
Vierailija kirjoitti:
256 jatkaa. Tämä siis nykypäivän Suomessa. Silti tänne kyllä velkarahalla otetaan nuoria terveitä ulkomaalaisia usein ei niin hädänalaisia miehiä elätiksi. Haluavat tietysti perheensäkin tänne. Talouslaskelmat ovat osoittaneet ennen ja nyt, että menoeräksi jäävät, eivätkä Sipilän märkä uni talouden piristysruiskeeksi. Toiseksi ruiskeeksi ehkä tietyissä piireissä ja sosiaaliluokissa.
Niin ja sitten kaikki pitää myydä ulkomaille. Siis ihan kaikki. Ihan idiootin touhua.
Jos ei halua maksaa muiden elämisestä niin sitten ei pidä tehdä lapsia. Lapset tulee kalliiksi yhteiskunnalle ja veronmaksajille. Minulla ei ole lapsia, mutta maksan silti esimerkiksi meidän koulutuksestaan joten pitäisikö sanoa että leikataan siitä nyt sitten roimasti?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua maksaa muiden elämisestä niin sitten ei pidä tehdä lapsia. Lapset tulee kalliiksi yhteiskunnalle ja veronmaksajille. Minulla ei ole lapsia, mutta maksan silti esimerkiksi meidän koulutuksestaan joten pitäisikö sanoa että leikataan siitä nyt sitten roimasti?
Odota. Kohta joku tulee kertomaan että juuri hänen lapsi vaihtaa sun vaipat ja maksaa eläkkeesi, koska totta kai työllistyy =D =D =D
Ihmisten palkkaaminen pitäisi tehdä helpommaksi kuten myös heidän irtisanomisensa. Yksikin mätäpää työpaikall tulee erittäin kalliiksi työpaikalle ja yhteiskunnalle.