Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi leipäjonossa ei jaeta terveellistä ruokaa?

Vierailija
14.02.2018 |

On epäterveellistä mussuttaa joka päivä punaistalihaa, vehnäleipää ja possumunkkeja. Itse toivoisin että ruoka-avussa jaettaisiin terveellisiä peruselintervikkeita. Omalla kohdalla lopetin ruoka-avussa käymisen, sillä salaatit, kauramaidot, kananmunat, hedelmät ja vihannekset jouduin yhä ostamaan kaupasta, mutta se ruokakassin sisältö meni suoraan roskiin esim muumuassa sen takia että leivissä oli hometta ja liha oli jo kertaalleen pakkasesta sulatettua. Surullista ruoka-avun alennustila.

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka-avussa jaetaan sitä, mitä kaupoilta on jäänyt ylimääräistä.

Vierailija
2/94 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On epäterveellistä mussuttaa joka päivä punaistalihaa, vehnäleipää ja possumunkkeja. Itse toivoisin että ruoka-avussa jaettaisiin terveellisiä peruselintervikkeita. Omalla kohdalla lopetin ruoka-avussa käymisen, sillä salaatit, kauramaidot, kananmunat, hedelmät ja vihannekset jouduin yhä ostamaan kaupasta, mutta se ruokakassin sisältö meni suoraan roskiin esim muumuassa sen takia että leivissä oli hometta ja liha oli jo kertaalleen pakkasesta sulatettua. Surullista ruoka-avun alennustila.

Kauramaitoa voi tehdä itse kaurahiutaleista paljon halvemmalla.Ruokajonossa jaetaan mitä on saatu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeä provo

Mutta veikkaan jotta iso osa jonossa kävijöistä ei söisi edes niitä terveellisiä ruokia.

Olen paljon tekemisissä tuen tarpeessa olevien perheiden kanssa ja lapset ei käytännössä kasviksia suuhunsa laita kuin kurkkua korkeintaan.

Ketsuppia ei voi laskea kasviksen asemaan... Sitä laitetaan kaikkeen!

Vierailija
4/94 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on varaa lopettaa leipäjonossa käynti, niin tuskin sitä tarvitsitkaan. Se on niille ihmisille, joilla ei ole rahaa ostaa itse ruokaa ja haluavat pysyä hengissä. Homeista leipää ei tietty kannata syödä, mutta jos koko kassi meni roskiin, niin vähän epäilen että kyse oli nirsoilusta.

Vierailija
5/94 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa ketsuppi on terveellistä.

Siitä imeytyy lykopeeni paremmin kuin kokonaisista tomaateista.

Ketsuppia saa myös luomuna ja sokerittomana.

Vierailija
6/94 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällää korsossa hellareissa ihan hyvät annokset

tässä maanantain annos

http://aijaa.com/khjTqS

siinä on 3 pakettia lihaakinn, nautaa ja kanaa yms

muuuustalaiset jakaa kans ruokaa ti ja pe, tosi vain juusto ja sipesejä ja leipäää, kaikki lihatuotteet menevät tod näk omiin suihin tai myyntiin

Vierailija
7/94 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän luulen että aika isolla osalla leipäjonossa kävijöistä ei ole motivaatiota, välineitä tai kykyä valmistaa kummoisempaa ruokaa, joten einekset tai korkeintaan puolivalmisteet lienevät heille helpoimpia.

Vierailija
8/94 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkeä provo

Mutta veikkaan jotta iso osa jonossa kävijöistä ei söisi edes niitä terveellisiä ruokia.

Olen paljon tekemisissä tuen tarpeessa olevien perheiden kanssa ja lapset ei käytännössä kasviksia suuhunsa laita kuin kurkkua korkeintaan.

Ketsuppia ei voi laskea kasviksen asemaan... Sitä laitetaan kaikkeen!

Äläs nyt, se on vaan tulkintakysymys, esim. jenkeissä kouluruoassa lasketaan päivän kasvisannokseksi se kun lapsille tarjotaain pizzaa, jossa on tomaattikastiketta ;)

Vierailija
9/94 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä jaetaan sitä mikä köyhille maistuu ja mitä ovat tottuneet syömään.

Vierailija
10/94 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakamssa kun kävin niin kyllähän fakta on se, että parhaitan kelpasivat happamat maitotuotteet ja mahdollisimman tuoreet leivät. Sitten siellä olikin tarjolla paljon kaikkea hyvinkin epäterveellistä. Makaroniakin jaettiin mutta nehän eivät mene pilalle kovin helposti joten jaettevaa ei oikein tule. Tyypillisempää oli jakaa valmiita kakkupohjija.... Mielenkiintoista oli ehkä nähdä erot eri kansallisuuksien välillä sekä sen suhteen mitä otettiin että sen suhteen miten apuun suhtauduttiin.

