Suihkussa käyminen tuntuu hirveältä tehtävältä joka kerta!
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Hirveetä luonnonvarojen tuhlaamista! Oikeastiko joka päivä uusi vaatekerta ja vanha pesuun? Eivät ne vaatteet yhdestä käyttökerrasta likastu.
Likastu XDDDDD ÖÖÖÖ niin mitä?
"Onko sulla lapset lentäneet pesästä ja mieskin jätetty tai lähtenyt?
Toisille tekeminen on naisille helpompaa kuin vain itselle.
Kun käy lasten kanssa saunassa ja peseytyy samalla ja miettii jo iltapalaa ja unikirjaa ja sen jälkeistä hetkeä telkkarin ääressä, käy kaikki luistavasti.
Mutta kun se aika on ohi ja istuu yksin kerrostaloasunnossa, on kuin olisi joutunut vanhainkotiin. Ei viitsi siivota kun asunnossa ei asu ketään, kokata kellekään, vaihtaa lakanoita turhaan, kelleppä kävis kaupassa..
Itsekin laskeskelin joskus että miten nuori olen kun lasten hoito loppuu ja he lähtevät. En tajunnut ettei itsellä ole sen jälkeen enää mitään."
Miten olisi jos tekisi asioita ihan itsensä takia? :DDD Minulle kodin siivoilu on rutiinia ja harvoin menen nukkumaan järjestelemättä pieniä sotkuja sitä ennen. Tulevaisuudessa löydän miehen, jolle voin sanoa rehellisesti olevani siisti ihminen. Miksi antaisin kotini mennä kaaokseen siksi, ettei ole lemmikkiä, ei poikaystävää juuri tällä hetkellä jne. En sano rakastavani yksinoloa (liiallista), mutta on tuo nyt vähän säälittävää ruikutusta. On se kumma jos ei voi ihan itselleen siivota ja vaihtaa lakanoita. Mitä turhaa siinä on? Itse en keksi yhtä ainutta asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän ikää tulee, sitä kauheammilta kaikki rutiinit tuntuvat.
Siivoaminen, ruuan valmistaminen ja jopa suihkussa käynti. Ei olisi arvannut.
Nyt kun mainitsit tämän niin mulla kerrassaan syttyi lamppu päässä että tuo on ihan totta! Pölynimurin esiinotto on melkein ylivoimaista, kaksi kertaa olen tainnut imuroida tämän vuoden puolella. Ruoan ostaminen ja kokkaaminen (pelkästään itselleni) on järkyttävän tylsää, ja vaikka kuinka suunnittelen meneväni suihkuun illalla ja kuivaavani tukan kunnolla niin aina se homma jää aamuun. Ja silloinhan ei aika tahdo riittää mihinkään kun se puserokin on silitettävä... Rutiinit ON ankeita.
Onko sulla lapset lentäneet pesästä ja mieskin jätetty tai lähtenyt?
Toisille tekeminen on naisille helpompaa kuin vain itselle.
Kun käy lasten kanssa saunassa ja peseytyy samalla ja miettii jo iltapalaa ja unikirjaa ja sen jälkeistä hetkeä telkkarin ääressä, käy kaikki luistavasti.
Mutta kun se aika on ohi ja istuu yksin kerrostaloasunnossa, on kuin olisi joutunut vanhainkotiin. Ei viitsi siivota kun asunnossa ei asu ketään, kokata kellekään, vaihtaa lakanoita turhaan, kelleppä kävis kaupassa..
Itsekin laskeskelin joskus että miten nuori olen kun lasten hoito loppuu ja he lähtevät. En tajunnut ettei itsellä ole sen jälkeen enää mitään.Olen tyystin vanhapiika ja käyn kyllä suihkussa päivittäin mutta ponnistelua se nykyään vaatii :) Mulla syttyi alunperin se lamppu siitä että tämä tällainen laiskistuminen saattaa siis johtua vanhenemisesta eikä pelkästään kyllästymisestä rutiineihin. Jostain syystä töissä käyn ihan mielelläni ja teen siellä yhtä ja samaa päivästä toiseen mutta siitä kyllä maksetaan... kotihommat vaan tökkii. Tyhjäksi en kuitenkaan elämääni koe. Kiitos sille kirjoittajalle joka tämän idean alunperin mainitsi, pani kyllä miettimään kaikenlaista!
Ilmankos vanhukset haisee pahalle..ne ei jaksa käydä suihkussa
Hei Ap, kysynpä vaan onko suihkutilasi siivoton ,ankea,täynnä ylimääräistä roinaa.Jos näin on,en lainkaan ihmettele,ettet halua mennä suihkuun.
Oma suihkutilani on suht pieni ,jossa ei ole kaskaan ollut muuta,kuin kaikille neljälle omat pyyhkeet, yksi shampoo ja hoitoainepullo + pesuainepullo ,jos sitä joku meistä tarvitsee.
