Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku näyttelijä väittää, että Suomessa jätetään lapsi vaunuihin kadulle nukkumaan kahvilassa käynnin ajaksi

Vierailija
14.02.2018 |

Kuka jättää? En ole moista kuullutkaan saati nähnyt.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hysteria?! Ottamatta nyt kantaa tekikö näyttelijä oikein vai väärin, niin elän jotenkin ihan eri maailmassa kun tämän lankan kommentoijat. Ja se maailma on vieläpä kehä I:n tiheämmällä puolella. Melkein uskon että joku superhysteerikko voisi sairauksissaan pelätä että joku mielenterveyskuntotuja tekisi jotain, mutta että nämä kaikki kommentit ja peukut? Että kissat ja rotatkin syö lapsen äidin voimatta mitään ikkunan takana?

Idässä en ole vähään aikaan käynyt, mutta ainakin pohjois- ja länsihelsingissä on tavallista pitää lastenvaunuja kahviloiden ikkunoiden edessä. Eikö isi tai äiti saisi käydä kahvilla? Pitääkö lapsi herättää kuumuuteen jos kuitenkin suo itselleen pullatauon? Kuinka monta lastenvaunuryöstöä tai kissojen suihin päätynyttä vauvaa tällä vuosituhannella sitten on ollut? Tilastoja peliin niin näen vaaran.

Luulen että länsimaissa voidaan nähdä ongelmana kylmään ulkoilmaan jättäminen, ei niinkään raivotautiset ihmiset tai kulkueläimet.

Vierailija
62/88 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on pääkaupunkiseudulla kiinteistöhuollon alalla Hän on aika huolissaan siitä että lapsia jätetään vaunuihin nukkumaan sisäpihoille vaarallisiin paikkoihin. Monta kertaa on vaunuja ollut räystäiden alla ja selkeästi on lunta/jäätä ollut roikkumassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin viikko sitten näin erään kahvilan eessä harsolla peitetyt vaunut. On yksi ja sama istuuko vanhemmat ikkunapöydässä sillä tuskin katsovat ihan koko ajan vaunuihinsa ja vaikka katsoisivat sisältä juossessa voi olla jo liian myöhäistä. Katolta tippuva lumi, vaaralliset ihmiset ym. 

Vierailija
64/88 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näin viimeksi maanantaina Helsingin Kalliossa raflan eessä vauvan nukkumassa vaunuissa. En pitänyt ihmeellisenä. Kolme lasta itselläkin.

Vierailija
65/88 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi jättää. Jos joku haluaakin kaapata mun lapsen niin se käy sekunneissa. Miettikää nyt, olet kahvilassa lasin takana. Joku juoksee vaunujen viereen ja kaappaa lapsen syliinsä, juoksee pakettiautoon ja auto huristelee pakoon.

Oletteko nähneet sitä videota, jossa äiti ja lapsi ovat jossain liikkeessä ja äiti jonottaa selkä lapseen päin, mutta kuitenkin ulko-oven läheisyydessä. Mies tulee ja vetää lapsen kädestä mukaansa. Äiti ei ehdi tekemään mitään muuta kuin juoksemaan perään.

Vierailija
66/88 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en nykymaailmassa uskaltaisi jättää.En varmaan edes kotona etupihalle.Aidatulle takapihalle ehkä ja parvekkeelle.

Niin se on sinutki peloteltu piloille.

Vierailija
67/88 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se 70-luvulle asti ollut ihan normi, että vauva nukku vaunuissa kaupan pihassa sen aikaa kun äiti on kaupassa?

Vielä 80-luvullakin oli normaalia. Vauvat nukkuivat pihalla ja kauppojen ulkopuolella. Kauppoihin ei edes saanut viedä vaunuja.

Vierailija
68/88 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskaltaisi jättää. Jos joku haluaakin kaapata mun lapsen niin se käy sekunneissa. Miettikää nyt, olet kahvilassa lasin takana. Joku juoksee vaunujen viereen ja kaappaa lapsen syliinsä, juoksee pakettiautoon ja auto huristelee pakoon.

Oletteko nähneet sitä videota, jossa äiti ja lapsi ovat jossain liikkeessä ja äiti jonottaa selkä lapseen päin, mutta kuitenkin ulko-oven läheisyydessä. Mies tulee ja vetää lapsen kädestä mukaansa. Äiti ei ehdi tekemään mitään muuta kuin juoksemaan perään.

Nimeä yksikin rikostapaus missä tuntematon ihminen on kaapannut lapsen Suomessa, lasta ei ole koskaan löytynyt ja tapausta ei ole ratkaistu? Järjetön pelko ellei sinulla ole ratkaisematonta huoltajuuskiistaa meneillään.

Vierailija
69/88 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen paikasta voisin jättääkin.

Muistan kun pikkuveli ja pikkusisko jätettiin ulos ja itse asuttiin kolmannessa kerroksessa. Ikkunasta katsottiin koska vaunut heiluu, niin tiedettiin että siellä ollaan hereillä.

