Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin tädit taas etusivulla - lapsi jäi metrosta

Vierailija
13.02.2018 |

Ohjeiden mukaan jonon molemmissa päissä pitää olla täti. Oliko taas jääty jutteleman ja työnteko unohtunut?

Kommentit (186)

Vierailija
101/186 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavaa on myös se että ne rauhalliset lapset pannaan villien peräänkatsojiksi. Mun kuopus ei koskaan retkillä nähnyt mitään kun se koko aika meni aina sen ryhmän pahimman adhd-pojan paimentamiseen.

Vierailija
102/186 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mä olisin isomman ryhmän (tai vaikka kolmen oman lapseni) kanssa liikenteessä metrolla tai muulla kulkuvälineellä, niin loogisinta minusta olisi jäädä siihen oviaukkoon varmistamaan, että kaikki lapset pääsee sisään tai ulos eikä ovet mene kiinni ennen sitä, eikö?

En mä kyllä kovin montaa kolmekesäistä päästäisi aamuruuhkassa metrolaiturille keskenään toikkaroimaan sillä aikaa kun itse seison ovien välissä. Kyllä sinne laiturille tarvitaan aikuinen vastaanottamaan ulos tulevat lapset ja pitämään heidät yhdessä läjässä. Jos sitten kävisi niin huonosti, että ovet menee kiinni ennen kuin koko ryhmä on ulkona, niin ainakin on aikuinen sekä laiturilla että metrossa.

Lh Hki

Näin on, ja Hesarin kommenteissa tämä näkökulma on hyvin edustettuna. Mutta Ilta-Sanomat ei ole julkaissut tätä näkökulmaa kommenteissa ollenkaan! Melko räikeää. Kyllä ne päiväkodin tädit ovat toimineet väärin, eivät muut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/186 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan varmaan vihat niskoille tästä kommentista: oon todella iloinen että mun lapsen ryhmässä on myös yksi mieshoitaja. Jotenkin turvallisempi olo kun ovat näillä retkillä yms. Voin kuvitella mikä kaakatus ja härdelli tuossakin tilanteessa on ollut päällä.

Kyllä pätevien hoitajien kanssa kun ollaan liikkeellä kuljetaan siististi parijonossa, kärjessä ja perää pitää hoitaja. Kyllä pistää ärsyttämään tälläiset uutiset.

Mun lapsen mies lto unohti lapsen pk:n pihalle, kun muut lähti retkelle. Samoin (eri) mies laitto eskarilaisen kuöjetuslapsen menemään ihan väärään paikkaan. Kummastakaan tapauksesta pk ei tiedottanut meitä vanhempia vaan lapsi kertoi. Kysyttäessä vaan vähättelivät

Vierailija
104/186 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo puistoon unohdettu lapsi olisi voinut kuolla mutta nyt joku otti hänet haltuunsa.

Vanhemmat odottaa että lapsi on turvassa päiväkodissa.

Tuollaista ei tapahdu jos on silmät päässä ja osaa laskea.

Ei ole kuulkaa vaikeaa jos vain viitsii.

Omani ovat teinejä ja on meidänkin kohdalla mokattu. Onneksi on hengissä.

Vain hyvä onni pelasti lapseni.

Pienet lapset voi retkeillä vanhempiensa kanssa.

Vierailija
105/186 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti päiväkodissa työskentelevät kieltäytyisivät viemästä lapset retkille. Kyllähän se on perheiden homma

Vierailija
106/186 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä lastani ei ole lupa viedä hoitoaikana pois päiväkodin  alueelta. Päiväkodin laadukas varhaiskasvatus on sitä, että lapset jätetään aika lailla oman onnensa nojaan ja vain hyvä tuuri ja täysin ulkopuoliset toimivat pelastuksena. Oma lapseni unohdettiin leikkipuistoon, jossa onneksi perhepäivähoitaja otti hänet hoiviinsa. Minulle ei kukaan vaivautunut asiasta kertomaan, silloin 5v isosisko kertoi kotona, että "Mari tuotiin taksilla päiväkotiin". Vasta tätä ihmetellessäni "muistettiin" kertoa, että joo, unohdettiin se teidän lapsi melkein tunniksi.

Tämä on ylihysteriaa. 

Tuhannet ja tuhannet päiväkotilapset retkeilevät päivittäin Suomessa. 

Joskus vain virheitä sattuu. Se ei ole syy syrjäyttää lapsensa elämänmenosta omien pelkojensa vuoksi. 

Lapsesi ei edes siis pääse läheiseen pulkkamäkeen, jos se ei ole päiväkodin pihassa?