Sitten vaan seisomaan ihanan sopivan lempeän suihkun alle ( niin ,pikku penkkikin on jonka vetäisen alle ,jos en halua seistä.
Aah, sitä leppoisuutta,lämmin vesi hyväilee.kauan,kauan ,enkä säästä ainakaan kerros tai rivitalossa. Ja lopuksi -hankaus kuivaksi karkeaksi kuluneella pyyhkeellä.
Usei olen nähnyt kylppäreitä ,jotka on täynn jos jonkinlaista roinaa,mitkä ei kuulu lainkaan sinne ja se puolityhjien limaisten pullojen sekamelska-en voi ymmärtää miksi.
Ymmärrän hyvin ,ettei sellaiseen tilaan halua mennä.
Vierailija kirjoitti:
Ai, minä rakastan suihkussa käymistä. Palelen helposti ja kuumassa suihkussa on parasta, kun kroppa sulaa ja lämpö menee jäseniin. Käytän myös ihania suihkusaippuoita, -kuorintoja ym. Ainoastaan sheivaaminen on tylsää.
Olisikin ihana, jos voisi nauttia suihkussa käynnistä. Oma ihoni on sellainen,ettei kestä yhtään lämmintä vettä talvisin, kun iho on kuiva. Mitkään voiteet ei siihen auta, että lämmin vesi aiheuttaa valtavia punaisia länttejä ja iho vain kuivuu entisestään. Käyn suihkussa talvisin ainoastaan treenien jälkeen ja silloinkin nopeasti viileässä vedessä.
Hiusten pesu on muuten vaan turhauttavaa eikä millään huvittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, minä rakastan suihkussa käymistä. Palelen helposti ja kuumassa suihkussa on parasta, kun kroppa sulaa ja lämpö menee jäseniin. Käytän myös ihania suihkusaippuoita, -kuorintoja ym. Ainoastaan sheivaaminen on tylsää.
Olisikin ihana, jos voisi nauttia suihkussa käynnistä. Oma ihoni on sellainen,ettei kestä yhtään lämmintä vettä talvisin, kun iho on kuiva. Mitkään voiteet ei siihen auta, että lämmin vesi aiheuttaa valtavia punaisia länttejä ja iho vain kuivuu entisestään. Käyn suihkussa talvisin ainoastaan treenien jälkeen ja silloinkin nopeasti viileässä vedessä.
Hiusten pesu on muuten vaan turhauttavaa eikä millään huvittaisi.
Oliskohan sulla sama ongelma kuin mulla, kirjoitin tähän ketjuun viestin nro 18?
https://www.vauva.fi/keskustelu/3099892/paanahka-kutisee-ja-hilsetta-ol…
Pitäisikin mennä tänään suihkuun, mutten mitenkään jaksa... Tykkään kyllä olla puhdas ja tykkään olla suihkussa, mutta siihen menee niin kauan aikaa ja sitten vielä kropan rasvaus, pitkien hiusten kuivaus, muotoilutuotteiden laitto ja kiharrusnutturat.
Kuivashampoo on onneksi keksitty. Intiimipaikat toki pesen päivittäin.
Minäkin inhosin suihkua kun olin nuori ja liian laiha. Nyt kun on eristettä niin ei tule kylmä ja suihkuttelu on kivaa. Mutta ihon kannalta ihan hullua liottaa itseään 10 minuuttia kauempaa. Ihohan siitä vaan kuivuu, ja sitten ihmetellään kun rasvaa menee, ja kutisee.
En koskaan rasvaa itseäni suihkun jälkeen, jotka minulla kestää kaikkineen noin 7 minuuttia. Iho ei kiristä tai kutise.
Vaikka Suomessa ei usein vedensäästö ole keskiössä, niin muualla maailmassa kyllä. Jossain Airbnb huoneistossa vaikka Espanjassa ei naapurit ehkä hyvällä katso jos suomivieras tyhjentää koko taloyhtiön lämminvesivaraajan sillä 45 minuutin 2x päivässä suihkullaan.
En millään jaksaisi mennä suihkuun. Tykkään kyllä kuumasta suihkusta, koska palelen aina. Jotenkin sitä vaan viivyttelee sinne menoa. Niin kuin nyt. Hiustenpesupäivinä varsinkaan ei huvittaisi, koska pitää harjata hiukset sen jälkeen ja hiukset on niin takussa. Minulle on muodostunut sellainen tapa, että lauantaisin en käy ollenkaan suihkussa. Kaikkina muina päivinä käyn.
sellainen suuri "sadevesisuihku" on oikeasti mukava, kun vesi tippuu pehmeästi laajalti ja veden lämpötila on oltava kunnossa, noi tavis-suihkut on kuin painepesureita😁
Vierailija kirjoitti:
Ei jumakauta teitä heikkoja. Oletteko masentuneita? Minä otan jääkylmän spartalaisen suihkun kahdesti päivässä - päivän kohokohta ja odotan aina sitä.
