Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on maailmankuvasi?

Vierailija
13.02.2018 |

Mietitkö asiaa kuinka usein?
(Ja kuka olet, ikä, sukupuoli tms.)

Itse mietin omaa ja muiden maailmankuvaa ajoittain paljonkin, ikävä kyllä kyseessä on aihe, josta ei tunnu sopivalta kysyä tuntemattomilta bussipysäkillä.

Joten yritetään tätä kanavaa mielenkiinnosta ihmisten näkemyksiä kohtaan.

Kommentit (231)

Vierailija
221/231 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Starman kirjoitti:

"Muistatko mitään toisilta planeetoilta?"

Hyvin vähän, epämääräisiä tunnelmia, katkelmia. Mars oli sotaisaa, hyvin maskuliinista aikaa. Venuksella useita elämiä tiedemiehenä, hyvin puhdasta, kirkasta energiaa.

Olen ollut Maassa hyvin kauan jo, siksi tämä tuntuu kodilta. Ihmiskunta on paljon, paljon vanhempi kuin nykyisin tiedetään. Monia sivilisaatioita on noussut ja kadonnut aikojen saatossa. Omat selkeimmät muistot ulottuvat faarao Ekhnatonin aikoihin. Sieltä sitten hieman katkeilevana helminauhana (vaikka aika ei olekaan todellisuudessa lineaarinen) lähi-idän, Japanin (samurai), Välimeren maiden (Italiassa useita elämiä mm. renesanssiaikana), pohjois-Amerikan (useita intiaani-elämiä sekä valkoihoisena, mm. sisällisodassa) ja pohjoismaiden (mm. shamaanina, viikinkinä ja Ruotsi-Suomen hakkapeliittana) kautta Saksaan ja taas Suomeen :)

Kukahan ne työt teki, kun kaikki olivat aina shamaaneja, viikinkejä, noitia ja pyhimyksiä. Eikö kukaan ole ollut koskaan työläinen? 

Sinkkumies

Vierailija
222/231 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailmankuvani on se että Jeesus hallitsee kaikkea, tosin minun pitää antaa Hänelle lupa ja monen hyvänkin asian Jeesus ottaa pois koska

1. Kor. 7:31 

ja ne, jotka tätä maailmaa hyödyksensä käyttävät, niinkuin eivät sitä käyttäisi; sillä tämän maailman muoto on katoamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/231 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Starman kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Starman kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Starman kirjoitti:

Hyvin vähän, epämääräisiä tunnelmia, katkelmia. Mars oli sotaisaa, hyvin maskuliinista aikaa. Venuksella useita elämiä tiedemiehenä, hyvin puhdasta, kirkasta energiaa.

Olen ollut Maassa hyvin kauan jo, siksi tämä tuntuu kodilta. Ihmiskunta on paljon, paljon vanhempi kuin nykyisin tiedetään. Monia sivilisaatioita on noussut ja kadonnut aikojen saatossa. Omat selkeimmät muistot ulottuvat faarao Ekhnatonin aikoihin. Sieltä sitten hieman katkeilevana helminauhana (vaikka aika ei olekaan todellisuudessa lineaarinen) lähi-idän, Japanin (samurai), Välimeren maiden (Italiassa useita elämiä mm. renesanssiaikana), pohjois-Amerikan (useita intiaani-elämiä sekä valkoihoisena, mm. sisällisodassa) ja pohjoismaiden (mm. shamaanina, viikinkinä ja Ruotsi-Suomen hakkapeliittana) kautta Saksaan ja taas Suomeen :)

Pakko olla totta, koska luin sen av:ltä :D

No en minä tätä minään absoluuttisena totuutena kerrokaan. Omia kokemuksiani, jotka määrittävät maailmankuvani tällä hetkellä. Olen avoin laajentamaan sitä, niin sisäisen tarkkailun kuin ulkoisen maailman tapahtumien havainnoinnin kautta. :)

Niin mitä eroa niillä muilla planeetoilla oli maahan nähden? Ihmisiäkö olitte vai jotain erilaisia. Oliko eläimiä millaisia. Mitä teknologiaa?

Ihmiskehoissa kyllä, Venus oli mielestäni teknologisesti nykyistä Maata kehittyneempi. Eläimistä ei mitään hajua.. Venuksella tietynasteinen telepatia ihmisten välillä, harmooninen kanssakäyminen vallitsi.