Jos sinulle oman lapsesi kuolema kesken päiväkotipäivän on OK, niin asia selvä. Suurin osa vanhemmista ei halua saada töihin viestiä siitä, että lapsi katosi kesken metromatkan.

Tietääkseni ainoa Suomessa päivähoidossa tapahtunut lapsen tapaturmainen kuolemantapaus sattui Espoossa, päiväkodin pihassa. Kiipeilyteline kaatui pienen lapsen päälle.

Eli sun tarvii ottaa ne lapset kotihoitoon.

Eiks Porissa joku lapsi kävellyt jokeen?

Joo, tämän olin unohtanut. 5-vuotias poika (erityislapsi) karkasi päiväkodin pihasta ja kuoli jokeen. Oli karannut useita kertoja aikaisemminkin, mutta saatu aina kiinni jo päiväkodin pihassa, tällä kertaa ei. Ihan kammottava juttu tämäkin.

Vierailija
107/186 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissä työkaverini joka on ollut päiväkodissa töissä juuri sanoi, että vaikka se "täti" siinä ihan vierellä onkin, kuuluu lasten olla hänen edellään. Tässä tapauksessa "täti" on varmasti ollut ihan lasten perässä, mutta minkäs teet kun ovet lyövät itsensä väliin?

Kaikki tädit pääsi metrovaunuun, vain lapset jäivät laiturille. Eli lapset on jätetty kulkemaan jäljessä.

Lukekaa nyt se juttu ennen kommentointia niin ette ihan nolaa itseänne.

Juttu on luettu. Minkäs sille voi, jos ensin uutisoitiin väärin.

Vierailija
108/186 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtas vaan kaikki päiväkotien työntekijät alaa niin äipykät saisi jäädä kotiin hoitamaan pulusiaan. Niinhän se luontokin on tarkoittanut.

Vierailija
109/186 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan varmaan vihat niskoille tästä kommentista: oon todella iloinen että mun lapsen ryhmässä on myös yksi mieshoitaja. Jotenkin turvallisempi olo kun ovat näillä retkillä yms. Voin kuvitella mikä kaakatus ja härdelli tuossakin tilanteessa on ollut päällä.

Kyllä pätevien hoitajien kanssa kun ollaan liikkeellä kuljetaan siististi parijonossa, kärjessä ja perää pitää hoitaja. Kyllä pistää ärsyttämään tälläiset uutiset.

Oli mieshoitaja matkassa, kun minut unohdettiin päiväkoti-ikäisenä kirkkoon. Ei paljon lohduttanut minua. Tämä tapahtui ysärillä, joten lehteen käännös en päässyt.

Vierailija
110/186 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtuuhan näitä: Opettajat unohtivat oppilaan keskelle maaseutua - joutui kävelemään tuntikaupalla kotiin.

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201709282200424872_u0.shtml

Ikävä tilanne, mutta ei kyllä liity päiväkodin opeihin nyt mitenkään. Kyseinen lapsi oli 16-vuotias.

Vierailija
111/186 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mä olisin isomman ryhmän (tai vaikka kolmen oman lapseni) kanssa liikenteessä metrolla tai muulla kulkuvälineellä, niin loogisinta minusta olisi jäädä siihen oviaukkoon varmistamaan, että kaikki lapset pääsee sisään tai ulos eikä ovet mene kiinni ennen sitä, eikö?

En mä kyllä kovin montaa kolmekesäistä päästäisi aamuruuhkassa metrolaiturille keskenään toikkaroimaan sillä aikaa kun itse seison ovien välissä. Kyllä sinne laiturille tarvitaan aikuinen vastaanottamaan ulos tulevat lapset ja pitämään heidät yhdessä läjässä. Jos sitten kävisi niin huonosti, että ovet menee kiinni ennen kuin koko ryhmä on ulkona, niin ainakin on aikuinen sekä laiturilla että metrossa.

Lh Hki

Ottaisit siis mieluummin sen riskin, että osa lapsista jää metroon ja vain osa ehtii kanssasi laiturialueelle. Et vaikuta kovin vastuuntuntoiselta lähihoitajalta (jos nimimerkkisi viittaa lähihoitajaan). Alan vaihto olisi sinulle paikallaan.

Vierailija
112/186 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettehan kirjoittaneet sen "lisää resursseja päiväkotiin-aloitteen"

Vierailija
113/186 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää lähtekö niiden lasten kanssa minnekään. Ei sitä tuuria loputtomasti jatku. Vaikka ne eivät omia olekaan, niin silti niitä ei ole yhtään liikaa.

