Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi leipäjonossa ei jaeta terveellistä ruokaa?

Vierailija
14.02.2018 |

On epäterveellistä mussuttaa joka päivä punaistalihaa, vehnäleipää ja possumunkkeja. Itse toivoisin että ruoka-avussa jaettaisiin terveellisiä peruselintervikkeita. Omalla kohdalla lopetin ruoka-avussa käymisen, sillä salaatit, kauramaidot, kananmunat, hedelmät ja vihannekset jouduin yhä ostamaan kaupasta, mutta se ruokakassin sisältö meni suoraan roskiin esim muumuassa sen takia että leivissä oli hometta ja liha oli jo kertaalleen pakkasesta sulatettua. Surullista ruoka-avun alennustila.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

lestikset tuskin jakavat ruoka-apua, paitsi ehkä omille jäsenilleen

Vierailija
22/94 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henry-thaimaasta kirjoitti:

hellareissa on parhaat safkat, ainoa että joutuu puoli tuntia kuuntelemaan sitä landolamusakkia se on karmeeta ja ne todistuspuheenvuorot kun "tulin uskoon vuonna 1970 ja sitten olen käynyt srkssa ahkerasti"

se on niin typerää, ensi kerralal otan omat kuulokkeet mukaan ja kuuntelen musaa sen 30  minuuttia

Kenen leipää syöt sen lauluja laulat

Tuo on yksi tapa katsoa asiaa. Toinen on se, että nämä hih.hulit käyttävät ihmisten ahdinkoa ja nälkää hyväkseen tuputtaessaan heille ideologiaansa. Aika häikäilemätöntä toimintaa, joka on verhottu avun antamiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siellä yleensäkään jaetaan ruokaa työnvieroksujille?

Vierailija
24/94 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TeemuKebabsalo kirjoitti:

täällää korsossa hellareissa ihan hyvät annokset

tässä maanantain annos

http://aijaa.com/khjTqS

siinä on 3 pakettia lihaakinn, nautaa ja kanaa yms

muuuustalaiset jakaa kans ruokaa ti ja pe, tosi vain juusto ja sipesejä ja leipäää, kaikki lihatuotteet menevät tod näk omiin suihin tai myyntiin

Siis vau! Tuohan näyttää tosi hyvältä satsilta! Paljon paremmalta kuin minun normaalit kauppaostokset (laskujen jälkeen ruokaan jää rahaa n. 20e/kk eli ostan lähinnä vain makaronia ja leipää).

Saako ruoka-avustusta kuka tahansa? Pitääkö näyttää jotain todistusta siitä, että hätä on todellinen (tiliote, työttömyys, tms)? Pitääkö kuulua kirkkoon saadakseen apua?

Saako avustusta muissakin isoissa kaupungeissa? Itse asun Oulussa. Täällä on tietääkseni paljon lestoja ja helluntailaisia..:)

En ole koskaan edes ajatellut, että voisin saada ruoka-apua. Oletin, että ne on kodittomille, jne.

Tiliote ja vuokrasopimus käyään näyttää alueseurakunnan diakonille, sitten tämä arvioi onko ruoka-avulle tarvetta. Moni tulee nöyränä ja sossun ohjaamana pyytämään apua. Avun pyytäminen on nimittäin monille suomalaisille todella vaikeaa. Ruoka-avun saajan ei tarvitse myöskään kuulua kirkkoon, sillä Suomen evlut-kirkka katsoo velvollisuudekseen aittaa kaikkia hädänalaisia avuntarvitsijoita.

Vierailija
25/94 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yngwie Malmsteen kirjoitti:

lestikset tuskin jakavat ruoka-apua, paitsi ehkä omille jäsenilleen

Eikös Hurstit ole lestoja?

Vierailija
26/94 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ruokajonoissa ei jaeta olutta, vaikka 90% jonottajista on selkeästi suurkäyttäjiä? Myöskään amfetamiinia ei ole tarjolla!!?

Terveellinen ruoka on paljon tärkeämpää kuin kuin olut ja alkoholijuomat. Tiesitkö että epäterveelline ruoka kuten einekset ja punainen liha lisää ylipainoa ja heikentää terveyttä. Punaista lihaa syövät käyvät esimerkiksi useammin terkkarilla kuin ne jotka eivät syö lihaa ollenkaan.

Vierailija
27/94 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

>saa ilmaista ruokaa

>valita

Nyt jumalauta oikeesti, mene _v*ttu_ töihin jos ei ilmanen kelpaa!

Tykkäisitkö itse syödä joka päivä paketin jauhelihaa ja kaksi hillomunkkia? Jos et söisi, niin älä purnaa.

Vierailija
28/94 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pahimmassa tilanteessa välillä hurstin jonossa ja pakko sanoa että ei se ruoka kovin ravitsevaa ollut. Olisipa saanut kunnollisia vihanneksia ja hedelmiä, mutta lähinnä leipää sai ottaa niin paljon kuin huvitti. Monta kertaa oli ihan mössööntyneitä appelsiineja jne. Ja kun en syö lihaa niin en ottanut sitäkään. Olisipa saanut vaikka kananmunia tms. Huono ruoka pahentaa köyhyyden kierrettä.