Anna kun arvaan lopun: Jäisen suihkun jälkeen hörpit mustaa Kaffea sokeripalan läpi ja mutustat ansaittua Kaffebullaa eli bostonkakkua ja santsaus toimii, toimii? Vai mitä sanot?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin inhosin suihkua kun olin nuori ja liian laiha. Nyt kun on eristettä niin ei tule kylmä ja suihkuttelu on kivaa. Mutta ihon kannalta ihan hullua liottaa itseään 10 minuuttia kauempaa. Ihohan siitä vaan kuivuu, ja sitten ihmetellään kun rasvaa menee, ja kutisee.
En koskaan rasvaa itseäni suihkun jälkeen, jotka minulla kestää kaikkineen noin 7 minuuttia. Iho ei kiristä tai kutise.
Vaikka Suomessa ei usein vedensäästö ole keskiössä, niin muualla maailmassa kyllä. Jossain Airbnb huoneistossa vaikka Espanjassa ei naapurit ehkä hyvällä katso jos suomivieras tyhjentää koko taloyhtiön lämminvesivaraajan sillä 45 minuutin 2x päivässä suihkullaan.
Espanja onkin tunnetusti aridi kehitysmaa Afrikan reunalla.
Kaksi sanaa. Erytroderminen psoriasis. Silkkaa painajaista.
Voi luoja että pelkkä vesi voi tuntua inhottavalta iholla. Ei niin etteikö olisi halua peseytyä, koska se on ihon kunnon kannalta tärkeätä, vaan se on vain todella, todella vastenmielistä ja kiduttavaa. Erityisesti varhain aamulla se lämminkin vesi on kuin herätettäisiin kaatamalla hitaasti tynnyrillinen jäävettä kasvoille antamatta hengittää. Sen jälkeen aletaan hieroa hiekkapaperilla.
Ja se, mikä normaalisti terveelle ihmiselle voi olla muutaman minuutin pikainen pesaisu kestää minulla prosessina jopa puolitoista tuntia kaikkine vaiheineen. Väsymys sen jälkeen on kuin olisi päivän työn tehnyt ja olo on edelleen yhtä ankea. Erona on vain, että iho on rapsakan kuivan ja kipuilevan sijaan ankean tahmea, kipuileva ja kutiseva. Sitten vielä se kaikki siivous ja pyykkäys päälle.
Yritä siinä sitten töissä käydä, kun kaupassa käyntikin uuvuttaa niin, ettei pysty mihinkään, ellei ensin makaa jalat seinällä tunnin verran kipua ja turvotusta ehkäistäkseen. Joskus nukahtaa silkasta väsymyksestä keskellä päivää vaikka miten yrittäisi pysyä hereillä.
Sairaalahoitokaan ei ole ollut kovin auvoista. Sentään hoitaja auttaa ja ruoka tuodaan valmiina vaan omaa rauhaa ei ole.
No, parempia hoitoja odotellessa. Kai ne sieltä tulee aikanaan, mutta kun se Kela.
Ja haistahan auringon kokoinen kukkanen sinä "spartalainen suihkussakävijä" siellä jossain kommentoijien alkupäässä... V* sentään... idiootti.
Lämmin (kuuma) suihku on minulle parasta lääkettä migreenii /päänsärkyyn. Olisin mielelläni vaikka puolituntia, mutta maksaa vähän liikaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käy usein suihkussa. Inhottavaa käydä siellä. On vielä pitkät hiuksetkin ja kuivuvat hitaasti. Haisen mieluummin pistävältä hieltä kuin menen suihkuun.
M44
Käy varmaan flaksi naisten parissa? Jos on vielä mielialalääkitys päällä, jonka haju puskee ihon läpi...
Millainen on mielialalääkityksen haju?
Mä oon luullu kuuluvani enemmistöön, kun nautin suihkussa käymisestä (vedestä yleensäkin, meri ja järvi..) mut peukutuksista päätellen asia onkin päinvastoin.
Aivan. Ärsyttävä ajatus joutua kokosuihkuun ja mitä siitä seuraa, hiusten ainehteminen ja kehon rasvaus. Koko prosessi on yhtä työtä mutta pakko tehdä kuolemaan asti viikottain ja vieläpä muutaman kerran.
Ikävin homma tuossa minusta on on kuivata suihkutila suihkun jälkeen: ravistella suihkuverho ja pyyhkiä kastuneet tilat.
Olen tyystin vanhapiika ja käyn kyllä suihkussa päivittäin mutta ponnistelua se nykyään vaatii :) Mulla syttyi alunperin se lamppu siitä että tämä tällainen laiskistuminen saattaa siis johtua vanhenemisesta eikä pelkästään kyllästymisestä rutiineihin. Jostain syystä töissä käyn ihan mielelläni ja teen siellä yhtä ja samaa päivästä toiseen mutta siitä kyllä maksetaan... kotihommat vaan tökkii. Tyhjäksi en kuitenkaan elämääni koe. Kiitos sille kirjoittajalle joka tämän idean alunperin mainitsi, pani kyllä miettimään kaikenlaista!