Voi että kun ois kiva olla jossain sellasessa paikassa. Haluan kyllä että ois eläimiä. Jossain joku sanoi että joillakin planeetoilla on niin kehittynyttä, että koiratkin osaavat jopa puhua.

Ei se siitä johdu, vaan dualismista. Sielu ja ruumis voidaan erottaa toisistaan. Tiedätkö mitä on juosta sutena tai peurana sydän verta lujaa pumpaten vapaana pitkin metsiä ja ylänköjä?

Minä tiedän.

Sinkkumies

Vierailija
224/231 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monta kertaa kieltäytynyt baarissa naisesta jota en halua. Mikä tässä on vaikeata?

En koe menettäväni mitään, kun vapaan tahdon mukaan en jotain halua. Menettää voi vain niissä asioissa, joita haluaa.

Sinkkumies

Heh.. nyt naurattaa. Olen muuten heittänyt eurojakin mäkeen ja olan yli. Elettiin 2000 luvun alkua ja meillä oli markka käytössä. Menin ostoksille huoltoasemalle ja sain euroja takaisin. Suutuin ja kysyin, että mitä leikkirahaa tyttö yrittää tyrkyttää. 

Kassatyttö katsoi kuin hullua ja viskasin saamani palautus rahat mäkeen ja häivyin vihaisena. Tyttöystäväni meni sitten seuraavana päivänä lepyttelemään tätä kassaa. 

Katsos kun aikaa ei ole ja olimme sitten eurojen ajassa silloin, vaan mistäs minä sen tiesin.

Sinkkumies

Vierailija
225/231 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajua näitä "tiede on selittänyt" -tyyppejä, jotka aina vetoavat johonkin fysiikkaan, sehän on perseestä

ei kukaan anaylsoi tai koe oikeasti elämää jollainen tieteellisellä kaavalla

Vierailija
226/231 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mun vapaa tahto on tehdä jotain ja se systemaattisesti pyritään estämään, niin en pääse toteuttamaan mun vapaata tahtoa. On aivan turha semanttisesti sitten pohtia, että onhan mulla vapaa tahto tehdä se asia. No on, mutta sen tekeminen vain ei ole mahdollista.

Silloin vapaa tahto on aivan yhtä tyhjän kanssa. Voin vanhain kodissa 100 vuotiaanakin todeta, että olihan mulla vapaa tahto elää näin, mutta se estettiin.

Sama kuin olisit koko elämäsi orjana. Vapaan tahdot mukaan tahtoisit varmasti olla VAPAA. Sitten kuolin vuoteella voit todeta, että vapaa tahto ei toteutunut.

Ok, no vapaa tahto oli, mutta ei toteutunut. Hyödytöntä.

Sinkkumies

No jos sulla olisi vapaatahto niin sitten tietysti valitsisit tahtoa niitä asioita joita sinulle annetaan. Valitsisit että en ois halunnutkaan Giselle Byngenin sylitanssia vaan naapurin lihavan mummon vaimokseni, koska hänet voin saada.

Päinvastoin. Vapaan tahdon mukaan olisin halunnut vähän paremman veneen, mutta jouduin puntaroimaan mihin muuhunkin haluan käyttää rahojani, joten tyydyin vähän pienempään.

Mutta vapaan tahdon mukaan, jos voittaisin lotossa, niin ostaisin varmasti isomman. 

Jos taas maailmassa vapaa tahto toteutuisi, niin voisin rakentaa itselleni isomman veneen, mutta naapurit eivät ehkä tykkää jos alan sitä rivitalossa kyhäämään. Vapaan tahdon mukaan asuisinkin aivan omillani ilman muita ihmisiä.

Vapaa tahto nyt ei vain miltään osin siis toteudu.

Sinkkumies

Niin eli se tahto ei ole sinun kontrolloitavissasi. Tahto on siis itsenäinen sinusta mitään piittamaton vapaa entiteetti. Sinulla ei ole mitään sanan sijaa siinä mitä tahdot.

Vapaa tahto tahtoo mitä haluaa, ja sinä kärsit, kun et voi määrätä vapaasti sitä vapaata tahtoasi.

Vierailija
227/231 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla voi olla vapaa tahto, mutta et voi elää siis sen mukaan. Kyseessä on siis semantiikasta.