Vierailija
70/88 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut tarpeeksi uutisia lasten tekemistä vauvakaappauksista, halutaan hoitaa ja jätetään johonkin.

Ja nimenomaan täällä Suomessa!

Vierailija
71/88 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla tämä tyyppi kotoisin jostakin maalta suomesta, kylästä jossa kaikki tietävät toisensa. :) siitä kertoo tuo vanhanaikainen tapa jättää lapsi ulos ja myös se, ettei tällä tyypillä ollut henkkareita mukana. Tiedän monia suomalaisia, jotka eivät kanna mukanaan mitään henkkaria, elleivät mene alkoon tai matkoille. Ulkomailla viedään helposti putkaan, jos ei ole näyttää papereita. Mitenhän tämä tyyppi pääsi eroon siitä paikallisesta poliisista? Noh, ulkomaat opettaa tämänkin tyypin tajuamaan, että maailmalla ei toimita samoin kun suomessa.

Tämä tapahtui siellä Ranskassa suurinpiirtein Iisalmen kokoisessa kaupungissa, ei missään Pariisissa.

Tämä isä taas on kotoisin Helsingistä, tuosta maailman urbaaneimmasta metropolista, jossa rotat kissat syö vauvat sekunneissa ja jos ei ne, niin pedofiili kaappaa.

Vierailija
72/88 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun Länsi-Helsingissä enkä ole koskaan nähnyt vauvaa yksin vaunuissa kahvilan tai kaupan edessä. Ylimalkaan vauvat ovat täällä harvinaisia ja harvinaisia juttuja pidetään arvossa.

Vierailija
73/88 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei kyllä todellakaan enää tällä vuosituhannella ole jätetty!

Olen todellakin tällä vuosikymmenellä jättänyt

Vierailija
74/88 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, toi on varmasti aikalailla paikkaunta kohtainen kysymys..

En usko että täällä ruuhkasuomessa kukaan niin uskaltaa tehdä, kun täällä on kaikenlaisia hulluja liikenteessä.. mutta jos ajattelen sitä pientä kylä pahasta, josta olen kotoisin, tuollainen 10 000 asukkaan laajalle levinnyt kuoleva kylä, jossa on se yksi kahvila, niin ei siinä nyt ole mitään kummallista.

Eiköhän tuonkin voi harkinnan kanssa tehdä, ihmiset vouhottaa nykyään kaikesta.

Vierailija
75/88 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi jättää.

Suomessa ei ole markkinoita parkuville paskatykeille.

70-luvulla joku hurumummu kuulemma lähti kärräämään kaverini vaunuja kaupan edestä, mutta äitinsä ehti perään :D

Ja jos nyt kauhistuttaa että kaupungilla on vaarallista niin viimeksi lukemani juttu kyllä kertoi jostain lähiössä kadonneesta vauvasta jonka lapsi oli vienyt lumihankeen. Vaarallista, mahdollisesti tappavaa sekin.

Vierailija
76/88 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se 70-luvulle asti ollut ihan normi, että vauva nukku vaunuissa kaupan pihassa sen aikaa kun äiti on kaupassa?

Mun ystävän äiti unohti kerran esikoisensa kaupan pihaan, lähti siis ostosten jälkeen kotiin!

Taidan olla ystäväsi äidin ystävä:)

No hei, mä olen se äiti!

Onkohan meitä montakin.

Vierailija
77/88 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo tapahtunut Ranskassa pikkukylässä.

Kyllä Suomessakin maalla edelleen vauvat nukkuvat ulkona vaunuissa, eikä niitä kukaan aikuinen ole vahtimassa ulkona.

Tilanne on tietenkin toinen, jossakin suurkaupungissa, enkä itsekkään jättäisi kadulle.

Vierailija
78/88 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan Helsingissä tätä näkee edelleen. Juuri eilen näin edellisen kerra. Vauva vaunuissa ja itkuhälytin myös. Äiti kahvilassa ja näköyhteys jatkuvasti vaunuihin. En nää ongelmaa. Tämä siis Kalliossa joka nyt ei ole mikään rauhan tyyssija. Mitä siinä voisi sattua? Joku nappaa vaunut, äiti huomaa ja lähtee perään. Tod. Näk. Joku ohikulkija puuttuu viimeistään tilanteeseen kun äiti jahtaa vaunuvarasta. :D

Vierailija
79/88 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ystävän äiti unohti kerran esikoisensa kaupan pihaan, lähti siis ostosten jälkeen kotiin!

Mun tuttu oli unohtanut koiransa kaupan eteen, pariksi tunniksi. Siellä ne reppanat edelleen istuivat kiltisti odottamassa emäntäänsä :D

Vierailija
80/88 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulis mieleenkään jättää vauvaa ulos täällä Münchenissä. Ei vaikka mikä näköyhteys olisi. Ja München on tilastoissa luokiteltu turvallisemmaksi kuin Hki tai Tampere.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän