Päänahka kutisee ja hilsettä on, olen kokeillut kaiken :(
Eli ongelma alkoi joku 2-3v sitten. Sitä ennen pesin pääni normaalilla shampoolla, merkkejä vaihdellen. Oon kokeillut nizoralin, selukosin, markettien hilseshampoot(head&shoulders vain pahensi ongelmaa). Ainoa, joka on hetkellisesti auttanut on system4-merkin shampoo. Kuitenkin hilse palaa takaisin, jos pesen muulla merkillä. En haluaisi elää loppuelämääni siten, että joudun ostamaan vain tuota yhtä ainoaa shampoota sillä yksi puteli maksaa sen 15€. Onko tästä hilsepäästä mahdollista päästä eroon millään, olen ihan toivoton tämän kanssa.
Kommentit (23)
Tippa teepuuöljyä shampooseen voi myös auttaa. Anna vaikuttaa minuutti pari ja huuhdo huolella
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit suosittelevat pesua käsidesillä, joka tappaa hiivasienet. Siis normaalin shamppoon lisäksi. Tehoaa oikeasti!
Tais olla niin et ei saanut sisältää glyserolia tai jotain? Kuitenkin, itsellä oli kans pitkään ongelmana kans tää hilse, apteekista hain tökötin mikä tungetaan pesun jälkeen hiuspohjaan hieromalla ja jätetään siihen (siellä on erinlaisia eri tyyppiselle hilseelle, onko se sellaista puuterimaista vai isompia rasvaisia hiutaleita esim) ja sillä sain helpotuksen.
Kuulema just toi hiivasieni aiheuttaa stressiä päänahassa minkä takia iho uusii itseään niin tiheään.
Talviaikoina iho kuivuu helpommin. Hilse voi olla joko bakteeriperäistä tai sitten vain erittäin kuivaa hilseilevää ihoa. Itsellä hilsettä tulee juuri talvisin kun iho on kuivana ja tähän auttaa öljynaamiot hiuksissa. Hieron illalla oliiviöljyä syvälle päänahkaan ja haudutan yön yli pyyhkeen sisällä. Hiusten peseminen tämän jälkeen on vähän hankalaa, kuivattamatta hiuksia, mutta jos malttaa pestä kevyesti ja pari päivää pitää vaikka hiuksia kiinni niin toimii hyvin.