Voisi jopa tulkita, että vapaata tahtoa ei ole, koska se ei toteudu.

Sinkkumies

Miksi ihmiset tahtovat tyhmiä asioita niin paljon? Mikseivät ihmiset valitse, että minäpä tahdon nyt rakastaa vihamiestäni, ja minäpä tahdon nyt antaa anteeksi. Minäpä tahdon olla tahtomatta kaikkea epäterveellistä, minäpä tahdon nyt opiskella lääkäriksi, minäpä tahdon nyt olla tahtomatta ihastukseni kohdetta.

Olet nyt vain arvottanut asiat väärin. Etkä myöskään tiedä mitä minä tahdon.

Sinkkumies

Voiko sinun mielestäsi ihminen oikeasti valita mitä hän tahtoo? Jos muka voisi, niin ainakin kaikki sinkkumiehet jotka naisen tahtovat, valitsisivat tahtoa sellaista jonka voi saada.

Mitähän sä nyt tahdot sanoa? Että mä valitsisin jotain mitä mä en halua? Miksi ihmeessä mä valitsisin yhtään mitään mitä mä en halua?

Vapaan tahdon mukaan valitsen vain mitä mä HALUAN. 

Sinkkumies

Ethän valitse. Etkä valitse mitä sinä haluat. Halu tulee sinulle jostain ja sinulla ei ole mitään mutinoita sitä vastaan.

Etkä sinä valitse mitä haluat kun elämä ei ole karkkikauppa.

Vierailija
228/231 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Starman kirjoitti:

Kukahan ne työt teki, kun kaikki olivat aina shamaaneja, viikinkejä, noitia ja pyhimyksiä. Eikö kukaan ole ollut koskaan työläinen? 

Sinkkumies

Missä niin sanottiin ettei kukaan ollut työläinen? Hölmö olkiukko sinulta.

Vierailija
229/231 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ApostoliKiina kirjoitti:

maailmankuvani on se että Jeesus hallitsee kaikkea, tosin minun pitää antaa Hänelle lupa ja monen hyvänkin asian Jeesus ottaa pois koska

1. Kor. 7:31 

ja ne, jotka tätä maailmaa hyödyksensä käyttävät, niinkuin eivät sitä käyttäisi; sillä tämän maailman muoto on katoamassa.

On kyllä niin erilaisia maailmakuvia ihmisellä. En kyllä mitenkään ymmärrä tuota sinun.

Jeesuksesta ajattelen (mitä hänestä olen lukenut, aika paljonkin) pikkuisen eri tavoin mitä sinä.

Vierailija
230/231 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viskasin toisessa säikeessä 1984 laitteen olan yli, vaikka sillä maksettiin kaikki ostokset. Kun en sitä halunnut .. 

(olisi siitä tietty jotain hyötyä voinut minulle olla)

Sitten iski katumus ja kapitalismin ie. Mietin, että hitto.. olisin voinut myydä sen.

Sinkkumies

Tähän olisi helppo vastata että korkki kiinni. Ilmaisusi on tosi tosi sekavaa.

Vierailija
231/231 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen monta kertaa kieltäytynyt baarissa naisesta jota en halua. Mikä tässä on vaikeata?

En koe menettäväni mitään, kun vapaan tahdon mukaan en jotain halua. Menettää voi vain niissä asioissa, joita haluaa.

Sinkkumies

Heh.. nyt naurattaa. Olen muuten heittänyt eurojakin mäkeen ja olan yli. Elettiin 2000 luvun alkua ja meillä oli markka käytössä. Menin ostoksille huoltoasemalle ja sain euroja takaisin. Suutuin ja kysyin, että mitä leikkirahaa tyttö yrittää tyrkyttää. 

Kassatyttö katsoi kuin hullua ja viskasin saamani palautus rahat mäkeen ja häivyin vihaisena. Tyttöystäväni meni sitten seuraavana päivänä lepyttelemään tätä kassaa. 

Katsos kun aikaa ei ole ja olimme sitten eurojen ajassa silloin, vaan mistäs minä sen tiesin.

Sinkkumies

No muut tiesivät siitä, että lukivat lehtiä, katsoivat uutisia ja olivat kiinnostuineita edes auttavasti maailman menosta.

Jos narkkaa ja juo kaiket päivät, niin voi mennä ohi kaikki tommoset "pikkujutut"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän