Joku näyttelijä väittää, että Suomessa jätetään lapsi vaunuihin kadulle nukkumaan kahvilassa käynnin ajaksi
Kuka jättää? En ole moista kuullutkaan saati nähnyt.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Perinteisesti on kyllä jätetty. Samoin lapsia on nukutettu pihalla vaunuissa, ja kauppojen edessä vaunuissa jne.
Perinteisesti joskus 70-luvulla, ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin Helsingin keskustassa vauvan vaunuissa kahvilan ulkopuolella, mutta äiti taisi istua siinä ihan oven vieressä. Eli äidin ja vaunujen välissä oli vain lasi.
Eli käytännössä noin 10 metriä. Kun joku päättää ne vaunut siitä napata, niin äiti ei todellakaan ole samantien paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin Helsingin keskustassa vauvan vaunuissa kahvilan ulkopuolella, mutta äiti taisi istua siinä ihan oven vieressä. Eli äidin ja vaunujen välissä oli vain lasi.
Kamalaa tuollainen lasinen lapsuun sun lasi tulee äidin ja lapsen väliin.
Kaikki mita rakastan kirjoitti:
Esikoinen syntyi 2016 ja nukkunut Kainuussa Jorma on ollut milloin missäkin.
oho, comeback uudella blogilla
ohis
Vierailija kirjoitti:
Omalle pihalle olen jättänyt niin että lapsi heti lasin takana työpöytäni vieressä. Teen siis töitä kun nukkuu. Piha kokonaan aidattu ja pihalla koira.
Minulta on lapsi yritetty varastaa Kiinassa leikkipuistossa. Lienen aika hysteerinen tän asian suhteen.
Tavaroita varastetaan XDDD.
Kaikki mita rakastan kirjoitti:
Esikoinen syntyi 2016 ja nukkunut Kainuussa Jorma on ollut milloin missäkin.
Kontion Jormako taas haaveissa...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinteisesti on kyllä jätetty. Samoin lapsia on nukutettu pihalla vaunuissa, ja kauppojen edessä vaunuissa jne.
Tällaiset perinteet eivät enää ole turvallisia monikulttuurisessa Suomessa.
Monikulttuurisuudesta viis, mutta ne sudet. Ilmajoella juuri oli ollut susi päiväkodin aidan takana kuljeskelemassa.
70-luvulla kauppojen edessä oli rivi vaunuja ja oli tuolloin normimeininkiä, mutta nykyään en todellakaan jättäisi !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalle pihalle olen jättänyt niin että lapsi heti lasin takana työpöytäni vieressä. Teen siis töitä kun nukkuu. Piha kokonaan aidattu ja pihalla koira.
Minulta on lapsi yritetty varastaa Kiinassa leikkipuistossa. Lienen aika hysteerinen tän asian suhteen.
Tavaroita varastetaan XDDD.
No kaapata sitten. Itse ajatuksen kai kuitenkin tajusit saivarteluiltasi.
Jätin kerran vaunut ärrän pihaan ja otin vauvan syliin, en osannut pelätä että joku pöllii 10 v vanhat vaunut :D
No kuitenkin, kun tulin ulos kaksi naista kuikki vaunuihin " Me jo pelästyttiin, kuka jätti vauvan ulos!"
Vierailija kirjoitti:
En jättänyt edes 90-luvulla eikä kukaan kaverikaan jättänyt. Jossain Perähikiällä ehkä? Mut ei perähikiällä ole kahviloita.
Jätin 90-luvun alussa Tampereella kauppojen ja kahviloiden eteen ihan huoleti ja niin tekivät kaikki muutkin.
Melkoinen perähikiähän Tampere on, mutta kyllä siellä useampia kahviloita oli.
jättäisittekö 5-vuotiaan kadulle nukkumaan vaunuihin? entä suostuisitteko itse nukkumaan kadulla vaunuissa?
uskomatonta jättää vauva ulos, vaikka kuinka vahtisi ikkunasta!
Suomi taas loistaa maailmalla: lapset jätetään ulos nukkumaan talvella, koska vuonna 1 tai 2 sillä yritettiin auttaa keuhkotaudissa ja sitten siitä tuli maan tapa. Vaikka välillä on kissat ja rotat vaunuissa tai hullut kaappaa lapsen.
Helsingin Käpylässä kaikki lapset ovat nukkuneet päiväunensa kerrostalon pihassa. Niin nukkuu naapurinkin lapset. Jätän myös kahvilan ulkopuolelle, jos minulla on vaunuihin näköyhteys.
Mitä outoa tässä muka on? Olen itsekin jättänyt esikoisen päiväunilleen ulkopuolelle vielä 2013 Helsingin keskustassa, kun kävin lounaalla ja nautin rauhallisesta hetkestä. Koko ajan näköyhteys ja kuuloyhteys vaunuihin, ja valitsin paikan mistä pääsee sekunneissa ulos.
Vierailija kirjoitti:
Mitä outoa tässä muka on? Olen itsekin jättänyt esikoisen päiväunilleen ulkopuolelle vielä 2013 Helsingin keskustassa, kun kävin lounaalla ja nautin rauhallisesta hetkestä. Koko ajan näköyhteys ja kuuloyhteys vaunuihin, ja valitsin paikan mistä pääsee sekunneissa ulos.
No ei se kyllä mikään yleinen suomalainen tapa ole.
Mulla ei lapset edes nukkuneet ulkona päiväunia... eikä neuvolakaan ikinä edes neuvonut.
Vierailija kirjoitti:
jättäisittekö 5-vuotiaan kadulle nukkumaan vaunuihin? entä suostuisitteko itse nukkumaan kadulla vaunuissa?
uskomatonta jättää vauva ulos, vaikka kuinka vahtisi ikkunasta!
Kyllä suostuisin nukkumaan kadulla vaunuissa, jos sellaisiin mahtuisin. Nukun minä autossa ja junassakin. Ainoa ongelma julkisella paikalla nukkumisessa minulle olisi se, että joku tulisi pöllimään tavarani. Mutta jos joku vahtii tavaroita puolestani niin mikäs siinä.
En taatusti jätä vauvaa kadulle mennessäni kauppaan tai kahvilaan, vaikka olisi näköyhteys pöydästä. Ei se näköyhteys ole kuitenkaan tilatessa yms.
Asun suomalaisittain suuressa kaupungissa. Täällä on omat kylähullut, kuten muissakin kaupungeissa. Enää mielisairaaloissa ei pidetä kauaa. Täällä on esim hyvin aggressiivisesti huutava pyörätuolimies. Uhkaili teinejä kaupungilla ja on usein siellä raivoamassa. Sitten on kävelevä mieshuutelija. Sekin kiroilee ja raivoaa. Miehen vanhalta (80-v) sukulaiselta yksi kaheli otti käsilaukun ja väitti raivoisasti sen olevan hänen.
Kaverini on parhaillaan kotonaan ja psykoosissa. Eivät ota laitokseen, kun se ei itse halua ja pystyi puoli vuotta sitten esiintymään pakkoviennillä lääkärille riittävän asiallisesti. Minusta hän on pelottava.
Eli harhoissa olevia liikkuu paljon. En halua, että käyvät vauvan kimppuun.