Vierailija
29/94 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kenellä ei ole varaa ostaa esim. Porkkanaa 0.99e/kg?

Vierailija
30/94 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

>saa ilmaista ruokaa

>valita

Tykkäisitkö itse syödä joka päivä paketin jauhelihaa ja kaksi hillomunkkia? Jos et söisi, niin älä purnaa.

Minä ainakin tykkäisin. Mieluummin kuin halvimpia eineslihapullia ja lenkkimakkaraa

ohis

Vierailija
31/94 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

>saa ilmaista ruokaa

>valita

Jos olisi _ilmaista_ niin totta helvetissä söisin.

Ilmasesta ruuasta valittaminen on sama kun vaatisi julkiselta yhtä hyvää ja nopeaa hoitoa kuin yksityiseltä

Vierailija
32/94 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihje: Leipäjonoon ei ole pakko mennä. Voi mennä esim. töihin...

Tai näillä palkoilla käydä molemmissa. Miksi leipäjonossa ei jaeta savulohtaa ja ravunpyrstösalattia? Vitsi.

Vierailija
33/94 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä käyn jonossa ja on ala-arvoista ruokaa. Mätiä perunoita ja pilasbtuneita maitotuotteita. Lihaa joka pakastettu ja sulanut. Hyi. Eu kassin haen n kerran kk. Siitä sitten haen munia ja hiivaa ja mausteita kaupasta. Teen nötkötti makaronilaatikkoa ja leivon tuoreen leivän. Aika paskaa. Pääsisipä töihin. Marjat joita keräsin kesällä on sylty jo ajat sitten. Sienille olen allerginen.

Vierailija
34/94 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin toivoisin terveellistä ruokaa. Olen elänyt reilun kuukauden melkein pelkästään leipäjonon antimilla ja sen huomaa voinnissa, että kroppa ei saa ravinteita. Rasva, sokeri ja valkoinen vehnä pursuaa korvista ulos ja teollisten einesten näkeminenkin saa mut voimaan pahoin. Kaipaan kovasti kasviksia, täysjyvää, papuja ja muutenkin terveellistä ruokaa. Mutta täytyy sinnitellä vielä pari kuukautta tai luottotiedot menee ja sen myötä toivo paremmasta.

Vierailija
35/94 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

>saa ilmaista ruokaa

>valita

Ilmasesta ruuasta valittaminen on sama kun vaatisi julkiselta yhtä hyvää ja nopeaa hoitoa kuin yksityiseltä

Meinaatko, ettei sossun asiakas saa valittaa siitä jos lääkäri hoitaa sitä huonosti ja tekee senkin vasta kuukausien jonotuksen jälkeen, koska se ei maksa hoidosta senttiäkään?

Naurettava ajatus, ettei ilmaisesta saisi valittaa. Totta kai saa.

Vierailija
36/94 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat olisivat kateellisia jos köyhät nälkäisevät saisivat syödä ilmaiseksi terveellistä ruokaa. Leipäjonot suvaitaan, jos siellä jaetaan vain jotain jämiä ja sellaista ruokaa, mitä terveydestä huolehtivat eivät edes itse halua. 

Vierailija
37/94 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat olisivat kateellisia jos köyhät nälkäisevät saisivat syödä ilmaiseksi terveellistä ruokaa. Leipäjonot suvaitaan, jos siellä jaetaan vain jotain jämiä ja sellaista ruokaa, mitä terveydestä huolehtivat eivät edes itse halua. 

Kyllä mä vaan toivoisin, että köyhille jaettaisiin sellaista ruokaa jolla ne pysyy terveinä. Ei mitään gourmeta kuitenkaan vaan halpaa terveellistä perusruokaa. Enkä ymmärrä, miksi rikkaat ei toivoisi samaa. Vaikkei välittäisi köyhistä ihmisinä, sairaanhoito on kallista ja elättien hoitokulut päätyy veronmaksajien maksettavaksi.

Vierailija
38/94 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivmikään ihme että köyhyydestä on niin vaikea ponnistaa ylös, kun ilmaiseksi ei saa kaikkea mitä mieli tekee. Voiko suurempaa vääryyttä olla?

Vierailija
39/94 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään pitkästä aikaa leipäjonossa ja tarjonta on huonontunut parin vuoden takaisesta tosi paljon. Enää täällä ei jaeta lainkaan kasviksia ja muutenkin kassiin saa lähinnä leipää. Yleensä leipien seuraksi saa muutaman muun tuotteen. Mä sain tällä kertaa eilen vanhentuneita jauhelihapihvejä, 3 päivää sitten vanhentuneen pekoni-perunamunakkaan, ensi viikolla vanhenevan ketsuppipullon ja ilman päiväystä olleen pasteijan. Leivistä suurin osa oli vaaleaa höttöä. Itku meinasi päästä kun tajusin, kuinka paljon lapsiperheitä jonotti sellaista paskaa. Miksei edes lapsille pystytä antamaan terveellistä ruokaa?

Vierailija
40/94 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

>saa ilmaista ruokaa

>valita

Ei se ole ilmaista vaan maksaa yleensä jonkun pari euroa KÄTEISENÄ. itsellä ei ole mahdollisuutta saada käteistä, joten jätän kassin jakematta. Antaa sossun tätien vain ihmetellä.