Vierailija
11/94 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa ketsuppi on terveellistä.

Siitä imeytyy lykopeeni paremmin kuin kokonaisista tomaateista.

Ketsuppia saa myös luomuna ja sokerittomana.

Lykopeenin osalta olet oikeassa, mutta ketsupeissa on yleensä niin paljon sokeria (ja suolaa), että ei se nyt mitään terveysruokaa taida olla. Tomaatit kannattaa vain nauttia kypsennettynä, jos haluaa lykopeenin imeytymistä tehostaa. 

Vierailija
12/94 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TeemuKebabsalo kirjoitti:

Eu avustuspussit on paskaa

vinkki: ky hellareiden avusssa ja hurstilla, hurstihan on hellari.

vinkki 2: sanot avustuksessa että et syö sianlihaa, niin itse tein , ja sain hurstilt tiskin alta naudanlihapaistia ja lohta, niin muuusulmaanitkin saa,, ja muut vain makkaraa tai pierupullia

Onko EU pussi se mikä haetaan ruoka-avusta joka toinen viikko, siinä tulee leipää ja pakastettua lihaa? Näistä kasseista pitää maksaa vielä 2 euroa per kassi, tosin ensi kesänä hinta nousee 4 euroon. Käteisellä maksettava.

Vierailija
13/94 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihje: Leipäjonoon ei ole pakko mennä. Voi mennä esim. töihin...

Vierailija
14/94 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ruokajonoissa ei jaeta olutta, vaikka 90% jonottajista on selkeästi suurkäyttäjiä? Myöskään amfetamiinia ei ole tarjolla!!?

Vierailija
15/94 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonolaatuisempi ruoka on halpaa --> saadaan enemmän avustuspusseja.

Terveellinen ruoka (hedelmät, marjat, vihannekset, kala, pähkinät, täysjyvätuotteet, luomutuotteet) on kallista.

Vierailija
16/94 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hellareissa on parhaat safkat, ainoa että joutuu puoli tuntia kuuntelemaan sitä landolamusakkia se on karmeeta ja ne todistuspuheenvuorot kun "tulin uskoon vuonna 1970 ja sitten olen käynyt srkssa ahkerasti"

se on niin typerää, ensi kerralal otan omat kuulokkeet mukaan ja kuuntelen musaa sen 30  minuuttia

Vierailija
17/94 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ruokajonoissa ei jaeta olutta, vaikka 90% jonottajista on selkeästi suurkäyttäjiä? Myöskään amfetamiinia ei ole tarjolla!!?

Koska niitä ei saada kaupoilta päiväysvanhoina?

Vierailija
18/94 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henry-thaimaasta kirjoitti:

hellareissa on parhaat safkat, ainoa että joutuu puoli tuntia kuuntelemaan sitä landolamusakkia se on karmeeta ja ne todistuspuheenvuorot kun "tulin uskoon vuonna 1970 ja sitten olen käynyt srkssa ahkerasti"

se on niin typerää, ensi kerralal otan omat kuulokkeet mukaan ja kuuntelen musaa sen 30  minuuttia

Kenen leipää syöt sen lauluja laulat

Vierailija
19/94 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen "suurkäyttäjä"? Onko suurkuluttaja se sana, jota arvon pölö yrittää änkyttää?

Vierailija
20/94 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TeemuKebabsalo kirjoitti:

täällää korsossa hellareissa ihan hyvät annokset

tässä maanantain annos

http://aijaa.com/khjTqS

siinä on 3 pakettia lihaakinn, nautaa ja kanaa yms

muuuustalaiset jakaa kans ruokaa ti ja pe, tosi vain juusto ja sipesejä ja leipäää, kaikki lihatuotteet menevät tod näk omiin suihin tai myyntiin

Siis vau! Tuohan näyttää tosi hyvältä satsilta! Paljon paremmalta kuin minun normaalit kauppaostokset (laskujen jälkeen ruokaan jää rahaa n. 20e/kk eli ostan lähinnä vain makaronia ja leipää).

Saako ruoka-avustusta kuka tahansa? Pitääkö näyttää jotain todistusta siitä, että hätä on todellinen (tiliote, työttömyys, tms)? Pitääkö kuulua kirkkoon saadakseen apua?

Saako avustusta muissakin isoissa kaupungeissa? Itse asun Oulussa. Täällä on tietääkseni paljon lestoja ja helluntailaisia..:)

En ole koskaan edes ajatellut, että voisin saada ruoka-apua. Oletin, että ne on kodittomille, jne.