Vierailija
114/186 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannelmäessäkin on tää yks päikkis jossa "valvoja" akat tupakoi tai juo kahvia ja kattovat kaduille eivätkä seuraa mitä lumikasojen päällä telmiville lapsille sattuu ja tapahtuu, ykski putos pää eellä alas, hyvä ettei niska murtunut. No mäkin olin tupakalla ja join kahvia partsilla, mutta toisaalta en nosta palkkaa lasten valvomisesta. Toisaalta näin mitä tapahtui ja myös ketä palkollista ei olis voinut vähempää kiinnostaa. Työajalla!

Sori, piti kirjoittamani Pukinmäessä. Puksussa sattuu. Kantsulaiset tällä tiedolla viattomia.

Vierailija
115/186 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei metron ovia voi hätätilanteessa avata vaikka osa vaunuista onkin tunnelissa ???

Ovien avaaminen avaa kaikkien vaunujen ovet. Tunnelissa avonaisesta ovesta olisi joku voinut poistua ja olisi joutunut raiteelle, jossa on sähkövirta.

Mietin tässä, etät kuljettaja olisi voinut kuuluttaa ennen ovien avaamista ettei saa poistua. Onko ihmiset oikeasti niin tyhmiä että ne kävelee tunnelissa radalle? Toisaalta, osa saattaa olla. Parashan tuossa on hoitaa vartijat asemalle valvomaan lapsia, kunnes muu ryhmä ehtii palata.

Vierailija
116/186 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissä työkaverini joka on ollut päiväkodissa töissä juuri sanoi, että vaikka se "täti" siinä ihan vierellä onkin, kuuluu lasten olla hänen edellään. Tässä tapauksessa "täti" on varmasti ollut ihan lasten perässä, mutta minkäs teet kun ovet lyövät itsensä väliin?

Kaikki tädit pääsi metrovaunuun, vain lapset jäivät laiturille. Eli lapset on jätetty kulkemaan jäljessä.

Siis sieltä metrostahan oltiin tulossa ulos eikä menossa sisään.

Vierailija
117/186 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannelmäessäkin on tää yks päikkis jossa "valvoja" akat tupakoi tai juo kahvia ja kattovat kaduille eivätkä seuraa mitä lumikasojen päällä telmiville lapsille sattuu ja tapahtuu, ykski putos pää eellä alas, hyvä ettei niska murtunut. No mäkin olin tupakalla ja join kahvia partsilla, mutta toisaalta en nosta palkkaa lasten valvomisesta. Toisaalta näin mitä tapahtui ja myös ketä palkollista ei olis voinut vähempää kiinnostaa. Työajalla!

Päiväkotialueella ei saa tupakoida. Ota kuvaa ja pistä iltapuluun.

Tai vaikka ennemmin terveystarkastajalle/varhaiskasvatuksen vastaavalle/aviin.

Vierailija
118/186 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni lähti kesken tarhapäivän kävelemään kotiin. Ikkunasta katsova toisen ryhmän hoitaja ihmetteli, että miksi joku lapsi kävelee ilman ulkovaatteita pakkasella ja sitten tajusi, että on tarhan lapsi yksin kadulla (isokokoisena oli päässyt aidan yli lumipenkan kohdalta) ja ryntäsi hakemaan.

Lapsi totesi syytä kysyttäessä, että halusi kotiin äidin ja isin luo... eikä meinannut millään ymmärtää, että on siksi tarhassa, kun me ollaan töissä..

Vierailija
119/186 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lh Hki

Ottaisit siis mieluummin sen riskin, että osa lapsista jää metroon ja vain osa ehtii kanssasi laiturialueelle. Et vaikuta kovin vastuuntuntoiselta lähihoitajalta (jos nimimerkkisi viittaa lähihoitajaan). Alan vaihto olisi sinulle paikallaan.

eihän yksi aikuinen oo lapsilauman kanssa vaan saattaa olla 3 , eli yksi jäisi metroon lapsien kanssa ja yksi aikuinen osan kanssa lairutille. Tässä tapauksessa lapset meni ilmeisesti ekana ja aikuinen ei ehtinyt. Aikuisen pitää mennä ensimmäisenä tietenkin ja yksi aikuinen lasten perässä. 

Vierailija
120/186 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei metron ovia voi hätätilanteessa avata vaikka osa vaunuista onkin tunnelissa ???

Ovien avaaminen avaa kaikkien vaunujen ovet. Tunnelissa avonaisesta ovesta olisi joku voinut poistua ja olisi joutunut raiteelle, jossa on sähkövirta.

Eli jos vaunu on tulessa niin parempi antaa kaikkien palaa kuin ottaa riski että joku putoaa raiteille

Duh... jos vaunu on tulessa, katkaistaan sähkövirta metroverkosta ja pelastaudutaan pudottautumalla raiteille/tunneliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi